تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804602669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران بي نصيب از بازار پررونق سال نو ميلادي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ايران بي نصيب از بازار پررونق سال نو ميلادي


سرمايه : اگرچه مسيحيان بر سر تاريخ تولد مسيح اتفاق نظر ندارند اما سال نو در تمام كشورهايي كه تقويم ميلادي را به رسميت مي شناسند؛از اول ژانويه آغاز مي شود و شب اول اين ماه به عنوان شب ورود به سال جديد جشن گرفته مي شود. تولد مسيح يا عيد كريسمس به روايتي

25 دسامبر و به روايتي شش ژانويه است. بسياري از محققان 25 دسامبر را كه در ميان اكثريت مسيحيان جشن گرفته مي شود، برگرفته از جشن «يلدا» مي دانند كه بلند ترين شب سال و پايان دوران تاريكي و ورود به جهان مهر و روشنايي قلمداد مي شود. اما هر ساله همراه با رسيدن بابانوئل و تعطيلات سال نو ميلادي بسياري از مردم در نقاط مختلف جهان، اقدام به انجام سفرهاي داخلي يا خارجي مي كنند و اين امر موجب چرخش اقتصادي قابل توجهي در بخش هاي مختلف گردشگري در سراسر جهان مي شود. مي توان گفت بيشتر هتل هاي دنيا در اين ايام از رونق اقتصادي خوبي برخوردار مي شوند و كمتر صندلي خالي در پروازها مي توان يافت.
مي بينيم كه در اوج زمان رونق هتل هاي دنيا، هتل هاي كشورمان در اين فصل با ركود كاري مواجه هستند. دست اندركاران تورهاي ورودي نيز از عدم استقبال مسافران در ژانويه به ايران خبر مي دهند البته نگاهي به آگهي هاي تبليغاتي روزنامه ها به خوبي گوياي اين امر است كه دفاتر خدمات مسافرتي براي اينكه بهره اي از اين فرصت جهاني ببرند و براي جبران شكست جذب گردشگران ورودي به كشور، اقدام به برگزاري و طراحي تورهاي خروجي كرده اند.
از سوي ديگر شاهد آن هستيم كه در صنعت گردشگري، دولت ها از هر رويدادي براي ايجاد جاذبه و جذب گردشگر داخلي و خارجي بهره مي برند، ايام تعطيلات سال نو و مراسم ويژه آن فرصتي است براي توسعه و رونق اين بازار كه تاكنون از آن بي نصيب مانده ايم. اين درحالي است كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي تنها پيروان اديان مسيحي، زرتشتي و يهوديان به عنوان اقليت به رسميت شناخته مي شوند. از پنج كرسي نمايندگان اقليت هاي مذهبي دو كرسي به ارامنه مي رسد و آسوريان، يهوديان و زرتشتيان هريك، يك كرسي دارند ارامنه جنوب كشور و اصفهان در مجلس نماينده اي دارند و همچنين در كشور كليساهايي چون كليساي«وانك» در اصفهان و «قره كليسا» را داريم، در برنامه هاي كلان جذب گردشگر در كشور براي بهره وري اقتصادي در اين ايام اقدامي صورت نگرفته است اما در همين ايام كشور هاي همسايه چون دوبي ميزباني از صدها هزار گردشگر را تدارك ديده است.
تمركز ارامنه در جلفاي اصفهان از ديگر نقاط بيشتر است و اين شهر با
20 كليسا صاحب بزرگ ترين و زيبا ترين كليسا هاي ايران است. 85 درصد مسيحيان ايراني ارمني هستند، اما از آنجا يي كه در بخش هاي مختلف نظام آماري در كشور دچار مشكل هستيم، آمار و ارقام دقيقي از تعداد آنان در دست نيست. مطابق سرشماري 1375 از سه درصد غير مسلمان ايراني تنها كمتر از
80 هزار نفر آنان مسيحي هستند، اما خبرگزاري ايرانا، تعداد ارامنه را بيش از 150 هزار نفر اعلام كرده است.
از سوي ديگر مطابق برآوردهاي سازمان ملل وجود جمعيتي تا 300 هزار نفر مسيحي در ايران محتمل است كه اين رقم قابل توجهي براي دست اندركاران صنعت گردشگري محسوب مي شود چرا كه اگر براي تعطيلات و جشن سال نو ميلادي براي همين تعداد در كشور برنامه ريزي درست صورت مي گرفت موجب ايجاد چرخش و توسعه گردشگري داخلي مي شد و اين امر فرصت خوبي در اولين ماه فصل زمستان كه بازار گردشگري داخلي هم رونقي ندارد، محسوب مي شود.
اسرافيل شفيع زاده كارشناس ارشد گردشگري توزيع نادرست تعطيلات در ايام سال را يكي از مهم ترين دلايل
جا ماندن ازبازارپررونق كريسمس مي داند و مي گويد: «نبود تعطيلات زمستاني سبب ركود گردشگري داخلي در زمستان و از دست رفتن فرصت هاي گرانبهاي آن و
بي توجهي مردم به رويدادهاي بزرگ مذهبي و تاريخي آن مي شود.» اين تور گردان با اعلام اين مطلب در خصوص نقش تعطيلات زمستاني در رونق گردشگري داخلي گفت: «اگر به جاي تعطيلات طولاني مدت و كسل كننده سه ماه تابستان، نيمي از آن در قالب تعطيلات 15 روزه در زمستان به خانواده ها داده شود، شاهد افزايش مسافرت ها و توزيع عادلانه سفرها در طول سال خواهيم بود. اين امر نيز در نهايت به استفاده بهينه از فرصت هاي زمستاني منجر مي شود.»
وي با اشاره به اينكه تعطيلات ژانويه مي تواند انگيزه اي براي طراحي برخي تورهاي داخلي و جذب گردشگران باشد، گفت: «ژانويه يك رويداد تفريحي يا سرگرمي صرف براي جهانيان است و بخش عمده اي از مناسك مذهبي مسيحيان جهان در ايام تعطيلات ژانويه صورت مي گيرد كه بسيار ديدني و آموزنده است. همچنين برپايي تورهايي با موضوع ژانويه و مناسك آييني و مذهبي آن، سبب گفتمان و مواجهه مثبت مردم با اقليت هاي مذهبي مي شود كه اثرات آن، بيش از هر تبليغ ديگري سازنده و مثمرثمر خواهد بود.»
شفيع زاده افزود: «برنامه ريزي براي طراحي سفرهاي داخلي با موضوع تعطيلات ژانويه، وظيفه بخش خصوصي است و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان حامي دولتي بخش خصوصي در زمينه توزيع تعطيلات، مي تواند توان خود را به كار گيرد.» تنوع فرهنگي و مذهبي كه در ايران است به اعتقاد همه، فرصت هاي گرانبها را مانند تعطيلات ژانويه در خود دارد كه اگر بالفعل شوند، هر كسي بهره و منفعت خاص خود را از ظرفيت ها به دست مي آورد.
اين تورگردان با اشاره به منفعت اقتصادي دست اندركاران خصوصي صنعت گردشگري در بهره مندي از ظرفيت ها و پتانسيل هايي مانند تعطيلات ژانويه گفت: «با برپايي تورهاي مخصوص ايام ژانويه، سطح آگاهي و دانش فرهنگي مردم نسبت به اقليت هاي مذهبي و مناسك آنها افزايش مي يابد و چه بسا موجب احترام بيشتر آنها نزد مردم ما شود.»
جمشيد حمزه زاده مديركل گردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز با تاكيد بر حمايت معنوي از آژانس هاي طراح تورهاي ژانويه گفت: «حمايت هاي خود را از طراحان اين تورها انجام مي دهيم و شرايط
تور گرداني را براي آنها تسهيل مي كنيم.»
وي افزود: «اين بهترين ايده اي است كه مي تواند از طريق دفاتر خدمات مسافرتي براي رونق بيشتر سفرهاي زمستاني در دستور كار قرار گيرد.»
ابراهيم پور فرج رئيس جامعه تخصصي تورگردان ها با اشاره به جريان ورود تورهاي خارجي در ايام ژانويه به ايران گفت: «بخش خصوصي و به ويژه دفاتر خدمات مسافرتي كه مجري تورهاي داخلي هستند، به ندرت از پتانسيل تعطيلات ژانويه بهره مي برند و تاكنون توجهي شايسته به اين ظرفيت نداشته اند.»
او فرصت هايي استثنايي را مانند تعطيلات ژانويه در توسعه گردشگري مهم دانست و گفت: «برنامه ريزي، تبليغ و تشويق در چنين زمان هايي، مي تواند به عاملي براي تحرك، جا به جايي و گردشگري افراد تبديل شود كه متاسفانه تاكنون به شكل سازمان يافته به چنين اتفاق هايي نگاه نشده است.»
او با توصيه به آژانس هاي مسافرتي براي استفاده از پتانسيل تعطيلات ژانويه و تعداد اقليت هاي مذهبي كشور، ادامه داد: «اين موضوع مي تواند به يك پروژه بزرگ و مداوم تبديل شود كه قطعاً منطبق با سياست هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است و از سوي مسوولان دولتي مورد استقبال قرار خواهد گرفت.»
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن