تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821180663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بخش ايزوله تنفسي آنفلوانزاي پرندگان در خراسان شمالي فعال مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بخش ايزوله تنفسي آنفلوانزاي پرندگان در خراسان شمالي فعال مي‌شود
داخلي. اجتماعي. آنفولانزاي پرندگان.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: بخش ايزوله تنفسي براي مقابله با آلودگي احتمالي آنفلوانزاي پرندگان در خراسان شمالي فعال مي‌شود.

به گزارش ايرنا دكتر "جواد شاهين‌فر" روز سه‌شنبه در ستاد مقابله احتمالي با همه‌گيري آنفولانزاي پرندگان اظهار داشت: خراسان شمالي جزو استانهاي پرخطر اين بيماري نيست ولي راه‌اندازي بخش ايزوله تنفسي اقدامي پيشگيرانه است.

وي هدف از تشكيل اين ستاد را افزايش آگاهي مسوولان استان و افزايش حساسيت آنان در صورت شيوع احتمالي آنفلوانزاي پرندگان دانست.

شاهين‌فر تشكيل يك مانور عملياتي و برنامه‌ريزي براي افزايش آگاهي افكار عمومي به ويژه دانش‌آموزان و پيشنهاد ممنوعيت شكار پرندگان در استان را از ديگر مواردي دانست كه در نخسين جلسه ستاد نسبت به آن تصميم‌گيري شد.

او بيماري آنفلوانزاي پرندگان را يك بيماري ويروسي حاد دستگاه تنفسي تعريف كرد و گفت: ويروس‌هاي آنفلوانزاي نوع آ، بي‌و سي در انسان ايجاد بيماري مي‌كند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي تماس با مرغ و پرندگان آلوده، يا محيط پرورش اين پرندگان، تخم‌مرغ نيم‌پز و تماس با پرندگان وحشي و آبزي آلوده را از مهمترين راه‌هاي انتقال اين بيماري اعلام كرد.

وي براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري توصيه كرد تنها از گوشت مرغ‌هاي ارايه شده تحت نظارت دامپزشكي استفاده شود و در صورت تاييد بيماري توسط اين سازمان يا وزارت بهداشت از دستكش و ماسك در ذبح و پركني و آماده‌سازي پرندگان براي طبخ استفاده شود. ك/‪۱‬
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن