تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817020063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن سينماي جوان آموزش و پرورش سينماست


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: انجمن سينماي جوان آموزش و پرورش سينماست
انجمن سينماي جوان به منزله آموزش و پرورش سينماي ايران است و هدف ما استعداديابي و شناسايي افق هاي جديد است و اين دغدغه مي‌تواند در بسترها و زمينه هاي گوناگون دنبال شود.


به گزارش سرويس هنري برنا، نشست خبري جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي صبح امروز در انجمن سينماي جوانان ايران برگزار شد. يزدان عشيري؛ مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران در ابتداي اين نشست ضمن قدرداني از تلاش ارزنده رسانه‌هاي گروهي و خبرنگاران در تبيين جايگاه فيلم كوتاه و معرفي هويت اين گونه مستقل سينمايي عنوان كرد: دومين جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي با هدف ترويج و اشاعه فرهنگ سوادآموزي و بهره‌گيري از قابليت‌هاي تصويري و سينمايي براي شناسايي جايگاه و اهميت فرهنگ سوادآموزي و به منظور استفاده از توانمندي‌ها و كاركردهاي سينماي كوتاه در مسير ترويج و گسترش فرهنگ سوادآموزي و اعتلاي اين فرهنگ طراحي و پي ريزي شده است و از دوم تا پنجم ماه جاري با شعار «ايران را سراسر مدرسه كنيم» برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: انجمن سينماي جوانان ايران به عنوان متولي فيلم كوتاه در كشور كه خود به مثابه آموزش و پرورش سينماي ايران است در طول سال طراحي و برنامه ريزي جشنواره هاي مختلف بين‌الملل، سراسري، منطقه‌اي، استاني و موضوعي را در محور و اولويت كارهايش قرار داده و همواره مي‌كوشد حركت‌هاي عمومي را در مسير اعتلا و گسترش فيلم كوتاه حمايت و تقويت كند.

مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران برگزاري جشنواره فيلم كوتاه سوادآمــوزي را در هميــن راستا و به عنـــوان حركتـي موثر در جهت ترغيب افكار عمومي به فراگيري و دانش اندوزي عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: بي‌ترديد، همسويي و حمايت رسانه‌هاي گروهي از اين گونه رويدادهاي موضوعي كمك مي‌كند تا گوشه‌هاي از ظرفيت‌ها و ارزش نهضت دلپذير و فراگير سوادآموزي با زبان تصوير در اذهان عمومي جامعه ديده شود.

در ادامه محمدرضا رضايي؛ دبير دومين جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي ضمن تشريح ابعاد برگزاري جشنواره و برنامه‌هاي اين رويداد فرهنگي و سينمايي گفت: به اعتقاد ما، هنر هفتم به عنوان مهم ترين وسيله كارآمد و ابزار موثر و جهت بخش قادر است فرهنگ فراگيري و دانش اندوزي را در جامعه گسترش و اشاعه دهد و هدف ما از برگزاري جشنواره سوادآموزي با همين دغدغه است.

وي افزود: دومين جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي از صبح روز دوشنبه به مدت چهار روز در سالن هاي 2، 3 سينماي فلسطين تهران برگزار مي‌شود و استفاده براي عموم آزاد است.

دبير دومين جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي با تشريح بخش‌هاي مختلف جشنواره عنوان كرد، اين جشنواره در بخش‌هاي «مسابقه ويژه، فيلم‌هاي كوتاه داستاني، انيميشن، نماهنگ و مستند برگزار مي‌شود و براي ارتقاي سطح جشنواره و غني‌تر ساختن آن منتخبي از آثار با موضوع «فيلم كوتاه و سواد آموزي» در بستر انقلاب اسلامي، ميراث نبوي و مقاومت و پايداري به مناسبت شصت سال اشغال فلسطين، سي‌امين سال پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، خارج از مسابقه براي استفاده مخاطبان پيش بيني شده است. نقش فيلم كوتاه در آگاهي بخشي و ترغيب براي سوادآموزي بسيار مهم است.

رضايي با بيان اينكه در جهان امروز براي تثبيت و گسترش فرهنگ و فرهنگ سازي نمي‌توان صرفا به شيوه‌هاي سنتي متكي بود، خاطرنشان ساخت: با گسترش امكانات تكنولوژيك مي‌توان با توليد فيلم و نرم افزار عدالت آموزشي را در سراسر ايران به اجرا در آورد و با زبان و بيان غيرمستقيم و در قالب هنرهاي سمعي و بصري مي توان دامنه مخاطبان را گسترش داد و به جذابيت‌هاي امر آموزش افزود.

وي تصوير مصداق‌هاي عيني ابعاد مختلف پيام امام در اهميت سوادآموزي، نقش نماز و سواد در نوآوري و شكوفايي، بازتاب فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مهـــم نهضت سوادآموزي و تلاش آموزشياران را از جمله مفاهيم و مضامين آثار رسيده عنوان كرد و يادآور شد: مخاطب اصلي در اين حركت گروه‌هاي مختلف مردم از جمله عامه مردم به ويژه كم سوادان، دانشجويان و معلمان، سينماگران به ويژه فيلم سازان خلاق و جوان و نوآور و برنامه ريزان فرهني و آموزشي كشور هستند.

دبير جشنواره سوادآموزي گفت: اميدواريم در سال نوآوري و شكوفايي و در سايه همدلي مسئولان و مردم اين جشنواره گام هر چند كوچك اما تاثيرگذاري باشد در مسير هدف بزرگي كه دغدغه امام (ره)، مقام معظم رهبري و سازمان نهضت سوادآموزي است كه همان تحقق شعار «ايران را سراسر مدرسه كنيم» است.

ناصر باكيده؛ مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران نيز در ادامه اين نشست گفت: انجمن سينماي جوانان ايران در سال هاي اخير به عنوان متولي فيلم كوتاه ايران همواره مي‌كوشد تا در قالب تعامل و همكاري با مراكز و سازمان هاي مختلف هم قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي اين رسانه را شكوفاتر سازد و هم فضايي فراهم آورد تا ساير سازمان ها و مراكز از كاركرد و امكانات اين گونه سينمايي برخوردار شوند.

وي ادامه داد: خوشبختانه، اين مركز توانسته با همكاري سازمان هاي مختلف اتفاقات قابل ملاحظه‌اي را رقم بزند كه برگزاري جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي از جمله آن است.

به گفته وي، سينما امروز از كاربردهاي سرشاري برخوردار است كه شايسته است از دستاوردهاي آن براي توسعه و گسترش طرح ها و برنامه ها و فرهنگ سازي بهره وري بيشتر صورت گيرد.

باكيده با بيان اينكه انجمن سينماي جوانان ايران خود به منزله آموزش و پرورش سينماي ايران است، اظهاركرد: هدف ما استعداد يابي و شناسايي افق هاي جديد است و اين دغدغه مي‌تواند در بسترها و زمينه هاي گوناگون دنبال شود.

مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران ايجاد فرصت‌هاي عادلانه و برابر براي هنرمندان و فعالان فيلم كوتاه در سراسر كشور را از اولويت سياست‌هاي اين انجمن عنوان كرد و افزود: طبعا ورود به عرصه‌هاي مختلف فضا را فراهم مي‌آورد تا با ايجاد فرصت هاي جديد و ارائه خدمات متقابل هم سازمان‌ها و ارگان‌هاي ديگر از خدمات اين مركز برخوردار شوند و هم فيلمسازان ما با ورود به حوزه‌هاي جديد تجربه‌هاي نويني را كسب مي‌كنند.

يزدان عشيري مديرروابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران با اشاره به شركت بيش از 253 فيلمساز در بخش‌هاي مختلف جشنواره يادآور شد: هياتي متشكل از سيروس حسن پور، حميد جمدر و علي ابراهيميان كياسري 43 عنوان فيلم را براي بخش‌هاي مختلف: مسابقه ويژه، مسابقه براي حضور در جشنواره انتخاب كرد.

وي افزود: اين آثار از فيلمسازان شهرهاي مختلف كشور زاهدان، سنندج، گرگان، اصفهان، اروميه، مشهد، تهران، خرم آباد، مهاباد، رشت، اردبيل، اصفهان، ساري، بابل، اهواز، تبريز، تنگستان، رواستر، كرمانشاه، بوشهر، شيراز، قم و كرج است.

به گفته وي هيئتي مركب دكتر شهاب‌الدين عادل، عزيزالله حاجي مشهدي، پوران درخشنده، احمد طالبي نژاد و علي ابراهيميان كياسري كار داوري نهايي آثار را بر عهده دارند.

مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران ادامه داد : علاوه بر 43 اثر در بخش مسابقه و 6 اثر در بخش خارج از مسابقه – 8 فيلم در بخش مقاومت و پايداري ، 7 فيلم در بخش سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ، 8 فيلم در بخش ميراث نبوي و 8 عنوان فيلم از آثار برگزيده دوره اول جشنواره در سالن هاي 2، 3 سينما فلسطين به نمايش درمي‌آيد.

وي اظهــار كرد: فيلم‌هاي سينمايــي "تصميم كبري" به كارگرداني سيروس حسن پور، "بچه‌هاي ابدي" ساخته پوران درخشنده و "وقتي همه خواب بودند" به كارگرداني فريدون حسن پور به همراه مستند شش‌گانه زنان سرپرست خانواده از آثار پوران درخشنده نيز براي نمايش در طول روزهاي جشنواره در نظر گرفته شده است.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن