تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804718349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست هفتگي قشقاوي (اجمالي):دلايل لغو سفر متكي به فرانسه/ تحريمباستان شناسي ايران عليه امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست هفتگي قشقاوي (اجمالي):دلايل لغو سفر متكي به فرانسه/ تحريم"باستان شناسي" ايران عليه امريكا
سخنگوي وزارت امور خارجه اظهارات غير ديپلماتيك و خلاف آداب ميزباني را دليل لغو سفر متكي به فرانسه دانست و از تحريم حوزه باستان شناسي آمريكا از سوي ايران خبر داد.

به گزارش خبرنگارمهر، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران به بيان آخرين مواضع دستگاه ديپلماسي كشورمان پرداخت.

وي در مورد دلايل لغو سفر متكي به فرانسه براي شركت در اجلاس همسايگان افغانستان گفت: ما هميشه از استقلال دولت ملي و ارتش ملي افغانستان حمايت كرده ايم و در همه اجلاسهاي قبلي هم شركت كرديم و معتقديم بايد در جهت استقرار صلح و ثبات افغانستان تلاش شود اما متاسفانه روندي كه امروز در اين كشور وجود دارد تشديد نا امني، افزايش توليد مواد مخدر و گسترش افراطي گري است.

قشقاوي اضافه كرد: ولي واقعيت اين است كه يك واقعيت جدي بين المللي نياز به هماهنگي همه جانبه دارد نه اينكه فرانسه به عنوان ميزبان اين اجلاس از ايران و وزير خارجه ما براي مشورت دعوت كند اما در آستانه برگزاري اجلاس با اظهارات غير ديپلماتيك و خلاف آداب ميزباني جريان را به هم بزند بنابراين به دليل اين اظهارات ايران در اجلاس پارس شركت نكرد.

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در پاسخ به سئوالي در مورد سرنوشت الواح گلي ايراني كه در آمريكا مانده اند گفت: ما انتظار داريم طرف آمريكايي هر چه زودتر اين الواح گلي را به ايران بازگرداند چرا كه اين الواح اسناد هويتي و باستاني ماست.

وي همچنين از تحريم حوزه باستان شناسي آمريكا از سوي ايران خبر داد و گفت: ايران تا زماني كه اين الواح بازگردانده نشود هر گونه همكاري با حوزه باستان شناسي آمريكا را تحريم كرده است.

قشقاوي در پاسخ به سئوالي در مورد اظهارات خصمانه برخي از مقامات شوراي همكاري خليج فارس در قبال ايران در اجلاس منامه و عدم شركت ايران در اين اجلاس گفت: ما در اجلاس منامه شركت نكرديم چون ابهاماتي در مورد شركت انگليسي كه باني اين اجلاس بود داشت.

وي با بيان اينكه ايران هراسي و تفرقه افكني بين كشورهاي منطقه جزو استراتژي اصلي بيگانگان مي باشد گفت: درهمين اجلاس شاهد اظهارات خوب نخست وزير بحرين، العطيه و بن علوي بوديم كه اعلام كردند هيچ تهديدي از طرف ايران وجود ندارد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان همچنين نسبت به ارائه پيشنهاد جديد 1+5 اظهار بي اطلاعي كرد.

قشقاوي در مورد سفر چند ماه قبل مشائي به آمريكا و تقاضاي او براي ديدار با اوباما، گفت: اصلا چنين چيزي نبوده است. اين سفر مشائي در وزارت خارجه برنامه ريزي شد و به منظور رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور انجام گرفت همان موقع هم ما اين شايعات را تكذيب كرديم و مشائي هيچ ملاقات رسمي با آمريكاييها نداشت.

وي اخبار روزنامه هاي اسرائيلي در مورد انتصاب يك نماينده ويژه از سوي اوباما براي مذاكره با ايران را تكذيب كرد و گفت: بايد در مورد اخباري كه از منابع صهيونيستي منتشر مي شود ابتدا شك كرد چون نوعا بي اساس هستند.

سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: روند بازگشت مغز و سرمايه ايراني چند برابر بيشتر از آن چيزي است كه مي گويند فرار مغزها.

قشقاوي در مورد اظهارات اخير وزير خارجه مصر كه ايران را متهم به دخالت در امور داخلي اين كشور كرده بود گفت: مسئول دفتر حفاظت منافع ما در مصر مصاحبه خوبي با شبكه المصريه داشت كه مواضع ما را به خوبي روشن كرد اما در مورد بحث غزه احساسات انسان دوستانه همه اقشار ايران در مقابل درد و رنج مردم غزه قابل درك است. ما ضمن احترام به اين احساسات و ضروري دانستن وجود آن بر امنيت اماكن ديپلماتيك و سفارتخانه ها تاكيد كرديم و به نيروي انتظامي هم اين موضوع را گفتيم.

وي از رايزنيهاي فشرده در اجلاس جاكارتا به منظور كمك رساني به غزه خبر داد و گفت: آقاي نژاد حسينيان براي تحقق اين امر به قاهره مي رود.

سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: كمكهاي انسان دوستانه، غذايي و دارويي توسط هلال احمر به غزه ارسال مي شود.

قشقاوي در پاسخ به سئوالي در مورد تبليغ عنوان مجعول خليج عربي در جمهوري آذربايجان، گفت: واقعيت هاي مرزي و تاريخي با اينگونه اقدامات تغيير پيدا نمي كند و ما روابط خوبي با آذربايجان داريم و اين روابط در حال گسترش است.

وي ضمن تاكيد مجدد بر پيشنهاد كنسرسيوم هسته اي در منطقه از سوي جمهوري اسلامي ايران، گفت: ما همانطور كه انرژي صلح آميز هسته اي را حق مسلم خود مي دانيم آن را حق مسلم همه كشورهايي مي دانيم كه مي خواهند در چارچوب ان پي تي و مقررات از اين حق استفاده كنند.

خبرنگاري از سخنگوي وزارت خارجه سئوال كرد آيا غير از هلال احمر دولت جمهوري اسلامي هم كمكهاي نقدي و غير نقدي به مردم غزه مي دهد كه قشقاوي پاسخ داد: هم دولت، ملت و هم هلال احمر در اين موضوع انساني يعني اعطاي كمكهاي غذايي، دارويي و انساني به غزه موافقند و اجماع دارند.

قشقاوي در مورد دعوت از احمدي نژاد براي شركت در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: هنوز خبري در اين مورد نداريم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور با اشاره به مصوبه اخير اتحاديه اروپايي از تاسيس دفتر ديپلماتيك اتحاديه اروپا در ايران استقبال كرد و گفت: البته اين موضوع مخفي نبوده كه بخواهد در مورد آن اطلاع رساني صورت نگيرد بسياري از اقدامات عادي ديپلماتيك روزانه انجام مي شود كه مخفي هم نيست ولي ممكن است كسي اطلاع پيدا نكند.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا ممكن است با توجه به شرايط جديد منطقه ايران و آمريكا براي مقابله با دشمن مشترك (طالبان) مذاكره انجام دهند خاطرنشان كرد: اقدامات حسن نيت آميز ايران در سالهاي گذشته در مورد افغانستان با رويكرد خصمانه آمريكا مواجه شد.

قشقاوي افزود: براي حل مشكل پاكستان و هند احمدي نژاد با طرف هندي و پاكستاني تماس مي گيرد و به زودي نماينده ويژه ايران عازم دهلي نو خواهد شد.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سئوالي در مورد تاثير بحران مالي جهاني بر ايران، گفت: البته در اين مورد تحليلهاي زيادي وجود دارد اما آن تصوري كه مي گويد بحران جهاني نتيجه كمر شكني بر ايران دارد درست نيست.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن