تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816849229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي 8 ماه نخست سال جاري صورت گرفتافزايش 20‌درصدي صادرات كالا از مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: طي 8 ماه نخست سال جاري صورت گرفتافزايش 20‌درصدي صادرات كالا از مازندران
ساري- خبرنگار دنياي اقتصاد: نايب رييس اتاق بازرگاني استان مازندران از افزايش ارزشي صادرات استان مازندران طي 8 ماه نخست سال جاري خبر داد.


نصير عمرانيان محمدي در مراسم تجليل از صادركنندگان نمونه استان مازندران افزود: طي 8 ماه امسال 80هزار و 69 تن انواع كالا شامل انواع مواد غذايي‌، محصولات كشاورزي‌، انواع مواد معدني‌، مصنوعات چوبي‌، مركبات‌، كيوي‌، روغن نباتي‌، دستگاه جوش و برش‌، بيسكويت و شكلات ،فرش و موكت‌، قطعات آلياژي و ريخته‌گري‌، چراغ‌هاي روشنايي‌، ادوات كشاورزي و ... به ارزش 59‌ميليون و 328هزار دلار به مقصد كشورهاي آسياي ميانه‌، روسيه‌، عراق‌، افغانستان‌، امارات، تركمنستان، تاجيكستان، و كشورهاي اروپايي صادر شده است.
وي گفت: اين ميزان صادرات در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشي از رشد 20درصدي برخوردار بوده است.
عمرانيان محمدي در مورد واردات در اين مدت نيز يادآور شد: طي اين مدت بيش از يك ميليون و 906‌هزار و 286 تن انواع كالاهاي وارداتي شامل آهن، تخته‌، كاغذ و بنزين به ارزش يك ميلياردو 388‌ميليون و 586‌هزاردلار وارد گمركات استان مازندران شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشي از رشد 18‌درصدي برخوردار بوده است.
سيد محمد كريمي، استاندار مازندران نيز در اين جلسه با اشاره به رشد 20درصدي صادرات كالا يادآور شد: اكنون بازارهاي آسياي ميانه براي جذب اقلام صادراتي كشور و استان بسيار مناسب و آماده است و تجار و صادركنندگان بايد تلاش كنند اين بازارها را از دست ندهند.
وي با اشاره به مشكلات موجود در بخش حمل و نقل گفت: بايد براي انجام صادرات استاندارد و بهينه به حمل و نقل كانتينري توجه ويژه‌اي شود.
استاندار مازندران با اشاره به مشكلات موجود در راه تجارت و صادرات نيز افزود: اگر مشكلي اداري پيش روي سرمايه‌گذاران و تجار است‌، يا بانك‌هاي عامل خوب عمل نمي‌كنند نبايد به حساب كج سليقگي مسوولان گذاشته شود.
وي خطاب به بانك‌هاي عامل گفت: بانك‌هاي عامل بايد با تجار و بازرگانان متفاوت برخورد كنند به گونه‌اي كه اين تفاوت موجب دلگرمي و ايجاد انگيزه شود تا بتوان ميل به توسعه را در بازرگاني به وجود آورد.
كريمي وظيفه بانك‌ها را سرعت عمل در ارائه تسهيلات به بخش خصوصي عنوان كرد و افزود: آمادگي لازم را داريم تا مشكلات تجار را با همكاري خودشان حل كنيم.
استاندار مازندران وجود بنادر نوشهر ، امير آباد و فريدون كنار در اين استان را جايگاه خوبي براي رونق تجارت و بازرگاني در استان دانست و افزود: بندر اميرآباد منطقه اي بسيار استراتژيك در شمال كشور محسوب مي‌شود و آسياي ميانه بازاري بكر براي صادرات كشور و استان خواهد بود.
كريمي تصريح كرد: با توجه به افتتاح منطقه ويژه اقتصادي اين بندر و وسعت يك هزار هكتاري آن، فعاليت تجاري و بازرگاني در اين بندر مورد توجه و استقبال كشورهاي مختلف قرار گرفته است.
وي اظهار اميدواري كرد: هرچه زودتر با استقبال صورت گرفته از سوي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي اين بندر اشباع شود‌.
استاندار مازندران در ادامه از راه اندازي پايانه صادرات ميوه و مركبات در استان خبر داد و گفت: با وجود ظرفيت‌هاي فوق‌العاده بايد از امكانات به وجود آمده نهايت استفاده را بكنيم.
در اين مراسم پيام وزير بازرگاني نيز قرائت شد. سيد مسعود مير كاظمي در بخشي از پيام خود با تاكيد بر اينكه رقابت‌پذيري بايد از درون بنگاه‌ها رشد كند‌، گفت: توسعه صادرات تنها راه تحقق چشم انداز ايران در سال 1404 است و تنها راه حل آن نيز بالا بردن رفاه عمومي در جامعه توسعه صادرات و كسب جايگاه در عرصه‌هاي بين‌المللي خواهد بود.
وي در اين پيام متذكر شد: دولت براي بهبود سطح مهارت تجار ،تنوع بخشي به كالا و خدمات صادراتي‌، تقويت ظرفيت‌هاي تجاري‌، توسعه ارتباط‌هاي خارجي‌، افزايش سهم صادرات كشور از تجارت جهاني و افزايش توليدات صادراتي تلاش مضاعف خواهد كرد.
زاد بود، مدير كل دفاتر نمايندگي‌هاي صادرات و تجار در سراسر جهان نيز از گشايش و راه‌اندازي 17 دفتر در 17 كشور از قاره‌هاي مختلف دنيا خبر داد و افزود: راه‌حل‌هاي جديدي براي استقرار دفاتر مستقل براي تجار در كشورهاي ديگر در نظر گرفته‌ايم و اگر تشكلي اقدام به اين كار كند 15‌درصد كمك بلاعوض از ما دريافت خواهد كرد.
وي همچنين از افزايش دفاتر نمايندگي‌هاي تجاري ايران خبر داد و افزود: اين دفاتر به 30دفتر افزايش خواهد يافت تا بخش خصوصي بتواند در خارج از كشور نيز استقرار يابد.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن