تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816180709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازار فناوري در سال 2009


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: بازار فناوري در سال 2009


ميثم لطفي : «پائول ويك» كه يكي از مديران كارآزموده و صاحب نام در حوزه فناوري محسوب مي شود، همچنان در انتظار سرمايه گذاران بزرگ است تا بار ديگر بتواند در دره سيليون فعاليت كند و با فعالان در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات رقابت داشته باشد. ويك از سال 1990 مديريت شركت اطلاعاتي و ارتباطي Seligman را برعهده داشته و هم اكنون در حوزه صنعت و فناوري به عنوان يكي از برجسته ترين موسسان و مديران محسوب مي شود.

او معتقد است در حال حاضر عوامل و مسائل بسياري وجود دارد كه روي بازار جهاني فناوري تاثير مي گذارد. يكي از عوامل اصلي كه هم اكنون مورد توجه جمع زيادي از كارشناسان قرار گرفته، بازار جهاني و نيازهاي جهاني نسبت به كالاها و فناوري هاي مختلف است كه مي تواند باعث موفقيت يا شكست شركت ها در سال 2009 شود. اين وضعيت با دهه هاي 70 و 80 ميلادي فرق مي كند كه در آن موقع تنها شركت IBM محصولات خود را در بازار عرضه مي كرد و كاربران براي خريد يك قطعه يا برنامه كامپيوتري با گزينه هاي مختلفي روبه رو نبودند. امروزه همه كشورهاي جهان روي زيرساخت هاي فناوري، فناوري هاي شخصي، تلويزيون هاي تخت، تلفن هاي همراه و به طور كلي تمام تجهيزات و امكانات وابسته به IT سرمايه گذاري مي كنند.
شركت ها در سراسر جهان روز به روز بر حجم اطلاعاتي كه به صورت آنلاين منتشر مي كنند، مي افزايند. اين مساله به شركت هاي نرم افزاري، ارائه دهندگان خدمات اينترنتي و حتي كاربران شخصي كمك مي كند تا آسان تر از گذشته به اهداف خود دسترسي پيدا كنند.
ويدئو و تصاوير آنلاين ويدئويي از جمله مسائلي است كه در سال جديد ميلادي بيش از گذشته به آن پرداخته خواهد شد. اين امر بر همگان واضح است كه در سال هاي اخير اقبال كاربران به فايل هاي تصويري افزايشي چشمگير يافته است و شركت هايي مثل سيسكو در تلاشند از اين روند بيشترين استفاده را ببرند. با اين جريان قيمت نمايشگرها بسيار ارزان شده است، خدمات اينترنتي پهن باند گسترش بيشتري پيدا كرده اند، شركت هاي عرضه كننده اين خدمات با پيشنهاد راه هاي جديد به دنبال افزايش درآمد خود هستند و اقبال كاربران جهاني به تصاوير ويدئويي موجب شده از حجم كلي مسافرت ها در سراسر جهان كاسته شود كه در اين زمينه شبكه هاي كامپيوتري و اينترنت بيشترين تاثير را برجاي گذاشته اند.
در اين ميان عرضه نخستين نسخه آزمايشي سيستم عامل 7 Windows در سال آتي ميلادي به جز بخش نرم افزار مي تواند ديگر بخش ها را هم تحت تاثير قرار دهد. از زماني كه سيستم عامل ويندوز ويستا وارد بازار شد، عرضه DRAMها براي كامپيوترهاي شخصي به ميزان زيادي افزايش پيدا كرد و احتمال مي رود طي 15 ماه آينده با روي كار آمدن نسخه نهايي سيستم عامل 7 Windows، شاهد بزرگ ترين تحولات در زمينه پردازنده ها و حافظه هاي كامپيوتري باشيم كه همه اين مسائل متاثر از سيستم عامل ويندوز ويستا خواهد بود.
به هر حال بايد توجه داشت هنوز به درستي كارايي سيستم عامل7 Windows براي كاربران و كارشناسان مشخص نشده است و به همين خاطر معلوم نيست اين سيستم عامل تا چه اندازه مي تواند كاربران را به خريد كامپيوترهاي جديد و پرسرعت تشويق كند. برخي كارشناسان احتمال داده اند در سال 2009 انفجاري بزرگ در دنياي بازي هاي كامپيوتري روي خواهد داد و ما شاهد تحولاتي عظيم در اين حوزه خواهيم بود. سرعت عرضه كنسول هاي جديد بازي بسيار پايين است و با توجه به اينكه از عرضه آخرين نسخه كنسول هاي جديد بازي چند سالي مي گذرد، باز هم مي توانيم شاهد اتفاقات بزرگي در اين حوزه باشيم. در حالي كه بحران جهاني اقتصاد باعث بروز مشكلات فناوري براي صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات شده و كليه بازيگران بزرگ اين صنعت را با مشكل مواجه كرده است، جمع كثيري از كارشناسان پيش بيني مي كنند كه بازي هاي كامپيوتر در قسمت نرم افزار و سخت افزار، طي سال 2009 ميلادي بدون هر گونه مشكلي راه خود را ادامه دهد و سير صعودي در پيش بگيرد.
همان طور كه نتايج حاصل از بررسي هاي انجام شده نشان داده است، در سال هاي اخير ميزان رشد و پيشرفت صنعت نيمه هادي در جهان بسيار زياد بوده و اين طور كه ما پيش بيني كرده ايم، اين سير صعودي در سال جديد ميلادي نيز همچنان ادامه خواهد يافت. البته بايد توجه داشت با كاهش نياز بازارهاي جهاني براي خريد انواع دستگاه هاي ديجيتالي كه به دنبال بحران جهاني اقتصادي ايجاد شده است، احتمال مي رود در سال 2009 ميلادي سرعت رشد بازار نيمه هادي اندكي كاهش يابد و از سال 2010، اين بازار بار ديگر شرايط آرماني خود را به دست آورد.
بازار جهاني نرم افزار در سال
2009 ميلادي همچنان رشد خواهد كرد كه البته اين رشد مربوط به همه بخش ها نمي شود. اين مساله مي تواند مشكل تازه اي براي توليدكنندگان بزرگ نرم افزار محسوب شود. شركت هايي مثل Mercury Interactive، Open Solutions و RSA Security فعاليت هاي ارزنده اي را در سال
2008 انجام دادند و توانستند خود را به سطح شركت هاي بزرگ و بين المللي برسانند. احتمال مي رود در شش ماه آينده شركت هاي نرم افزاري
Business Objects، Cognos و MSC Software با تحولات بزرگي مواجه شوند و رشد چشمگيري داشته باشند. همه اين شركت ها تحكيم و توانايي هرچه بيشتر بازار جهاني نرم افزار را نشان مي دهند اما اگر به موج ديگري كه در اين بازار وجود دارد توجه كنيم، درخواهيم يافت كه شركت هاي بزرگ تنها به فكر رقابت با يكديگر هستند و اين مساله باعث شده هيچ رشد و پيشرفتي در آنها صورت نگيرد و سرمايه گذاران از ادامه همكاري با اين شركت ها نااميد شوند.
بر خلاف سال هاي قبل، مدتي است شركت اوراكل هيچ قرارداد بزرگي را با ديگر شركت ها منعقد نكرده و براي خريد هيچ شركتي اقدام نكرده است. در كنار اين مساله EMC چند شركت كوچك را خريداري كرده و IBM خريدهاي بزرگي را انجام داده است. اين تحولات باعث شده بهاي سهام شركت امنيتي سيمانتك نيز افزايش يابد و پس از مدت زيادي ركود، اين مركز هم بتواند درآمد خود را افزايش دهد. اگرچه اين تحولات رضايت بخش است، اما به واسطه آنها نمي توان سال خوبي را براي اين شركت ها پيش بيني كرد.
شركت گوگل همواره يكي از فعالان عرصه فناوري و اينترنت محسوب شده است اما برخي كارشناسان معتقدند اين موتور جست وجوي بزرگ هم اكنون حرفي براي گفتن ندارد و فعاليت ارزنده و به خصوصي را انجام نمي دهد. در اين ميان، «پائول ويك» معتقد است وضعيت شركت هاي اينترنتي و خدمات ارائه شده از جانب آنها هم اكنون بسيار مناسب است. او بر اين باور است كه گوگل در سه ماهه پاياني سال جاري موفقيت بزرگي را كسب كرده و سال 2009 را با توان چشمگيري آغاز خواهد كرد.
طبق پيش بيني هاي انجام شده، احتمال مي رود محبوبيت تلويزيون هاي LCD در سال جديد ميلادي افزايشي قابل ملاحظه داشته باشد و با رشد
50 درصدي مواجه شود و بد نيست بدانيد ميزان رشد تلويزيون هاي LCD هم اكنون فقط 19 درصد است. بسياري از كاربران و كارشناسان سال 2009 را سال LCDها مي دانند زيرا علاوه بر انتشار اخبار و نوآوري هاي مختلف در اين زمينه، ميزان گرايش مردم به اين محصولات افزايش بي نظيري داشته است. در قيمت هاي اين محصولات نيز تحولات فراواني رخ خواهد داد و انفجاري بزرگ در اين زمينه صورت خواهد گرفت.
در كنار اين مساله، احتمال مي رود ميزان مصرف انرژي همچنان يك مساله نگران كننده براي سرمايه گذاران محسوب شود و شركت ها بكوشند با روي آوردن به سمت ديگر منابع طبيعي، نيازمندي هاي خود را به انرژي برق و منابع انرژي زيرزميني كاهش دهند. به طور كلي اعلام شده براي انتقال از يك منبع انرژي به منبع ديگر پنج سال زمان لازم است.
به هر حال هر كدام از سوخت هاي فسيلي يا انرژي خورشيدي مي توانند مزايا و معايبي را براي شركت ها به همراه داشته باشند. آنهايي كه همچنان بر منابع انرژي سنتي تكيه دارند به زودي با مشكلات اقتصادي بزرگي مواجه خواهند شد و كارشناسان معتقدند آنها هنوز به آينده نگاه نكرده اند.
آيا در سال 2009 سرمايه گذاران كوچك تر همچنان به دنبال فعاليت در واحد هاي فناوري هستند؟
سرمايه گذاران شخصي و سهامداران در اين سال همچنان با تمايل فراوان پول هاي خود را براي رشد و پيشرفت هرچه بيشتر فناوري هزينه خواهند كرد. اين سرمايه گذاران در سال 2009 با اقبال بيشتري به فعاليت هاي خود در شركت هاي فناوري ادامه خواهند داد. در اين جريان، سرمايه گذاران شخصي اطمينان كافي به بازارهاي فناوري ندارند و به طور كامل وارد اين عرصه نشده اند. شايد در سال 2009 اين مشكل مرتفع شود. در اين سال ها، 2002 بدترين دوره از نظر سرمايه گذاري در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات بوده است.
منبع:InformationWeek.com
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن