تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816607456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرخش راست سنتي به سمت احمدي‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: چرخش راست سنتي به سمت احمدي‌نژاد
چرخش جريان راست سنتي به سمت احمدي‌نژاد با اظهارات تند حبيب‌الله عسگراولادي عليه سيدمحمد خاتمي آشكار شد. در شرايطي كه چهره‌هايي چون علي‌‌اكبر ناطق‌نوري با طرح ايده‌هايي چون دولت وحدت ملي سعي داشتند نيروهاي اصيل و باسابقه انقلاب را در مقابل جريان‌هاي نورسيده و تندرو همراه و همگام كنند و تلاش آنها در ابتدا با استقبال طيف‌هايي از جناح راست سنتي نيز همراه شده بود اما با تحولات شكل گرفته درون جريان اصولگرا، طيف سنتي جناح راست (به جز شخص آقاي ناطق‌نوري) عملا از حركت خود براي عبور از احمدي‌نژاد و به ميدان آمدن چهره‌هايي ميانه‌روتر دست كشيده و با جدي شدن نامزدي سيدمحمد خاتمي، به حمايت از احمدي‌نژاد و تخريب خاتمي روي آورده‌‌اند


كارگزاران: چرخش جريان راست سنتي به سمت احمدي‌نژاد با اظهارات تند حبيب‌الله عسگراولادي عليه سيدمحمد خاتمي آشكار شد. در شرايطي كه چهره‌هايي چون علي‌‌اكبر ناطق‌نوري با طرح ايده‌هايي چون دولت وحدت ملي سعي داشتند نيروهاي اصيل و باسابقه انقلاب را در مقابل جريان‌هاي نورسيده و تندرو همراه و همگام كنند و تلاش آنها در ابتدا با استقبال طيف‌هايي از جناح راست سنتي نيز همراه شده بود اما با تحولات شكل گرفته درون جريان اصولگرا، طيف سنتي جناح راست (به جز شخص آقاي ناطق‌نوري) عملا از حركت خود براي عبور از احمدي‌نژاد و به ميدان آمدن چهره‌هايي ميانه‌روتر دست كشيده و با جدي شدن نامزدي سيدمحمد خاتمي، به حمايت از احمدي‌نژاد و تخريب خاتمي روي آورده‌‌اند. در اين زمينه، عسگراولادي روز پنج‌شنبه طي سخناني خطاب به خاتمي، حاميان او را به «ساختارشكني» و شخص وي را به «تكرار اظهارات اپوزيسيون» متهم كرد. وي در ديدار با جمعي از جوانان حزب موتلفه اسلامي گفت: بسياري از افراد اپوزيسيون در خارج از كشور بحث نجات كشور در انتخابات رياست جمهوري دهم را مطرح مي‌‏كنند كه آقاي خاتمي نيز اخيرا اين مطلب كه «بايد كشور را نجات داد» را گفته‌‏اند؛ كه از آقاي خاتمي اين سوال را دارم كه كشور را از چه چيزي مي‌‏خواهند نجات دهند؟ وي افزود: درست است كه وضع اقتصادي مردم به دليل تحريم‌‏ها با مشكلاتي همراه است اما در حال حاضر نظام جمهوري اسلامي الگوي ديگر كشورهاي جهان است. عسگراولادي تصريح كرد: رياست جمهوري شركت سهامي نيست كه عده‌‏اي بحث دولت وحدت ملي را مطرح مي‌‏كنند و اين افراد بايد بدانند طبق قانون اساسي هر كس راي مردم را به‌‏دست آورد حق تشكيل دولت را دارد و اينكه قبل از انتخابات سهم هر شخص و گروهي را براي تشكيل دولت مشخص كنيم تفرقه و اختلاف ايجاد مي‌‏كند و ما در جبهه پيروان خط امام و رهبري هيچ‌‏گونه نگراني درباره انتخابات رياست جمهوري آينده نداريم.
وي ادامه داد: مردم نظام مقدس جمهوري اسلامي را از سر راه پيدا نكرده‌‏اند كه آقاي خاتمي بخواهد كشور را نجات دهد، آقاي خاتمي بداند اطرافيان ايشان ساختارشكنند. عسگراولادي همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص حمايت‌هاي مقام معظم رهبري از احمدي‌نژاد گفت: « آقاي احمدي‌‏نژاد به عنوان رئيس‌جمهور، راي ملت را پشتيبان خود دارد كه مقام معظم رهبري نيز همواره همانند حمايت از ديگر روساي جمهور ازآقاي احمدي‌نژاد نيز حمايت مي‌‏كنند، همچنين آقاي احمدي‌‏نژاد از دفاع كردن از ارزش‌‏ها و آرمان‌‏هاي انقلاب اسلامي هراس نداشته و خجالت نمي‌‏كشد، در صورتي‌‏كه رئيس جمهوري داشته‌‏ايم كه اين‌‏گونه نبوده و خجالت مي‌‏كشيد از انقلاب اسلامي دفاع كند. وي در ادامه گفت: آهنگ حزب مؤتلفه اسلامي آهنگ ولايت است و همان‌‏طوركه مي‌‏دانيد در انتخابات دوم خرداد كه آقاي خاتمي رئيس جمهور شدند و سپس مقام معظم رهبري طي پيامي به ايشان تبريك گفتند، ما نيز در شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي طي پيامي به آقاي خاتمي رئيس جمهور شدن‌‏شان را تبريك گفتيم. عسگراولادي تاكيد كرد: حمايت مقام معظم رهبري از آقاي احمدي‌‏نژاد تاكيد راي مردم است همانطور كه امام خميني(ره)نيز آن‌‏طور بوده‌‏اند.

واكنش به سخنان هاشمي‌رفسنجاني
عسگراولادي در بخشي ديگر از ديدار خود با جوانان عضو موتلفه، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و ناطق‌نوري را هم از انتقادات خود مصون نگذاشت تا روشن شود كه بخشي از جريان سنتي راست، تحت تاثير فشارهاي سياسي حتي حاضر به موضع‌‌گيري‌هاي تلويحي عليه بزرگان جامعه روحانيت مبارز هم شده است. وي كه در مقام رد شعار دولت وحدت ملي سخن مي‌گفت، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان و دوم‌خردادي‌هايي كه دولت وحدت ملي را مي‌پسندند و آن را مطرح مي‌كنند به اين دليل است كه مي‌خواهند راهي را براي به دست آوردن مناصب اجرايي براي خود باز كنند. وي افزود: دولت وحدت ملي در شرايطي در كشورها در دنيا شكل مي‌گيرد كه نظام آن كشور در خطر باشد كه در حال حاضر اين چنين خطري نظام مقدس جمهوري اسلامي را تهديد نمي‌‌كند.

وي در ادامه گفت: مطالبي كه اخيرا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خصوص بنده و آقايان باهنر و حبيبي درباره ديدار با جامعه روحانيت مبارز گفته‌‏اند خلاف واقعيت است و اين مسئله به اين دليل است كه به ايشان گزارش غلط ارائه كرده‌‏اند. وي افزود: آقايان هاشمي رفسنجاني، ناطق نوري و ديگران سرداران اصولگرايي هستند اما اصولگرايان نيز اختلاف سليقه دارند، همان‌‏طور كه در مجلس هشتم مي‌بينيد اكثريت مجلس اصولگرا هستند اما اختلاف سليقه نيز وجود دارد كه اين امري طبيعي است. عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي ادامه داد: اصولگرايان زماني كه آهنگ رهبري را فهميدند بايد با يكديگر همانگ شوند و طبق نظر مقام معظم رهبري عمل كنند. به نظر بنده در حال حاضر بايد اصولگرايي را بازتعريف كنيم زيرا در اصولگرايي هم آقاي هاشمي رفسنجاني و هم آقاي احمدي‌نژاد حضور دارند. عسگراولادي تاكيد كرد: اصولگرايان در حال حاضر بايد دورهم جمع شوند و با ارائه برنامه بگويند كه مي‌خواهند در آينده چه‌‏كار كنند، اصولگرايي بايد به‌جاي شخص‌محوري بر مبناي برنامه‌محوري باشد.

موتلفه: از سهم خود مي‌‌گذريم
همزمان با اظهارات عسگراولادي، دبيركل موتلفه هم طي سخناني در بيرجند گفت: اصولگرايان اگر دل‌شان را به تفرق اصلاح‌طلبان خوش كنند و با نامزدهاي متعدد وارد عرصه انتخابات شوند قطعا دچار اشتباه شده‌اند. وي افزود: خط قرمز اصولگرايان بايد رئيس‌جمهور شدن يك دوم خردادي باشد و اصولگرايان بدانند اگر يك اصولگراي مورد انتقاد ما رئيس‌جمهور شود بهتر است از اينكه يك دوم خردادي رئيس جمهور شود. وي با بيان اينكه «از سهم خود مي‌گذريم تا اصولگرايي پيروز شود»، تصريح كرد: گفتمان اصولگرايي بايد گفتمان غالب بر انديشه مردم باشد و اگر در انتخابات اين اصل را فراموش كنيم ممكن است اصولگرايي راي نياورد. حبيبي تاكيد كرد: با كساني كه شمشير برداشته‌اند و دولت و مجلس را تخريب مي‌كنند مخالفيم، اگر اصولگرايان خود را تخريب كنند آن وقت مردم مي‌گويند اينها نمي‌توانند خود را اداره كنند پس چطور مي‌توانند كشور را اداره كنند. دبيركل حزب موتلفه اسلامي افزود: حزب موتلفه اسلامي حزب دولت‌ساخته نيست و چوب لاي چرخ هيچ دولتي تا به حال نگذاشته‌ايم و هرچند در حال حاضر از مجلس و دولت انتقاد داريم اما شيپور دوم خردادي‌ها براي تخريب نمي‌شويم. وي افزود: اين سخن كه موتلفه از احمدي‌نژاد عبور كرده است حرف دوم خردادي‌هاست و در حال حاضر نفيا و اثباتا به هيچ مصداقي نرسيده‌ايم.

هشدار جواد لاريجاني
در اين شرايط، محمدجواد لاريجاني، از تئوريسين‌هاي طيف سنتي جناح راست، هم در سخناني نسبت به آنچه «تحقق سناريوهاي غرب در انتخابات آتي رياست‌جمهوري» خوانده، هشدار داده است. جواد لاريجاني كه اظهارات و مواضع همدلانه‌اش با غربي‌ها و به ويژه انگليس و ديدار جنجالي‌اش با نيك براون در سال 76 يكي از دلايل ضربه خوردن ناطق‌نوري در آن انتخابات تلقي مي‌شود، در مصاحبه‌اي با همشهري آنلاين گفت: مهم‌ترين موضوع در انتخابات بحث امنيت ملي ماست. انتخابات رياست‌جمهوري آينده، انتخاباتي است كه به نحو وسيعي موضوع و محل توجه دول غربي و آمريكا قرار گرفته است؛ يعني صرفا ما يك رقابت داخلي نداريم. شما مي‌بينيد كه تمام امكانات غرب بسيج شده است تا روي انتخابات تاثير بگذارد و به نحوي هم غرب در نظر دارد كه تعامل جديد خود را با ما بعد از انتخابات رياست‌جمهوري شروع كند. حتي اين ياوه‌گويي‌هاي امثال ساركوزي و گاهي هم اوباما و باقيمانده‌هاي دولت بوش تماما براي تاثيرگذاري در انتخابات رياست‌جمهوري ايران است. همه آنها دست به يكي كرده و سعي دارند مسير انتخابات را به نحوي كه فكر مي‌كنند برايشان مناسب‌تر است براي خودشان تغيير شكل دهند. وي در ادامه گفت: بايد در اين انتخابات پيام قاطع را به غرب بدهيم؛ يعني بايد به آنها بفهمانيم كه به هيچ وجه تحت تاثير القائات‌شان قرار نمي‌گيريم. در اين جهت نيروهاي ارزشي و اصولگرا كه امروز دولت در دست آنهاست بايد در رقابت‌هايشان اين مسئله را ملحوظ كنند. دولت هم بايد با توجه به اين مسائل براي انتخابات آينده خود را آماده كند و من فكر مي‌كنم كه اصولگرايي در انتخابات آينده پيروز قاطع انتخابات است.
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن