تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816403933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

7 ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از سکته


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: ۷ ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از سکته
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تغذیه‌ی نامناسب روی خطر سکته‌ی قلبی و مغزی تأثیر می‌گذارد. تغذیه‌ی نامتعادل می‌تواند احتمال سکته را ۵۸ درصد افزایش دهد این در حالی است که مصرف دانه‌های کامل، میوه، سبزیجات و ماهی به میزان ۳۰ درصد احتمال سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.
همراه ما باشید تا بیشتر با این مواد غذایی مفید، آشنای‌تان کنیم…

باقلا و دیگر منابع اسید فولیک را دریابید
باقلا علاوه بر این که برای قلب مفید است، از مغز شما نیز به خوبی محافظت می‌کند. به خاطر این که این ماده‌ی غذایی سرشار از اسید فولیک یا ویتامین B است.
بر اساس نتایج پژوهشی که روی نزدیک به ۱۰۰۰۰ نفر انجام گرفت داشتن رژیم غذایی سرشار از اسید فولیک خطر سکته‌ی مغزی (AVC) را به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
در طی این پژوهش محققان متوجه شدند که سه سال بعد از گنجاندن ویتامین B در رژیم غذایی داوطلبان، میزان مرگ و میر ناشی از سکته‌ی مغزی نسبت به سه سال قبل از مصرف این ویتامین، ۱۰ الی ۱۵ درصد افت داشته است.
از جو دو سر، بادام و سویا غافل نشوید
بادام، جو دو سر و سویا سه ماده‌ی غذایی مناسب یک رژیم غذایی ضد کلسترول هستند. وقتی این مواد غذایی در رژیم مناسبی که از نظر چربی‌های اشباع شده فقیر است گنجانده شود، می‌تواند میزان کلسترول مُضر یا همان LDL را به میزان ۲۸ درصد کاهش دهد که کمابیش برابر با تأثیر داروی «استاتین» است.
آنتی اکسیدان‌های محبوب
اگر میوه و سبزیجات در مقابله با خطرات بیماری‌های قلبی عروقی موثر عمل می‌کنند به این دلیل است که دارای آنتی اکسیدان‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌ها با التهاب، مقابله و از ایجاد انباشتگی در جداره‌ی رگ‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. این مواد مغذی همچنین جریان خون را در رگ‌ها بهتر کرده و از سکته پیشگیری می‌کنند.



مواد غذایی سرشار از پتاسیم میل کنید
یک دلیل منطقی برای این که موز بخورید این است که موز سرشار از پتاسیم است.
محققان ثابت کرده‌اند داشتن یک رژیم غذایی فقیر از پتاسیم یعنی کمتر از ۱٫۵ گرم در روز، خطر سکته‌ی مغزی را ۲۸ درصد افزایش می‌دهد.
نتایج یک پژوهش دیگر نشان می‌دهد داوطلب‌هایی که روزانه نه واحد میوه و سبزیجات سرشار از پتاسیم مثل سیب زمینی، آلو و انگور مصرف کرده‌اند ۳۸ درصد کمتر از افرادی که تنها چهار واحد از این مواد غذایی دریافت کرده‌اند در معرض سکته‌ی قلبی قرار می‌گیرند.
شیر بنوشید
اگر اهل شیر نیستید باید بگوییم که وقت آن رسیده از همین حالا شیر را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید. محصولات لبنی سرشار از پتاسیم، منیزیم، کلسیم و عناصری هستند که فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.
نتایج یک پژوهش ایتالیایی نشان می‌دهد تأثیر فشار خون بالا در مردانی که شیر می‌نوشند نسبت به مردانی که با این ماده‌ی غذایی بیگانه‌اند تا یک دوم کمتر است.
در واقع زمانی که شیر و محصولات لبنی فشار خون را کاهش می‌دهند به این معنی است که خطرات بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهند. یک پژوهش ژاپنی که به مدت ۲۲ سال روی ۳۱۰۰ مرد انجام گرفت نشان می‌دهد خطر بیماری‌های قلبی عروقی در افرادی که روزانه ۴٫۵ دسی لیتر شیر می‌نوشند نصف افرادی است که شیر نمی‌خورند.

منیزیم موجود در جو، آرد و ذرت
پژوهشی که تأثیر پتاسیم در کاهش خطر سکته‌ی مغزی را به اثبات رسانده بود همچنین نشان می‌دهد مواد غذایی سرشار از منیزیم احتمال این سکته را حتی در نزد افرادی که فشار خون بالایی ندارند به میزان ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.


زنده باد ماهی آزاد و ماهی‌های چرب دیگر
بدون شک شما از خواص ماهی‌های چرب در حفظ سلامت قلب‌تان باخبرید. اگر برای حفظ سلامت قلبتان ماهی میل می‌کنید باید بدانید که هم‌زمان خود را در برابر سکته‌ی مغزی بیمه می‌کنید.
خوشبختانه افرادی که ماهی بیشتری می‌خورند، مصرف گوشت قرمز و فراورده‌های گوشتی از قبیل سوسیس، کالباس و … را کاهش می‌دهند و در واقع چربی‌هایی که رگ‌ها را مسدود می‌کنند را از برنامه‌ی غذایی خود حذف می‌کنند یا کاهش می‌دهند.
باید بدانید که امگا ۳ های ماهی‌هایی مثل ماهی تن، ماهی آزاد و ماکرو برای گردش خون بهتر، مفید بوده و از التهاب و ایجاد لخته در رگ‌ها پیشگیری می‌کنند.
نتایج پژوهشی که در  Harvard Medical School روی نزدیک به ۵۰۰۰ داوطلب ۶۵ ساله انجام گرفت نشان می‌دهد مصرف یک تا چهار بار ماهی در هفته احتمال بیماری‌های قلبی عروقی را ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

۶ مهر ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن