تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815294748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام فضلي نژاد : دولت آمريكا و سلطنت طلبان حاميان اصلي شيرين عبادي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پيام فضلي نژاد : دولت آمريكا و سلطنت طلبان حاميان اصلي شيرين عبادي هستند
اقدام شجاعانه نيروي انتظامي درپلمپ دفترگروهك غيرقانوني"مدافعان حقوق بشر"به سرپرستي شيرين عبادي واكنشهاي متفاوتي رابرانگيخت.ازاين روبه سراغ آقاي فضلي نژاد رفتيم تا تحليل ماجرارااززبان كسي بشنويم كه پيش ازاين به خاطرافشاي نوكري عبادي براي شاه ملعون با شكايت مضحك وي مواجه شده است.


عضو مركز پژوهش‌هاي موسسه كيهان بحث خود را چنين آغاز كرد: «اگرچه پلمپ دفتر كانون مدافعان حقوق بشر با 28 ماه تاخير انجام شد، اما اين اقدام نشان از عزم راسخ سيستم قضايي و انتظامي ما براي برخورد با اين متخلفان دارد و بايد چنين اقداماتي را ارج نهيم و قدر گذاريم. گردانندگان اين كانون از سوي مديران بنياد اشرف پهلوي، رهبران سابق گروهك تروريستي منافقين ، دولت ايالات متحده ودر راس همه آنها صهيونيستها رسما حمايت مي‌شوند . آنها تاكنون بارها گفته‌اند كه قوانين اسلامي را مصداق شكنجه مي‌دانند و عليرغم اين اوصاف، متاسفانه سال‌ها آزادانه در خاك ايران عليه جمهوري اسلامي تبليغ كرده‌اند.»

پيام فضلي نژاد افزود: «يكي از اين فعاليت‌هاي تبليغي كانون عليه نظام، انتقال اطلاعات در سطوح مختلف از كشور به سازمان ملل است كه منجر به صدور قطعنامه‌اي عليه ايران در زمينه حقوق بشر شد و آقاي بان كي‌مون نيز صراحتا به نقش مهم گزارش‌هاي كانون مدافعان حقوق بشر در روند صدور اين قطعنامه اشاره كرد. شگفت‌انگيز است كه اعضاء اين كانون مانند خانم نرگس محمدي، در مصاحبه‌اي كه روز گذشته با سايت روزآن‌لاين داشته به مشاركت خود در اقدامات ضدايراني سازمان ملل مباهات مي‌كنند. آيا اين مصداق انتقال يا فروش اطلاعات به بيگانگان نيست؟! آيا مشاركت در صدور قطعنامه عليه ملت مسلمان ايران، مايه فخر و فضيلت است؟!»

وي با تاكيد بر اينكه كميسيون ماده 10 احزاب در ابتداي مردادماه 1385 خواستار توقف فعاليت‌هاي اين كانون شده بود، اظهار داشت: «شيرين عبادي از سال 1381 اين كانون را تاسيس كرد و تا مرداد 1385 كه كميسيون ماده 10 احزاب در وزارت كشور اساسنامه آن را با اكثريت آراء رد نمود، چهار سال فعاليت غيرقانوني داشت. عبادي ادعا كرده است كه چون اين كانون در فدراسيون جوامع حقوق بشر ثبت شده است، نياز به اخذ مجوز از مراجع قانوني نظام جمهوري اسلامي ندارد! به شما بگويم، حامي شيرين عبادي براي ثبت كانون مدافعان حقوق بشر در اين فدراسيون عبدالكريم لاهيجي، عضو سابق شوراي ملي مقاومت و از اعضاء ارشد گروهك تروريستي منافقين در دهه 60 بود. لاهيجي سالهاست كه از همكاران و دوستان نزديك عبادي به شمار مي رود و عكس هاي يادگاري اين تروريست با شيرين عبادي در دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان موجود است.»

عضو مركز پژوهش هاي موسسه كيهان با اشاره به ابراز نگراني رسمي كاخ سفيد و راديو اسراييل از تعطيلي كانون مدافعان حقوق بشر ادامه داد: «هربار كه جمهوري اسلامي ايران بناي رسيدگي به تخلفات مختلف شيرين عبادي را داشته است، دولت آمريكا و صهيونيستها واكنش سريع و رسمي نشان داده است. سه سال پيش كه دادگاه انقلاب، احضاريه اي كتبي و قانوني براي خانم عبادي فرستاد تا پيرامون شكايتي از او تحقيق كند. يك روز پس از اينكه عبادي اين احضاريه را دريافت كرد، دولت آمريكا در تاريخ 24 دي 1383 رسما بيانيه‌اي را عليه آن صادر كرد. نظر رسمي واشنگتن اين بود كه شيرين عبادي زني خستگي ناپذير است و ما به دقت و از نزديك گزارشات مربوط به او را پيگيري مي كنيم و از ادامه اذيت و آزار او توسط جمهوري اسلامي به شدت نگرانيم.»

فضلي نژاد در پاسخ به اين سوال كه «چرا دولت آمريكا شيرين عبادي را زني خستگي ناپذير مي داند و نگران پيگرد قضايي اوست؟ گفت: «پاسخ به اين سوال مستلزم بررسي آراء و فعاليت هاي شيرين عبادي است. به عنوان نمونه عرض مي‌كنم كه روز 20 دي‌ماه 1386 خانم عبادي در گفتگويي با بخش فارسي بي بي سي گفت كه مجازات‌هاي اسلامي مانند قطع عضو كه تنها براي مجرمان خطرناك و در شرايط خاص اعمال مي شود، مصداق شكنجه است. ايشان سال 2004 در پيامي به دومين كنگره جهاني مخالفت با اعدام در شهر مونتريال مخالفت جدي خود را با حكم اعدام را بيان كرد و گفت كه اساسا اين حكم ناعادلانه است و همچنين روز 17 آبان 1385 در پاريس گفت كه با اجراي اين حكم حتي براي صدام حسين نيز مخالف است. در سال 2004، وي در كنفرانسي در شهر نورنبرگ آلمان حجاب اسلامي را محكوم كرده و خواهان لغو حكم حجاب در ايران شده است. در ديماه 1386 خانم عبادي از سخنرانان كنفرانس ائتلاف تمدن‌ها بود و در سخنان خود خواهان به رسميت شناختن حقوق همجنس‌بازان و بهائيان در ايران شد و گفت كه در ايران براي بايد رفراندوم برگزار شود.»

نويسنده كتاب «شواليه‌هاي ناتوي فرهنگي» اظهار داشت: «دليل حمايت دولت آمريكا و صهيونيستها از عبادي اين است كه وي از يك سو احكام اسلامي را كه منشاء قدسي و الهي دارد، مصداق شكنجه و ناعادلانه مي‌داند و از سوي ديگر حامي جدي همجنس‌بازان و بهائيان در ايران است. به نظرم وقت آن است كه خانم عبادي از جلسات و تعاملات خود در خارج از كشور با ديان علايي كه نماينده ارشد جامعه بين المللي بهاييان در سازمان ملل متحد و از اعضاء برجسته بيت العدل بهائيان در اسرائيل است، سخن بگويد. وقت آن است كه روابط مستند عبادي با مديران بنياد اشرف پهلوي در واشنگتن دي سي بازخواني شود. جلسات ايشان با احمد كريمي حكاك و نيز احسان يارشاطر كه هر دو از اعضاء رسمي دفتر اشرف پهلوي و از سلطنت طلبان برجسته هستند، بازتاب رسانه اي داشته است. آيا اگر يك شهروند ديگر ايران چنين ارتباطاتي را با گروهك‌هاي ورشكسته سلطنت طلب داشت و عكس هاي يادگاري‌اش با آنان در رسانه‌ها موجود بود، اجازه فعاليت آزادانه در ايران را مي‌يافت؛ آن هم در حلقه نيروهايي كه نظام جمهوري اسلامي براي حفاظت از جان وي گذاشته است؟!»

وي ادامه داد: «هنگامي كه شيرين عبادي برنده جايزه نوبل صلح شد، فرح پهلوي و رضا پهلوي به همراه احزاب اپوزيسيون در خارج كشور مانند گروهك تروريستي فدائيان به وي پيام تبريك دادند و او را زني والا و مبارز خطاب كردند. عبادي حتي براي يك بار از حمايت هاي اين افراد و گروهك‌هاي تروريستي اعلام تبري نكرد. كساني كه به عبادي تبريك گفتند و او را مبارز خواندند، كساني هستند كه دستشان به خون ملت ايران آغشته است.»

فضلي نژاد در پاسخ به سوالي درباره سوابق اعضاء كانون مدافعان حقوق بشر گفت: «يكي از اعضاء ارشد اين كانون آقاي هادي اسماعيل زاده است كه در روز پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اسناد زندان اوين را سرقت كرد و در نهايت اين اسناد تحويل سفارت آمريكا شد. پس از اينكه ما در روزنامه كيهان مستندات جانبازي شيرين عبادي را براي شاه مخلوع منتشر كرديم، آقاي احمد ستاريان، داديار سابق شعبه ويژه رسيدگي به جرائم وكلاي دادگستري نامه اي به دفتر پژوهش‌هاي موسسه كيهان ارسال كرد و سوابق آقاي اسماعيل زاده را به عنوان عضوي برجسته از اعضاء اين كانون فاش كرد. ايشان در نامه خود نوشت كه هادي اسماعيل زاده به اتهام سرقت اسناد زندان اوين و ساير اتهامات ازجمله همكاري و ارتباط با باند فحشاء به سركردگيزن فاسقه اي با عنوان " پري بلنده" محكوميت كيفري قطعي يافته است. در بررسي سوابق وي مطلع شديم كه اين عضو ارشد كانون مدافعان حقوق بشر از وكلاي جنايتكار معروفي به نام تقي شهرام (قاتل مجيد شريف واقفي) بود و با حزب آمريكايي خلق مسلمان همكاري مي‌كرد. اسماعيل‌زاده در ابتداي انقلاب و در مصاحبه هاي خود نظام جمهوري اسلامي را ارتجاعي خوانده و خواهان انحلال مجلس خبرگان بوده است. اين يك نمونه از سوابق همكاران نزديك خانم شيرين عبادي است.»

وي با ارائه يك سند از تخلفات مشهود كانون مدافعان حقوق بشر گفت: «اعضاء اين كانون حتي در امور جاري قضايي كشور دخالت‌هاي ناشايست و غيرقانوني مي كردند كه تنها يك نمونه آن را ذكر مي كنم. سه ماه پيش از رد شدن اساسنامه كانون در كميسيون ماده 10 احزاب، اعضاء اين كانون جلسه اي را در روز 23 اريبهشت 1385 پيرامون بررسي بازداشت رامين جهانبگلو برگزار كردند. مي دانيد كه آن هنگام جهانبگلو به اتهام مشاركت در طرح ريزي پروژه انقلاب مخملي در بازداشت موقت بود. اعضاء كانون در جلسه آن روز، يك محاكمه و دادرسي تشريفاتي را براي جهانبگلو برگزار كردند كه در تاريخ ايران كم سابقه است. پس از اين جلسه، خانم نرگس محمدي، سخنگوي كانون مدافعان حقوق بشر در كنفرانسي مطبوعاتي گفت كه ما پس از بررسي اتهام جاسوسي جهانبگلو از اعضاء راي گيري كرديم و اعضاء كانون به اتفاق آراء، بازداشت و ايراد اتهام جاسوسي به جهانبگلو را بي‌پايه و اساس دانستند!»

پژوهشگر موسسه كيهان در ادامه افزود: «كساني كه در جلسه دادرسي تشريفاتي روز 23 ارديبهشت 1385 در كانون مدافعان حقوق بشر براي بررسي اتهامات جهانبگلو شركت كردند، اغلب از وكلاي دادگستري بودند و حداقل ادعاي اطلاع از علم حقوق را دارند. آنان مي دانند كه بدون مطالعه محتويات پرونده، بدون اطلاع از ادله ابراز شده شاكي عليه يك متهم و بدون در نظر گرفتن سير تحقيقات از متهم كه در آن مرحله برابر قانون محرمانه است، نمي توان هيچ قضاوتي كرد. اما آن روز، اعضاء كانون بدون اطلاع از ماهيت پرونده يك كارگزار انقلاب مخملي، راي به بي گناهي وي دادند. در ثاني، چگونه مي شود كه اين وكلا خود را به جاي قضات بگذارند و يك جلسه دادرسي تشريفاتي را برگزار كنند و راي به بيگناهي متهمي دهند كه در بازداشت موقت است و مراحل قانوني تحقيقات قضايي را زير نظر بازپرس ويژه طي مي كند؟! اعضاء اين كانون چه كاره هستند كه حكم برائت يا مجرميت كسي را صادر كنند؟! آنان به چه حقي چنين شاني را براي خود قائل شده‌اند؟!»

فضلي نژاد اذعان كرد: «اين دادرسي تشريفاتي، تنها يك مانور تبليغاتي براي استهزاء قوه قضاييه توسط شيرين عبادي و اعضاء كانون بود و در هيچ سيستم حقوقي در نظام بين الملل به وكلاء اين حق داده نشده تا با سوءاستفاده از كسوت قضايي خود، حكمي تشريفاتي صادر كنند و آئين دادرسي و نظام قضايي يك كشور را اين چنين به سخره بگيرند. اين اقدامات كانون مدافعان حقوق بشر تنها با روش هاي جنگ رواني غرب براي تمسخر قوانين اسلامي همخواني دارد. در كتاب معروف جين شارپ كه كتاب مادر انقلاب هاي مخملي است، دقيقا به اين فرآيند اشاره شده كه پياده نظام هاي انقلاب مخملي بايد با اقدامات سمبليك عليه قوانين كشورشان، عدم اطاعت و نافرماني مدني خود را نشان دهند تا آن قوانين و احكام را از مشروعيت نزد اذهان عمومي بياندازند.»

پژوهشگر موسسه كيهان در پايان اين گفتگو ابراز داشت: «متاسفانه ظاهر بر اين است كه جايزه نوبل صلح براي خانم عبادي يك حاشيه امني ايجاد كرده بود كه خوشبختانه با تدبير مسئولان قضايي و انتظامي اين حاشيه امن كه خرج فعاليت عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي مي شد، از بين رفته است. اميدواريم كه بابي گشوده شود تا به اتهامات فراوان شيرين عبادي در محاكم دادگستري رسيدگي شود و مجازات شايسته درباره ايشان اعمال گردد. تصورم اين است كه چنين اتفاقي رخ خواهد داد. بنا است تا گزارشي پژوهشي و مستند را پيرامون مبارزه شيرين عبادي و كانون مدافعان حقوق بشر با احكام اسلامي و خط مشي كلان نظام جمهوري اسلامي ايران تدوين كنيم. در اين موارد، قانون اجازه داده تا چنين گزارش‌هايي براي اقدام مقتضي قضايي تقديم دادستان محترم عمومي و انقلاب تهران شود. انشاالله اگر اين گزارش تقديم دادستاني شود، مي‌تواند منشاء خير باشد، چرا كه مستندا گوياي ماهيت و نيمه پنهان كانون مدافعان حقوق بشر است.»

لازم به ذكر است كه در شهريور 1387 پيام فضلي نژاد در مقاله اي در روزنامه كيهان با عنوان «اراذل و اوباش چه كساني هستند؟» فاش كرد كه شيرين عبادي در سال 1356 خود را «جانباز شاهنشاه آريامهر» معرفي كرده است كه اين مطلب با تكذيب عبادي مواجه شد. پس از آن در روزهاي 5 و 6 شهريور 1387، فضلي نژاد با نگارش مقاله اي دو قسمتي در روزنامه كيهان با عنوان «مستندات جانبازي شيرين عبادي براي شاهنشاه آريامهر» سند اين ادعا را منتشر كرد كه منجر به شكايت شيرين عبادي از وي در دادسراي كاركنان دولت شد كه هنوز از خروج سربلندانه دادگاه مورد اشاره از آزمون بزرگ و انقلابي اين پرونده خبري منتشر نشده است .
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن