تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816602546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل بازار امريكا انتشار اوراق قرضه؛ بازاري مطمئن يا حبابي كاذب


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تحليل بازار امريكا انتشار اوراق قرضه؛ بازاري مطمئن يا حبابي كاذب
تهران - در حالي كه روند نزولي شاخص قيمت سهام و كاهش بهاي نفت در جهان همچنان ادامه دارد، سرمايه گذاران در روزهاي اخير براي گرفتن سود بالا به خريد اوراق قرضه غيردولتي روي آورده اند اما پرسش اينجاست كه انتشار چنين اوراقي، يك بازار مطمئن است يا حبابي كاذب خواهد بود؟.


تحليلگران سايت اطلاع رساني اقتصادي "فاركس" در تحليل هفتگي خود در اين زمينه با تاييد اين موضوع كه بازارهاي قرضه در روزهاي اخير به دليل تمايل سرمايه گذاران به خريد اوراق، تحت فشار قرار گرفته است، اعتقاد دارند اين روند به پديدآمدن حبابي ديگر منجر خواهد شد كه در آينده اي نزديك خواهد تركيد.
به گفته آنها، منحني اختلاف بازدهي اوراق قرضه ده ساله و دو ساله در روزهاي اخير 125 واحد كاهش يافته است كه بيانگر تثبيت نرخ بهره بانك فدرال در سطح كنوني براي مدت طولاني است اما معمولا كاهش بازدهي اين برگه ها نشانه اي از اختلال در بازارهاي مالي است.
اما اكنون اين پرسش مطرح است كه آيا الگوي حبابي شكل در بازار اوراق قرضه در حال تركيدن است؟
پاسخ شماري از كارشناسان اين است:" هر چند نرخهاي بهره پايين به معني تزريق بيشتر پول و اعتبار در بازار و جامعه است و اين وام ارزان تري در اختيار دولت واشنگتن قرار مي دهد، اما اين سناريو مي تواند براي اقتصاد و پول امريكا (دلار) بسيار خطرناك باشد، چرا كه شكل‌ گيري حباب ‌ها اصولا ناشي از تصور مثبت بازيگران و خريداران بازار از قيمت‌ هاي آتي يك سهم، يك كالا يا يك اعتبار است كه سبب مي‌ شود تا به سمت آن هجوم آورده و تقاضا را به شدت افزايش دهند."
تحليلگران فاركس مي گويند: در 20 سال اخير دو حباب قيمتي عمده در بازارهاي مالي بوجود آمده است اولين حباب قيمتي شركت‌ هاي به اصطلاح "دات كام" بود و ديگري حباب مسكن. با اين توصيف، روند حركت نرخ اوراق قرضه و تقويت شديد و غير معقول آن، الگوي حباب (bubble) را تشكيل داده و انتظار مي رود، اين حباب به ويژه در مورد اوراق قرضه بلند مدت در آينده نه چندان دور از بين برود.
اما با وجود رونق نسبي بازار اوراق قرضه اكثر شاخصهاي اقتصاد جهان تا پايان روز جمعه از ژاپن تا آمريكا با كاهش قيمت سهام مواجه بودند و در اين ميان،
اعلام خبر اخراج گروهي ديگر از كارمندان موسسات مالي جهان بر نگراني خريداران سهام از آينده اقتصاد جهاني افزوده است.
اين در حالي است كه به رغم كاهش شديد توليد نفت توسط سازمان كشورهاي صادركننده نفت "اوپك" (OPEC) به ميزان 2/2 ميليون بشكه كه به منظور ثبات قيمتها و جلوگيري از كاهش بي رويه بهاي نفت صورت گرفت، قيمت طلاي سياه باز هم رو به كاهش گذاشت و به پايين ترين رقم طي چهار سال گذشته رسيد.
هفته گذشته بانك فدرال آمريكا نيز در اقدامي بي سابقه، نرخ اصلي بهره هاي بين بانكي خود را به صفر تا 0.25 درصد كاهش داد و با اعلام تغيير سياستهاي خود، از سياست انبساط كمي براي احياي اوضاع اقتصادي سخن گفت.
بنا بر اعلاميه بانك فدرال امريكا، بانك مزبور براي مبارزه با ركود كنوني در اقتصاد، اقدام به خريداري اوراق بهادار با پشتوانه وام هاي رهني از موسسات مورد حمايت دولت، اوراق قرضه ي مدت دار، بدهي يا ديون شركتها خواهد كرد.
اين در حالي است كه كارشناسان بر اين باورند تغيير سياست پولي بانك فدرال و استفاده از ابزار غير سنتي(همانند سياستي كه بانك مركزي ژاپن در اوايل دهه 90 براي مبارزه با تورم زدايي اتخاذ كرد) از طريق رشد حجم پول (عرضه شديد دلار) در بازارهاي جهاني، موجب سقوط دلار در روزهاي اخير شده است.
دلار آمريكا در هفته اي كه گذشت به طور قابل توجهي در مقابل ين، دلار استراليا، دلار كانادا و دلار نيوزلند سقوط كرد و در نهايت يورو حركت صعودي خود را در برابر دلار آمريكا شكست و تا بالاترين نرخهاي فصل جاري صعود كرد، اما در پايان هفته در پي كسب سود معامله گران و در آستانه پايان سال ميلادي، ارزش دلار به طور چشمگيري احيا شد و در برابر ارزهاي اصلي (G7) افزايش يافت.
به عقيده تحليلگران، مهمترين دليل اقبال معامله گران به خريد يورو، افزايش اختلاف بازدهي و نرخ بهره آمريكا- اروپا و هجوم يكباره سرمايه گذاران به سوي ارزهاي پر بازده است در حالي كه ركود سنگين حاكم بر وضعيت بازار مسكن، توقف بازگرداندن سرمايه هاي خارجي به داخل كشورو شك و ترديدها در باره تقاضاي دلار در سال آينده از عوامل مهم كاهش دلار در هفته گذشته به شمار مي رود.
شبد 1080 / 1551
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن