تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814720085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط افتاب


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: روي خط افتاب
0919- از مازندران تماس مي‌‌گيرم.

آن كــــس كــــه بــــدانــــد و بــــدانــــد كــــه بـــدانـــد

اســــــــــب طــــــــــرب از گـــــنـــــبــــــــــد دوار بــــــــــرانــــــــــد

آن كــــس كــــه بــــدانــــد و نــــدانــــد كــــه بـــدانـــد

بــيـــدارش نــمـــايــيـــد كـــه بـــس خــفــتـــه نــمـــانـــد

آن كــــس كــــه نــــدانــــد و بــــدانــــد كــــه نـــدانـــد

نـــــــاچـــــــار خـــــــرلــــنـــــــگ بــــــه مـــنــــــزل بــــــرســــــانــــــد

آن كـــس كـــه نـــدانـــد و نـــدانـــد كـــه نـــدانـــد

در جـهـــل مـــركـــب ابــدالــدهــر بـمــانــد(19/9)

1521- از تـهـران تـماس مي‌‌گيرم. جناب آقاي رفسنجاني فرموده‌اند ما چه كم داريم كه مرفه‌ترين مردم دنيا نباشيم. خواستم به ايشان بگويم تا رابطه برقرار است (براي به كارگيري بعضي مديران) مطمئنا وضعيت همين طور خواهد بود.(19/9)

0843- نماينده محترم آمل گفته‌اند شرايط به گونه‌اي پيش مي‌رودكه منجربه حضورمجدد آقاي احمدي نژاد در راس دولت خواهد شد و بعيد است كه فرد ديگري انتخاب شود چون تا به حال رياست‌جمهوري يك دوره‌اي نبوده است. اولا‌ ما عاقليم و مسلمانيم بايستي ببينيم سركار آمدن آقاي احمدي نژاد اوضاع را بهتر كرده يا نه، اگر بهتر كرده خوب مردم دوباره خودشان انتخاب مي‌كنند اگر بدتر شده چرا بايستي انتخاب بكنند؟ ثانيا چرا اين آقايان مي‌خواهند به گونه‌اي القا بكنند كه بله دوباره ايشان بايد انتخاب بشود، مگر ما جزء جبريون هستيم؟ پس خداوند اين عقل را براي چه به ما داده؟ ما بايد ببينيم منافع و مصالح كشورمان اقتضايش چگونه است.(19/9)

0841- آقاي باهنر نايب رئيس مجلس گفته‌اند در استيضاح وزرا، ما مصالح كل كشور را در نظر مي‌گيريم، ‌مي‌خواستم ببينم ديروز در دولت اصلا‌حات هم اين مصالح كشور در نظر گرفته مي‌شد؟كساني كه به جان دولت افتاده بودند آن موقع هم هدايت كنندگان آنها مصالح كشور را در نظر مي‌گرفتند؟ امام خميني گفتند عالم محضر خداست،‌ در محضر خدا معصيت نكنيد، ما اگر مسلمانيم بايستي خدا را بالاي سرمان ببينيم و بعد قضاوت وعمل كنيم. (19/9)

2028 - از مازندران تماس مي گيرم. دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفته‌اند بعضي‌ها نه بزرگ آفريده شدند و نه بزرگي به دست ميآورند. جناب دبيركل ! همه انسان‌ها ‌آفريده خداي بزرگ هستند و بزرگ هم آفريده شده‌اند، هيچ انساني در بدو تولد، حقير به دنيا نميآيد و همه هم در برابرخالق يكتا يكسان هستند الا‌ به تقوا كه درجه تشخيص آن هم فقط به عهده خداست. اما اينكه بعضي‌ها بنا به شرايط ويژه لباس بزرگي به تن مي‌كنند و ديگران را كوچك مي‌شمارند بايد دليل آن را در بعضي مديريت‌ها جستجو كرد. به سخنان آقاي رفسنجاني توجه فرماييد: 19/9)

2008- اگر بزرگان جناح اصولگرا يعني راست سنتي، وضع فعلي اقتصادي، سياسي، اجتماعي كشور را صحيح و آينده را ايده‌آل مي‌دانند دليلي ندارد دنبال تغييرات باشند و اگر مشكل ارزان شدن قيمت نفت صـــــادراتـــــي كـــشــــور اســــت كــــه آن را هــــم گــفــتــــه‌انــــد بــــا بــشــكــــه‌اي 5 دلار تا سه سال كشور اداره مي‌شود ،‌بنابر اين هيچ‌گونه علتي وجود ندارد كه مجبور شوند ديگران را هم در قدرت خود شريك كنند. در حالي كه من معتقدم وضع موجود حاصل تجميع قدرت در جناح راست بوده و هست، داوطلبان رياست جمهوري بايد صادقانه اشكالات به وجود آمده را بيان كرده و راه برون رفت را هم توضيح دهند والا‌ حتي اگر يك اصلا‌ح‌طلب در راس قرار گيرد و باز هم بخش‌هايي از قدرت اصلي در جناح رقيب باقي بماند فقط همه كاسه كوزه‌ها سر او خواهد شكست و مردم همچنان گيج و مبهوت خواهند ماند.(19/9)

1624- اين نطق‌هاي پيش از دستور نمايندگان مجلس را مطالعه مي‌كنيم بعضي از آنها، بيشتر راجع به كشورهاي خارجي صحبت مي‌نمايند انگار مردم كشورمان هيچ مشكلي از قبيل گراني، تورم، بيكاري، اعتياد و فساد اداري ندارند، ممكن است گزارش نمايند كه در 6 ماه گذشته چه قدم‌هاي مثبتي در رفع مشكلات اساسي مردم توسط نمايندگان برداشته شده است؟ (20/9)

1621- آقاي قرائتي كه سال‌ها در نهضت سوادآموزي در امر آموزش كشور هستند و همچنين دبير ستاد اقامه نماز كشور و با يك روحاني معمولي فرق دارند بعيد است بفرمايند اگر در بم زكات خرما را مي‌دادند زلزله نميآمد. شهر بم از لحاظ علمي روي گسل قرار دارد كه هرچند وقت يك بار زمين به شدت مي لرزد لذا اين بلا‌ را نبايد به گردن اين مسائل بيندازيم. به علت شدت زلزله ساكنين فعلي بم هر يك چندين عضو خانواده خود را از دست داده‌اند و هنوز بعضي در كانكس زندگي مي‌نمايند به عوض دلجويي از آنان نبايد با حرف هاي خود موجب ناراحتي هموطنان داغديده گرديد. (20/9)

آفتاب يزد: منكر" اثرات وضعي" مربوط به رعايت يا عدم رعايت احكام شرعي بر زندگي دنيوي نيستيم، اما در اين‌گونه اظهارنظرها بايد بيشتر دقت كرد. در ضمن نمي‌دانيم از نظر جناب قرائتي، آمدن زلزله ناشي از بي‌توجهي به مسائل مذهبي است يا تلفات زلزله؟ چون اگر موضوع تلفات باشد اين سوال پيش ميآيد آيا در ژاپن كه زلزله‌ها هيچ تلفاتي نمي‌دهد، همه مردم زكات مي‌دهند؟

1039- جانبازي از كرج هستم. خواننده محترمي به شماره پيام 1035 نسبت به پيام بنده اظهارنظر فرمودند. به نظر بنده در جمهوري اسلامي، بهترين مزيت آن اين است كه همه ملت را نسبت به سياست و دين، عدالت و مهرورزي و تمامي واژه‌هايي كه در زندگي انسان مهم مي‌باشد، آشنا نمود و مردم فهيم ايران هم ديگر خوب و بد را خود به تنهايي درك مي‌كنند و احتياج به هيچ قيّمي ندارند. حالا‌ كه اين خواننده محترم نتوانستند منظور بنده را متوجه شوند، واضح‌تر مي‌گويم بزرگترين مشكل بعضي از ما دروغ است، حب مقام است، خود را برتر از بندگان خدا دانستن است، نداشتن صداقت كافي، مهارت، دانش و مديريت لازم است. (20/9)

1603- آقاي لاريجاني فرموده اند مجلس ششم مجلس خشونت بود! آقاي لا‌ريجاني چراكلي گويي مي كنيد؟ ديروز در مجلس هشتم چه خبر بود؟‌راجع به استيضاح وزير كشاورزي و آموزش و پرورش؟(18/9)

آفتاب يزد: ظاهرا معناي بسياري از واژه‌ها در دوره حاكميت اصولگرايان، تغيير كرده است.

1622- جناب آقاي هاشمي رفسنجاني! من بسياري از كارهاي آقاي احمدي‌نژاد را قبول ندارم، ولي اين سوالي كه شما كرديد كه چرا جزء مرفه‌ترين مردم نيستيم. آيا سوالش را شما هم نبايد پاسخ بدهيد؟‌شما به عنوان كسي كه دو دوره و نصف در اين مملكت رئيس قوه مقننه بوديد و دو دوره رئيس‌جمهور بعد از آن هم در شغل حساس رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده‌ايد آيا خداوكيلي نبايد خودتان پاسخ و جواب بدهيد؟ (18/9)

1834- آقاي واحدي به آقايي كه گفتند حاضريم گراني را تحمل كنيم ولي شكست آقاي احمدي‌نژاد را نبينيم بگويند يك كارمند دولت تلفن زده و گفته يك وعده از غذايمان را حذف كرديم به خاطر گراني و تورم! حالا‌ باز هم صحبت‌هاي مرا چاپ نكنيد و به آن آقا هم بگوييد كه گراني نكشيديد كه شكست بعضي ها را فراموش كنيد. (19/9)

1323- پيام از كرج. آقاي رفسنجاني گفته چه كم داريم كه جزء مرفه‌ترين مردم دنيا نيستيم، شهروند: در دنياي غير از ايران هيچ كشوري 13500 مدير متخلف ندارد (بنابر گفته رئيس ديوان محاسبات) در دنيا اين تعداد آقازاده و فاميل مسئولان وجود ندارد كه طبق گفته يكي از مسئولان رسمي، به فكر پر كردن جيب خود و قبيله‌شان هستند. در دنيا هيچ مسئولي حق بذل و بخشش از ثروت عمومي را بدون مجوز مجلس ندارد و ...(18/9)

2242- از گيلان تماس مي‌گيرم. 23 سالم است و اولين بار است كه روزنامه شما را گرفتم، روزنامه شما از تملق و چاپلوسي و پاچه خواري به دور است، اميدوارم اين روزنامه با آمد و رفتن دولت‌هاي ديگر هم به همين روال خودش ادامه بدهد. چند نكته را مي‌خواستم بگويم 1- نفت چه 140 دلا‌ر باشد چه 40 دلار، ظاهرا هيچ فرقي به حال ما ندارد 2- دومين كشور غني از نظر گاز هستيم چرا ما كمبود گاز داريم؟ مسئولين گاز چه كار مي‌كنند؟ ما به كشورهاي مختلف گاز مي‌دهيماما نقاطي مثل چوكا هست كه يك نقطه پرتي هم نيست و محل گردشگري است اما گاز ندارد، كپسول‌ها را بايد روي دوششان بگذارند و با هزار مشقت گاز تهيه كنند فقط براي خوراك. لوله‌هاي گاز را كنار خيابان گذاشتند اما چه موقع اين لوله‌ها را جاگذاري مي‌كنند خدا مي‌داند! مطلب ديگر اينكه آيا برخي مسئولين خبر از شكم گرسنه دارند؟ آيا پاي برهنه، لباس برهنه و جيب خالي دارند، آيا تا به حال چند شب گرسنه خوابيده‌اند و مزه‌اش را چشيده‌اند؟ به برخي سياستمداران بگوييد خودشان را جاي مردم نگذارند و به جاي آنها حرف هم نزنند، حقوق ميليوني كجا و حقوق 100 هزار و 200 هزار توماني با اين همه تورم بالا‌ كجا؟ مشكلات آمريكا و اروپا و غيره را مي‌گويند اما نمي‌آيند از امكانات و درآمد آنها بگويند، مگر آقاي احمدي‌نژاد نگفت مفسدان اقتصادي را معرفي مي‌كنم؟ كدام يكي را معرفي كرد؟(19/9)

آفتاب يزد: برخي افراد كه بعيد مي‌دانيم سابقه گرسنگي در زندگي خود داشته باشند گفته‌اند كه حاضرند گرسنگي بكشند، اما شكست بعضي افراد را نبينند. البته ما نفهميديم كه چرا براي اطمينان از پيروزي برخي افراد، بايستي در انتظار گرسنگي نشست!؟

0943- لطفا در مورد مناسبت‌هاي مختلف و اعياد مذهبي هم مقالاتي هر چند كوتاه در روزنامه‌تان درج نماييد تا مدعي نپندارد كه روزنامه صرفا روح انتقادي داشته و فقط به طرفداري از اصلاح‌طلبان شكل گرفته است (19/9)

آفتاب يزد: اولا‌ اصلاحات، روح انقلاب اسلامي است و اگر از اصلاحات واقعي حمايت كنيم بالاترين نشانه ارزش گرايي است. ثانيا بعضي از آن طرفي‌ها آنچنان در دفاع از ارزش‌ها مردود شدند كه ديگر حناي آنها در اتهام افكني عليه ديگران رنگي ندارد. آنها اگر بتوانند براي سكوت خود در برابر اهانت به پيامبر (ص) و قرآن كريم، دفاع از مردم اسرائيل و تمجيد افراطي از مردم آمريكا، اهانت به مراجع تقليد و سكوت در برابر بدتر شدن معيشت اقشار ضعيف جامعه و ... توجيهي بيابند آنگاه شايد حملات آنها به ما، نتيجه‌اي داشته باشد. البته توصيه شما را بر چشم مي‌گذاريم و تلاش خواهيم كرد در اين مورد، فعال‌تر باشيم.

0743- در جواب هموطن 0719! ‌ايشان معلوم نيست چه كسي را در اين انقلا‌ب قبول دارندحرف آقاي رفسنجاني، حرف رئيسقوه قضائيه، رئيس مجلس يا نمايندگان مجلس و ...؟ مخصوصا حرف‌هاي دكترخوش چهره استاد دانشگاه كه در مورد اقتصاد گفته‌اند اين حرف‌ها حرف‌هاي معمولي است كه روزنامه آفتاب اينها را بزرگ مي‌كند حالا‌ معلوم نيست اگر حرف‌هاي اينها اساسي نيست، چه كسي در مملكت حرفش اساسي است. اينها ستون‌‌‌هاي نظام هستند، ‌مسائل اصلي مملكت هستند چيزهايي است كه اگر كسي توجه نكند ضرر مي‌كند. 60 اقتصاددان همين صحبت‌ها را كرده‌اند، اگر ايشان راست مي‌گويند بگوييد كجا و چه زماني در دوره آقاي خاتمي برعليه خدا اعلام تظاهرات كردند؟ دشمني كردن و تهمت زدن هم حدي دارد، خدا را خوش نميآيد به اين سيد و اولاد پيغمبر تهمت بزنند.(19/9)

2105- آقاي احمدي نژاد كه با حمايت‌هاي زياد از آقاي كردان اخيرا هم اظهار داشته كه رفتار كردان در جلسه استيضاح انقلابي و بسيجي‌گونه بوده عرض مي‌كنيم بنا به ادعاي آقاي بيژن نوباوه نماينده انقلابي و مجروح جنگ تحميلي، آقاي كردان حتي در آخرين لحظات در مجلس از بيان واقعيات خودداري كرد.(19/9)

آفتاب يزد: ظاهرا قرار است هرچيز كه مربوط به دولت نهم است، پس از گذشت چند روز، به فراموشي سپرده شود و به جاي آن، مسائل 10، 15 سال پيش كه در زمان آقايان خاتمي يا رفسنجاني اتفاق افتاده است مطرح گردد. پس بهتر است شما هم مسائل مرتبط با جلسه استيضاح آقاي كردان يا جلسه توديع ايشان در وزارت كشور را فراموش كنيد!

2122- عـيــد تــوحـيـدي قـربـان بـر شـمـا مـبـارك بـاد. جـنـاب آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني اخيرا در خصوص اصالت روحانيت شيعه و ادامه رسالت و حفظ جايگاه اصيل روحانيت و حوزه نكاتي را يادآوري كرده‌اند اما به ديدگاه و رهنمود امام خميني (ره) مبني بر اينكه روحانيت و حوزه‌هاي علميه بايستي مستقل بمانند و براي حفظ استقلا‌ل و رسالت خود نبايستي وابسته به دولت باشند هيچ‌گونه اشاره‌اي نكردند.(19/9)

1426- امروز صبح از مقابل بيمارستان آريا در خيابان وصال شيرازي رد مي‌شدم نبش بلوار كشاورز ماشين شهرداري كه زباله‌هاي آن بيمارستان را خارج مي‌كرد ساعت 8 صبح تمام محوطه و خيابان را آلوده به خونابه‌اي كه از ماشين مي‌ريخت مي‌كرد كه به هر حال بهداشت منطقه و عموميآن محله را كاملا‌ً آلوده مي‌كرد. با تمام مشكلاتي كه از نظر بـهـداشـت و هـزيـنـه‌هـايـي كـه صـرف مـسـائـل بـهـداشـتـي مـي شود و محدوديت‌هايي كه وجود دارد خواهشمند است به شهرداري توصيه كنيد يا از ماشين‌هاي مجهز استفاده و يا از حمل اين نوع زباله‌ها به صورت روباز خودداري كند. (18/9)

1325- به كجا چنين شتابان؟ بعضي افراد دير آمدند و زود مي‌خواهند بروند؟ نكند به قول معروف فرمان را از جا كنده‌اند و ترمز بريده و در خيابان يك طرفه با سرعت مي‌تازند؟ چرا در كشوري كه به فرهنگ خود مي‌بالد جوانان غيور و متدين چند سال قبل، تا روزنه‌اي به نام بازنشستگي 25 ساله پيدا مي‌كنند بازنشسته مي‌شوند كه بالا‌ترين ميزان بازنشستگي كشور 25 ساله‌ها را فقط آموزش و پرورش داشته است چرا؟ اگر به فرهنگيان كشور از نظر مالي و معنوي جفا نمي‌شد آيا حاضر مي‌شدند بازنشسته شوند؟ فرهنگياني كه در عرصه انقلا‌ب اسلا‌مي و جنگ 8 ساله و سازندگي كشور در خط مقدم جبهه بودند چرا بايد خانه‌نشين شوند؟ اگر خواسته‌اي داشتند براي خانواده خويش و جامعه بزرگ كشور ايران زمين بوده است.(18/9)

1624- يك دانش آموز با لحن محترمانه‌اي نسبت به سهميه فرزندان شهدا در كنكور اعتراض كرده بود، خواستم به عرضشان برسانم كه بنده خودم فرزند شهيد هستم آيا ايشان حاضر هستند اين سهميه به ايشان تعلق بگيرد با هر امتيازي كه فكر مي‌كنند به فرزندان شهدا دادند اما در عوض پدرشان بالا‌ي سرشان نباشد؟ من در كنكور در كارشناسي ارشد بدون استفاده از سهميه با رتبه بسيار خوب قبول شدم. در ارائه پايان نامه و در هيچ كدام از جلسات امتحاني ترم كسي از من نمي‌‌پرسيد كه فرزند شهيد هستي، نمره پايان‌نامه عملي من 20 و تئوري من 18 شد اين از كوتاهي بنياد شهيد است كه فرزندان شاهد موفق را معرفي نمي‌كند تا دوستان بدانند كه بسياري از آنها با تكيه بر توان علمي خودشان بعداً در دانشگاه پيشرفت مي‌كنند و نه به اسم فرزندان شهيد. (18/9)‌

1223- پيام دهنده 1052 در تاريخ 18/9 فرموده بودند كه علت زياد شدن پرونده‌هاي قضايي اين است كه اخيراً قوانيني تصويب شده در مورد نفقه ، دادگاه خانواده، مهريه و اين صحبت‌ها و گفته بودند كه قديم خوب بود كه هر وقت كسي مي‌خواست، مي رفت محضر زنش را عقد مي كرد هر وقت هم مشكلي پيش ميآمد مي رفت محضر طلا‌ق مي داد، من مطمئنم كه ايشان مرد بودند، چون خانم‌ها چنين ديدگاهي را نسبت به خودشان ندارند و فقط مي‌خواستم از اين هموطنمان سوال كنم كه ايشان در چه قرني دارند زندگي مي‌كنند و بر اساس كدام ديدگاه و مكتبي اين طور حرف مي‌زنند، مگر عقدكردن همسر مثل خريدن يك كيلو پرتقال است كه يك نفر هر وقت بخواهد برود محضر عقد كند و هر وقت مشكلي پيش بيايد طلا‌ق بدهد؟(18/9)

1225- از گرگان تماس مي‌گيرم. از خبر استيضاح وزير كشاورزي خيلي خوشحال شدم، چون تمام مايحتاج زندگي و نهاده‌هاي كشاورزي از قبيل تراكتور، سم و بذرگران شده، اما محصولات ماكشاورزان سال به سال ارزان‌تر مي‌شود! مثلا‌ً سويا را سال 86 كيلويي 540 تومان از ما مي خريدند اما امسال، 440 تومان كه با افت و غيره ،400 تومان دست كشاورز را مي‌گيرد و همچنين از آفتاب يزد هم گله دارم، حتي يك سطر هم درباره كشاورزي نمي‌نويسيد مگر ما روستائيان 50 درصد جمعيت ايران نيستيم؟(18/9)

آفتاب يزد: قطعا از ما توقع نداريد كه خبرسازي كنيم! ما اخبار مربوط به استيضاح وزير به همراه اعتراضاتي كه از ماه‌ها قبل در مورد تاخير در پرداخت خسارت كشاورزان وجود داشت و اخبار مشابه و نيز پيام‌هايي كه كشاورزان عزيز در اختيار ما مي‌گذارند را چاپ مي‌كنيم. اگر فكر مي‌كنيد چيزي را از قلم انداخته‌ايم به ما كمك كنيد تا وظيفه خود را درست انجام دهيم.

1226- از قزوين تماس مي‌گيرم. ما در سريال حضرت يوسف ديديم كه هزاران سال پيش وقتي مسئولان كشور مصر با راهنمايي حضرت يوسف فهميدند كه قرار است 7 سال كمبود و خشكسالي به وجود بيايد تصميم گرفتند در آن 7 سال كه فراواني هست ذخيره كنند تا بنا به فرموده حضرت يوسف در 7 سال كمبود، مردم به سختي و مشقت نيفتند. حالا‌ قابل توجه مسئولان ماست كه هزاران سال بعد از آنها زندگي مي‌كنيم، تا كـمـبـودي پـيـش مـيآيد فقط مردم را توصيه به كم مصرف كردن، صرفه‌جويي، قناعت و مدارا كردن با وضع موجود مي‌كنند مقايسه بفرمائيد چند هزار سال گذشته، پس كجاست پيروي از مكتب پيامبران؟ (18/9)

1948- از آذربايجان غربي تماس مي گيرم . يكي از بازنشستگان لشكري هستم، برگه هاي سهام عدالت به دستمان رسيده است، دولت چه وقت آن‌را به ما پرداخت خواهد كرد؟ به بانك‌ها مراجعه مي كنيم مي‌گويند هنوز پول سهام واريز نشده است. بيم آن دارم خداي ناكرده برگه ها را گم كنم، چون المثني صادر نمي‌شود. (19/9)

2050- از تهران، خيابان كارگر شمالي، خيابان شانزدهم زنگ مي زنم. قبل از انقلا‌ب در ابتداي اين خيابان تا اواسط آن سه ساختمان شيك بسيار تر و تميز ساخته شد كه تحويل آموزش و پرورش شد و اوايل انقلا‌ب به صورت مدرسه‌هاي پسرانه، دخترانه و كودكستان، شروع به كار كردند. تعداد دانشآموزان اين مدارس زياد شد و هر مدرسه هزار دانشآموز داشت. دو سال است مدارس را خالي كردند و در اختيار دانشگاه گذاشتند و به جاي آن مدارس هزار نفره، يكي را پارك فناوري كردند و دو تا را هم نمايشگاه. نمي‌دانم چرا در اين منطقه عظيم كه مدرسه‌اي نيست، دو سال است اين مدارس را خالي كردند مردم اين منطقه نمي‌دانند با اين هزينه‌هاي گران، بچه‌هايشان را به كجا بفرستند؟ پارك فناوري كه كاري نمي‌كند، در تمام سال اصلا‌ يك نفر هم به نمايشگاه نمي‌رود، نمي‌دانم اين چه سياستي است؟(19/9)

پاسخ شهرداري تهران

احتراما ،‌باتوجه به مطلب مندرج در شماره 2511 صفحه 4 مورخ 10/9/87 در خصوص پيام 2014 به اطلا‌ع مي‌رساند: نماد ميدان المپيك، مشعل آن مي‌باشد كه درصورت خاموشي مشعل چندان مفهومي ندارد. ضمنا به جهت رعايت در صرفه جويي مصرف گاز،‌مشعل ميدان فقط از ساعت 18 الي 23 روشن مي باشد.

پاسخ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

با احترام، پيرو درج پيام تلفني در روزنامه مورخ 14/9/87 با عنوان خواهشمند است دستور فرماييد براي پيگيري موضوع، نام تجاري محصول و نام كارخانه مربوطه را به اين اداره كل اعلا‌م نمايند.

1020- روشنايي از كرج:

هـمـو كه داد به پيغمبرش يد بيضاء

عـطـا نـمـود بـه مـن دولـت مقام رضا

به ما همان رود از او كه كرده است امضا



1128- به نظر اينجانب، جناب رئيس‌جمهور بايد يك كار انقلابي و تاريخي در مدت مانده رياست جمهوري خود كند و آن پس گرفتن27 ميليارد دلار يا به قولي 27 هزار ميليارد توماني است كه دانه درشت‌ها از بانكها وام گرفته‌اند و پس نمي‌دهند، تقاضاي ما از رئيس‌جمهور محترم اين است كه به‌طور قاطعانه در پس‌گيري وام دخالت و آنها را به مردم معرفي كند تا مردم و دانشجويان مجبور نشوند سخنان آقاي پاليزدار و امثال او را گوش كنند. مردم ما به بلوغ رسيده‌اند و تحمل شنيدن بعضي از حقايق را دارند. (18/9)

1703- چندي پيش نوشته بوديد كه به مملكت سير وارد كردند، امروز هم راجع به شير خشك نوشته بوديد كه شيرخشك‌‌هاي غيراستاندارد وارد كردند، روزنامه ايران هم چندي پيش نوشته بود كه بازار لوازم تحرير در اختيار چين است. شما ببينيد براي جلب نظر كشورها، چگونه به تجارت با آنها وارد مي شويم؟ اين همه كالا‌ از اين كشورها وارد مي‌كنيم كه هند يكي از آنهاست. اما به هند گفتند چرا به ما راي ندادي گفت ما براساس منافع ملي‌مان عمل مي‌كنيم.(18/9)

1832- مگر نمايندگان مجلس در طرح سوال از وزرا نظر شخصي دارند كه به آنها براي داشتن نگاه ملي تذكر داده مي‌شود، اگر مواخذه مسئولان موجب اتلاف وقت مجلس است پس جواب اتلاف وقت ملت را چه كسي بايد بدهد؟(18/9)

2338- آقاي واحدي! در ذهن مردم تيزبين، ريزبين، باهوش وبا ذكاوت ايران نه تنها پرونده‌هاي ميلياردي بلكه ريزترين نكات مهم مـمـلـكـتـي و حـتـي كـوچـكـتـريـن حـرف‌هـاي تـاثيرگذار از ذهنشان پاك نمي‌شود، يادمان هست كه بعضي نمايندگان مجلس هفتم چه دغدغه‌هاي بزرگي داشتند، از جمله به فكر يافتن دوست پسر خانم رايس بودند، براي زنان ايراني لباس‌هاي مد انتخاب كردند، در مجلس هشتم نمي‌دانم عده‌اي فضا را چگونه ديدند كه رشوه‌هاي 5 ميليون توماني مي‌خواستند بدهند، مگر مي‌شود از ياد ملت ايران برود؟ ليست مفسدان اقتصادي كه در جيب يكي از مسئولان است نمي‌دانم تا حالا‌ از جيبشان درآوردند يا همان‌جاست؟ روزنامه كيهان تيتر زده بود در مورد ارتباط 60 نماينده مجلس با آقاي شهرام جزايري، در يكي از كتاب‌هاي باستاني پـــــاريــــــــــــزي خــــــــــوانـــــــدم كـــــه كــــــــاشـــــكـــــــــــي 200 سال بعد زنده بودم، تاريخ حالا‌ را 200 سال بعد مي‌نوشتم، من مي‌گويم كاشكي اجازه مي‌دادند تاريخ بعضي سال‌هاي اخير ايران را من مي‌نوشتم، سواد آنچناني و مطالعات آنچناني ندارم، اما شاهد تمام وقايع و قول‌هايي كه بعضي مسئولان دادند و عمل نكردند و بعضي از عملكردها كه به ضرر ملت تمام شده است، هستم. به قول آقاي رفسنجاني كه گفته‌اند ما با اين همه استعدادها چيزي كم نداريم، ما بايد بهترين زندگي را مي‌داشتيم، متاسفانه بعضي از مردم بدترين زندگي را دارند، سال‌هاست در صف‌هاي روغن، برنج و كالاهاي با كيفيت بسيار پايين بوديم اين همه شهيد داديم، اين همه گرفتاري كشيديم در عوض اين همه نفت فروختيم، منابع طبيعي و استعدادهاي خوب داشتيم، آقاي واحدي شما هم قلم خوبي داريد، هم استعداد و هم حافظه خوبي، كاش مي‌شد چند مقاله پشت سر هم مي‌نوشتيد كه بسياري از عملكردها در اين چند سال چه دستاوردي براي ما داشت و چه ضررهايي؟ اگر شما اين كار را نكنيد من اين كار را مي‌كنم، مي‌نويسم و برايتان فكس مي‌كنم، به اميد اينكه رسانه‌ها در مملكت ما قدم به جلو بگذارند و جلوي بعضي از اجحاف‌ها را بگيرند، بعضي از يكه‌تازي‌هاي بعضي جناح‌ها را بگيرند و آرزوي ديـگـــرم ايــن اســت كــه جـنــاح ديـگــري اجــازه فـعــالـيــت در اين مملكت مي‌يافت و از آن جناح هم يك كانديدايي انتخاب مي‌شد و مقايسه مي‌كرديم كه مردم به چه كسي راي مي‌دهند و چه جناحي را بيشتر مي‌خواهند. (18/9)

1320-در پاسخ آقاي هاشمي رفسنجاني كه فرمودند چه كم داريم كه جزء مرفه ترين مردم دنيا نيستيم، خواستم عرض كنم شخصي مثل مهاتير محمد كم داريم . (18/9)

1344- از تهران تماس مي‌گيرم. خيلي تشكر مي‌كنم از دانشجويان عزيز كه در 17/9 به مناسبت 16 آذر مراسم مسالمت آميز و كاملا‌ً دموكراتيكي در دانشگاه تهران برگزار كردند و از حقوق همه ملت به خصوص معلمان مظلوم و كارگران عزيز حمايت كردند، اميدوارم كه اين مراسم مسالمتآميز و دموكراتيك ادامه يابد كه به نفع منافع ملي است. (18/9)

1410- پاسخ دفتر رياست جمهوري به خبر سفر آقاي مشايي، به حج اين بود كه اين سفر، با دعوت قبلي بوده، به فرض اينكه ما قبول كنيم به دعوت قبلي بوده و در ايام حج ايشان تشريف بردند، ولي اينكه بعضي همكاران سازماني با هزينه شخصي خود حضور دارند، آيا اين استفاده از رانت دولتي نيست كه در ايام حج كه خيلي ها آرزوي رفتن به حج عمره را دارند اين آقايان به فرض كه با هزينه شخصي‌شان رفته باشند آيا از رانت استفاده نكرده‌اند؟ (18/9)

1418- از آستارا تماس مي‌گيرم. اينكه اصولگرايان مي‌گويند انتخابات دهم رياست جمهوري انتخابات رقابتي و چالش برانگيزي خواهد بود نمي‌دانم وقتي بسياري از مقامات رسمي و رسانه ملي و بـعـضـي روزنـامـه هـا و سايت‌ها هرچه كه دلشان مي‌خواهد به اصلاح‌طلبان كه پايگاه قابل توجهي در ميان توده‌هاي مختلف مردم دارند، نثار مي‌كنند چنين رقابت نيست بلكه جنگيدن با دست خالي مي‌باشد، شايد هم اصولگرايان رقابت بين خودشان را مي‌گويند.(18/9)

1313- از رشت تماس مي‌گيرم. آقايي كه هم‌اكنون نماينده مجلس مي‌باشد در وبلاگ شخصي خود در زيرنويس عكسي از مهندس عزت‌الله‌ سحابي در همايش روز مجلس نوشت سحابي هم آمد، اپوزيسيون به اين پررويي،‌خواهش مي‌كنم به احترام مبارزات طولاني سحابي برضد استبداد شاهنشاهي، به بعضي آقايان بگوييد رعايت انصاف را بنمايند.(18/9)

آفتاب يزد: ظاهرا معيار حق و باطل از نظر برخي مدعيان اصولگرايي، هم اكنون در دفتر رياست جمهوري مستقر است.بر همين اساس، اگر رئيس‌جمهور با خانواده كسي ملاقات كند كـه به لحاظ تفكرات سياسي، رهبر فكري آقاي سحابي محسوب مي‌شود، از نظر اين حضرات اشكالي ندارد. اما اگر با دعوت رئيس اصولگراي مجلس، يك نماينده مجلس اول به جلسه‌اي دعوت شود، زمين و آسمان جابجا مي‌گردد!
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن