تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816141511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج ميليون پرونده در شوراهاي حل اختلاف مختومه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: پنج ميليون پرونده در شوراهاي حل اختلاف مختومه شده است
رئيس قوه قضائيه با اشاره به استفاده از نيروي مردمي در جهت حل مشكلات و مسائل گفت: توانستيم با مصالحه مردم در شوراهاي حل اختلاف پنج ميليون پرونده را مختومه كنيم.


فارس- آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه صبح امروز پنج شنبه در ديدار با مردم استان خراسان شمالي در مصلاي شهر بجنورد اظهار داشت: اين استان با اينكه نو پا است وليكن با همت مردم و مسئولان مخلص و علما و روحانيون توانسته است كه در جهت توسعه و عمران گام بردارد.
آيت الله هاشمي شاهرودي با اشاره به فرا رسيدن عيد غدير خم گفت: اين روز بر طبق آيات صريح قرآن با تاسيس و بنيانگذاري مباني امامت و تعيين امام پس از پيامبر به دست پيغمبر اسلام (ص) به عنوان يكي از مهمترين هاي اعياد اسلامي تعيين و دين خداوند كامل شده است.
وي با بيان اينكه امامت مكمل ارتقاء نبوت است افزود: اميدواريم خداوند همگان را نسبت به فهم ارزش اين موضوع و ابعاد آن توفيق بيشتري بدهد.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: در حجة الوداع پس از خروج پيامبر گرامي از مكه آيات متعدد بر وي نازل شد و ايشان با توقف در منطقه غدير دستور دادند كه همه حجاج جمع شوند و در بين 100 تا 120 هزار نفر از حاجيان آيه مبني بر تكميل شدن رسالت و دين از سوي خداوند نازل شد.
آيات الله هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه نبوت آوردن شريعت از طرف خداوند براي هدايت مردم است گفت: پيامبران واسطه سيره كه از عالم غيب به عالم شهود بودند و امامت وظيفه حفظ شريعت از هر گونه تصرف و بسط شريعت الهي از لحاظ نظري و مفهومي را عهده دار بوده است و بخش دوم آن ولايت بر احياء و اجراي شريعت الهي توسطه ائمه است.
وي تاكيد كرد: زنده كردن شريعت در عمل و زندگي انسان‌ها متولي و ولي مي خواهد آنها ولي كه حجت و توانايي لازم را داشته باشد و اين مقامي و مسئوليت بسيار عظيم است كه جز امامان كسي نمي توانستند عهد دار آن باشد.
هاشمي شاهرودي با بيان اينكه امامتي كه در روز غدير بنيان گذاري شد تا آخر عمر جهان به وسيله پيامبر (ص) مشخص شده است و اين مسئله غيبي و اعتقادي نيست بلكه انسان اگر در جريان مسائل جامعه شناختي قرار گيرد متوجه مي شود كه مسئله امامت منطقي و درست است و سبب حفظ اسلام در طول تاريخ در همه ابعاد آن شده است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه ائمه اطهار همواره با بزرگان و علماي ساير فرق با احترام برخورد مي كردند افزود: ائمه اطهار نقش خود را در هر دو بعد يعني حفظ شريعت و احيا و اجراي آن به خوبي ايفا كرده اند.
وي گفت: اگر تاسيس مباني امامت در طول تاريخ اسلام نبود نه تنها تشيع بلكه اسلام ناب محمدي نيز محفوظ نمي ماند و اسلام و مذاهب آن دچار انحرافات زيادي مي شدند.
آيت‌الله هاشمي شاهرودي تصريح كرد: نقش ائمه و اصحاب آنان در زمان غيبت امام عصر بسيار مهم و عاملي در جهت جلوگيري از تحريف دين اسلام است.
وي به نقش علما در حفظ و صيانت از دين اسلام در طول تاريخ اشاره كرد و گفت: علما همواره مانع از بين رفتن دين اسلام در سطح جهان اسلام شده‌اند و مراجع تقليد و علما همواره به دنبال اجراي احكام اسلامي بوده اند.
وي خاطر نشان كرد: قدرت و توانمندي امام راحل در رهبري انقلاب از يك سو و حضور و پشتيباني مردم از سوي ديگر سبب تشكيل نظام اسلامي شده است و اگر مردم در اين رابطه آمادگي نداشته باشند همان مسائل و مشكلات صدر اسلام رخ خواهد داد.
رئيس قوه قضائيه اضافه كرد: اگر مردم در صحنه حضور نداشته و از پيروي از رهبري بيدار و آگاه نباشند سبب بروز مشكلات در جامعه خواهد شد.
وي افزود: اسلام مردم را با اعتقاد به خود رشد مي دهد و فرهنگشان را بالا مي برد و ارزش ها را زنده مي كند و اين لازم است كه همواره مردم در صحنه با آگاهي حضور داشته و با درايت خود مرز حق و باطل را تشريح و در جهت حق حركت كنند.
وي با بيان اينكه مسئولين قضايي اقتصادي، فرهنگي و سياسي در نظام اسلامي وظيفه بسيار سنگيني را عهده دار هستند گفت: مسئولين بايد با به كار گيري اخلاص تمام سعي خود را در خدمت رساني انجام داده و در بعد ديگر براي بهتر انجام شدن كارها مردم نيز بايد مشاركت و همكاري داشته باشند.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه اگر امروز بخواهيم عدالت قضايي را اجرا و امنيت قضايي را در جامعه اجرا كنيم نياز به همكاري مردم است افزود: دستگاه و موسسات بايد داراي ساختار درستي باشند تا كه ناامني حقوقي در جامعه ايجاد نشود و مردم نيز بايد با پايبندي به اصول حقوقي همكاري لازم را براي شكل گيري سلامت حقوقي در جامعه به كار بگيرند.
وي با اشاره به اينكه صدور دسته چك براي افراد بايد بر طبق ضوابط صورت گيرد تصريح كرد: اگر صدور دسته چك طبق ضوابط صورت نگيرد ممكن است فردي از آن سوء استفاده كند و البته پرونده هايي در اين رابطه داشته ايم كه افرادي دسته چك گرفته و آن را در بازار فروخته اند كه اين خود سبب بروز مشكلات و تشكيل پروند ه هاي قضايي پس از آن شده است.
آيت الله هاشمي شاهرودي با اشاره به هماهنگي مسئولان قضايي و اجرايي استان خراسان شمالي گفت: سطح همكاري در اين استان نسبت به ساير استان‌ها در مرحله بالايي قرار دارد كه مسئولين بايد با كمك به همديگر و تدبير و استفاده از نيروي خود مردم در استفاده از حل مشكلات گام بردارند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود شرط تحقق سلامت حقوقي در جامعه را توجه مسئولان به ارزش‌ها و دوري از اشرافي گري دانست و افزود: خدمت به امت كار بزرگي است كه بايد با حفظ ارزش‌ها و معيارها زنده شود.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به علت شهادت علما در طول تاريخ گفت: علت اصلي شهادت عالمان در طول تاريخ اين بوده است كه آنها همواره به دنبال تشكيل حكومت عدل و حركت در مسير اسلام ناب محمدي بوده اند.
وي تصريح كرد: حكومت اسلامي ايران كل جهان اسلام را بيدار كرده و همه حكومت هاي عربي در مقابل حماس در فلسطين موضع گرفتند وليكن جمهوري اسلامي از حماس حمايت كرد و در نتيجه حماس پيروز شد و با تشكيل دولت نقشه هاي استكبار را نقش بر آب كرد.
رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: آينده روشني در انتظار حكومت اسلامي است و ما نيز در درون حكومت بايد بدانيم كه چه كار عظيمي را انجام مي دهيم و تا مي توانيم بايد در جهت خدمت بيشتر و احياي آرمان‌ها حركت كنيم و در اين راه از كمك مردم نيز بهره ببريم.
 پنجشنبه 28 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن