تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815574841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ملت ايران سر سوزني از حقوق مسلم خود عقب‌نشيني نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ملت ايران سر سوزني از حقوق مسلم خود عقب‌نشيني نمي‌كند
رييس جمهور خطاب به قدرت‌هاي بزرگ و برخي نوچه‌ها و كارگران قدرت‌هاي استكباري گفت: تنها راه نجات شما بازگشت به معنويت، خداپرستي و امامت و راه انبياي الهي است.


به گزارش بازتاب آنلاين، دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور اسلامي ايران در جمع پرشور مردم اهواز در سفر استاني خود به خوزستان با بيان اين مطلب خطاب به قدرت‌هاي بزرگ اضافه كرد: شما امروز دچار مشكلات اقتصادي هستيد و همه عالم مي‌داند كه به زودي اين مساله به مشكلات اجتماعي و سياسي عظيمي تبديل مي‌شود و كاخ ستمگري قدرت‌هاي ظالم را متلاشي مي‌كند. شما را دعوت به بازگشت به راه انبيا و به راه درست مي‌كنيم.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به اظهارات ناپخته اخير يكي از روساي كشورهاي اروپايي گفت: يكي از روساي كشورهاي اروپايي كه دايما اداي ابرقدرت‌ها را درمي‌آورد و وقتي پشت تريبون مي رود مانند فرعون‌ها حرف مي زند خطاب به خودش در جايي مي‌گفت با كسي كه بگويد رژيم صهيونيستي بايد نابود شود مذاكره نمي كنم و دست نمي‌دهم. من به وي مي گويم آقاي محترم در ايران هيچ كس تقاضاي مذاكره و دست دادن با شما را نداده و نخواهد كرد.

رييس جمهور مثل اين رييس دولت اروپايي را به مثل بچه‌اي تشبيه كرد كه از پدر و مادر قهر كرده و گفته كه غذا نمي‌خورم ولي در پشت بام به سفره نگاه مي‌كرده كه چه خبر است؟ و وقتي پدر ومادرش مقداري غذا براي او كنار مي گذارند از آن بالا مي‌گويد من كه غذا نمي‌خورم ولي اين غذا را براي هر كسي گذاشته‌ايد كم است.

وي بار ديگر تاكيد كرد: در ايران كسي از شما تقاضا نكرده كه شما شرط مي گذاريد.

رييس جمهور با يادآوري اين نكته كه هر كس كه مي‌خواهد با ملت ايران گفت و گو كند بايد بداند كه ملت ايران هيچ‌گاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت، خاطرنشان كرد: هر كس كه مي خواهد مذاكره كند مي‌داند كه با كساني مذاكره مي‌كند كه خواهان محو تجاوزگري و اساس انديشه صهيونيزم از جهان هستند. كساني كه مي‌خواهند مذاكره كنند بدانند ملت ايران نه اهل ظلم و نه اهل زورگويي است و سر سوزني از حقوق مسلم خود عقب نشيني نمي‌كند.

وي مشكلات همه بشريت را قرار گرفتن انسان‌هاي ناصالح در راس قدرت‌هاي استكباري دنيا عنوان كرد و گفت: سر سلسله‌هاي قدرت‌ها بايد در اختيار انسان‌هاي صالح و دوستدار ملت‌ها باشد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان سپس مهمترين مسووليت و ماموريت فعلي را ساختن ايران دانست و با يادآوري اين نكته كه بايد دست به دست هم دهيم و با كار و تلاش شبانه‌روزي ايران را بسازيم، اظهار داشت: همه استعدادهاي كشور بايد شكوفا شود. امروز دولت شما مصمم است و در خدمت و كنار شما و دست در دست شما با كار شبانه‌روزي پيگير و خستگي‌ناپذير مي‌خواهد وجب به وجب ايران را آباد كند تا كشوري شايسته ملت ايران داشته باشيم.

رييس شوراي عالي اقتصاد در اين زمينه دو طرح بزرگ را در دستور كار دولت عنوان كرد كه شامل اجراي سياست‌هاي اصل 44 و طرح تحول ساختاري اقتصاد است.

وي در اين خصوص خاطرنشان كرد: اجراي سياست هاي اصل 44 يعني پايه گذاري يك اقتصاد درون زا ، پويا ، رو به جلو و سازنده براي ملت ايران و طرح تحول ساختاري اقتصاد با اصلاح نظام بانكي، مالياتي ، ارزش پول ملي و توزيع يارانه‌ها براي اجراي عدالت است و اين كه اقتصاد بتواند سالم و سرزنده به كار خود ادامه دهد.

وي ادامه داد: اجراي عدالت مهمترين مسووليت دولت است؛ يعني بتواند امكانات را به صورت عادلانه در كشور توزيع كند.

رييس جمهور سپس به توضيح مثالي در مورد تبعيض و بي عدالتي در برخي بخش‌هاي اقتصادي كشور پرداخت و گفت: يكي از منابع درآمد دولت، ماليات است. ماليات پس از نفت مهمترين منابع درآمد دولت مي‌باشد اما مالياتي كه امروز دولت مي‌گيرد از كجاست؟

وي اضافه كرد: بيش از 80 درصد ماليات در كشور ما توسط 70 درصد مردم پرداخت مي‌شود در حالي كه اين 70 درصد كمتر از 30 درصد درآمد كل كشور را در اختيار دارند. اين معادله‌اي تبعيض‌آلود است و دولت مصمم است آنرا برطرف كند. البته روشن است كه عده‌اي ناراحت مي‌شوند؛ چرا كه سودهاي ميلياردي دارند.

رييس جمهور با تاكيد بر اين كه دولت سعي مي‌كند به سمت عدالت برود و ماليات را عادلانه اخذ كند گفت: وقتي از كساني كه ساليانه ده‌ها ميليارد تومان سود و درآمد دارند مي‌خواهيم ماليات بگيريم فرياد بلند مي‌كنند كه سياست‌هاي دولت نادرست است.

وي خطاب به اين افراد گفت: بله، شما بايد ناراحت شويد چون ثروت‌هاي بادآورده شما ناشي از تبعيض و فرصت‌هاي استثنايي است كه در اختيار برخي از افراد هم حزبي‌ها و خاندان آن‌هاست و ما وقتي مي‌خواهيم آن‌را استيفا كنيم و در اختيار عموم مردم قرار دهيم مي گويند دولت كوتاهي كرده و سياست‌هايش غلط است.

احمدي نژاد با بيان اين كه اگر اجراي عدالت از نظر شما كار غلطي است ادامه داد: من احمدي نژاد به عنوان نوكر اين مردم با همراهي مردم پاي اجراي عدالت ايستاده‌ايم و از شما و ملامت‌هاي شما هيچ واهمه‌اي نخواهيم داشت.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: البته اجراي عدالت سخت است ؛ اميرالمومنين را به خاطر اجراي عدالت در محراب به شهادت رساندند.

وي خطاب به قدرت‌هاي جهاني و برخي كه از اجراي عدالت ناراحتند گفت: اين مردم و دولت خادم مردم تا به آخر در پاي اجراي عدالت ايستاده‌اند و ذره‌اي از آن كوتاه نخواهند آمد.

به گزارش ايسنا رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه سخنان خود در جمع مردم اهواز در خصوص عيد سعيد غدير اظهار داشت: عيد غدير بالاترين و بزرگترين عيد انسان ، بشريت و همه آفرينش است؛ چرا كه امامت و امام تجلي همه خوبي‌ها و زيبايي‌هاي عالم است.

وي ادامه داد: بدون امام خلقت و آفرينش بي‌نتيجه و بي‌هدف و كمال و عزت و شرف و پيشرفت بشر محال و عشق و محبت بي‌مفهوم است.

احمدي نژاد امام را واسطه فيض خداوند توصيف كرد و گفت: هر آنچه كه شما از زيبايي‌ها در عالم مي‌بينيد همه به خاطر وجود امام است و امام بالاترين هديه‌اي است كه براي بشريت ارزاني شده است.

رييس جمهور ولايت و امامت را مكمل رسالت دانست و اظهار داشت: بدون آن رسالت، بي‌معناست؛ چرا كه كمال دين و اتحاد آن به خاطر ولايت و امامت است. ولايت جريان مستمر فيض الهي در عالم هستي و ريسمان اتصال انسان با خداي متعال است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: هر چه از عالم غيب نازل مي‌شود از مجراي ولايت است و هر چه به عالم غيب بالا مي‌رود از طريق ولايت مي‌باشد. ولايت هم منبع و هم مجراي فيض و خزانه‌داري خداي بزرگ است.

وي هم چنين ولي خدا را خازن علم و رحمت توصيف و خاطرنشان كرد: ولي كل، امام اول و سرسلسله اوليا پيامبر اعظم و رسول خاتم حضرت محمدمصطفي (ص) است. هر كس پيامبر، مولا و ولي اوست علي (ع) مولا و ولي اوست. مولاي علي(ع) رسول‌الله است و علي(ع) مولاي همه بشريت و ولايت علي(ع) ولايت رسول و ولايت رسول ولايت خداست. علم علي(ع) علم رسول و علم رسول علم خداست. نافرماني علي(ع) نافرماني رسول و نافرماني رسول خدا معصيت خداست.

وي افزود: علي(ع) مظهر و ُمظهِِِر همه صفات رسول‌الله و برادر اوست و هيچ كس غير از علي(ع) به مفهوم اتم و اكمل برادر پيامبر(ص) نيست. علي(ع) مظهر علم ، غيرت ، قدرت و رحمت خداست و مظهر عدل الهي است و مظهر نصرت خدا بر مظلومان و مظهر خشم خدا بر ستم‌گران است و تجلي رحمت خداست.

رييس جمهور با بيان اين كه اگر بخواهيم درباره امامت و ولايت علي(ع) صحبت كنيم بايد همه قلم‌ها به كارآيند گفت: اگر مي‌خواهيد خدا و خود را بشناسيد بايد امام را بشناسيد. امام تجلي اسماء خدا و واسطه بين انسان و خداست. امام هم راه است و هم راهبر. هم مقصد است و هم ياري‌گر و دستگير. بالاترين هديه خدا بر بشريت عبارت از امام و ولايت است.

وي مردم خوزستان را به طور يكپارچه عاشق امامت و علي(ع) توصيف كرد و گفت: كسي كه دل در گروي عشق اميرالمومنين دارد چه كم دارد و كسي كه جداست چه دارد. خدا را سپاسگزاريم كه ملت ايران پرچمدار امامت و ولايت است.

وي تصريح كرد: مشكل بشر از روز اول تا به امروز جدايي از امام حق بوده است. هر جا امام حق حاضر بوده بشر عزيز بوده و عدالت و محبت و برادري برقرار بوده و هر جا كه از امامت خبري نبوده كينه‌ورزي ، حرمان ، بددلي و تابعين بي‌عدالتي و جنگ بوده است.

رييس‌جمهور هم‌چنين مشكل ديگر بشر را برگزيدن افراد ظالم، خودخواه و مستكبر به رهبري و حاكميت به جاي دست انداختن به ولي خدا و انسان كامل دانست و عراق ، افغانستان و فلسطين و لبنان را نمونه هايي از اين مساله عنوان كرد كه هر چه مشكل هست به خاطر مستكبران و قدرت‌هاي فاسد است.

رييس شوراي عالي اقتصاد كشورمان سپس در تشريح مصوبات در نظر گرفته شده براي استان خوزستان در سفر دور دوم و مصوبات سفر دور اول هيات دولت به اين استان گفت: در سفر اول تصميماتي مهم را اتخاذ كرديم كه تا به امروز بخشي از اين تصميمات به اجرا رسيده و تمام شده و برخي در حال اجرا و بخشي ديگر در حال برنامه ريزي و برخي هم با موانعي مواجه شده است.

وي ادامه داد: خوشبختانه در برخي بخش‌ها كه كار انجام شده كارهاي خوبي به ثمر رسيده است كه از جمله آنها در بخش بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي است كه در اين زمينه بيش از 1550 ميليارد تومان تسهيلات ارزان و سريع در اختيار جوانان و كارجويان استان قرار گرفته و 6/1 دهم درصد ميزان بيكاري كاهش يافته است.

به گفته احمدي نژاد بخش راه‌ها ، گازرساني ، مراكز آموزش عالي ، برخي بيمارستان‌ها، خط انتقال گاز و مجموعه‌هاي ورزشي از ديگر اقداماتي است كه پس از دور نخست سفر استاني هيات دولت به خوزستان در اين استان انجام شده است.

وي اضافه كرد: در سفر دور دوم نيز تصميمات اساسي‌تر و زيربنايي‌تر براي استان خوزستان اتخاذ مي‌شود.

رييس جمهور پاكسازي مين و گلوله 300 هزار هكتار از زمين‌هاي باقي مانده از دوران جنگ تحميلي را از جمله اقدامات انجام گرفته در خوزستان دانست و اضافه كرد: در راه كه مي آمديم جمعي از جوانان مي‌گفتند كه ما بيكاريم و به اشتغال نياز داريم. دولت در اين راستا در جهت ايجاد اشتغال در استان سرفراز خوزستان بيش از 59 طرح بزرگ صنعتي با 2 هزار و 700 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري به تصويب خواهد رساند كه اين طرح ها بايد به طور عادلانه در همه شهرستان‌ها و مناطق گوناگون استان توزيع شود.

رييس‌جمهور اجراي طرح بزرگ آبرساني از سد كرخه تا جنوبي‌ترين نقطه استان با اعتباري بالغ بر 1200 ميليارد تومان و ايجاد 28 نمونه گردشگري در استان خوزستان براي ايجاد اشتغال جوانان از جمله ديگر تصميماتي عنوان كرد كه در سفر دور دوم دولت به استان خوزستان اتخاذ مي شود.

احمدي نژاد خوزستان را مهد حمايت علوي و نماد تربيت‌شدگان مكتب ولايت وتجلي عشق و غيرت و شجاعت مرتضوي توصيف و گفت: خوزستان مسجد الاقصي عروج شهداي ملت ايران و معراج قرب و همنشيني با خداست. سلام خدا بر خوزستان و اهوازيان سرافراز.

وي ادامه داد: امروز خوزستاني بودن نه تنها در ايران بلكه در همه جاي دنيا جزو بالاترين افتخارات است. اگر منظور از اهواز و خوزستان شجاعت، رشادت، ايمان عميق، عشق به ولايت و ولايت انقلابي بوده به همه دنيا اعلام مي‌كنيم سرتاسر ايران خوزستان و اهواز است.

رييس جمهور خوزستان را هم چنين مامن قلب‌هاي پاك ، صبر و استقامت ، شجاعت ، حضور تعيين كننده در صحنه ها ، دفاع جانانه در برابر دشمنان، مرزباني فداكارانه از مرزهاي ايماني، فرهنگي ، جغرافيايي ، عزت و شرف ملت ايران و تلاش و صفا و صميميت و عشق به علي(ع) و اولاد معصومش توصيف كرد.

رييس جمهور گفت: خوزستان براي همه ملت ايران كانون افتخار، منفعت و مركز عزت و ميقات و ميعاد همه سربلندان ، مومنان و پاكان است و مردمان اين ديار ذخاير كشور هستند.
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن