تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816177084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست نقد و بررسي اكسپوي عكس ايران عنوان شد؛كيانيان: جدا كردن آثار سينماگران در اكسپو درست نبود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در نشست نقد و بررسي اكسپوي عكس ايران عنوان شد؛كيانيان: جدا كردن آثار سينماگران در اكسپو درست نبود
خبرگزاري فارس: رضا كيانيان گفت: جدا كردن آثار سينماگران در اكسپو عكس ايران كار چندان جالبي نبود، با اين وجود اگر حضور سينماگران در اكسپوي عكس براي مطبوعات جذاب است، تقصير ما نيست.


نشست نقد و بررسي اكسپو عكس از سوي مؤسسه فرهنگي و هنري پيكاس شب گذشته در تالار رودكي برگزار شد.
اين نشست قرار بود با حضور بهمن جلالي، افشين شاهوردي، عليرضا نيك‌نژاد، مسعود زنده‌روح كرماني،عليرضا كيا، لاله اسكندري و رضا كيانيان برگزار شود اما در نشستي كه برگزار شد هيچ كدام از عكاسان دعوت شده حضور نيافتند و جايگاهي كه براي محسن زارع مدير مؤسسه فرهنگي و هنري صبا نيز در نظر گرفته شده بود، خالي ماند.
در نشست نقد و بررسي اكسپوي عكس ايران كه تنها به موضوع حضور سينماگران در اكسپو عكس اختصاص يافته بود، تنها رضا كيانيان، لاله اسكندري و حامد بهداد حضور يافتند.
محمدحسين بزرگ‌زادگان مسئول برگزاري اين نشست در آغاز از دعوت همه مسئولان برگزاري اكسپوي عكس ايران گفت و اين كه آنها اين دعوت را پذيرفته‌اند اما در جلسه حضور نيافته‌اند.
وي افزود: ما اهل حاشيه‌سازي و جنجال نيستيم و عكاسان هم ما را همراهي نكردند شايد تصور مي‌كردند قرار است در اين جلسه محاكمه شوند.
مسئول مؤسسه پيكاس همچنين تأكيد كرد: برگزاري اين نشست ابتدا خواست عكاسان بود اما چند ساعت پيش از برگزاري نشست، خبر عدم حضور آنها را در سايت‌هاي تخصصي عكس مشاهده كرديم كه اين اقدام عادلانه نبود.
در ادامه مراسم رضا كيانيان و لاله اسكندري روي صحنه حضور يافتند و به مخالفت‌هاي صورت گرفته با حضور سينماگران در اكسپوي عكس پاسخ گفتند.

*** نفس برگزاري اكسپوي عكس خوب بود

رضا كيانيان بازيگر سينما نيز با اشاره به برگزاري اكسپوي عكس ايران گفت: اگر چه اكسپوي عكس ايران ايراداتي داشت اما به شكلي نبود كه به دليل آن نارسايي‌ها، اكسپو برگزار نشود. به هر حال اگر اكسپو برگزار نمي‌شد اين همه درباره آن در مطبوعات و ديگر رسانه‌ها صحبت نمي‌شد و به آن سنگ‌اندازي هم نمي‌شد، پس نفس برگزاري اكسپوي عكس خوب است.

***جدا كردن آثار سينماگران در اكسپو كار درستي نبود

اين بازيگر سينما در ادامه به مسائل مورد انتقاد در برگزاري اكسپوي عكس اشاره كرد و گفت: يكي از مشكلات اكسپوي عكس، نحوه تقسيم‌بندي آثار و افراد بود. مثلاً مي‌توانستند سالن‌ها را به رشته‌هاي مختلف عكاسي جنگ، هنري، خبري و ... تقسيم كنند كه اگر چنين بود آثار من در بخش آثار هنري قرار مي‌گرفت. اما جدا كردن آثار سينماگران در يك مكان كار چندان جالبي نبود.

***اگر اسم سينماگران براي مطبوعات جذاب است، تقصير ما نيست

وي در ادامه درباره انتقاد برخي عكاسان نسبت به برجسته‌سازي نام سينماگران حاضر در اكسپوي عكس در مطبوعات گفت: روزنامه‌ها و رسانه‌ها عكس و خبري را مي‌نويسند كه سروصدا داشته باشد و اگر در رسانه‌ها اسم سينماگران پيش از عكاسان آمده است، تقصير ما نيست.
كيانيان همچنين گفت: برگزاري اكسپوي عكس و روي ديوار رفتن بيش از 700 قطعه عكس از عكاسان مختلف بسيار خوب بود و من بسيار خوشحالم كه آثارم در كنار عكاسان بزرگ به نمايش درآمد.

*** خريدار آثار من مجموعه‌داران بودند نه طرفدارانم

وي در بخش ديگري از سخنانش درباره تأثير نامش در فروش آثارش گفت: من از اسم خودم براي فروش آثارم استفاده نكرده‌ام و طرفداران من هم قدرت خريد عكس‌هاي من را ندارند و بيشتر خريداران آثار من، مجموعه‌داران خصوصي بودند اما اين منصفانه نيست كه براي پيشگيري از اين اتهام،‌نام و نشان كسي را بگيرند و بعد به او اجازه ورود به دنياي ديگري را بدهند.

***ارزش اثر هنري را مخاطب تعيين مي‌كند

كيانيان به مقاله نصرالله كسراييان هم اشاره كرد و گفت‌: ايشان در مقاله خود به نكته بسيار مهمي اشاره كردند كه ارزش اثر هنري را مخاطب تعيين مي‌كند، ضمن اين كه بازديدكننده نمايشگاه من ممكن است تشويق به بازديد دو نمايشگاه عكس ديگر هم بشود و اين اتفاق خوبي است.

***سينماگران باعث فروش بيشتر آثار عكاسان شدند

كيانيان همچنين تأكيد كرد:‌ ما سينماگران اين بار در كنار عكاسي ايستاده‌ايم تا عكاسي مشتري بيشتري پيدا كند.
وي اضافه كرد: در اين مدت چند صد كلمه درباره اكسپوي عكس و حضور سينماگران در مطبوعات و رسانه‌هاي ديگر به كار برده شد، اگر ما نبوديم پس اين چند صد كلمه هم درباره عكاسي نوشته نمي‌شد.

***بازيگر خوب بايد با عكاسي آشنا باشد

كيانيان در بخش ديگري از صحبت‌هايش به لزوم آشنايي بازيگران سينما با عكاسي اشاره كرد و گفت: هر فيلمي كه ساخته مي‌شود متشكل از 120 هزار فريم عكس است كه من ممكن است در 50 هزار فريم آن حضور داشته باشم، پس ارتباط مستقيم با كمپوزيسيون،لنز، نور و تمامي اتفاقات عكاسي دارم و اگر اين مديوم را نشناسم پس نمي‌توانم بازيگر خوبي باشم.

***امروزه ارزش عكس به مفهوم آن است

اين بازيگر سينما با اشاره به فعاليت‌هايش در شاخه‌هاي گرافيك، كاريكاتور، مجسمه‌سازي و... گفت: امروز ديگر عصر اطلاعات نيست بلكه عصر مفاهيم است چون انقلاب ديجيتال اتفاق افتاده است و ارزش عكس به ارزش تكنيكي آن نيست بلكه به مفهومي است كه منتقل مي‌كند.
كيانيان به تقسيم عدالت هم اشاره‌اي داشت وگفت: دو نگاه نسبت به تقسيم عدالت موجود است يكي آن كه امكانات لازم را از صاحبان امكانات بگيرند و همگان در رديف فقرا قرار بگيرند و ديگر آن كه اين امكانات به ديگران هم داده شود. نگاهي كه به من حق عكاسي نمي‌دهد جزء نگاه اول تقسيم عدالت است كه من با آن موافق نيستم.
وي افزود: منتقدين من معتقدند كه بايد اسم و رسمم را از من بگيرند تا بعد بتوانم نمايشگاه عكس بگذارم.

***وقتي سنديكا نداريم ،‌مجبوريم خودمان قيمت تعيين كنيم

رضا كيانيان همچنين درباره نحوه قيمت‌گذاري آثارش توضيح داد: براي قيمت‌گذاري آثارم با نگارخانه‌داران، عكاسان، مجموعه‌داران آثار هنري و كساني كه كارشان خريد و فروش آثار هنري است مشورت كرده‌ام و در نهايت قيمت آثارم را تعيين كرده‌ام.
وي همچنين به وجود سنديكاها در خارج از كشور اشاره كرد و گفت: در ديگر كشورها، سنديكاهايي وجود دارد كه حافظ منافع صنفي يك حرفه است و براي دستمزدها كفي را تعيين شده است كه هيچ كس حق ندارد پايين‌تر از آن را پرداخت كند اما در ايران تنها انجمن‌هايي تشكيل شده است كه دستوراتش لازم‌الاجرا نيست.
كيانيان اضافه كرد: من از تأسيس سنديكا در ايران استقبال مي‌كنم و دوست دارم اولين آن براي بازيگران سينما باشد،‌ اما حالا كه وجود ندارد،‌ ما مجبوريم خودمان قيمت آثارمان را تعيين كنيم.

***دنياي هنر حد و مرزي ندارد

حامد بهداد هم كه در اين نشست حضور داشت به نخستين هديه دوران كودكي خود اشاره كرد كه يك دوربين عكاسي بوده است و از همان دوران عكاسي كرده است.
اين بازيگر جوان سينما نيز تأكيد كرد: كسي كه مي‌خواهد در سينما به جايي برسد بايد دوربين را بشناسد و با عكاسي آشنايي داشته باشد.
وي افزود: در دنيايي كه هيچ حدو مرزي براي هنر نيست، هر هنرمندي مي‌تواند در ديگر شاخه‌هاي هنري هم فعاليت كند و گفتن چنين سخناني متحجرانه است كه يك سينماگر حق ندارد در وادي عكاسي پا بگذارد.

لاله اسكندري هم گفت: ما تصور مي‌كرديم كه دوستان عكاس قصد گفت و گو با ما را دارند و ما هم منتظر بوديم كه نظرات آنها را در اين نشست بشنويم اما ظاهراً اين اتفاق براي عكاسان چندان جذاب نبوده است.
لاله اسكندري هم گفت: هنر در چارچوب خاصي نمي‌گنجد و امروزه هنرمندان بسياري در شاخه‌هاي مختلف هنري فعاليت مي‌كنند. من هم گرافيك خوانده‌ام و همزمان عكاسي، نقاشي و بازيگري را هم تجربه كرده‌ام.
اسكندري درباره مكان اختصاص يافته به عكاسان سينماگر در اكسپوي عكس گفت: اين كه مكان خاصي به اين بازيگران اختصاص يافته است به مسئولان برگزاري اكسپوي عكس بازمي‌گردد.
به گزارش خبرنگار فارس، اين نشست از سوي مؤسسه فرهنگي هنري پيكاس با يك ساعت تأخير در طبقه سوم تالار وحدت و بدون حضور جامعه عكاسي تشكيل شد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن