تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815302798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور پنج فيلم دفاع مقدس در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: حضور پنج فيلم دفاع مقدس در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر
امسال در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر پنج فيلم اخراجى ها،۲ آن سوى رودخانه، گزارش مريم، به كبودى ياس و كودك وفرشته با مضمون دفاع مقدس حضور دارند. اين فيلمهاى درامى در پى حفظ و انتقال معنوى ارزش ها هستند كه اين آمار نسبت به جشنواره فيلم فجر در سال گذشته، جالب توجه است. دراين گزارش، خلاصه اى از وضعيت توليد، موضوع و مختصرى از داستان اين آثار سينمايى آورده شده است.
* آن سوى رودخانه
اين فيلم به كارگردانى عباس احمدى مطلق و بر اساس طرحى از منوچهر محمدى و فيلمنامه اى از عباس احمدى مطلق و مهشاد مخبرى توليد شده است. آن سوى رودخانه كه سومين ساخته احمدى مطلق پس از مرغ و همسايه و رفيق بد است، در ژانر دفاع مقدس قرار دارد. در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: تنها شاهد سفر پرمخاطره سه نفر كه از كارزارى سخت جان به در برده اند، دوربين فيلمبردارى خبرنگارى است كه در جستجوى يافتن حقيقتى فراموش شده است. آن سوى رودخانه با اتمام مراحل توليد، مدتى است كه آماده نمايش است و در زمره فيلم هاى ارزشى محسوب مى شود كه در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر با موضوع دفاع مقدس حضور خواهد داشت.
* به كبودى ياس
«به كبودى ياس» كه چهارمين تجربه جواد اردكانى است، در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است. اين فيلم زندگى شهيد برونسى را به تصوير كشيده است و فيلمبردارى آن در مشهد مقدس و در زادگاه شهيد برنسى و بخشى در كرمان به پايان رسيده است و اكنون آخرين روزهاى فيلمبردارى را در شهرك سينمايى دفاع مقدس در تهران طى مى كند. نكته حائز اهميت در اين فيلم به تصوير در آوردن عمليات خيبر و بدر است. داود عين آبادى در به كبودى ياس نقش شهيد برونسى را ايفا مى كند و باقى نقش ها را بازيگران تئاترخراسان بازى مى كنند. چندى پيش نيز مجيدشاه حسينى مديرعامل بنياد سينمايى فارابى به همراه تعدادى از مديران اين بنياد با حضور در شهرك دفاع مقدس در جريان روند توليد اين فيلم قرار گرفتند.
* گزارش مريم
فيلم «گزارش مريم» در مدت زمان ۱۰۰ دقيقه با مضمون نوجوان، عشق و دفاع مقدس ساخته شده است. در اين فيلم فرامرز قريبيان، نيلوفر محبى، عليرضا اوسيوند، ليلابوشهرى، رضا فياضى، عطيه غبيشاوى، صدرا حجازى، فريد لطف آور، يوسف زغور زاده، مريم برنجانى، فرخنده زاهدى، على غبيشاوى و حوريه كعبى به ايفاى نقش مى پردازند. در خلاصه داستان اين فيلم چنين آمده است: دكتر پارسا براى راه اندازى يك بيمارستان تخصصى به همراه دخترش بهار عازم منطقه خرمشهر است. بين پدر و دختر سكوت قهرآلودى برقرار است كه به ظاهر به اين سفر مربوط مى شود. در آنجا بهار دفترچه خاطرات دختركى همسن و سال خود بنام مريم را مى يابد كه چند سال پيش در چنين روزى آن را افتتاح كرده است. يعنى چند روز مانده به بازگشايى مدارس و آغاز جنگ ايران و عراق! سرخوشى دخترانه مريم در خاطرات صفحات اول دفترچه و ناگهان شروع تهاجم بى امان دشمن به شهر كوچك آنان و اشاره دخترك به عشقى كه در سينه دارد، بهار را به خواندن دفترچه ترغيب مى سازد. مريم عاشق جوان انترنى است كه در تنها درمانگاه آن شهر فعاليت مى كند و بهار مى پندارد كه مى تواند آن مرد پدر او باشد! .. .
* كودك و فرشته
كودك و فرشته نخستين فيلم مسعود نقاش زاده در مقام كارگردان است كه براساس فيلمنامه اى از محمدرضا گوهرى روزهاى آغازين جنگ در خرمشهر و سقوط اين شهررا روايت مى كند. فيلمبردارى اين اثر در خرمشهر و جنوب كشور انجام شده و تدوين آن را محمدرضا موئينى به پايان رسانده است و اكنون آخرين مراحل ساخت موسيقى را توسط كارن همايونفر طى مى كند. به گفته سحر صباغ سرشت، دستيار كارگردان و برنامه ريز اين فيلم، فيلمبردارى سكانس افتتاحيه كار كه سكانسى يك دقيقه اى است، و مربوط به رطياى قهرمان داستان است، باقى مانده كه با پايان مراحل فنى در تهران انجام مى شود. كودك و فرشته محصول مشترك بنياد سينمايى فارابى و سيما فيلم است كه حسن كلامى آن را تهيه كرده است.
* اخراجى ها۲
اين پروژه سينمايى كه يكى از پر بازيگرترين فيلم هاى سينمايى در ايران محسوب مى شود، در ادامه اخراجى ها و با حضور برخى از بازيگران قسمت نخست آن، وارد مرحله فيلمبردارى شد. اخراجى ها۲ در فضاى سينماى جنگ مى گذرد و ادامه سرنوشت قهرمانان اخراجى ها۱ در اردوگاه اسرا در عراق است. در اخراجى ها،۲ ده نمكى در كنارهمكارى مجدد با محمدرضا شريفى نيا، اكبرعبدى، سيد جواد هاشمى، قاسم زارع، ارژنگ امير فضلى، فخرالدين صديق شريف، سپند اميرسليمانى و امين حيايى، از بازيگرانى چون جواد رضويان، حسام نواب صفوى، مهران رجبى، رامين پرچمى، محسن جانبانى، سيروس كهورى نژاد، مهراوه شريفى نيا وشيلا خداداد بهره برده است. به گفته كاسه ساز تهيه كننده آن، طنز و معنويات اخراجى هاى ،۲ بيش از قسمت اول است. فيلمبردارى اين فيلم در حالى درعيد قربان به پايان رسيد كه چهره هايى نظير جمعى از جانبازان دفاع مقدس، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى، مشاوران رئيس جمهور، ابراهيم حاتمى كيا و.. . از پشت صحنه فيلم بازديد كردند وهمچنين على پروين، امير قلعه نويى وعليرضا نيكبخت واحدى به پشت صحنه آن آمدند تا صحنه هاى بازى فوتبال را از نزديك ببينند اما به علت بارندگى شديد برنامه فيلمبردارى اين صحنه تغيير كرد و ديگر نيز محقق نشد. اخراجى ها۲ را حبيب الله كاسه ساز تهيه مى كند و شركت سينمايى هدايت فيلم هم پخش آن را برعهده دارد. قرار است اين فيلم نوروز ۸۸ اكران شود.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن