تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817272997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل طرح تله‌كابين دره‌بيدان:اظهارات تشكل‌هاي زيست محيطي درمخالفت با اين طرح كذب است مشاورحقوقي شركت مجري طرح: برخي افراد دايه چشم بسته‌ محيط زيست شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل طرح تله‌كابين دره‌بيدان:اظهارات تشكل‌هاي زيست محيطي درمخالفت با اين طرح كذب است مشاورحقوقي شركت مجري طرح: برخي افراد دايه چشم بسته‌ محيط زيست شده‌اند


خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: شهرستان‌ها

مدير عامل و مشاور حقوقي شركت سبزه كوه آراد و مجري طرح تله‌كابين دره‌بيدان(طزرجان)، در اعتراض به اظهارات اخير تشكل‌هاي زيست محيطي استان مبني بر دلايل مخالفت آنان با اجراي طرح مذكور، اين بيانات را كذب محض دانسته و بر ادامه روند عمليات اين پروژه در چارچوب قانون و مجوزهاي صادره از سوي مسؤولان ذيربط تاكيد كردند.

محمد حسين صابري راد، مشاور حقوقي شركت سبزه كوه آراد، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه يزد، درباره برگزاري اين ميزگرد خبري كه با حضور جمعي از مديران و اعضاي تشكل‌هاي زيست محيطي استان يزد در دفتر ايسنا منطقه يزد برگزار شد، اظهار كرد: نشست اشخاص مخالف تحت عنوان تشكل‌ها و بازي با كلمات و ساخت جملات يك طرفه در يك جلسه، بدون در نظر گرفتن واقعيات طرح و عدم حضور نماينده‌اي از شركت مجري و يا سازمان حفاظت محيط زيست به دور از منطق است.

وي در ادامه با ارائه مدارك و اسناد مختلف طرح تله‌كابين دره‌بيدان، احداث چنين مجموعه‌اي را قطعا همراه با گزارشات ارزيابي زيست محيطي دانست و افزود: علي‌رغم اين كه مساحت زمين واگذاري طرح كمتر از 5 هكتار بود و به استناد قانون و كارشناس طرح، پروژه‌ تله كابين دره ‌بيدان نياز به گزارش ارزيابي نداشت و حتي اين موضوع نيز طي نامه‌ا‌ي رسمي از سوي سازمان محيط زيست كشور به اداره كل محيط زيست استان و شركت مجري اعلام شده بود؛ ولي مجوز نهايي سازمان محيط زيست استان يزد منوط به تهيه و تاييد گزارشات ارزيابي زيست محيطي تهران بود كه شركت با رفع برخي اشكالات، تاييديه كميته فني سازمان را اخذ كرد.

صابري يادآور شد: با وجود نبود نياز قانوني طرح به گزارشات ارزيابي زيست محيطي، شركت با عنايت به صرف هزينه‌ قابل توجه و زمان 14 ماه اقدام به تهيه گزارشات ارزيابي توسط مشاور محيط زيست كه شركت صنعت پويان سبز كويز به مديريت دكتر زارعي از متخصصان و صاحب مدرك دكتري ارزيابي زيست محيطي است، كرد و با اصرار از سازمان محيط زيست خواستار برگزاري جلسه دفاعيه از اين گزارش شديم، چراكه معتقديم مهم آن چيزي است كه قانون بگويد.

وي در مورد اظهارات اين تشكل‌ها راجع به عوض نشدن مكان طرح و فريب خواندن جابجايي صورت گرفته، اذعان كرد: اين موضوع واقعا دور از عدالت است؛ چرا كه هم مبداء و هم مقصد طرح با حريم 4 كيلومتر فاصله از كوه برفخانه به طور سامان يافته و متمركز در محل دره‌بيدان از توابع روستاي طزرجان در حال احداث است.

مشاور حقوقي شركت سبزه كوه آراد در ادامه عنوان كرد: متاسفانه معدود افرادي با اطلاعات ضعيف باعث تشويش افكار عمومي و دايه چشم بسته‌ محيط زيست شده‌اند؛ در حالي كه پروژه تله كابين از هر حيث كارشناسي و با مجوزهاي قانوني فعاليت خود را آغاز كرده است.

وي با تاكيد بر اين كه تله‌كابين هيچ تعرضي به كوه برفخانه ندارد، افزود: درك ما از اين آثار ناب طبيعي بسيار فراتر بوده است؛ چراكه با سرمايه‌گذاري و ايجاد مكاني خوب و تفريحي، امكان بازديد گردشگران ايراني و خارجي را به شكل ويترين و در فاصله چهار كيلومتري از آن را فراهم خواهيم آورد، نه اين كه با وضع موجود، تنها چند نفري با ادعاي ورزشي بودن و كوهنوردي در بيتوته‌ باغ طزرجان در كنار شومينه‌هايشان شعار ورزشكار بودن سر دهند.

صابري در پايان تاكيد كرد: البته خرسنديم كه كارنامه‌ ورزشي مديران اين شركت و همچنين مديرعامل تله كابين در سطوح ملي و بين‌المللي، حداقل بر اهالي فن بارز و مبرهن است.

محمد جواد صديقي، مجري طرح و مدير عامل شركت سبزه كوه آراد، نيز در اين گفت‌وگو با اشاره به اظهارات برخي تشكل‌هاي زيست محيطي مخالف طرح راجع به پيشنهاد مكان ديگري براي احداث تله‌كابين، گفت: در مورد پيشنهاد مكاني زيباتر و بهتر از محل فعلي احداث پروژه به شركت مجري طرح بايد گفت كه شهرستان تفت به عنوان يك شهرستان توريستي لقب گرفته و قابليت اكوتوريسم و گردشگري تنها در اين منطقه نمايان است تا مردم از پديده‌هاي طبيعي خدادادي لذت ببرند، لذا كوه‌هاي خرانق يزد جوابگوي پروژه‌اي همچون طرح تله‌كابين نيست.

صديقي بيان كرد: بر اساس صورت جلسه‌اي كه در محل فرمانداري شهرستان تفت با حضور مهندس وطن‌خواه فرماندار تفت، مسئولان ذيربط و شوراي اسلامي طزرجان تنظيم شد، مقرر شد شركت مجري طرح تله‌كابين جهت اجراي پروژه امتيازات خاصي را به منطقه بدهد كه با قول مساعد شركت مواجه شد؛ به طوري كه مقرر شد تا جهت اشتغال در منطقه از نيروهاي محلي استفاده شود و همچنين جاده دسترسي براي عبور و مرور به تله‌كابين احداث شود و به طور كلي اين پروژه وضعيت اقتصادي منطقه را دگرگون و به نفع اهالي روستاي طزرجان خواهد بود.

وي متذكر شد: در جلسه‌اي كه با حضور مسؤولان ذيربط و اعضاي شوراي اداري شهرستان تفت در مورد توسعه طرح از لحاظ زيست محيطي برگزار شد، متعهد شديم كه مقصد نهايي تله كابين نهايتا در مجاورت محل نصب دكل مخابراتي روستاي ده‌بالا و طزرجان باشد.

مجري طرح تله‌كابين دره‌بيدان در ادامه مديران و كاركنان خود را ملزم به اجراي صحيح قانون دانست و گفت: عمليات اجرايي طرح با اخذ مجوز آغاز شده است و درچارچوب قانون روند اجرايي خود را ادامه خواهد داد. لازم است كه همگان بدانند كه اين شركت از نيروهاي زبده فني و متخصص بهره‌مند است و به عنوان نمونه صابري مشاور حقوقي و وكيل اين شركت از كوهنوردان با سابقه‌ي 28 سال استان يزد و رييس هيات كوهنوردي شهرستان يزد هستند.

صديقي در پايان با طرح سئوالاتي مبني بر اين كه تا چه زماني مردم يزد بايد براي تفريح، ورزش و سلامتي‌شان به استان‌هاي ديگر روانه شوند؟ تا چه زماني به جرم يزدي بودن بايد در صدر آمار ديابت و ساير بيماري‌هاي صعب العلاج باشيم؟ و تا كي بايد يزدي‌ها پول داشته باشند، ولي جرات شروع كار نو و جديد را نداشته باشند؟، اظهاركرد: چرا بايد يك طرفه انتقاد كنيم و به اصطلاح چوب لاي چرخ يكديگر بگذاريم، مگر تبعات اين تله‌كابين بيشتر از يك كارخانه فولاد و يا معادن مختلف سطح استان است.

انتهاي پيام
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن