تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798407166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاي آلودگي هوا به خانه ملت هم كشيده شد; واكنش نمايندگان مجلس به آلودگي هواي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: پاي آلودگي هوا به خانه ملت هم كشيده شد; واكنش نمايندگان مجلس به آلودگي هواي تهران
ابتكار-بحران آلودگي هواي پايتخت واكنش دستگاه هاي مختلف را در هفته گذشته به دنبال داشت و در تحولي جديد جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن تاكيد بر اهميت موضوع آلودگي ضرورت اتخاذ راهبردهاي اجرايي به منظور برون رفت از اين بحران را مورد تاكيد قرار دادند. به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، عليرضا مرندي، اسدالله بادامچيان، حميدرضا حاج بابايي، كاظم جلالي، داريوش قنبري، حسين شهرياري، بهمن محمدي و محمدحسين مقيمي، 8 نماينده اي بودند كه موضوع آلودگي هوا را به صورت جدي مورد توجه قرار دادند.
در جامعه ما آن چه اهميت ندارد جان انسان هاست
عليرضا مرندي وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نماينده مردم تهران در مجلس از آلودگي به عنوان خطر بزرگي نام بود كه جان همه افراد به ويژه كودكان و بيماران را تهديد مي كند. عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با تشبيه آلودگي هوا به يك «سيل عظيم مخاطره آميز» اظهار كرد: اگر آمار مرگ و مير بي سر و صداي ناشي از آلودگي هوا مشخص شود همه وحشت زده خواهند شد. وي عمده آلودگي هواي تهران را مربوط به ترافيك و ورود تعداد زيادي خودرو و موتورسيكلت به خيابانها دانست و افزود: در جامعه ما آن چه اهميت ندارد جان انسان هاست. مرندي در پايان با تاكيد بر عواقب مادي و خسارات هنگفت آلودگي هوا، خاطرنشان كرد: آلودگي هوا بيشتر ناشي از ترافيك است و مسئولان بايد با توجه جدي به مقابله با آلودگي هوا در جهت حل آن اقدام نمايند.
افزايش وسايل نقليه عمومي تاثير به سزايي دركاهش آلودگي هوا دارد
اسدالله بادامچيان علت اصلي آلودگي هواي تهران را مربوط به تردد 3 ميليون دستگاه خودرو و 15 ميليون سفر درونشهري دانست و تصريح كرد: در صورت افزايش وسايل نقليه عمومي 3 ميليون دستگاه خودرو از چرخه ترافيك تهران بيرون مي رود. نماينده تهران در مجلس با تاكيد بر اين كه افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي تاثير به سزايي در حل مشكل ترافيك تهران و كاهش آلودگي هوا دارد، گفت: طرحي براي حل ترافيك تهران از سوي جمعيت موتلفه ارائه شده كه در خصوص اين طرح در حال گفت و گو با مسئولان شهرداري تهران هستيم.
افزايش اتوبوس و مترو گام بلند كاهش آلودگي هوا است
حميد رضا حاج بابايي آلودگي هوا را يكي از مشكلات اساسي عموم مردم و زندگي روزمره آن ها دانست و اظهار كرد: به كمك مديريت شهري تهران و با پشتوانه دولت و مجلس مي توان با آلودگي هوا مقابله كرد و در جهت حل آن گام هاي بلند برداشت. عضو هيات رئيسه مجلس اجراي تبصره 13، بهينه سازي حمل و نقل عمومي، رفع مشكل سوخت و تغيير سوخت خودروها و فرهنگ سازي را از جمله عوامل كاهش آلودگي هوا برشمرد و خاطرنشان كرد: افزايش وسايل نقليه عمومي از جمله اتوبوس و مترو گام بلندي در جهت كاهش آلودگي هوا به شمار مي آيد.
بررسي بحث ترافيك و آلودگي هوا در كميسيون امنيت ملي
كاظم جلالي، مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين ارتباط گفت: بعد از تعطيلات مجلس بحث ترافيك و آلودگي هواي تهران و كلان شهرها در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مورد بررسي قرار مي گيرد.
دولت به وظايف قانوني خود عمل نمي كند
داريوش قنبري با اشاره به اين كه متاسفانه آلودگي هواي تهران و ساير شهرهاي صنعتي به يك معضل بسيار مهم تبديل شده، تصريح كرد: استراتژي جامع الاطرافي كه قابل اجرا باشد، تدوين نشده يا اگر تدوين شده اجرا نمي شود. نماينده ايلام در مجلس با بيان اين كه مجلس براي مشكل آلودگي هواي تهران و ساير كلان شهرها قوانيني از قبيل تبصره 13 و گازسوز كردن وسايل نقليه را مورد تصويب قرار داده، اضافه كرد: دولت توجه چنداني به اين مصوبات مجلس نمي كند. وي لزوم تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي شهرهاي بزرگ توسط دولت بر اساس تبصره 13 اشاره كرد و يادآور شد: دولت در اين خصوص كم توجهي داشته و در جاهايي كه دولت بايد با شهرداري تهران همكاري كند به وظايف قانوني خود عمل نمي كند. قنبري با انتقاد از گره خوردن مسائل زيست محيطي با مسائل سياسي گفت: متاسفانه آلودگي هوا تحت تاثير سياست قرار گرفته و برخي براي مسائل سياسي اهميت بيشتري نسبت به مسائل زيست محيطي قائل هستند.
تشكيل جلسه اي با موضوع آلودگي هوا در كميسيون بهداشت
حسينعلي شهرياري اهميت شناخت خلا»هاي قانوني براي مقابله با آلودگي هوا و ارائه راهكارهاي علمي در اين زمينه را مورد تاكيد قرارداد و اظهار كرد: در اين زمينه مي توان از مركز پژوهش هاي مجلس كمك گرفت. عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: كميسيون بهداشت و درمان مجلس جلسه اي با موضوع آلودگي هوا تشكيل خواهد داد.
براي كاهش آلودگي هوا بايد از قدرت قهريه استفاده كرد
بهمن محمدي با تاكيد بر اين كه نمايندگان مجلس بارها نسبت به آلودگي هوا به مسئولان كشور تذكر داده اند، تصريح كرد: براي كاهش آلودگي هوا بايد با استفاده از قدرت قهريه از تردد خودروهاي شخصي جلوگيري كرد.عضو كميسيون كشاورزي مجلس با ابراز تاسف از اين كه در خصوص كاهش آلودگي هوا اقدام جدي نشده، خاطرنشان كرد: براي كاهش آلودگي هوا كه به جان انسان ها مرتبط است بايد تلاش بيشتري انجام دهيم.
دولت بايد پاسخگو باشد
از سوي ديگر محمدحسين مقيمي نيز در اظهار نظري جداگانه با تاكيد بر اهميت گسترش زيرساختهاي حمل و نقلي، اظهار كرد: توسعه حمل و نقل عمومي با كاهش آلودگي هوا ارتباط مستقيم دارد. رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس با تاكيد بر اين كه در زمينه توسعه زيرساخت هاي حمل و نقلي كه منجر به آلودگي هوا ميشود در نهايت دولت بايد پاسخگو باشد، گفت: امكان استفاده شهرداري ها از حساب صندوق ارزي از سوي مجلس به عنوان يك فرصت طلايي از جمله ساز و كارهاي كاهش آلودگي هواست.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن