تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813093134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عدم اختصاص اعتبار براي طرح جامع كاهش آلودگي هواي اراك


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عدم اختصاص اعتبار براي طرح جامع كاهش آلودگي هواي اراك
اراك - خبرگزاري مهر: رئيس شوراي اسلامي شهر اراك گفت: با وجود تصويب طرح جامع كاهش آلودگي هواي شهر اراك هيچ اعتباري براي اجراي اين طرح از بودجه دولت به استان مركزي اختصاص نيافته است.

به گزارش خبرنگار مهر در اراك سيد علي قائم مقامي پيش از ظهر امروز در جلسه پيگيري طرح جامع كاهش آلودگي هواي اراك افزود: همچنين براي اطلاع رساني اين طرح توسط صدا و سيما و ارشاد 400 ميليون تومان بايد اختصاص مي يافت تا پيشرفت اين طرح به اطلاع مردم مي رسيد ولي هيچ اقدامي انجام نشده است.

وي تصريح كرد: بايد براي اين طرح راه حل عملي داده شود و پيگيري لازم صورت گيرد.

وي با اشاره به اينكه مصوبات داده شده اجرايي نشده است، افزود: 90 درصد مصوبات در استان هيچ پيشرفتي نداشته است.

وي در ادامه به قبرستان قديمي اراك روبروي مصلي و استقرار آن در مركز شهر اشاره كرد و گفت: اين مكان در وضعيت بدي قرار دارد و محلي براي اعمال فساد و معتادين قرار گرفته كه نياز به ساماندهي اين مكان است.

قائم مقامي اظهار داشت: با اقدامات كارشناسايي براي اين قبرستان انجام شده مقبره آقا نورالدين در اين مكان حفظ و بقيه گورستان به مجتمع فرهنگي نور و عترت تبديل مي ‌شود.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون كار مطالعاتي اين پروژه به اتمام رسيده است و شهرداري موظف است ظرف دو ماه آينده طرح ساماندهي اين مكان را به شهرداري ارائه دهد.

وي گفت: در بودجه سال 88 شهرداري پيش بيني در خصوص تملك مغازه هاي اين مكان ديده شده است.

شهردار اراك در اين جلسه گفت: براي طرح كاهش آلودگي هواي اراك 15 ميليارد ريال از محل هزينه پيش بيني نشده دولت، 15 ميليارد ريال از محل اعتبارات حمل و نقل و مديريت سوخت و 10 ميليارد ريال از محل تامين يارانه ها و بخش خصوصي پيش بيني شده است ولي اين طرح تنها مصوب شده و اعتباري تاكنون پرداخت نشده است.

علي اكبر كريمي افزود: در سال گذشته در هنگام تصويب اين طرح و در بودجه سال 87 هيچ اعتبار و رقم مشخص و قابل توجهي براي اين طرح توزيع نشده است.

وي با اشاره به طرح هوشمندسازي حمل و نقل ترافيك اضافه كرد: اين طرح در دو سال اول شهرداري پيش بيني شده و 20 ميليارد ريال بايد به آن تخصيص مي يافت ولي تاكنون از محل اعتبارات ملي در سال گذشته و سال جاري اعتباري براي اين طرح اختصاص نيافته است.

وي افزود: تنها كار مطالعاتي اين طرح از محل اعتبارات استاني انجام شده و در صورت دادن اعتبار در سال آينده انجام خواهد شد.

كريمي كمبود اعتبارات را از مهمترين موانع اجراي پروژه‌ هاي عمراني دانست و اظهار داشت: افزايش هزار تاكسي گازسوز، گازسوز كردن ناوگان موجود و راه اندازي 20 جايگاه CNG در 12 نقطه در اراك بخشي از مصوبات شوراي شهر است كه نبود اعتبارات كافي مانع از اجرايي شدن آنها شده است.

وي گفت: براي صنوف مزاحم نيز پيش بيني مكان مناسب براي استقرار صنايع و صنوف مزاحم و كارگاه ها انجام شده كه با توجه به اعتبارات سرمايه گذاري در اين بخش صنوف مزاحم به اين مكان منتقل مي شود.

كريمي با اشاره به احداث پروژه حمل و نقل ريلي با توجه به طرح جامع مطالعات حمل و نقل ترافيك اراك از سال گذشته در حال اجرا است، گفت: در اين طرح امكان سنجي حمل و نقل ريلي در اراك گنجانده شده و اگر اعتباري در قالب طرح انجام شود در سال آينده اجرا مي شود.

رئيس كارگروه صنعت شوراي اسلامي شهر اراك گفت: عمده ترين مشكل در طرح هاي استان نبود اعتبارات و بودجه مناسب است كه بدون اعتبار طرح ها و برنامه هاي استان به نتيجه نخواهد رسيد.

علي رجايي افزود: بزرگترين مشكلاتي صنايع نبود مكان و زمين مناسب است و در اين زمينه امكانت وجود ندارد.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن