تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820834016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به مهمترين عناوين مطبوعات روز دوشنبه كويت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به مهمترين عناوين مطبوعات روز دوشنبه كويت
كويت- مطبوعات روز دوشنبه كويت بخش عمده مطالب خود را به پذيرش استعفاي كابينه كويت و تلاش براي تشكيل كابينه جديد، پرتاب كفش به سوي بوش در ديدار از عراق، تجمع طرفداران حماس در غزه و ديدار براون از هند و پاكستان اختصاص دادند.


روزنامه الانباء با اشاره به پذيرش استعفاي كابينه كويت از سوي امير اين كشور و تدارك تشكيل كابينه جديد، اظهارات "جاسم الخرافي" رييس مجلس كويت را بازتاب داده كه خواستار تشكيل كابينه اين كشور و انتخاب وزرا در اسرع وقت شده است.
به نوشته اين روزنامه، "شيخ صباح الاحمد" امير كويت امروز ضمن ديدار با روساي سابق مجلس شامل "احمد السرحان"، "محمد العدساني"، "احمد السدون" و نيز "جاسم الخرافي" رييس فعلي مجلس كويت به عنوان مقدمه ماموريت "شيخ ناصر المحمد" براي تشكيل كابينه جديد مشورت خواهد كرد.
به نوشته الانباء، جاسم الخرافي رييس مجلس كويت در سخناني نسبت به پرهيز از نكات و موارد منفي در تشكيل كابينه جديد ابراز اميدواري كرده است.
الانباء همچنين خاطرنشان كرد كه گروه سلفي و گروه ائتلاف اسلامي ملي نيز در صدد اعلام موافقت براي حضور در كابينه جديد هستند و جنبش اسلامي قانون اساسي "حدس" نيز مشاركت خود را پس از بررسي و ارزيابي سياسي از موضع دولت درباره وزير نفت كه هم اكنون در ارتباط با طرح هاي نفتي مانند پالايشگاه چهارم و "داو كميكال" با انتقادهايي از سوي نمايندگان روبه به رو است، اعلام خواهد كرد.
الوطن نيز عنوان نخست خود را به طرح نفتي مورد اختلاف "داو كميكال" اختصاص داده و به نقل از برخي منابع، تزريق پول به اين شركت در شرايط كنوني را موجب ضرر و زيان فراوان دانسته و خواهان جلوگيري از آن شده است.
اين روزنامه مي افزايد: برخي منابع از مبلغ شرط شده در قرارداد كه كويت در صورت انصراف بايد پرداخت كند ابراز شگفتي كرده و ابراز داشته اند كه اين ميزان بي سابقه است و در اين زمينه تاكنون شرطي به ميزان دو و نيم ميليارد دلار وضع نشده است.
الوطن در بخش خبرهاي خارجي خود نيز با اشاره به تحولات غزه نوشت: اسماعيل هنيه اعلام كرده كه تمديد دولت محمود عباس غير قانوني و حماس بعد از محاصره قويتر شده است.
اين روزنامه كويتي مي افزايد: هزاران نفر از هواداران جنبش مقاومت اسلامي حماس روز گذشته در شهر غزه در همايش اين جنبش به مناسبت بيست و يكمين سالگرد آن شركت كردند.
به نوشته الوطن، هواداران حماس پرچم هايي از حماس را در دست داشتند كه نشان مي داد اين جنبش در 14 دسامبر سال 1987 بعد از انتفاضه اول از سوي گروهي از فعالان وابسته به گروه اخوان المسلمين تشكيل شده است.
روزنامه القبس نيز در بخش اخبار خارجي خود با اشاره به اختلافات هند و پاكستان با عنوان"ميانجيگري براي كنترل مرزها و تحقيق درباره حملات" نوشت: "گوردون براون" نخست وزير انگليس با سرزنش حملات بمبئي توسط گروه نظامي لشكر طيبه پاكستان از اسلام آباد خواست براي جلوگيري از اين گونه اعمال اقدام عملي انجام دهد.
به نوشته القبس، براون ضمن ديدار از هند و پاكستان در گفت وگو با "مان موهان سينگ" نخست وزير هند و "آصف علي زرداري" رييس جمهوري پاكستان به دو كشور پيشنهاد كرد كه تدابير امنيتي و مبارزه با تروريسم را تشديد كنند.
روزنامه الراي نيز ديدار "جورج بوش" رييس جمهوري آمريكا از عراق و پرتاب كفش به سوي وي توسط يك خبرنگار عراقي را بازتاب داده است.
به نوشته اين روزنامه كويتي، يك خبرنگار عراقي روز گذشته به سوي رييس جمهوري آمريكا و "نوري مالكي" نخست وزير عراق كفش پرتاب كرد و بوش را مورد ناسزاگويي قرار داد.
الراي مي افزايد: "منتظر الزيدي" خبرنگار عراقي ضمن پرتاب كفش خود به سوي بوش وي را سگ خطاب كرد.
خاورم**340**1275**1368
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن