تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش 30 درصدي صادرات غير نفتي عربستان در سال 2009


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: كاهش 30 درصدي صادرات غير نفتي عربستان در سال 2009
يك مقام ارشد عربستاني عنوان كرد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: يك مقام ارشد عربستاني گفت: بحران مالي و اقتصادي جهان موجب كاهش 30 درصدي صادرات غير نفتي عربستان طي سال 2009 خواهد شد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران به نقل از رويترز، "رحمان الزملي" رئيس مركز توسعه صادرات عربستان گفت: صادرات سيمان، پتروشيمي و آهن عربستان طي سال 2009 با كاهش چشمگيري روبرو خواهد شد.

بر پايه اين گزارش، ميزان صادرات غير نفتي عربستان طي سال 2008 نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد خواهد داشت و صادرات غير نفتي عربستان طي سالهاي اخير رشد چشمگيري داشته و اين رقم طي سال 2007 به بيش از 8/106 ميليارد ريال معادل 58/104 ميليارد درهم رسيده است كه اين رقم طي سال 2000 كمتر از 24 ميليارد ريال بوده است.

موسسه سرمايه گذاري جادوا نيز اعلام كرد: اقتصاد عربستان در حال حركت به سمت ركود و بحران است و توليد ناخالص داخلي عربستان طي سال آينده به كمتر از 325 ميليارد ريال خواهد رسيد.

بر اساس گزارش موسسه توسعه صادرات عربستان، رشد اقتصادي عربستان طي سال 2008 به كمتر از 7/5 درصد و طي سال 2009 به كمتر از 5/1 درصد خواهد رسيد و نيز رشد واقعي توليد ناخالص داخلي عربستان طي سال آينده به پايين ترين حد خود از سال 2002 خواهد رسيد.

پيش بيني مي شود، توليد نفت عربستان طي سال آينده 1/7 درصد كمتر از سال 2008 باشد.

گفتني است، اقتصاد عربستان توانسته به لطف افزايش درآمدهاي نفتي طي سالهاي اخير، در برابر فشارهاي ناشي از ركود اقتصادي و بحران مالي جهان مقاومت كند.

انتهاي پيام//
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن