تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812970400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هزينه عمل جراحي قلب در ايران گرانتر از متوسط جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: هزينه عمل جراحي قلب در ايران گرانتر از متوسط جهاني است
جام جم آنلاين: بررسيهاي نشان مي دهد متوسط هزينه انواع عمل جراحي قلب در ايران گران تر از متوسط نرخ جهاني آن در ديگر كشورهاي جهان اعم از توسعه يافته و جهان سوم تمام مي شود.


20 جراح و متخصص برجسته قلب جهان كه مسئوليتهاي اجرايي مهمي در بيمارستانها و انجمنهاي تخصصي قلب كشور خود دارند در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به هزينه هاي بالاي عمل جراحي قلب در ايران اظهار تعجب كردند.

به گفته اغلب آنها هزينه هاي عمل جراحي قلب در ايران با توجه به استانداردهاي موجود در سطح جهاني بالاتر از حد متوسط است و شركتها و موسسات بيمه گر حمايتهاي كمتري را در اينگونه جراحيها از بيماران به عمل مي آورند.

در اين باره معاون اسبق انجمن جراحان قلب ايالات متحده امريكا كه بيشترين تعداد عمل جراحي قلب در اين كشور را انجام داده در گفتگو با خبرنگار مهر مي گويد: انجام عمل جراحي قلب در امريكا كاملا متفاوت تر از ديگر كشورهاي دنياست و بستگي به اشخاص دارد و در مورد افرادي كه بيمه هستند اينگونه عملها رايگان بوده و در خصوص كساني كه به صورت خصوصي اقدام به انجام عمل جراحي قلب مي كنند هزينه يك عمل جراحي بين 7 هزار تا 10 هزار دلار تمام مي شود.

پروفسور" كانلي " مي افزايد: البته اين هزينه ها با توجه به سطح استانداردهايي است كه در بيمارستان هاي اين كشوررعايت مي شود و نبايد فراموش كرد كه در ايالات متحده تجهيزات پزشكي به مراتب پيشرفته تر از ديگر كشورهاست. با اين همه اگر بيمارستاني از نظر استانداردهاي پزشكي پايين تر از بيمارستاني ديگر باشد اين هزينه ها متناسب با آن كاهش مي يابد.

اين اظهارات توسط جراح برجسته قلب امريكا در حالي بيان مي شود كه مقايسه متوسط هزينه هاي عمل جراحي قلب در ايران نشان دهنده بالاتر بودن نرخ آن نسبت به اين كشور است.

بر اساس بررسيهاي انجام شده در ايران متوسط هزينه يك عمل جراحي قلب بين 5 تا 15 ميليون تومان است واستاندارد پزشكي و خدمات رساني بيمارستانهايي كه عمل جراحي قلب در آنها انجام مي شود تفاوت چنداني با يكديگر ندارد.

گرچه اظهارات مسئولان بهداشت و درمان كشور مغاير با اين موضوع بوده و از ديدگاه آنها انجام عملهاي جراحي قلب در ايران نسبت به ديگر كشورهاي جهان از هزينه كمتري برخوردار است و گاه هزينه يك عمل جراحي قلب در ايران حتي ارزانتر از اين كشورها تمام مي شود.

با اين همه بررسي اظهارات جراحان برجسته قلب كشورهاي اروپايي و امريكايي و حتي در حال توسعه به خبرنگار مهر حاكي از آن است كه اين هزينه ها بالاتر از رقمي است كه مردم اين كشورها براي انجام عمل هاي جراحي قلب پرداخت مي كنند.

به عنوان نمونه در بيمارستان رضوي مشهد كه زير نظر يك نهاد مذهبي اداره مي شود هزينه هاي عمل جراحي قلب بين 5 تا 6 ميليون تومان بوده ودر برخي بيمارستان هاي دولتي تهران از جمله بيمارستان امام خميني اين هزينه ها بين 7 تا 10 ميليون تومان است كه اين رقم در بيمارستانهاي خصوصي گاه به بيش از 15 ميليون تومان هم مي رسد.

گرچه دليل اصلي بالا بودن هزينه هاي عمل جراحي قلب دربيمارستانهاي خصوصي ايران از سوي مديران آنها بالا بودن استانداردهاي پزشكي اين بيمارستانها عنوان مي شود.

نبايد فراموش كرد كه ميزان مهارت جراح در ايران نيز از عوامل تعيين كننده در قيمت تمام شده يك عمل جراحي محسوب مي شود.

در اين باره دبير انجمن " آترو اسكلروز " به خبرنگار مهر مي گويد: هر چقدر جراحي كه قرار است عمل جراحي قلب بيمار شمار انجام دهد معروفتر و اعتبار علمي اش بيشتر باشد هزينه تمام شده عمل جراحي اش نيز گرانتر مي شود."

دكتر محمدرضا محمد حسني يكي از سرشناس ترين جراحان قلب ايران را نمونه مي آورد و مي گويد: اين متخصص معروف براي هر عمل جراحي قلبي كه انجام مي دهد نزديك به 16 ميليون تومان دريافت مي كند.

با اين همه جراحان برجسته جهان در گفتگو با خبرنگار مهر مي گويند: هزينه هاي درماني در ايران در شرايطي بالاتر از متوسط جهاني است كه متوسط درآمد ايرانيان نسبت به ساير كشورهاي منطقه پايين تر است.

رئيس بخش دپارتمان قلب كرواسي به خبرنگار مهر مي گويد: در بيمارستانهاي خصوصي كشور ما هزينه هاي عمل جراحي قلب 5 هزار يورو است و اين رقم در بيمارستانهاي دولتي حداكثر به 6 هزار يورو مي رسد و اين در حالي است كه مردم اين كشور به طور متوسط بين 1 تا 2 هزار يورو حقوق دريافت مي كنند .

دكتر " بوجان بيوسينا " با اشاره به وضعيت هزينه هاي عمل جراحي قلب در كشورهاي همسايه كرواسي مي گويد: هزينه هاي مربوط به عمل جراحي قلب در كشور يوگسلاوي بطور متوسط 7 هزار يورو است و اين رقم در ديگر كشورهاي حوزه بالكان تفاوت چنداني با كشور كرواسي ندارد و تقريبا قيمت ها مشابه هم هستند.

نكته جالب توجه در مورد هزينه هاي عمل جراحي قلب اين است كه در برخي كشورها اين هزينه ها بسيار پايين بوده و يا تمام هزينه هاي عمل جراحي بر عهده دولت است.

" سانجان روحان " يك متخصص و جراح قلب هندي به خبرنگار مهر مي گويد: در كشور هند انجام اين عمل جراحي تنها 300 دلار هزينه دارد و در بسياري از موارد اگر شهروندان هندي بودجه كافي براي درمان عمل جراحي را نداشته باشد خود دولت هزينه درمان بيمار را متقبل مي شود.

در كشور كانادا هم مردم هزينه اي بابت عمل جراحي قلب پرداخت نمي كنند. احمد پوستي زاده كه از ايرانيان مقيم كانادا است و از جراحان قلب و ريه بيمارستان " بريتيش كلمبيا " كانادا به خبرنگار مهر مي گويد: در كانادا مردم بابت عمل جراحي قلب هزينه اي پرداخت نمي كنند و انجام اين عمل براي بيماران قلبي رايگان است و گرچه هر عمل جراحي براي دولت بين 30 تا 50 هزار دلار هزينه در بر دارد.

با اينهمه در بيشتر كشورهاي دنيا عمل جراحي قلب هزينه هايي دارد كه بسته به عواملي چند متغير است.

" بلهانك پينار" رئيس دپارتمان قلب بيمارستان فلورنس نايتينگ استامبول در اين باره به خبرنگار مهر مي گويد: در بيمارستاني كه من در آن عمل جراحي قلب انجام مي دهم هزينه هر عمل جراحي 10 هزار دلار هزينه دارد و اين رقم در مقايسه با هزينه هاي عمل جراحي قلب در كشورهاي ديگر رقم پايين به حساب مي آيد.

بر اساس بررسيهاي انجام گرفته توسط خبرنگار مهر هزينه هر عمل در هلند براي دولت 15 هزار دلار و در بلژيك 22 هزار دلار و در ژاپن 8 هزار دلار است كه تقريبا تمام اين هزينه ها را دولتها پرداخت مي كنند.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن