تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804714173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمدن نماينده اوباما به تهران كذب است سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگارآفرينش:


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: آمدن نماينده اوباما به تهران كذب است سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار"آفرينش":
گروه سياسي: سخنگوي وزارت امور خارجه ديروز ضمن تكذيب خبر ديدار معاون رئيس جمهوري با مشاور اوباما در نيويورك، برخي گزارش ها مبني براعزام نماينده از سوي رئيس جمهور منتخب آمريكا براي مذاكره با ايران را رد كرد.حسن قشقاوي كه ديروز در نشست خبري هفتگي اش با خبرنگاران داخلي و خارجي سخن مي گفت، در پاسخ به سوال خبرنگار "آفرينش" كه پرسيد :"برخي گزارش هاي منتشر شده حاكي از ديدار آقاي مشايي با مشاور اوباما در سفر ماه گذشته اش به نيويورك دارد، آيا اين خبر صحت دارد يا نه ؟" ،گفت:اصلا چنين چيزي نبوده است و آقاي مشايي در اين سفر هيچ ديداري با هيچ مقام رسمي آمريكا نداشته است.وي هدف سفر آبان ماه اسفنديار رحيم مشائي رئيس سازمان ميراث فرهنگي به آمريكا را ديدار با ايرانيان مقيم آن كشور و در هماهنگي با وزارت خارجه عنوان كرد.سخنگوي وزارت خارجه خاطرنشان كرد: اين شانزدهمين ديدار مشايي با ايرانيان خارج از كشور بوده است كه چارچوب اين سفرها كاملا مشخص است. قشقاوي به نتايج يك نظر سنجي در آمريكا اشاره كرد و افزود: رقم بالايي از ايرانيان مقيم آمريكا در اين نظرسنجي گفته اند كه ما به ايران سفر داريم كه اين نشان از روند بازگشت سرمايه و مغز ايراني از آمريكا و اروپا به ايران است كه اين چندين برابر فرار مغزها است و سفر مشايي نيز در پاسخ به اين مساله صورت گرفت. سخنگوي وزارت خارجه همچنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار"آفرينش" كه پرسيد:"روزنامه اسرائيلي هاآرتص روز يكشنبه در خبري از سفر يك نماينده از سوي اوباما براي مذاكره ويژه با ايران خبرداده است ؟ "گفت:درنوع اخباري كه از منابع صهيونيستي منتشر مي شود از همان ابتدا در صحت آنها شك كنيد; تجربه ثابت كرده اين اخبار بي پايه است و با اهداف القايي منتشر مي شوند.
استقبال از افتتاح دفتر ديپلماتيك اروپا در تهران
ايجاد سفارتخانه اروپايي در تهران موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ به آن از اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي افتتاح دفتر ديپلماتيك اروپا در تهران خبر داد. سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور با بيان اينكه "افتتاح دفتر ديپلماتيك اروپا مصوبه شوراي وزيران اروپايي است"، خاطرنشان كرد كه تهران با نظر مثبت از افتتاح اين دفتر استقبال مي كند. وي در پاسخ به اين پرسش كه "چرا در اين خصوص اطلاع رساني نشده است؟"، گفت: اين موضوع مخفي نيست بلكه مصوبه روشن شوراي وزيران اروپايي است.
دلايل لغو سفر متكي به فرانسه
لغو سفر منوچهر متكي وزير خارجه ايران دراجلاس پاريس با موضوع افغانستان موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ ، اظهارات غيرديپلماتيك نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه را علت شركت نكردن متكي در اين اجلاس بيان كرد. وي افزود: جمهوري اسلامي ايران هميشه در هر نشستي كه براي استقرار صلح، ثبات و امنيت و نيز تقويت دولت ملي و ارتش افغانستان برگزار شده، فعالانه شركت كرده است. سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور تصريح كرد: متاسفانه امروز شاهد روند تشديد ناامني، اقدامات افراط گرايانه و افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان هستيم. قشقاوي با بيان اينكه اقدامات ضروري براي بهبود وضع مردم افغانستان صورت نگرفته است، افزود: براي شركت در اجلاس پاريس درباره افغانستان، آمادگي داشتيم اما اقدام جدي بين المللي، به هماهنگي در همه ابعاد نياز دارد. سخنگوي وزارت خارجه در عين حال گفت: درست نيست كه فرانسه براي شركت وزير خارجه كشورمان و رايزني با جمهوري اسلامي ايران در اجلاس پاريس دعوت كند اما در عين حال در آستانه برگزاري اجلاس، با اظهارات غيرديپلماتيك (اظهارات رئيس جمهور فرانسه بر ضد ايران) آداب ميزباني و الزامات اين مشورت را انجام ندهد.
روابط باستان شناسي با آمريكا را تحريم كرديم
قشقاوي در پاسخ به سوالي در اين خصوص كه امريكا براي استرداد الواح گلي باستاني متعلق به ايران قصد همكاري ندارد، گفت: الواح گلي موجود در امريكا سند هويتي و تمدني ملت بزرگ ايران است و انتظار داريم طرف امريكايي هر چه زودتر اين اموال را مسترد كند. قشقاوي با ابراز تاسف از اينكه طرف امريكايي اقدامات لازم را در اين زمينه انجام نداده است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران تا زماني كه اين الواح مسترد نشود هر گونه همكاري با موزه باستان شناسي امريكا را تحريم كرده است. تعداد قابل توجهي از الواح گلي باستاني ايران كه در مناطق اطراف شهر جيرفت كشف شده بود، در سال هاي پيش از انقلاب براي مطالعه و بررسي به امريكا برده شد و قرار بود كه اين الواح پس از بررسي به ايران بازگردانده شود.
دليل غيبت ايران دراجلاس منامه
دليل غيبت داشتن ايران در اجلاس منامه و مطرح شدن برخي اظهارات ضد ايراني در اين اجلاس موضوع سوال ديگري بود كه قشقاوي در پاسخ با بيان اينكه در اهداف موسسه انگليسي بنيان گذار اين اجلاس ترديدهايي وجود داشت، گفت: جمهوري اسلامي ايران در هيچ سطحي در آن شركت نكرد. سخنگوي وزارت خارجه برخي اظهارات مطرح شده در اين نشست را در حول دو محور خط رسانه اي ايجاد ايران هراسي (ايران فوبيا) و ايجاد تفرقه ميان كشورهاي منطقه و ايران معرفي كردو افزود: اظهارات خوبي نيز در اين اجلاس بود. مثلا اظهارات نسبتا خوب نخست وزير بحرين را شاهد بوديم. وي با استقبال از اظهارات بن علوي وزير خارجه عمان و عبدالرحمن العطيه دبيركل شوراي همكاري خليج فارس ادامه داد: آنها اعلام كردند هيچ تهديدي از سوي ايران آن چنان كه مطرح مي شود، وجود ندارد و بر ادامه همكاري ديپلماتيك با ايران براي حل و فصل مسايل تاكيد داشتند. سخنگوي وزارت خارجه همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا در اجلاس اخير منامه در باره پيشنهاد گروه 5+1 در باره برنامه صلح آميز هسته اي ايران مذاكره شد كه سخنگو نسبت به مطرح شدن چنين موضوعي اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: تا آنجا كه بررسي كرده ام ، چنين چيزي نيست. قشقاوي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد اجلاس آتي شوراي همكاري خليج فارس و احتمال حضور احمدي نژاد در اين اجلاس گفت: فعلا خبر جديدي در اين مورد وجود ندارد.
انتقاد از برخورد دوگانه آمريكا در موضوع هسته اي
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره همكاري هسته اي آمريكا با امارات گفت: اينكه كشوري بخواهد منابع انرژي خود را متنوع كند، كار مثبتي است و خود ما نيز پيشنهاد كنسرسيوم را مطرح كرده ايم. سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: ما حق مسلم ايران و همه كشورها مي دانيم كه در چارچوب ان.پي. تي به گسترش منابع انرژي خود بپردازند. قشقاوي در عين حال به انتقاد از آمريكا پرداخت و گفت: اشكال وارده در اين زمينه به كاخ سفيد است كه مي خواهد برخورد دوگانه و گزينشي داشته باشد.
با آمريكا توافقي نداشتيم
توافق تهران و واشنگتن در مورد سلاح هاي شيميايي موضوع سوال ديگري بود كه سخنگوي وزارت خارجه با تكذيب آن گفت: بين ما و واشنگتن هيچ موافقت نامه اي امضا نشده و همواره نقش آمريكا در كنفرانس هاي خلع سلاح منفي بوده و تلاش هاي صورت گرفته با توجه به اين نقش منفي براي تصويب بيانيه يا مصوبه اي به نتيجه نرسيده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين پرسش كه "آيا ايران آماده است با آمريكا براي مبارزه با تروريست ها و دشمن مشترك در افغانستان همكاري كند؟"، با اشاره به نقش مثبت و حضور فعال ايران در اجلاس هاي قبلي مربوط به افغانستان در بن و توكيو خاطرنشان كرد كه عملكرد مثبت تهران با اقدام خصمانه آمريكا مواجه شد. وي يادآور شد كه حتي رسانه هاي آمريكايي نيز بارها مسئولان اين كشور را مورد سوال قرار دادند كه چرا بعد از همكاري مثبت ايران، عبارات ناشايستي توسط بوش عليه ايران به كار رفته است.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن