تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804716922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي: *فرانسه آداب ميزباني را به جاي نياورد *از ايجاد دفتر ديپلماتيك اروپا استقبال مي‌كنيم *خبر آمدن نماينده‌اي از طرف ابواما به ايران كذب است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قشقاوي: *فرانسه آداب ميزباني را به جاي نياورد *از ايجاد دفتر ديپلماتيك اروپا استقبال مي‌كنيم *خبر آمدن نماينده‌اي از طرف ابواما به ايران كذب است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي كشورمان درخصوص عدم شركت ايران در اجلاس افغانستان در پاريس، گفت: ما در اصل موضوع آمادگي داشتيم ولي يك اقدام جدي بين‌المللي نياز به هماهنگي همه‌ي ابعاد دارد. نبايد اين‌طور باشد كه از يك طرف از وزير خارجه‌مان دعوت كنند و از طرف ديگر با اظهارات غيرديپلماتيك، آداب ميزباني را انجام ندهند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي كشورمان در نشست هفتگي خود با رسانه‌هاي داخلي و خارجي با تبريك فرارسيدن عيد سعيد غدير خم، در پاسخ به سوالي در مورد عدم شركت ايران در اجلاس افغانستان كه قرار است در پاريس برگزار شود و وزير خارجه‌ي فرانسه از منوچهر متكي نيز براي شركت دعوت به عمل آورده است، گفت: ايران همواره از هرگونه نشستي كه در جهت استقرار صلح، ثبات، امنيت و تقويت دولت و ارتش ملي افغانستان باشد حمايت و حضوري فعالانه داشته و شركت كرده است و معتقديم كه بايد در جهت استقرار صلح و ثبات در افغانستان تلاش‌هاي لازم صورت گيرد.

وي گفت: اگرچه روند موجود، تشديد ناامني و اقدامات افراط‌گرايانه و ازدياد كشت مواد مخدر است، لازم و ضروري به نظر مي‌رسيد كه اقداماتي در جهت بهبود وضع مردم صورت گيرد كه اين‌گونه نشد اما ما همواره در اين خصوص فعال بوده‌ايم.

قشقاوي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد ايجاد سفارتخانه‌ي اروپايي در تهران، با يادآوري مصوبه‌ي هيات وزيران اين اتحاديه، گفت: شوراي وزيران اروپايي مصوبه‌اي براي ايجاد دفتر ديپلماتيك در تهران را داشتند و ما نيز براي ايجاد آن اعلام آمادگي كرديم و با نظر مثبت از آن استقبال مي‌كنيم. باقي قضايا مربوط به آنهاست.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي اظهارات اخير وزير خارجه‌ي بحرين و نيز برگزاري اجلاس منامه و عدم شركت ايران در اين اجلاس گفت: با توجه به اين‌كه جمهوري اسلامي ايران ابهامي درباره‌ي برگزاري اجلاس توسط موسسه انگليسي بنيان‌گذار اين اجلاس امنيتي داشت، در هيچ سطحي در اجلاس شركت نكرد.

وي اضافه كرد: در اين اجلاس اظهارات مختلفي مطرح شد كه اظهارات نسبتا خوب نخست‌وزير بحرين، وزير خارجه‌ي عمان و دبيركل شوراي همكاري خليج فارس را داشتيم كه اعلام كردند هيچ تهديدي را از سوي ايران احساس نمي‌كنيم و بايد در جهت روند صلح و نيز اقدامات ديپلماتيك با ايران همكاري‌هايمان را گسترش دهيم.

قشقاوي هم‌چنين اخبار برخي رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي در مورد اعزام نماينده‌ي ويژه‌ي اوباما براي مذاكره با ايران را رد و خاطرنشان كرد: در نوع خبرهايي كه از منابع صهيونيستي منتشر مي‌شود در وهله‌ي اول بايد شك كرد؛ چرا كه تجربه به ما ثابت كرده نوعا بي‌پايه و با اهداف خاص القايي است.

وي هم‌چنين برخي اخبار مربوط به ملاقات مشايي با نماينده‌ي اوباما در سفر آبان ماه خود به نيويورك را تكذيب كرد.

خبرنگاري از قشقاوي در مورد اظهارات اخير ابوالغيظ وزير خارجه‌ي مصر در مورد ايران و نوع واكنش ايران نسبت به حوادث غزه پرسيد كه وي در پاسخ فقط يادآور شد: مسوول دفتر حفاظت ايران در مصر مصاحبه‌ي خوبي با شبكه‌ي المصريه داشته كه در اين مصاحبه ديدگاه و مواضع كشورمان را بيان كرد.

به گفته‌ي وي، وزارت امور خارجه از نيروي انتظامي خواسته است تا امنيت ديپلماتيك براي سفارتخانه‌ها و ديپلمات‌هاي خارجي در تهران فراهم شود.

قشقاوي هم‌چنين از سفر هادي نژادحسينيان، دبيركل مجمع مجالس آسيايي به قاهره براي رايزني تروئيكاي اين مجمع براي كمك‌رساني به غزه خبر داد.

به گفته‌ي سخنگوي وزارت امور خارجه، كمك‌هاي ايران نيز از طريق هلال احمر و با اتخاذ تمهيداتي به دست مردم غزه خواهد رسيد.

وي در ادامه در مورد اقدامات آذربايجان درخصوص اطلاق نام آذربايجان شمالي و جنوبي و نيز نصب نقشه‌اي با عناوين جعلي خليج عربي، با تاكيد بر پي‌گيري سفارت جمهوري اسلامي ايران در آذربايجان گفت: واقعيت‌هاي موجود تاريخي و جغرافيايي و تماميت ملي و ارزي چيزي نيست كه با اظهارات و نقشه قابل تغيير باشد.

خبرنگاري از قشقاوي در مورد اجلاس آتي شوراي همكاري خليج فارس و احتمال حضور احمدي‌نژاد در اين اجلاس پرسيد كه وي در پاسخ گفت: فعلا خبر جديدي در اين مورد وجود ندارد.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن