تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816192162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قحطي و مرگ غزه را تهديد مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: قحطي و مرگ غزه را تهديد مي كند
بحران در غزه روز به روز شديدتر مي شود و اين منطقه در آستانه قحطي و مرگ قرار گرفته است .
روزنامه القدس چاپ سرزمين هاي فلسطيني نوشت آسيابها و نانوايي ها در نوار غزه به علت پايان يافتن ذخاير گندم و سوخت تعطيل شده است .
روزنامه القدس به نقل از « عبدالناصر العجرمي » رئيس انجمن آسياب داران نوار غزه اعلام كرد آسيابها در نوار غزه از بعد از ظهر پنج شنبه به علت پايان ذخاير گندم و سوخت تعطيل شده است .
العجرمي افزود از يك ماه قبل تنها چهار هزار تن گندم به نوار غزه وارد شد و هم اكنون با بحران شديد كمبود اين كالاي اساسي روبرو هستيم .
وي گفت نانوايي ها در جنوب نوار غزه كه از گاز خانگي استفاده مي كنند به علت پايان يافتن گاز در شهر غزه از كار افتاده اند و نانوايي ها در شمال غزه نيز به علت پايان يافتن گاز و ذخاير آرد و گندم پخت نمي كنند.
از سوي ديگر بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد يك بار ديگر از شرايط بحراني نوار غزه ابراز نگراني كرد. وي ازسرگيري تلاشها براي ادامه مذاكرات در مصر و پايان دادن به خشونتها بين فلسطينيها و رژيم صهيونيستي را خواستار شد. در بيانيه دفتر اطلاع رساني بان آمده است « دبيركل از اعلام پايان آتش بس بين فلسطينيها و اسرائيل بسيار نگران است . »
به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورك در اين بيانيه آمده است « افزايش درگيريها بين دو طرف تاثير خطرناكي بر امنيت شهروندان در فلسطين اشغالي و در نوار غزه خواهد داشت و ادامه تلاشها را براي دست يابي به راه حل سياسي با مشكل مواجه مي كند. » بان كي مون تاكيد كرد « درخواستي را كه رابرت سري هماهنگ كننده ويژه دبيركل سازمان ملل در خاورميانه روز پنجشنبه اعلام كرد يكبار ديگر تكرار مي كنم همه بايد به آتش بس احترام بگذارند و فورا حملات موشكي و هر گونه خشونتي متوقف شود. »
از سوي ديگر در اولين روز پس از اعلام پايان آتش بس گروه هاي فلسطيني و رژيم صهيونيستي در حمله موشكي صهيونيست ها به شمال غزه يك فلسطيني به شهادت رسيد و چند نفر ديگر زخمي شدند.
صبح ديروز نظاميان رژيم صهيونيستي با شليك موشك زمين به زمين به منطقه « بياره عمر » در بيت لاهيا واقع در شمال غزه يكي از فعالان گردان شهداي الاقصي شاخه نظامي جنبش فتح را به شهادت رسانده و چند نفر ديگر را مجروح كردند.
گروه هاي فلسطيني روز جمعه رسما پايان آتش بس با رژيم صهيونيستي و عدم تمديد آن را اعلام كردند.
در همين حال صبح ديروز كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه قطر با هدف لغو محاصره غزه كه از بندر لارنكاي قبرس حركت كرده بود وارد سواحل غزه شد. « جمال خضري » رئيس كميته مردمي مبارزه با محاصره غزه تاكيد كرد : اين كشتي حامل كمك هاي انساني مردم قطر و هياتي از اعضاي انجمن هاي خيريه اين كشور در راستاي انتفاضه كشتي ها براي لغو محاصره به غزه آمده است .
وي عنوان داشت : به زودي كشتي حامل نماينده هاي پارلمان هاي اسلامي عربي و اروپايي و هم چنين كشتي لبناني وارد غزه مي شود.
از سوي ديگر نيروهاي رژيم صهيونيستي پس از پايان آتش بس با گروه هاي مقاومت فلسطين در مرزهاي غزه به حالت آماده باش درآمدند. منابع عبري نيز فاش كردند ايهود المرت نخست وزير رژيم صهيونيستي و ايهود باراك وزير جنگ اين رژيم درصدد هستند تا منتظر تحولات غزه پس از اعلام آتش بس بمانند.
براساس اين گزارش المرت و باراك در نشست گسترده امنيتي توافق كردند تا به مدت دو روز و پيش از هرگونه تصميم گيري جدي درباره غزه در انتظار واكنش گروه هاي فلسطيني به ويژه حماس بمانند. روزنامه عبري هاآرتص نوشت : المرت و باراك با درخواست حماس و شروط اين جنبش درباره تمديد آتش بس به ويژه بازگشايي گذرگاه هاي غزه مخالفت كردند.
تظاهرات در چند كشور عليه محاصره غزه
مسلمانان كشورهاي مختلف با برگزاري تظاهرات به سياست ضدانساني رژيم صهيونيستي در محاصره غزه اعتراض كردند.
آوارگان فلسطيني در اردوگاه هاي سوريه با برپايي تظاهراتي به درخواست سيد حسن نصرالله براي محكوم نمودن محاصره غزه پاسخ دادند. اين تظاهرات گسترده با تاكيد بر ضرورت بازگشايي گذرگاه هاي غزه و لغو محاصره يك و نيم ميليون فلسطيني ساكن اين منطقه برگزار شد.
شركت كنندگان در اين تظاهرات محاصره نوار غزه را يك جنايت ضد بشري و جنايت جنگي دانستند و تاكيد كردند كه ملت فلسطين امت عرب و مسلمان و آزادگان جهان اين جنايت را نمي پذيرند.
در منامه پايتخت بحرين نيز هزاران نفر از مردم اين كشور با برپايي تظاهراتي گسترده با مردم محاصره شده غزه اعلام همبستگي كردند. تظاهر كنندگان بحريني با در دست داشتن پرچم هاي بحرين فلسطين و حزب الله لبنان شعارهايي را عليه رژيم صهيونيستي سر دادند.
در تركيه نيز تعداد زيادي از شهروندان اين كشور با برپايي يك تظاهرات ضمن اعلام همبستگي با ملت فلسطين جنايات اشغالگران صهيونيست و سكوت كشورهاي عربي در قبال اين جنايات را محكوم كردند.
تظاهر كنندگان تركيه هم چنين لغو فوري محاصره غزه و افزايش تلاش ها براي نجات ساكنان اين منطقه را خواستار شدند.
مردم خشمگين تركيه در آنكارا با رفتن به سمت سفارت مصر از رهبران اين كشور خواستند تا هر چه سريعتر گذرگاه رفح را بازگشايي كند. اين تظاهرات ها هم چنين در شهر اسلامبول تركيه نيز برگزارشد و تظاهر كنندگان از سازمان ها و كشورهاي بين المللي به ويژه كشورهاي اسلامي خواستند تا هر چه سريعتر براي كمك به مردم غزه وارد عمل شوند.
همچنين جمعي از ساكنان شهرك نارداران باكو در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه فلسطين با اجتماع در ميدان « امام حسين » اين شهر تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان با شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا خواستار پايان تجاوز رژيم اشغالگر صهيونيستي به سرزمين اسلامي فلسطين شدند و محاصره ساكنان نوار غزه و محروم كردن آنان از دسترسي به آب و غذا و دارو را محكوم كردند.
علي اكرام علي اف از ريش سفيدان شهرك نارداران و رئيس اسبق حزب اسلامي جمهوري آذربايجان در اين اجتماع اعتراض آميز آمريكا را حامي اصلي تروريسم و تجاوز در جهان خواند و گفت : كاخ سفيد با پرورش رژيم شرور صهيونيستي مرتكب جنايات مختلفي در سرزمين هاي اسلامي و به خصوص در فلسطين شده است .
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن