تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803210496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت پيروزمندانه هرمان مه‌ير به جام جهاني اسكي بازنشستگي ‌منتظر ‌بماند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: بازگشت پيروزمندانه هرمان مه‌ير به جام جهاني اسكي بازنشستگي ‌منتظر ‌بماند
جام جم آنلاين: هرمان مه‌ير، اسكي‌باز نامدار اتريشي وقتي در جام جهاني اسكي در كانادا قهرمان رشته سوپر جي شد، تحسين همه را برانگيخت. او در 36 سالگي به اين توفيق بزرگ رسيده است. پس از اين موفقيت خيلي‌ها بر اين عقيده بوده‌اند كه او در بازي‌هاي المپيك زمستاني 2010 شركت خواهد كرد، اما مدير در فكر المپيك زمستاني نيست. او گفت: «براي مغز من در اين سن فكر كردن به المپيك زمستاني خوب نيست؟»


36 سالگي براي اسكي‌بازان سن بازنشستگي است. بسياري از اسكي‌بازان خيلي زود بازنشسته مي‌شوند و دنياي قهرماني را ترك مي‌كنند و اگر هم تا اين سن به اسكي ادامه دهند، در آستانه بازنشستگي قرار گرفته‌اند.

مدير در دوره قهرماني خود با حوادث سخت و آسيب‌ديدگي‌هاي طاقت‌فرسايي مواجه شده. آثار آنها در او وجود دارد. وقتي صبح‌ها از خواب برمي‌خيزد، بدنش خشك است و در كمر و پاها درد و ناراحتي احساس مي‌كند. او سال 2001 در تصادف موتورسيكلت بشدت مجروح شد و نزديك بود هر دو پايش را از دست دهد. پس از آن 18 ماه دور از ورزش و پيست اسكي بود.

يك تصميم خوب

هرمان مه‌ير، بهار امسال تقريبا بازنشسته شده بود. زيرا مي‌ديد آمادگي بدني و روحيه و انگيزه لازم را براي آماده شدن به منظور آغاز سيزدهمين فصل جام جهاني خود را ندارد، اما اين فوق‌ستاره اتريشي، در فصل تابستان تمرينات بسيار خوبي انجام داد و وقتي ديد بدني آماده و بانشاط پيدا كرده، تصميم گرفت يك فصل ديگر در رقابت‌هاي جام جهاني اسكي رقابت كند.

به نظر مي‌رسد هرمان مه‌ير تصميم خوب و درستي را گرفته باشد زيرا اولين مسابقه و سوپر جي جام‌جهاني را كه در آلبرتاي كانادا برگزار شد، فتح كرد و اين پنجاه و چهارمين پيروزي‌اش در مسابقات، جام‌جهاني به شمار مي‌آيد. تنها اسكي‌بازي كه بيش از هرمان مه‌ير در جام‌جهاني قهرمان شده، اينگمار اشتن مارك سوئدي است كه 86 بار به اين توفيق بزرگ رسيده است.

ذهن و قلب در مسير درست

وقتي از تدلي گيتي‌، قهرمان رشته تركيبي المپيك زمستاني درباره توفيق اخير هرمان مه‌ير پرسيدند، گفت: فكرش را نمي‌كردم مدير بتواند يك قهرماني ديگر به دست آورد.

او اسكي‌بازي واقعا خيره‌كننده است. مه‌ير از سال 2006 تا به حال موفقيت بزرگي در جام‌جهاني اسكي به دست نياورده بود. بنابراين پيروزي اخيرش بازتاب گسترده‌اي در دنياي اسكي داشته است. بادميلر يكي از برجسته‌ترين اسكي بانوان سال‌هاي اخير كه در جدول بهترين‌هاي تاريخ جام‌جهاني اسكي در مكان ششم قرار دارد، مي‌گويد به پيروزي هرمان مه‌ير، كمي خوشبين و حتي روي آن شرط بسته بود. ادامه حرف‌هاي بادميلر اين است.

هرمان مه‌ير برجسته‌ترين اسكي باز نسل من بوده است. در مورد توانايي او نمي‌توانيد شك كنيد و حدس زدن حد توانايي و قدرتش دشوار است. او ذهن و قلبش را در مسيري درست قرار مي‌دهد و اراده براي كسب پيروزي دارد.

اما حرف‌هاي خود هرمان مه‌ير هم جالب است. در بهار احساس كردم كه ديگر توانايي ادامه ورزش قهرماني را ندارم. به فكر بازنشستگي افتادم. اما اين فكر را تغيير دادم و تصميم گرفتم به تمرينات باز گردم. خيلي خوب تمرين كردم.

در ماه اوت تمرينات بسيار خوبي را در شيلي انجام دادم و دريافتم باز هم خواهم توانست در پيست‌ها مسابقه دهم.

بازگشت به زندگي

آيا هرمان مه‌ير در المپيك زمستاني 2010 كه در ونكوور كانادا برگزار مي‌شود، شركت خواهد كرد؟

پاسخ او اين است: فكر مي‌كنم هر چيزي ممكن است. فعلا مسابقه به مسابقه پيش مي‌روم. ولي احساسم به من مي‌گويد در 38 سالگي بختي براي توفيق در المپيك نخواهم داشت.

وقتي مه‌ير پس از تصادف وحشتناك سال 2001، در سال 2003 به مسابقات برگشت، 13 بار ديگر در جام جهاني اسكي، اول شد.

مدير تيم آلپاين اتريش مي‌گويد: همه ما از پيروزي هرمان مه‌ير خوشحاليم. فكر مي‌كنم دنياي اسكي به قهرمانان نياز دارد. مه‌ير يك قهرمان و اسطوره است.

او به بسياري از مردمي كه تصادف كرده‌اند، نشان داده كه مي‌توانند به زندگي برگردند و براي موفقيت و رسيدن به هدف‌هاي تازه بجنگند. اين نوع بازگشت شيرين است.

مه‌ير به قله‌اي برمي‌گردد كه پيش از اين برفرازش بود و حكومت مي‌كرد. او در جام جهاني كانادا، تا به حال 6 مدال طلا به دست آورده و در سال 1999 در مسابقات قهرماني جهان كه در اوج خود قرار داشت،‌ 2 مدال طلا به گردن آويخت.

مه‌ير درباره موفقيت بزرگش در كانادا مي‌گويد: من پيست اسكي آلبرتا را دوست دارم. آلبرتا يكي از بهترين پيست‌هاي دان هيل را دارد و يكي از دوست داشتني‌ترين پيست‌ها براي من است.

مترجم: جهانگير چراتي
منبع: دنورپست
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن