تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818758945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله سبحاني در مراسم اختتاميه كتاب سال ولايت سخنراني مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آيت‌الله سبحاني در مراسم اختتاميه كتاب سال ولايت سخنراني مي‌كند
اختتاميه دهمين دوره كتاب‌سال ولايت روز پنجشنبه 5 ديماه با سخنراني آيت ‌الله سبحاني در محل شبستان امام خميني(ره) مجموعه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبري دهمين دوره كتاب‌سال ولايت با حضور حسن طارمي عضو هيئت علمي ومحمدعلي مهدوي‌راد دبير علمي اين جايزه عصر امروز در سراي اهل قلم برگزار شد.

در ابتداي اين برنامه حسن طارمي با اشاره به سابقه ده ساله اين جايزه گفت: هدف كتاب سال ولايت بررسي آثاري است كه درباره شخصيت، تعاليم و آموزه‌هاي ائمه شيعه و آنچه كه در محور باور شيعي قرار مي گيرد منتشر شده‌اند.

اين جايزه بر اساس طرحي در جهت معرفي كتابهايي كه در حوزه اثبات عقايد شيعه و دفاع از اين عقايد و معرفي علمي و استدلالي شيعه، ائمه و تعاليم آنها و شناسايي آنها به بهترين شكل به مردم است.

عنوان كتاب سال ولايت از دوره دوم اين جايزه شكل گرفت و از آن پس كتابهاي با محور ولايت و نيز معرفي يكي از معصومين در دو حوزه كودك و نوجوان پيگيري شد.

طارمي ادامه داد: امسال كتابهاي داخلي انتشار يافته در سال 1386 و خارجي منتشر شده در سال 2007 بدون محدوديت زباني و مكاني چه در جهان اسلام و چه خارج از جهان اسلام بررسي شده‌اند.

وي افزود: امسال آثاري كه مربوط به امام هفتم امام موسي ابن كاظم(ع) باشند در بخشي ويژه مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

به گفته وي مراسم اختتاميه اين مراسم با حضور و سخنراني آيه‌الله سبحاني روز پنجشنبه 5 ديماه در قم برگزار خواهد شد.

در ادامه اين نشست خبري محمدعلي مهدوي‌راد دبير علمي جايزه در سخناني گفت: كتاب سال ولايت حوزه‌هاي تاليف، ترجمه، تحقيق و بازخواني متون پيشين را درباره موضوع ولايت و ائمه اطهار مد نظر قرار داده است كه امسال 950 عنوان كتاب داخلي و 110 عنوان كتاب خارجي مورد ارزيابي قرار گرفتند.

وي ادامه داد: امسال 75 عنوان كتاب چاپ اول مربوط به ولايت و ائمه شيعه در حوزه كودك و نوجوان توسط كارشناسان اين حوزه داوري شد و آثار برگزيده مشخص شده‌اند.

دبير علمي جايزه كتاب سال ولايت درباره نحوه گزينش آثار نهايي افزود: موسسه خانه كتاب، كتابخانه ملي، مجلاتي كه به كتابگذاري و كتابشناسي مي پردازند، جستجوهاي مستقيم و اطلاعات فردي و جمعي و كتابهاي ارسال شده توسط ناشران، ماخذ و منابع ما در بررسي آثار در دبيرخانه كتاب سال ولايت بوده است.

مهدوي‌راد اضافه كرد: پس از بررسي آثار در مرحله اول هيئتي مركب از اساتيد حوزه و دانشگاه كتابها را در مرحله دوم بررسي كردند و در مرحله سوم نيز سه تن از اساتيد آثارراه يافته را در دو مرحله داوري كردند و هر اثري كه امتياز آن بين 85 تا 92 بوده است عنوان تشويقي خواهد گرفت و هر اثري كه از 92 تا 100 امتياز گرفته است به عنوان برگزيده اعلام خواهد شد.

به گفته وي امسال از ميان 950 عنوان كتاب داخلي تعداد 200 اثر به مرحله دوم راه يافت كه از ميان آنها 58 اثر به مرحله سوم رسيد و از اين تعداد هم 8 اثر به دور نهايي راه يافته‌است.

دبير جايزه كتاب سال ولايت با بيان اينكه اين جايزه در بخش خارجي برگزيده‌اي نخواهد داشت گفت: متاسفانه امسال در حوزه پژوهشهاي خارج از كشور كه مرتبط با موضوع مورد نظر جايزه باشد اثري حائز رتبه برگزيده شناخته نشده است ضمن اينكه امسال حوزه تعريف فعالتر از حوزه ترجمه بوده است.

وي افزود: از سالي كه به عنوان سال امام علي(ع) ناميده شد هر ساله كتابهايي كه مربوط به يك امام بوده مورد بررسي ويژه ما بوده‌است و سال آينده هم جايزه ويژه اين بخش به كتابهايي تعلق خواهد گرفت كه آثار مربوط به امام هشتم را مورد توجه قرار داده‌اند.

به گفته اين پژوهشگر همچنين ناشر يا موسسه پژوهشي كه بيشترين حجم كمي و كيفي انتشار را در حوزه كتابهاي مربوط به ائمه داشته است مورد تقدير قرار مي‌گيرد.

مهدوي‌راد با تاكيد بر مردمي بودن اين جايزه گفت: از ابتداي بنيانگذاري اين جايزه بنا داشتيم كه حركتي فرهنگي و مردمي در سطح كل جامعه انجام دهيم و در ادامه معاونت فرهنگي وزارت ارشاد از طرح ما حمايت كرد و در حال حاضر يكي از مشاركين جايزه است ضمن اينكه امسال نهاد مردمي معاونت فرهنگي مجموعه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به توليت آيت الله مسئولي ياري كننده كتاب سال ولايت در قم است.

وي افزود: ما امسال همانند جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران به هر كدام از برگزيدگان 22 سكه بهار آزادي و به هر كدام از تشويقيها 12 سكه بهار اهداء خواهيم كرد.

مهدوي‌راد با اشاره به كمكهاي علمي زنده ياد سيد جعفر شهيدي به اين جايزه گفت: تا سال گذشته كه ايشان در قيد حيات بودند همراه با آيت الله سبحاني از نظر علمي جايزه را حمايت مي كردند كه امسال به جاي ايشان از دانش ابوالقاسم گرجي استاد دانشگاه تهران در كنار آيت الله سبحاني استفاده خواهيم كرد.

به گفته مهدوي‌راد دهمين دوره جايزه كتاب سال ولايت روز پنجشنبه هفته جاري در محل شبستان امام خميني مجموعه حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و با سخنراني آيةالله سبحاني برگزار خواهد شد.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 704]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن