تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821018016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور شش فيلم دفاع‌مقدس در جشنواره بيست‌و‌هفتم فيلم فجر‌‌


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: حضور شش فيلم دفاع‌مقدس در جشنواره بيست‌و‌هفتم فيلم فجر‌‌
فـيـلـم‌هـايـي چـون" آن‌سـوي رودخـانـه"، "بـه‌كـبـودي يـاس"، "كودك‌وفرشته"، "اخراجي‌هاي 2" ،"گزارش مريم" و "ملكسليمان" در جشنواره امسال با دستمايه قرار دادن مسائل ديني، مذهبي، تاريخ اسلام و دفاع مقدس در پي حفظ وانتقال معنوي ارزش‌ها هستند كه اين آمار نسبت به جشنواره فيلم فجر در سال گذشته، جالب توجه است.‌دراين گزارش، خلاصه‌اي از وضعيت توليد، موضوع و مختصري از داستان اين آثار سينمايي آورده شده است.

‌آن‌سوي رودخانه

‌اين فيلم به كارگرداني عباس احمدي مطلق و بر اساس طرحي از منوچهر محمدي و فيلمنامه‌اي از عباساحمدي‌مطلق و مهشاد مخبري توليد شده است.‌"آن‌سوي رودخانه" كه سومين ساخته احمدي مطلق پس از "مرغ و همسايه" و "رفيق بد" است، در ژانر دفاع مقدس قراردارد. در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: تنها شاهد سفر پرمخاطره سه نفر كه از كارزاري سخت جان‌به‌دربرده‌اند، دوربين فيلمبرداري خبرنگاري است كه در جستجوي يافتن حقيقتي فراموش شده است."‌آن‌سوي رودخانه" با اتمام مراحل توليد، مدتي است كه آماده نمايش است و در زمره فيلم‌هاي ارزشي‌ محسوب مي‌شود كه در جشنواره بيست‌ و‌ هفتم فيلم فجر با موضوع دفاع‌مقدس حضور خواهد داشت.

‌به كبودي ياس‌

‌"‌به‌كبودي ياس" كه چهارمين تجربه جواد اردكاني مي‌باشد، در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است.اين فيلم زندگيشهيد برونسي را به تصوير كشيده و فيلمبرداري آن در مشهد مقدس و در زادگاه شهيد برنسي و بخشي دركرمان به پايان رسيده است و اكنون آخرين روزهاي فيلمبرداري را در شهرك سينمايي دفاع‌مقدس در تهران طيمي‌كند.‌نكته حائز اهميت در اين فيلم، به تصوير در آوردن عمليات‌ خيبر و بدر است.‌‌داوود عين‌آبادي در در نقش شهيد برونسي ايفاي نقش مي‌كند و باقي نقش‌ها را بازيگران تئاترخراسانبازي مي‌كنند.‌چندي پيش نيز مجيدشاه حسيني مديرعامل بنياد سينمايي فارابي به همراه تعدادي از مديران اين بنياد با حضور درشهرك سينمايي دفاع مقدس در جريان روند توليد اين فيلم قرار گرفتند.

‌ ‌گزارش مريم

‌فيلم "گزارش مريم" در مدت زمان 100 دقيقه با مضمون نوجوان، عشق و دفاع مقدس ساخته شده است.‌‌در اين فيلم فرامرز قريبيان، نيلوفر محبي، عليرضا اوسيوند، ليلابوشهري، رضا فياضي، عطيه غبيشاوي، صدراحجازي، فريد لطف آور، يوسف زغور زاده، مريم برنجاني، فرخنده زاهدي، علي غبيشاوي و حوريه كعبي بهايفاي نقش مي‌پردازند.‌در خلاصه داستان اين فيلم چنين آمده است: دكتر پارسا براي راه اندازي يك بيمارستان تخصصي به‌ همراهدخترش بهار عازم منطقه خرمشهر است. بين پدر ودخترسكوت قهرآلودي برقرار مي‌باشد كه به‌ظاهر به اين سفرمربوط مي‌شود. در آنجا بهار دفترچه خاطرات دختركي همسن و سال خود به نام مريم را مي‌يابد كه چند سال پيش در چنين روزي نوشتن آن را آغاز كرده بود، يعني چند روز مانده به بازگشايي مدارس و آغاز جنگ ايران و عراق!سرخوشي دخترانه مريم در خاطرات صفحات اول دفترچه و ناگهان شروع تهاجم بي امان دشمن به شهر كوچكآنان و اشاره دخترك به عشقي كه در سينه دارد، بهار را به خواندن دفترچه ترغيب مي‌سازد. مريم عاشق جوانانترني است كه در تنها درمانگاه آن شهر فعاليت مي‌كند و بهار مي‌پندارد كه مي‌تواند آن مرد پدر او باشد...!

‌ ‌ملك سليمان

‌پروژه عظيم "ملك سليمان" به كارگرداني شهريار بحراني كه از سال 86 در حال توليد است، سرانجام درجشنواره بيست‌و‌هفتم فيلم فجر به نمايش در خواهد آمد.‌اين فيلم داستان زندگي سليمان نبي(ع) را كه از قرآن كريم گرفته شده، روايت مي‌كند. ‌امين زندگاني، محمود پاك‌نيت، حسين محجوب، مهدي فقيه، ارژنگ اميرفضلي، عليرضا كمالي‌نژاد، الهام حميدي، سيدجواد طاهري، باقر صحرارودي، برخي از بازيگران اين اثر سينمايي را تشكيل مي‌دهند.‌فيلمبرداري اين پروژه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در رستم آباد گيلان آغاز شد و در زمان‌هايمتفاوت در شهريار، شمال كشور و تالش ادامه يافت.‌تدوين اين فيلم را محمدرضا موئيني به پايان رسانده وپانك چان در حال انجام كارموسيقي آن است كه 19 و 20دي، توسط اركستر فيلارمونيك پكن ضبط خواهد شد. ضمن اينكه كيم سون تسانگ مشغول كار بر رويصداگذاري اين فيلم است.‌قرار است دو سكانس اصلي فيلم كه مربوط به تسخير اجنه و شياطين و مرئي شدن آنهاست، به وسيله جلوه‌هاي ويژه صورت گيرد."‌ملك سليمان" را مجتبي فرآورده با حمايت بنياد سينمايي فارابي تهيه‌ مي‌كند.

‌اخراجي‌هاي‌‌2

اين پروژه سينمايي كه يكي از پر بازيگرترين فيلم‌ سينمايي در ايران محسوب مي‌شود،در ادامه اخراجي‌ها و باحضور برخي از بازيگران قسمت نخست آن، وارد مرحله فيلمبرداري شد.‌"اخراجي‌هاي2" در فضاي سينماي جنگ مي‌گذرد وادامه سرنوشت قهرمانان "اخراجي‌هاي1" در اردوگاه اسرا در عراق است.در اخراجي‌هاي2، ده‌نمكي در كنارهمكاري مجدد با محمدرضا شريفي‌نيا، اكبرعبدي،سيد جواد هاشمي، قاسم زارع،ارژنگ امير فضلي، فخرالدين صديق‌شريف، سپند اميرسليماني و امين حيايي، از بازيگراني چون جواد رضويان،حسام نواب صفوي، مهران رجبي، رامين پرچمي، محسن جانباني ،سيروس كهوري‌نژاد، مهراوه شريفي‌نيا و شيلاخداداد بهره برده است.فيلمبرداري اين فيلم به پايان رسيده است وچهره‌هايي نظير جـمـعـي از جـانـبـازان دفـاع مـقـدس، وزيـر فـرهـنـگ و ارشاداسلامي، مشاوران رئيس جمهور، ابراهيم حاتمي كيا و ... از پشت صحنه فيلم بازديد كردند وهمچنين علي پروين، امير قلعه‌نويي وعليرضا نيكبخت واحدي به پشت صحنه آن آمدند تا صحنه‌هاي بازي فوتبال را از نزديك ببينند امابه علت بارندگي شديد برنامه فيلمبرداري اين صحنه تغيير كرد و ديگر نيز محقق نشد.‌"‌

‌كودك و فرشته‌

"كودك و فرشته" نخستين فيلم مسعود نقاش‌زاده در مقام كارگردان است كه براساس فيلمنامه‌اي از محمدرضا گوهري، روزهاي آغازين جنگ در خرمشهر و سقوط اين شهررا روايت مي‌كند.‌فيلمبرداري اين اثر در خرمشهر و جنوب كشور انجام شده و تدوين آن را محمدرضا موئيني به پايان رسانده استو اكنون آخرين مراحل ساخت موسيقي را توسط كارن همايون‌فر طي مي‌كند.‌به گفته سحر صباغ‌سرشت دستيار كارگردان و برنامه ريز اين فيلم، فيلمبرداري سكانس افتتاحيه كار كه سكانسي‌يك دقيقه‌اي‌ است و مربوط به روِياي قهرمان داستان است، باقي مانده ، كه با پايان مراحل فني در تهران انجاممي‌شود."‌كودك و فرشته" محصول مشترك بنياد سينمايي فارابي و سيما فيلم است كه حسن كلامي آن را تهيه‌ كرده است.

‌ ‌آثاري در ابتداي راه توليد‌

چند فيلم ديگر كه به تازگي پروانه ساخت دريافت كرده‌اند و در مراحل ابتدايي توليد قرار دارند،نيز بادستمايه قرار دادن زندگي چهره‌هاي مذهبي،تاريخي و دفاع‌مقدس وارد فضاهاي ارزشي و عقيدتي خواهند شد.

شب واقعه

‌در اين بين مي‌توان به فيلم "شب واقعه" كاري از شهرام اسدي اشاره كرد كه بر اساس زندگي شهيد درياقلي سورانيساخته مي‌شود و اكنون در مرحله پيش توليد قرار دارد.‌اين فيلم كه روايتي است آزاد از واقعه‌اي حقيقي، علاوه بر حضور حميد فرخ‌نژاد در نقش درياقلي با برخياز بازيگران بومي و محلي آبادان فيلمبرداري مي‌شود وكارگردان اين فيلم اميدوار است تا اسفند ماه فيلمبرداري آن بهاتمام برسد.‌فيلمنامه "شب واقعه" را همايون شهنواز نوشته است كه درباره پيرمردي مي باشد كه در حاشيه شهر آبادان زندگيمي‌كند و قبل از همه متوجه پيشروي نــيــروهــاي عــراقــي شـده و در نــهــايــت خــالــق حــمــاســه‌اي عــظـيـم در ابـتـداي جنگمي‌شود.‌سيد احمد ميرعلايي تهيه‌كنندگي اين فيلم را برعهده دارد.‌

ابوطالب

‌ابوطالب را محمدرضا گرشاسبي كارگرداني و محسن علي‌اكبري تهيه‌ مي‌كند. موضوع اين فيلم مربوط به صدراسلام و زندگي حضرت ابوطالب(ع) است و مقطع زماني تولد پيامبر(ص) تا وفات ابوطالب را به تصوير مي‌كشد.‌اين پروژه كه قرار بود مرداد ماه وارد مرحله فيلمبرداري شود، بنا به دلايلي به سال آينده موكول شد. قرار است درابوطالب برخي بازيگران سرشناس عرب ايفاي نقش كنند،در اين راستا كارگردان و تهيه‌كننده آن سفري نيز بهسوريه داشتند و مذاكراتي انجام دادند.

آسمان هشتم

‌خورشيد آسمان هشتم دومين فيلم سينمايي حسن نجفي است كه در مرحله پيش توليد قرار دارد و قرار است باتركيبي از بازيگران ايراني و آذربايجاني، امسال فيلمبرداري ‌شود كه تاكنون حضور قربان نسيم‌اوف و خالده قلياوا در آن قطعي شده است.‌اين فيلم كه تماما در حرم‌ امام رضا(ع) فيلمبرداري مي‌شود، اثري ملودرام اجتماعي است كه حال و هواييمذهبي دارد.‌احتمالا عنوان اين فيلم به دليل تشابه با فيلم ديگري به آسمان هشتم تغيير خواهد كرد.‌اين فيلم سينمايي به تهيه كنندگي غلامرضا موسوي ساخته مي‌شود.

منبع : فارس
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن