تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814223099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

257 مصوبه هيئت دولت براى بازسازى و عمران استان خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: 257 مصوبه هيئت دولت براى بازسازى و عمران استان خوزستان
اهواز- خبرنگاران كيهان

257 مصوبه حاصل چهل و نهمين سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان خوزستان است.

دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در سفر به استان خوزستان در نشست خبري در قرارگاه راهيان نور با اشاره به اين كه طي 5 سال، سالانه 150 ميلياردتومان اعتبار به روند بازسازي و محروميت زدايي استان خوزستان تعلق مي گيرد، افزود: مهمترين مصوبات اختصاص رديف بودجه براي بازسازي اين استان است.

رئيس جمهور در تشريح ديگر مصوبات اين سفر افزود: مطالعه ايجاد منطقه ويژه اقتصادي انرژي در مسجد سليمان، صدور مجوز و اعطاي كمك مالي براي ايجاد پايانه هاي صادراتي محصولات كشاورزي توسط بخش خصوصي، تامين تسهيلات بانكي به ميزان 27 هزار ميليارد ريال براي 59 طرح صنعتي بزرگ در شهرستان ها، معافيت مالياتي 10 ساله براي واحدهاي توليدي و گردشگري در خارج از شعاع 30 كيلومتري اهواز، ايجاد خوشه هاي صادراتي خرما، آبزيان، گل و گياه، قطعه سازي و صنايع غذايي، احداث خط جديد توليد خودرو توسط شركت هاي خودروسازي با مشاركت بخش خصوصي در خوزستان، صدور مجوز براي ورود كالاهاي مجاز و استاندارد ته لنجي، از مهمترين مصوبات بخش صنعت و اشتغال در خوزستان است.

وي توسعه فرودگاه اهواز و بهسازي فرودگاه آبادان، مطالعه ساخت دو فرودگاه جديد در استان، مطالعه احداث خط آهن شوشتر - مسجد سليمان و خط دوم راه آهن اهواز- بندر امام، تكميل كمربندي اهواز، لايروبي و پاكسازي محدوده اروند حدفاصل مرز ايران، توسعه بزرگراهها، آزادراهها و مسيرهاي اصلي ارتباطي استان، تكميل مطالعه آزادراه اهواز- پل زال را از مهمترين مصوبات هيئت دولت در بخش عمران و راهسازي عنوان كرد.

همچنين در اين جلسه از سوي رئيس جمهور تامين و واگذاري اراضي موردنياز احداث واحدهاي مسكوني مهر، احداث 12 هزار واحد مسكوني روستايي با اعطاي تسهيلات ارزان قيمت در سال 88، اختصاص 100 دستگاه اتوبوس، 200 دستگاه ون و 2 هزار و 300 دستگاه تاكسي براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي، افزايش تراكم بنا از 120 درصد به 180 درصد در شهرهاي استان، افزايش سهم تسهيلات بهسازي و بازسازي بافت هاي فرسوده، اختصاص 240 ميليارد ريال براي كمك به توسعه فعاليت هاي شهرداري ها و دهياري هاي استان، اختصاص 10 ميليارد ريال براي عمران و بهسازي مناطق محروم وامهال وامهاي بازسازي شهرهاي خرمشهر و آبادان تا سالروز آزادسازي خرمشهر در سال 88 از مهم ترين مصوبات هيات دولت در بخش مسكن و شهرسازي ذكر شد.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به ظرفيت كشاورزي در خوزستان، افزود: امهال يك ساله سود و كارمزد تسهيلات پرداختي به كشاورزان خسارت ديده ناشي از خشكسالي سال جاري، انجام طرح هاي تحقيقات بخش كشاورزي، افزايش سقف بيمه محصولات كشاورزي و نيشكري، اختصاص تسهيلات براي متقاضيان ساخت سيلو و انبارهاي كشاورزي، اجرايي كردن شبكه هاي فرعي آبياري و زهكشي مهمترين مصوباتي است كه به منظور توسعه فعاليت هاي بخش كشاورزي در خوزستان به تصويب رسيد.

عمده ترين تصميمات اتخاذ شده در بخش انرژي نيز گازرساني به 300 روستاي جديد بالاي 100 خانوار، احداث نيروگاه 500 مگاواتي سيكل تركيبي، تامين منابع ارزي و توسعه واحدهاي نيروگاهي استان از طريق تسهيلات صندوق ذخيره ارزي، اجراي طرح توسعه واحدهاي 7 و 8 نيروگاه رامين با مشاركت بخش خصوصي عنوان شد.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: در بخش اقتصادي مقرر شد مجوز انتشار اوراق مشاركت براي سرمايه گذاريهاي كشاورزي، عمراني و توليدي به خوزستان اعطا شود همچنين 350 ميليارد تومان براي بنگاه هاي زودبازده و 110 ميليارد تومان به صورت قرض الحسنه براي واحدهاي خوداشتغالي زير پوشش كميته امداد و بهزيستي اختصاص يافت.

وي از اختصاص اعتبار براي توسعه شبكه هاي تلويزيوني و راديويي و اختصاص اعتبار به مبلغ 167 ميليارد ريال براي فعاليت هاي كمك به محرومان و مددجويان همچنين تخصيص اعتبار براي انجام فعاليتهاي فرهنگي هنري و تكميل مساجد و مصلاها مصوبات دولت در بخش فرهنگي و رفاهي خوزستان خبر داد.

احمدي نژاد افزود: در جلسه هيأت دولت مقرر شد 10 بيمارستان، پلي كلينيك و كلينيك و 6 درمانگاه عمومي و تخصصي جديد احداث شود. همچنين اختصاص معادل ارزي 55 ميليارد ريال براي تجهيز مركز درماني و آموزشي و تكميل و تجهيز و راه اندازي 36 پايگاه امداد و نجات كوهستاني و جاده اي و مطالعه پنج بيمارستان و يك آزمايشگاه مركزي نيز از جمله مصوبات مهم در اين بخش هستند.

وي خاطرنشان كرد: اختصاص 8 آموزشكده فني و حرفه اي، احداث 400 باب نمازخانه در مدارس، احداث 6 دانشكده جديد و تكميل 4 دانشكده ديگر از جمله مصوبات بخش آموزشي در خوزستان است.

رئيس جمهور با بيان اينكه استان خوزستان به عنوان يكي از زيباترين استان هاي كشور است و اين زيبايي به دليل هشت سال دفاع مقدس و محروميت هاي ايجاد شده هنوز شناسانده نشده است افزود: در همين راستا تعيين 29 منطقه نمونه گردشگري، مطالعه احداث شهرك و بازارچه صنايع دستي، ايجاد مراكز خدمات رفاهي براي راهيان نور و اختصاص اعتبار براي مرمت و بازسازي آرامگاه «دانيال نبي» با هدف توسعه صنعت گردشگري و توريسم در اين استان به تصويب رسيد.

دكتر احمدي نژاد از احداث سالن ورزشي در تمامي شهرستانها خبر داد و گفت: اختصاص 290 ميليارد ريال براي كمك به بازسازي و تكميل پنج مجموعه ورزشي موجود از جمله ورزشگاه 50 هزار نفري اهواز احداث سالن هاي ورزشي در دانشگاه علوم پزشكي و تكميل مجموعه هاي ورزشي كارگران در شش شهر از مصوبات مهم در بخش ورزشي است.

وي خاطرنشان كرد: بودجه مورد نياز براي مصوبات خوزستان در لايحه بودجه سال آينده در نظر گرفته مي شود و برخي از مصوبات اين سفر در سال جاري اجرايي خواهند شد.

رئيس جمهور ضمن تشكر از استقبال پرشور مردم خوزستان خطاب به مسئولان گفت: مردم خوزستان سهم بزرگي در اعتلاي ايران اسلامي و صيانت از فرهنگ و عزت و استقلال ميهن عزيز ايران دارند و بايد با خدمتگذاري به آنان، مسئولان حق خود را به مردم ادا كنند. تا امروز با تصويب اين مصوبات 5 درصد كار انجام شده و 95 درصد كار كه از اين پس آغاز مي شود بايد توسط شما و با پيگيري و پشتكار مسئولان به انجام برسد.

احمدي نژاد وحدت و همدلي و تصوير مخابره شده از يك منطقه به بيرون را مهمترين دلايل پيشرفت آن منطقه ذكر كرد و خطاب به اصحاب رسانه گفت: خوزستان سمبل وحدت و همدلي ايران است و بايد دقت كنيد تصويري كه از اين استان به نمايش درمي آوريد و مخابره مي كنيد، به گونه اي باشد كه دلها را جذب كند و بايد موجب توسعه استان شود. وحدت و تصوير مخابره شده متأثر از عمل رسانه ها است و اين امر از هنر خبرنگاران است.

رئيس جمهور در جمع خانواده هاي شاهد و ايثارگر

استان خوزستان ستون فقرات مقاومت و مجاهدت ملت ايران در 8 سال دفاع مقدس بود.

دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم اهداي نشان ايثار به 24 پدر و مادر شهيد خوزستاني با بيان اين مطلب گفت: امروز بدخواهان و مستكبران جهان در دايره حقارت گرفتار شده اند و به سمت سراشيبي سقوط در حركت هستند.

رئيس جمهور با بيان اينكه هيچ قدرتي در دنيا نمي تواند ملت ايران را تهديد كند افزود: مستكبران جهان تنها در مقابل قدرت هاي مظلوم مي توانند به نمايش قدرت بپردازند و اين قدرتي نمايشي است. دشمنان ايران در هر جبهه اي كه وارد شده اند با شكست مواجه شدند و اين نشان مي دهد پيروزي ايران در برابر تهديدات دشمنان نتيجه تبعيت و توجه به نظام ولايت و امامت است.

وي با اشاره به عقب نشيني ملت هاي زورگو در مقابل مسئله هسته اي ايران گفت: كساني كه مي خواهند با ايران وارد مذاكره شوند بايد بدانند ايران اسلامي بر اصول خود پايبند است و ذره اي از آرمانها واصول خود عقب نشيني نمي كند.

دكتر احمدي نژاد خطاب به دشمنان ايران گفت: ملت ايران امروز محكم تر، مصمم تر و با اراده تر از 30 سال پيش در مقابل شما ايستاده است و اجازه نخواهند داد كه توطئه هاي شما در منطقه عليه ملت ايران كارساز شود.

اظهارات رئيس جمهور در اهواز

دكتر محمود احمدي نژاد در جمع پرشور مردم خوزستان در مصلاي مهديه اهواز با بيان اينكه عده اي از اقدامات دولت در اجراي عدالت ناراحت خواهند شد، افزود: كساني كه ارقام ميلياردي را مي برند، هرگاه دولت تلاش مي كند وضعيت را به سمت عدالت اصلاح كند و ماليات را عادلانه بگيرد، فرياد بلند مي كنند و سياستهاي دولت را غلط توصيف مي كنند.

رئيس جمهور اجراي عدالت را مهم ترين و والاترين مسئوليت دولت عنوان و با اشاره به تبعيضهايي كه در حال حاضر صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: ماليات بعد از نفت مهم ترين منبع درآمد دولت است، اما يك مورد تبعيض و بي عدالتي كه انجام مي شود اين است كه بيش از 80درصد از ماليات در كشور ما توسط 70درصد از مردم پرداخت مي شود، در حالي كه اين 70درصد، كمتر از 30درصد درآمد كل كشور را در اختيار دارند و اين يك معادله تبعيض آلود است كه دولت مصمم است اين تبعيض را برطرف كند.

رئيس جمهور تصريح كرد: طبيعي است اگر بخواهيم عدالت را اجرا كنيم اين عده ناراحت مي شوند، چرا كه ثروتهاي بادآورده ناشي از عدم اجراي عدالت، تبعيض و قرارگرفتن فرصتهاي استثنايي در اختيار برخي افراد و هم حزبي ها و خاندان و گروه هايشان در اختيار آنها قرار گرفته است و امروز كه مي خواهيم اين ارقام را استيفا كرده و در اختيار مردم قرار دهيم، مي گويند كه دولت كوتاهي كرده و سياست هايش غلط است.

احمدي نژاد خطاب به اين دست افراد تاكيد كرد: اگر اجراي عدالت از نظر شما غلط است، بدانيد كه بنده احمدي نژاد به عنوان نوكر اين مردم به همراه اين مردم پاي اجراي عدالت ايستاده ام و از شماتت و ملامت شما هيچ واهمه اي ندارم؛ البته مي دانيم اجراي عدالت سخت است و اميرالمؤمنين را به خاطر اجراي عدالت در محراب به شهادت رساندند، اما من خطاب به قدرتهاي جهاني و همچنين به بعضي ها كه از اجراي عدالت عصباني هستند، مي گويم كه اين مردم و دولت خادم مردم تا آخر پاي اجراي عدالت ايستاده اند و كوتاه نخواهند آمد.

رئيس جمهور در ادامه گفت: يكي از روساي كشورهاي اروپايي كه اداي ابرقدرت ها را در مي آورد و سعي مي كند پشت تريبون مثل فرعون ها و مستكبران حرف بزند، چند وقتي است كه خطاب به ايران مي گويد من با كسي كه گفته است رژيم صهيونيستي بايد حذف شود دست نمي دهم و مذاكره نمي كنم.

احمدي نژاد خطاب به اين مسئول اروپايي افزود: آقاي محترم، اولا در ايران هيچ كس تقاضاي مذاكره و دست دادن با شما را نكرده و نخواهد كرد و در اين حالت شما نمي توانيد براي ما شرط بگذاريد.

رئيس جمهور تصريح كرد: هركه مي خواهد با ملت ايران گفت وگو كند بايد بداند كه ملت ايران هيچگاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت و ايران با كساني مذاكره مي كند كه خواهان محو تجاوز جنايت و محو اساس انديشه صهيونيسم از جهان هستند.

وي تاكيد كرد: كساني كه مي خواهند با ايران مذاكره كنند بايد بدانند كه ايران اهل ظلم و زورگويي نيست و در عين حال سر سوزني از حقوق خود عقب نشيني نمي كند.

رئيس جمهور در جمع طلاب

و روحانيون

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران بزرگترين قدرت منطقه است تصريح كرد: امروز هيچ قدرتي قادر به تهديد ملت ايران نيست.

به گزارش خبرگزاري فارس دكتر احمدي نژاد در ديدار با علما و طلاب استان خوزستان با اشاره به تلاش قدرتهاي زورگو و نظام استكباري براي فشار به ملت ايران اظهار داشت: امروز دنيا ايران را به عنوان يك قدرت بزرگ پذيرفته است و به همين دليل هيچ قدرتي نمي تواند ملت ايران را تهديد كند.

رئيس جمهور تصريح كرد: دشمنان ملت ايران در هر جبهه اي كه وارد شده اند در مقابل اين ملت شكست خورده اند و به فضل الهي از اين به بعد نيز جز شكست چيز ديگري نصيب آنان نخواهد شد.

احمدي نژاد پيروزي ملت ايران در برابر تهديدها و فشارهاي قدرتهاي بزرگ را نتيجه تبعيت و توجه جمهوري اسلامي ايران به نظام ولايي و امامت دانست و گفت: ملت ايران تحت فرمان رهبري عزيز انقلاب، مصمم و يكپارچه در مقابل زورگويان عالم ايستاده است و اين ايستادگي معادلات آمريكا و زورگويان جهان را برهم زده است.

دولت نهم جلوه پايداري و ايثار

دولت نهم جلوه پايداري و ايستادگي ملت ايران در دفاع از ارزشهاست.

به گزارش خبرنگار ما از هفتكل دكتر عباسي وزير تعاون در جلسه شوراي اداري شهرستان هفتكل در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان، هفتكل را منطقه اي داراي قابليت توسعه دانست و از مسئولان درخواست كرد اين قابليتها را جمع بندي كنند و با ارائه چند طرح زمينه توسعه هفتكل را فراهم سازند.

طرح هاي پيشنهادي

شهرستان انديمشك

فريدون حسنوند نماينده مردم انديمشك در مجلس در جلسه شوراي اداري شهرستان انديمشك با اشاره به ويژگي هاي اين شهرستان به عنوان منطقه اقتصادي، كشاورزي و صنعتي و داشتن نيروهاي جوان خواستار توجه دولت به معضل بيكاري شد و طرح هاي پيشنهادي شهرستان را جهت تصويب در هيئت دولت اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار كيهان از انديمشك، اختصاص اعتبارات لازم ارزي و ريالي به طرح هاي پتروشيمي، پالايشگاه نفت، كارخانه سيمان، سد بالارود، طرح هاي گردشگري جهت اشتغالزايي در منطقه، آغاز طرح مطالعاتي شهر صنعتي براي صنايع سنگين در منطقه پشينه زار، ايجاد صنايع پايين دستي كارخانه پتروشيمي، ايجاد نيروگاه هاي بادي در بخش الوار گرمسيري، شروع به استخراج نفت از ميادين نفتي و گازي با ظرفيت 2 ميليارد بشكه و چندين تريليون فوت گاز از اين ميادين نيز برخي از اين طرح هاي پيشنهادي بود كه تمام طرح ها در هيئت دولت نيز تصويب شد.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 575]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن