واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همزمان با عيد سعيد غدير خم؛پنجمين همايش مهدويت به همت معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران برگزار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - علوم پزشكي تهران سرويس : فرهنگي - دانشجويي/فرهنگي پنجمين همايش مهدويت با محوريت انتظار از ديدگاه اديان مختلف به همت دبيرخانه انتظار موعود معاونت فرهنگي، جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران برگزار شد.به گزارش ايسنا- منطقه علوم پزشكي تهران دكتر مسعود حبيبي، رئيس جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران در اين مراسم گفت: در جامعه امروز ما بيشترين عامل حركت اميد به آينده است.وي ادامه داد: آنچه آدمي را به حركت وا مي دارد، آينده و اميد به آن است، انتظار نيز از اين مبحث سرچشمه مي گيرد، انتظار روزي كه امام عصر (عج) بيايد و خواسته هاي ما را تحقق ببخشد.رئيس جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران با اشاره به دبيرخانه موعد گفت: اين دبير خانه 8 سال پيش به همت دانشجويان علاقه مند به شناخت امام عصر تشكيل شد و در طي اين مدت با همت اين دانشجويان و كمك از محققان و عالمان در رابطه با انتظار اقدامات بسياري انجام گرفته است.وي در پايان خاطر نشان شد: اين معاونت و اعضاي اين دبيرخانه اميدوارند در لواي مقام معظم رهبري زمينه ساز ظهورامام عصر (عج) باشد.در ادامه اين مراسم و طي ميزگرد «انتظار از ديدگاه اديان» دكتر يونس حمامي، نماينده مذهبي انجمن كليميان، در پاسخ به اين سؤال كه جايگاه انتظار در دين يهوديت به چه شكلي است؟ گفت: دين يهوديت 13 اصل دارد كه يكي از آنها اعتقاد به موعود يا همان «مشيحا» و انتظار براي ظهور اوست. ظهور منجي از اهداف اوليه آفرينش است و خداوند كه اين خلقت را ايجاد كرد از ابتدا هدفي براي آن در نظر گرفته است و آن فردي كه اين هدف را محقق ميكند، مشيحا است. وي ادامه داد: منجي شريعت را تغيير نميدهد بلكه تنها براي اجراي آن ظهور ميكند و جايگاه انتظار در يهوديت از فرايض و واجبات است و اين انتظار دو جانبه است هم از طرف مشيحا (چون مشيحا در هر زماني وجود دارد) و هم از طرف انسانها صورت ميپذيرد. در ادامه مهندس پدرام سروشپور، از موبدان زرتشتي در پاسخ به همين سؤال اذعان كرد: ردپاي سوشيانس براي اولين بار در ادبيات كهن، در گاتهها، پيدا شده است و ميتوان گفت آن را اشو زرتشت براي نخستين بار استعمال كرده است. سوشيانس از ريشه «سو» به معناي رساننده سود است. وي در ادامه سخنانش افزود: اشو زرتشت در ابتداي براي نخستين بار سوشيانس را براي خود استعمال ميكند كه ابزارش براي پروراندن قدرت انديشه انسانهاست. اما در جاهاي ديگر ميگويد كي ميرسد سوشيانسها بتوانند راه مرا ادامه دهند. اين موبد زرتشتي گفت: در هر هزار يك سوشيانس وجود دارد كه سوشيانس اول گستراننده راستي، سوشيانس دوم گستراننده نيايش به درگاه خدا و سوشيانس سوم عين راستي است. اينكه كداميك از اينها ظهور كردند چيزي به دست ما نرسيده است اما طبق قرائن تاريخي ميتوان سوشيانس اول را كوروش، دومي را اردشير دانست و سوشيانس سوم هم كه جهان را به عصر زرتشتي باز ميگرداند. همچنين آيتالله سيد محمد قائمي مقامي نيز در پاسخ به اين سؤال تصريح كرد: ما معتقديم اين موضوع به طلب چيزي برميگردد كه انسان زماني آن را داشته ولي از دست داده است و معتقد است ميتواند اين تجربه انجام شده و از دست رفته را مجددا به دست آورد كه همان تجربه بهشت در روي زمين است كه حضرت آدم(ع) و حوا براي نخستين مرتبه داشتند. اين مدرس حوزه علميه اذعان كرد: اعتقاد ما اين است كه آدمي قبل از ورود به جهان آخرت، قطعا تجربه از دست رفته در روي زمين را تجربه خواهد كرد كه اين همان ظهور موعود است. و انسان قبل از يومالدين اخروي يك يومالدين زميني را تجربه ميكند كه همان حاكم شدن دين الهي بر روي زمين است. كه البته كيفيت آن متناسب با لياقت مردم است. گفتني اين مراسم از دو بخش سخنراني انتظار از ديدگاه اديان با حضور دكتر يونس حمامي نماينده مذهبي رسمي انجمن كليميان تهران، موبد پدرام سروش پور نماينده مذهبي رسمي انجمن موبدان تهران و آيت الله قائم مقامي مدرس و محقق علوم اسلامي و برپايي نمايشگاه مهدويت با بخش هاي موعد غدير، رجعت، علائم ظهور و اديان و مبلغ برگزار شد.همچنين در طي اين مراسم تواشيح گروه آل طاها اجرا شد و شاعران اهل بيت نيز به شعر خواني در خصوص امام زمان (عج) پرداختند.انتهاي پيام در همين رابطه : همزمان با عيد سعيد غديرخم پنجمين همايش مهدويت در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار مي شود
شنبه 30 آذر 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]