تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820790666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با استفاده از ليزر صورت گرفت درمان درد ضايعات مخاطي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با استفاده از ليزر صورت گرفت درمان درد ضايعات مخاطي
جام جم آنلاين: نخستين بار در جهان ، پژوهشگران مركز تحقيقاتي ليزر پزشكي جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران ، پس از 3 سال تلاش مستمر، موفق به ابداع روش درماني رفع فوري درد ضايعات مخاطي با استفاده از ليزر به روش NACLT شدند.


به گزارش واحد مركزي خبر ، گروهي پنج نفره از پژوهشگران اين مركز به سرپرستي دكتر نسرين زند كرماني ، موفق شدند با ابداع روشي جديد، از ليزر Co2 به شكلي كاملا متفاوت و به صورت غير تخريبي ، درد ضايعات مخاطي دردناك را به صورت كامل بهبود بخشند .

نتايج اين تحقيق حاكي است كه استفاده از يك نوبت درماني NACLT در درمان ضايعات مخاطي مانند آنچه در آفت دهان ، بيماري پمفيگوس ولگاريس ، بيماري بهجت و عوارض شيمي درماني مبتلايان به سرطان با عنوان موكوزيس ظهور مي كند ، مي تواند باعث رفع فوري، چشمگير و پايدار درد اين ضايعات شود.

برخلاف كاربردهاي رايج ليزر Co2، اجراي روش NACLT بدون درد است و نيازي به بي حسي موضعي ندارد ضمن اينكه پس از تابش ليزر هيچ گونه عوارض جانبي مانند تخريب بافتي، زخم يا قرمزي مشاهده نشده است.

همچنين به گفته دكتر زند سرپرست اين طرح پژوهشي ، نخستين گزارش تحقيقاتي كه در زمينه استفاده از NACLT در مركز ليزر پزشكي جهاد دانشگاهي انجام گرفت نشان داد استفاده از NACLT علاوه بر تسكين فوري و چشمگير درد موجب تسريع در بهبود آفت هاي دهاني مي شود و از عود كردن آنها نيز جلوگيري مي كند.

بر اساس اين گزارش نتايج اوليه اين تحقيقات در كنگره بين المللي Laser Florence 2006 ارائه شده است و پس از تكميل و پايان ، در بيست و هشتمين كنفرانس ساليانه انجمن ليزر پزشكي و جراحي امريكا 2008 (2008th annual conference of the American society for Laser in medicine and surgery, Florida, 2008) نيز به صورت سخنراني پذيرفته و عرضه شده است .

هم اكنون يافته هاي اين پژوهش در مجله Laser in Medical Sciences 2008 نيز منتشر شده است .

محققان اين پژوهش دكتر نسرين زند كرماني ، غلامرضا اسماعيل جاويد ، محسن فاتح ، ليلا عطايي و سيد مهدي طبايي معتقدند اين روش درماني كه كاربرد جديدي در دنيا از ليزر دي اكسيد كربن به شمار مي رود ، افق جديدي را براي استفاده از اين روش در ديگر بيماري هاي دردناك دهاني گشوده است.

پژوهشگران جهاددانشگاهي به دنبال نتايج موفقيت آميز استفاده از NACLT در كاهش چشمگير درد آفت هاي دهاني، پس از يك سال طي طرح تحقيقاتي ديگري با همكاري بخش پوست بيمارستان امام خميني تهران نخستين بار در جهان، اثرات يك نوبت درماني NACLT را در رفع درد ضايعات دهاني بيماري «پمفيگوس ولگاريس» نيزارزيابي كردند .

نتايج اين موارد نيز نشان مي دهد ، روش درماني NACLT مي تواند سبب بهبود درد اين ضايعات در همه موارد شود، به طوري كه بلافاصله بعد از يك نوبت درماني NACLT ، بيماران قادر به خوردن و آشاميدن بوده اند .

تا بحال در هيچيك از افراد تحت درمان با اين ليزر، عوارض جانبي مانند زخم ايجاد نشده است.

مركز تحقيقاتي ليزر پزشكي جهاد دانشگاهي همچنين نخستين بار در دنيا در حال اجراي طرح استفاده از يك نوبت درمان NACLT در كاهش درد آفت هاي دهاني و تناسلي مبتلايان به بيماري بهجت است كه نتايج اوليه اين طرح نيز نشان مي دهد NACLT، درد ضايعات آفت دهاني و تناسلي اين بيماران را نيز بلافاصله به شكل قابل ملاحظه اي و بدون عوارض جانبي برطرف مي كند.

براساس اين گزارش از ديگر بخشهاي ديگر تحقيقاتي كه به همين منظور در جهاد دانشگاهي آغاز شده است، استفاده از روش NACLT در از بين بردن درد موكوزيت دهاني بيماران تحت شيمي درماني است .

موكوزيت دهاني ضايعات التهابي هستند كه به دنبال شيمي درماني در دهان ايجاد مي شود و مي تواند درد شديد و ناتوان كننده اي ايجاد كند كه موجب اختلال در برنامه درماني و در برخي موارد موجب توقف درمان و كاهش مدت بقاي بيمار شود.

تاكنون روش نوآورانه پژوهشگران مركز تحقيقاتي ليزر پزشكي جهاد دانشگاهي بر 70 بيمار با ضايعات مخاطي بكار رفته است.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن