تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820334535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حميد مولانا:احمدي نژاد مفهوم عدالت‌‏خواهي را در روابط بين الملل مطرح كرداوباما در كشتي تغييرات جهاني حركت مي‌‏كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: حميد مولانا:احمدي نژاد مفهوم عدالت‌‏خواهي را در روابط بين الملل مطرح كرداوباما در كشتي تغييرات جهاني حركت مي‌‏كند
تهران- خبرگزاري كار ايران
مشاور رئيس‌‏جمهور گفت: من به اوباما توصيه مي‌‏كنم كه مانند بوش فكر نكند و ايران را يك مشكل نپندارد، بلكه ايران را كشوري مهم ارزيابي كند؛يعني اولين تغيير ايشان آن است كه در ذهن خود ايران را نه يك مشكل بلكه يك كشور مهم قلمداد كند.
به گزارش خبرنگار"ايلنا"، پروفسور حميد مولانا در مراسم رونمايي از كتاب سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در دولت احمدي‌‏نژاد كه در دانشكده خبر برگزار شده بود، اظهار داشت: اين كتاب در مقطعي منتشر مي‌‏شود كه قدرت يك ابرقدرت در حال افول است و اولين انقلاب كننده قرن بيست و يكم به اوج قدرت رسيده است كه دانشجويان و دانش‌‏پژوهان بايد از اين فرصت براي تحقيق و پژوهش استفاده كنند.
مولانا در خصوص ويژگي‌‏هاي سياست خارجي دولت نهم اضافه كرد: احمدي نژاد اولين كسي است كه درتاريخ سازمان ملل متحد و تاريخ معاصر ، مفهوم عدالت‌‏خواهي را در روابط بين الملل مطرح كرد.
وي درباره دومين ويژگي سياست خارجي دولت نهم افزود: احمدي نژاد از استعمار صحبت كرد به اين معنا كه شايد در سطح ملي نظام مردم سالاري و دموكراسي حاكم باشد اما سيستم بين المللي دموكراتيك نيست، دموكراسي در سطح بين الملل وجود ندارد و احمدي نژاد گفت، بايد مساوات ، عدالت و برابري برقراري شود.
مشاور رئيس‌‏جمهور ادامه داد: احمدي نژاد بيش از هر كسي از جنبه نظري و دولتي ، عامل اجتماعي را به عوامل نظامي و امنيتي بين الملل اضافه كرد، از كانون خانواده تا دين و مهدويت بدون عذرخواهي و با افتخار سخن گفت.
مولانا با بيان اينكه آمريكا به سختي مي‌‏تواند جوانب ذره‌‏اي را به جوانب ميداني ربط دهد ، تصريح كرد: شايد تنها دليلي كه بايد احمدي‌‏نژاد چهار سال ديگر هم در ديپلماسي كشور حضور داشته باشد همين موضوع است.
مشاور رئيس‌‏جمهور با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آمريكا و پيروزي اوباما خاطرنشان كرد: هر چند اوباما هنوز رسما قدرت را به دست نگرفته است اما ايشان قدم مهمي براي وعده‌‏هاي خود بر نداشته و اكنون تغييرات او را با خود مي‌‏برد و اوباما در كشتي تغييرات جهاني بدون آنكه محرك باشد ، حركت مي‌‏كند به جاي آن كه خودش تغييرات را به وجود آورد.
حميد مولانا در پايان سخنانش توصيه كرد: اوباما برعكس بوش بايد ايران را يك كشور مهم ارزيابي كند يعني اولين تغيير ايشان آن است كه در ذهن خود ايران را نه يك مشكل بلكه يك كشور مهم قلمداد كند.
پايان پيام

كد خبر: 464524
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن