تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816702304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مشترك اتاق‌‏هاي بازرگاني غرب كشور برگزار شدرئيس اتاق بازرگاني كرمانشاه:دولت پس از بحران اقتصادي جهان واكنشي براي كمك به بنگاه‌‏هاي اقتصادي انجام نداده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نشست مشترك اتاق‌‏هاي بازرگاني غرب كشور برگزار شدرئيس اتاق بازرگاني كرمانشاه:دولت پس از بحران اقتصادي جهان واكنشي براي كمك به بنگاه‌‏هاي اقتصادي انجام نداده است


تهران- خبرگزاري كار ايران
در نخستين نشست مشترك اتاق‌‏هاي بازرگاني غرب كشور، گزارش عملكرد اتاق‌‏هاي ايلام، سنندج، كرمانشاه و همدان و راه كارهاي تعامل بيشتر با وزارت بازرگاني مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي اتاق ايران، در اين جلسه مجيد موسوي رئيس اتاق بازرگاني همدان در خصوص هدف برگزاري نشست مشترك اتاق هاي بازرگاني غرب كشور گفت‌: گسترش روابط تجاري- اقتصادي، توسعه مناسبات و همچنين دستيابي به اهداف توسعه منطقه غرب كشور از جمله مهمترين علل برگزاري اين نشست است.
وي كميسيون تخصصي كشاورزي اتاق همدان را يكي از فعال‌‏ترين بخش‌‏هاي تحت نظر اين تشكل دانست و گفت: با گسترش فعاليت بخش خصوصي تا حد امكان از افزايش بيكاري و فعاليت نداشتن واحدهاي توليدي جلوگيري مي‌‏شود.
موسوي يادآور شد: از ديگر كارهاي صورت گرفته در اتاق بازرگاني مي‌‏توان به تشكيل جلسه‌‏اي آموزشي و پيشگام در برگزاري چهار دوره سمينار آموزشي، بحث و تبادل نظر گزارش‌‏هاي ماليات بر ارزش افزوده با تأمين اعتبار از سوي سازمان بازرگاني و برگزاري كلاس‌‏هاي داوري اشاره كرد.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن همدان در ادامه گفت: ارتباط و گفتگوهايي نيز با اعضاي اتاق‌‏هاي بازرگاني كشورهايي مانند سودان، ‌كامرون و ليبي صورت گرفته است كه سعي داريم در اين زمينه به پذيرش و اعزام كارشناس بپردازيم.
موسوي در پايان صحبت‌‏هاي خود به تنظيم موافقت‌‏نامه با شهرهاي اربيل و سليمانيه عراق اشاره كرد و افزود: بزرگترين همايش توانمندي‌‏هاي استان امسال، به وسيله اتاق و با همكاري استانداري در حال پيگيري و انجام است كه اسفندماه در جزيره كيش همايش بين‌‏المللي سرمايه‌‏گذاري برگزار خواهد شد.
همچنين كيوان كاشفي، رئيس اتاق كرمانشاه نيز در سخنان خود تصريح كرد: اگر اقتصاد ايران پويا شده و از سياست‌‏زدگي جدا شود، ‌مي‌‏تواند در منطقه قدرتمند ظاهر شود اما متأسفانه دولت پس از بحران اقتصادي جهان واكنش خاصي براي كمك به بنگاه‌‏هاي اقتصادي انجام نداده است.
وي ادامه داد: تا زماني كه بخش خصوصي تقويت نشود، ‌به اهداف سند چشم انداز 20 ساله دست نخواهيم يافت.
كاشفي نشست‌‏هاي اين چنيني را براي فعاليت‌‏هاي اتاق‌‏ها مؤثر دانست و گفت: كانون رخدادهاي اقتصادي كرمانشاه در اتاق بازرگاني انجام مي‌‏شود. كرمانشاه در بخش صنعت و توليدات وضعيت مناسبي دارد و در 6 ماهه نخست امسال، 530 ميليون دلار صادرات از كرمانشاه انجام گرفته است.
رئيس اتاق كرمانشاه در ادامه يادآور شد: افق آينده ما برنامه‌‏ريزي براي حضور در هيأت رئيسه اتاق بازرگاني ايران و عراق است.
همچنين نجم الدين قادري نايب رئيس اول اتاق بازرگاني كردستان به نمايندگي از هيأت رئيسه اتاق اين استان ضمن تأكيد ‌بر امر سياست‌‏زدايي در اقتصاد، گفت: هم مرزي كردستان با منطقه اقليم عراق كه يكي از امن ترين نقاط اين كشور محسوب مي‌‏شود‌، پتانسيل بالايي براي نفوذ به بازارهاي هدف را در اختيار ما قرار مي‌‏دهد.
وي تركيه را مثالي موجه از پيشرفت اقتصادي و ورود به بازار كشور عراق دانست و ادامه داد: علت اصلي برد تركيه در اين مسأله اين است كه سياست و اقتصاد را از يكديگر جدا كرده و سياست را به عنوان ناظر براي اقتصاد، مدنظر قرار مي‌‏دهد.
قادري در بخش ديگري از سخنان خود نخستين زمينه ارتباطات اقتصادي را مسأله زبان مشترك دانست و خاطرنشان ساخت: با تقويت اين موضوع مي‌‏توانيم با كشورهاي همسايه همكاري‌‏هاي اقتصادي بيشتري داشته باشيم.
وي بر لزوم حمايت بانك ها از بخش خصوصي تاكيد و تصريح كرد: هم اكنون جاي حمايت بانك ها در پهنه اقتصادي خالي است. البته ايران مشكلي در تدوين قانون نداشته و معضل اصلي اجراي فرامين قانون است.
محمد مسعود خيري نايب رئيس اتاق همدان نيز در سخنان خود يادآور شد: سال هاي سال به علت دولتي بودن اقتصاد بخش خصوصي از بسياري از مزايا و حضور در صحنه محروم شده است. ما سياست اقتصادي مي خواهيم و نه اقتصاد سياسي و همچنين بايد از ساختارهاي سنتي فاصله گرفت زيرا در دنياي كنوني كه عصر انفجار اطلاعات است به همگرايي و ايده هاي نوين نيازمنديم.
وي وظيفه ملي در خصوص رونق اقتصادي را قانون گذاري،‌اجراي آن و شناسايي تهديدها و فرصت ها بيان كرد و گفت: در اتاق هاي بازرگاني بايد قدرت چانه زني وجود داشته باشد.
خيري افزود: بسياري از مشكل هاي پيش رو نيز به علت نبود قانون مناسب و فراگير است. اگر قصد داريم پيشرفت عملي داشته باشيم بايد برنامه ريزي صحيح در پيش رو گيريم، ما متاسفانه افق هاي دور را نمي بينيم و به لحظه تجارت مي كنيم.
همچنين فيصل مرداسي رئيس سازمان بازرگاني استان همدان نيز خواستار ادامه برگزاري اين جلسات با رويكرد تخصصي شد و با اشاره به تجارت بين المللي ايران و بحران اقتصادي جهان تصريح كرد: بايد اين مساله مورد بررسي قرار گيرد كه اكنون در جريان بحران مالي دنيا ما در چه جايگاهي قرار داريم و چه قدر دامنه بحران به صنعت و تجارت ما آسيب خواهد رساند و اينكه اكنون و در حاشيه اين بحران كم ترين آسيب به ايران وارد آمده يك مزيت محسوب نمي شود زيرا اين مساله به معناي رابطه نداشتن ايران با تجارت بين المللي است و در زمان فعلي بايد فرصت ها و تهديدهاي اين بحران را شناسايي كرده و در مورد آن نقش آفريني كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت : متاسفانه يكي از تهديدهايي كه كشور ما را متاثر مي كند، ‌جابه جايي تفكر شخصي مديريتي است كه اگر در مسايل دخيل شود، نمي توانيم برنامه بلند مدت داشته باشيم.
رئيس سازمان بازرگاني استان همدان توضيح داد: ديدگاه ما در عرصه سياست خارجي بايد تلفيق سياست و اقتصاد با وجود پايبندي بر ارزش ها باشد. كشورهاي قدرتمند اولويت خود در معادله هاي سياسي را مسايل اقتصادي قرار مي دهند.
مرداسي تاكيد كرد: در عرصه تجارت بين الملل همه به اين نقطه رسيد ه اند كه اگر قصد دارند مستمر، استوار و قوي حركت كنند،‌بايد از بخش خصوصي حمايت كنند.
وي خاطر نشان ساخت: براي اينكه همدان را شهري توليدي و توانمند معرفي كنيم‌، نشست هايي را با اتاق بازرگاني برگزار كرده و با تجار و بازرگانان سيستان و بلوچستان براي همكاري با بخش هاي اقتصادي و افغانستان و پاكستان ارتباط برقرار كرده ايم. در واقع امسال سال اعزام هيات هاي تجاري نام گرفت. اعزام هيات تجاري به ليبي كه در آن يك نمايندگي نيز افتتاح شد، اعزام هيات به كشور تركيه و اعزام هيات هايي نيز به شهرهاي اربيل و سليمانيه عراق از جمله رايزني هايي بود كه در آن ها قصد داريم تشكيل اتاق هاي مشترك با كشورهاي ديگر را مدنظر قرار دهيم .
گفتني است در پايان نخستين نشست اتاق هاي بازرگاني منطقه غرب كشور بيانيه‌‏اي مشترك به تصويب نمايندگان اتاق‌‏هاي همدان، سنندج و كرمانشاه رسيد.
از مهمترين موارد اين بيانيه 14 ماده‌‏اي، مي‌‏توان به افزايش همكاري‌‏هاي اقتصادي اتاق‌‏هاي غرب كشور، ‌همكاري در سازماندهي نمايشگاه‌‏هاي بازرگاني، برنامه‌‏ريزي براي نشست‌‏هاي مشترك، ‌ايجاد دفاتر تجاري و برگزاري دوره‌‏هاي آموزشي اشاره كرد.
پايان پيام

كد خبر: 464378
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن