تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805478463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدام مسواك بهتر است; برقي يا دستي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: كدام مسواك بهتر است; برقي يا دستي
وقتي به يك داروخانه سر مي زنيد تا مسواك جديدي بخريد گاهي هم وسوسه مي شويد به جاي مسواك هاي دستي، يك مسواك برقي بخريد ولي فكر مي كنيد مسواك هاي برقي بهتر از مسواك هاي دستي دندان ها را تميز مي كنند؟
چه كساني بخرند؟
شايد شما هم يك مسواك برقي در منزلتان داشته باشيد و از آن هر شب براي مسواك زدن دندان هايتان استفاده كنيد. ولي مسواك برقي براي افراد خاصي، مفيدتر است.
كوچولوها: يكي از اين گروه ها كودكاني هستند كه اصلا علاقه اي به مسواك زدن ندارند، شكل هاي رنگي و طراحي ويژه كودكان در اين مسواك ها مي تواند كودكان را به مسواك زدن و رعايت بهداشت دهان تشويق كند.
پدربزرگ ها و مادربزرگ ها: سالمندان نيز مي تواند با خريد يك مسواك برقي از مزاياي آن بهره ببرند. در دوران سالمندي به دليل كاهش توانايي هاي عضلات و مفاصل يا بيماري هايي مثل پاركينسون، كنترل كارهاي دقيقي مثل مسواك زدن براي پدربزرگ ها و مادربزرگ ها دشوار است. اين مسواك مي تواند به سالمندان كمك كند بدون تلاش و صرف وقت زياد بهداشت دندان هايشان را رعايت كنند.
معلولان: كودكان عقب مانده ذهني و جسمي نيز از گروه افرادي هستند كه هديه كردن يك مسواك برقي به آنها مي تواند برايشان بسيار مفيد باشد. اين كودكان معمولا خودشان توانايي مسواك زدن كامل و درست را ندارند و اين كار به وسيله والدين يا مربي هايشان انجام مي شود به اين ترتيب فردي كه از اين كودكان نگهداري مي كند مي تواند راحتر و با صرف وقت كمتر و موثرتر دندان هاي اين معلولان را مسواك كند.
نوجوانان: گروه آخر از افرادي كه خريد و استفاده از مسواك برقي به آنها توصيه مي شود، نوجوانان و جواناني هستند كه دندان هايشان را ارتودنسي كردند و روي دندان هايشان براكت ها و سيم هايي وجود دارد كه محل گيركردن باقيمانده موادغذايي است و اگر دندان ها در مجاورت اين وسايل به درستي مسواك زده نشوند، ارتودنسي خود مي تواند موجب پوسيدگي دندان هاي اين افراد شود. اگر نوجوان شما به ويژه ارتودنسي كرده است و توجه چنداني بر حفظ بهداشت دهان و دندان هايش ندارد، مي توانيد برايش يك مسواك برقي خريداري كنيد. اين مسواك ها در زمان كوتاهي دور براكت ها را تميز كرده و از پوسيدگي دندان ها جلوگيري مي كنند ولي پيش از خريد آن با دندانپزشك درباره خريد نوع مناسب و روش درست استفاده از آن مشورت كنيد.
دندانپزشكان چه مي گويند؟
شايد تصور كنيد مسواك هاي برقي بهتر از مسواك هاي دستي دندان ها را تمييز مي كنند و كارآمدتر هستند ولي حقيقت اين است كه دندانپزشكان نظر متفاوتي دارند. مسواك هاي برقي هيچ برتري بر مسواك هاي دستي ندارند ولي نكته اي كه در استفاده از آن نهفته است، شور و شوقي است كه در هر كس براي مسواك زدن دندان هايشان با آن ايجاد مي كنند.
نتايج مطالعات محققان نشان مي دهد استفاده از مسواك برقي در طولاني مدت، اثرات مفيد بيشتري نسبت به مسواك دستي ندارد ولي اين اثرات در كوتاه مدت بسيار چشم گيرند. به اين صورت كه افرادي كه از مسواك برقي استفاده مي كردند، التهاب لثه هايشان كه (ژنژيويت) ناميده مي شود در مدت كوتاهي بهبود يافت. ما انسانها اين گونه عادت كرده ايم كه هر تغيير آزمايشي جديدي در زندگيمان رخ مي دهد، موجب مي شود رفتارمان بهبود پيدا كند و مسواك برقي هم از اين قانون مستثني نيست. چون يك وسيله جديد را آزمايش مي كنيم و روزهاي اول علاقه زيادي به استفاده منظم از آن داريم و بدون شك در آن روزها بهداشت دهان و دندان هايمان بسيار بهتر رعايت خواهد شد. چون خود اين مسواك ها حركت هاي گوناگوني را به صورت خودكار روي سطح دندان ها انجام مي دهند، به مهارت دستي كمتري براي مانوردادن در سطوح مختلف دنداني نياز است.
حقيقت اين است كه فرق چنداني نمي كند كه شما كداميك از اين مسواك ها را انتخاب مي كنيد و چه مقدار پول مي پردازيد. گرچه اگر شما به سراغ انواع معتبرتر و استاندارد برويد، از آسيب هايي كه ممكن است مسواك هاي برقي غيراستاندارد به لثه ها و دندان هايتان برساند در امان بمانيد ولي آنچه خيلي بيش از خريد مسواك برقي اهميت دارد، روش مسواك زدن دندان هايتان است.
شما اگر روش درست مسواك زدن دندان هايتان را از دندانپزشكتان ياد بگيريد ديگر چندان فرقي نمي كند با يك مسواك دستي مسواك مي زنيد يا از يكي از مدل هاي مسواك برقي استفاده مي كنيد.
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن