تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816586068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم رونمايى كتاب « سياست خارجى ايران در دولت نهم» مطرح شد ضرورت تداوم ديپلماسى احمدى نژاد در ۴ سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در مراسم رونمايى كتاب « سياست خارجى ايران در دولت نهم» مطرح شد ضرورت تداوم ديپلماسى احمدى نژاد در ۴ سال آينده
گروه سياسى - كتاب «سياست خارجى جمهورى اسلامى ايران در دولت احمدى نژاد» اثر پروفسور حميد مولانا و دكتر منوچهر محمدى در مراسمى در دانشكده خبر رونمايى شد.
اين مراسم با همكارى مؤسسه فرهنگى مطبوعاتى ايران، خبرگزارى هاى جمهورى اسلامى و فارس، مركز بررسى هاى استراتژيك رياست جمهورى، دفتر مطالعات و توسعه رسانه هاى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و نهاد كتابخانه هاى عمومى كشور برگزار شد.
سخنرانان اين نشست نوآورى ها و اصلاح مسير حركت ديپلماسى جمهورى اسلامى در راستاى ارزش هاى انقلاب اسلامى را از جمله ويژگى هاى سياست خارجى دولت نهم عنوان كردند كه در نهايت طرح مفاهيم جديدى نظير پى ريزى مناسبات جهانى بر مبناى عادلانه و اصلاح مفاهيم تنش زدايى و صلح بين المللى را به دنبال داشت.
دولت نهم، مبدع مفاهيم جديد در روابط بين الملل
پروفسور حميد مولانا مشاور رئيس جمهور در اين مراسم گفت: احمدى نژاد نخستين كسى بود كه مفهوم عدالت خواهى در روابط بين الملل را در سازمان ملل مطرح كرد چرا كه كشورهاى بزرگ دنيا روى قدرت، امنيت و مسائل ديگر تكيه كرده بودند، نه روى عدالت.
استاد ارتباطات دانشگاه هاى امريكا با بيان اين كه اين كتاب زمانى منتشر مى شود كه در يك تقاطع تاريخى قرار داريم، افزود: در شرايط كنونى دومين ابرقدرت دنيا در حال افول است و نخستين انقلاب كننده قرن بيستم در حوزه فرهنگ و دين در اوج اقتدار است.
وى به تشريح ويژگى هاى سياست خارجى جمهورى اسلامى ايران در دولت نهم پرداخت و با بيان اين كه از نظام هاى مردم سالارى در كشورها زياد صحبت مى شود، اضافه كرد: احمدى نژاد اين بحث را مطرح كرد كه سيستم بين المللى نيز بايد دموكراتيك باشد و دموكراسى در سطح بين الملل وجود ندارد.
اين استاد دانشگاه با بيان اين كه محمود احمدى نژاد بيش از هر كس ديگرى به صورت نظرى و عملى، عامل اجتماعى را به عوامل سياسى، اقتصادى، نظامى و ‎/‎/‎/ در روابط بين الملل اضافه كرد، اظهار داشت: موضوعاتى مانند كانون خانواده، دين، مهدويت و ‎/‎/‎/ از جمله مواردى بود كه احمدى نژاد در بحث روابط بين الملل به آنها پرداخت و شايد به اين دو دليل، نياز باشد تا ۴ سال ديگر نيز احمدى نژاد به عنوان نماينده ديپلماسى خصوصى، عمومى و جامع ايران در صحنه حضور داشته باشد.
دولت نهم در سياست خارجى صاحب ايده و نظر است
منوچهر محمدى مشاور وزير خارجه و از نويسندگان كتاب رونمايى شده با بيان اين كه اصول سياست خارجى در كشورمان كه به نوعى در قانون اساسى، فرمايشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبرى منعكس شده است دغدغه خاطر من بوده است، افزود: در مورد سياست خارجى دولت هاى مختلف بعد از انقلاب بحث عملگرا، پراگماتيست، واداده و منفعل و ‎/‎/‎/ مطرح مى شود اما احساس من اين بود كه آنچه در آرمان هاى نظام مطرح است آنگونه كه بايسته و شايسته است به آن پرداخته نشد و اين ناشى از اين بود كه خيلى چيزها را باور نداشتيم.
اين استاد دانشگاه به جمله اى از امام راحل(ره) مبنى بر اين كه «ما امريكا را مى توانيم زيرپا بگذاريم و له كنيم» اشاره كرد و گفت: باور اين مسئله در ذهن بسيارى از مسئولين نبود.
معاون سابق آموزش و پژوهش وزارت خارجه در ادامه به آشنايى ديرينه خود با احمدى نژاد از دوره استاندارى وى اشاره و عنوان كرد: من اصلاً فكر نمى كردم كه ايشان در سياست خارجى صاحبنظر باشد اما وقتى رئيس جمهور شدند، ديدم كه با يك نگرش آرمان گرايانه و در عين حال واقع گرايانه در سياست خارجى كار مى كند.
مشاور وزير امور خارجه با تأكيد بر اين كه وظيفه داريم در بعد سياست خارجى، احمدى نژاد را از مظلوميت خارج كنيم، اضافه كرد: بايد به همگان بگوئيم كه اين دولت صاحب ايده، نظر و فكر است كه توانسته در دنيا صدا ايجاد كند.
اين استاد دانشگاه با بيان اين كه پاشنه آشيل نفوذ صهيونيسم در غرب همين ماجراى هولوكاست بود، اظهار داشت: احمدى نژاد بخوبى فهميد كه مبارزه با صهيونيست ها و گرفتن حق مردم فلسطين از راه تخريب زيربناى نفوذ صهيونيست ها در غرب يعنى انكار هولوكاست امكان پذير است.
وى با بيان اين كه احمدى نژاد توانست ايران را نزد ملت هاى جهان سربلند كند، اضافه كرد: ملت هاى جهان احمدى نژاد را سمبل واقعى و درست انقلاب اسلامى شناخته اند و بغض قدرت هاى استكبارى آنچنان شدت گرفته كه حتى از به كار بردن نام احمدى نژاد هم نگران هستند.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: فراموش نمى كنيم روزى را كه سه وزير خارجه كشورهاى اروپايى به ايران آمدند و دبير وقت شوراى عالى امنيت ملى با افتخار اعلام كرد كه فعاليت هاى صلح آميز هسته اى را داوطلبانه متوقف مى كنيم؛ در آن زمان آنها گفتند شما حتى لياقت داشتن دانش هسته اى را نداريد اما الان به ما مى گويند كه فقط (در اين فعاليت ها) يك مكث بكنيد.
محمدى با بيان اين كه كارهاى احمدى نژاد در سياست خارجى دو پايه دارد، افزود: اول اين كه احمدى نژاد باور داشت نظام ظالمانه سلطه قابل شكستن است و اين كار را كرد و دوم اين كه جرأت و جسارت اين را داشت تا در صحنه هاى بين المللى اين حرف را بزند.
راهبرد سياست خارجى احمدى نژاد «عدم تعهد شالوده شكن» است
همچنين رئيس مركز بررسى هاى استراتژيك رياست جمهورى با بيان اين كه گفتمان سياست خارجى دولت نهم بر پايه «اصولگرايى عدالتخواه» ترسيم شده است، اظهار داشت: در صحنه شعار و رفتار شاهد اين اصولگرايى در سياست خارجى دولت نهم هستيم.
عليرضا ذاكر اصفهانى در ادامه راهبرد و جهت گيرى اصلى اين سياست خارجى را «عدم تعهد شالوده شكن» عنوان كرد و گفت: منظور من از «عدم تعهد» آن چيزى است كه در قانون اساسى باعنوان«نه شرقى نه غربى» مطرح شده است.
وى با بيان اين كه «عدم تعهد شالوده شكن» با موازنه منفى متفاوت است، اظهار داشت: باور امريكايى ها اين بود كه نظم نوين مطلوب آنها بايد بر ساير ابناى بشر تحميل شود اما دولت نهم درست در مقابل اين نظم ناعادلانه شروع به فعاليت كرد و مقام نظام اسلامى را از پاسخگو به پرسشگر تغيير داد.
وى اضافه كرد: دولت نهم معتقد به بازنگرى در مفاهيمى همچون صلح و تنش زدايى است و معتقد است نظامى كه خود ساختارى خشونت آميز دارد نمى تواند به دنبال ايجاد صلح باشد.
منصور واعظى، دبير شوراى فرهنگ عمومى كشور و روح الله احمدزاده كرمانى، رئيس دانشكده خبر نيز در سخنانى در اين مراسم به تشريح
دستاورد هاى ديپلماسى دولت نهم پرداختند.
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن