تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806947343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بانك قرض الحسنه يكساله شد/پرداخت وام 5 ميليون توماني به صنوف


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بانك قرض الحسنه يكساله شد/پرداخت وام 5 ميليون توماني به صنوف
رئيس هيئت مديره بانك قرض الحسنه مهر ايران با تشريح عملكرد يكساله بانك، سقف تسهيلات بانك را 10 ميليون تومان براي كارآفرينان، اشتغالزايي، فعاليتهاي تحقيقاتي و 5 ميليون تومان براي صنوف اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعيل صابري امروز در اولين سالگرد تشكيل بانك قرض الحسنه مهر ايران در نشستي با خبرنگاران گفت: اين بانك با هدف تامين مالي اقشار آسيب پذير جامعه و جداسازي بخش قرض الحسنه از سيستم بانكهاي تجاري و سرمايه گذاري با فكر جمعي از خبرگان سيستم بانكي از مرداد ماه 86 صورت گيرد.

رئيس هيئت مديره بانك قرض الحسنه مهر ايران با اشاره به اينكه سرپرستي تشكيل بانك در ابتدا بر عهده معاون امور بانكي و بيمه وزارت امور اقتصادي و دارايي گذاشته شد، افزود: پيش فرضهايي براي تاسيس و آينده بانك تعريف شده بود كه يكي از اين پيش فرضها جداسازي قطعي قرض الحسنه از سيستم بانكي موجود بود.

وي مانده سپرده قرض الحسنه اشخاص در بانكهاي تجاري، تخصصي و سرمايه گذاري را 120 هزار ميليارد ريال عنوان و تصريح كرد: يعني قرار بود 120 هزار ميليارد ريال منابع قرض الحسنه بانكها به بانك قرض الحسنه منتقل شود و بانك كار خود را با اين مبلغ آغاز كند كه با اين كار بانك قرض الحسنه در آغاز فعاليت، بانكي در قد و قواره بانك سپه مي شد.

صابري افزود: اين موضوع در جلسات متعدد در حضور وزير امور اقتصادي و دارايي وقت، تائيد شد، اما پس از آن با موانع قانوني در قانون عمليات بانكي بدون ربا مواجه شديم، بنابراين اين كار عملياتي نشد و بانك مجبور شد كه بر روي پاي خود بايستد.

وي سهامداران بانك قرض الحسنه مهر ايران را 10 بانك كشور كه هر يك سهام بانك را به نسبتي به صورت نقدي و غيرنقدي تامين كرده بودند، عنوان كرد و اظهارداشت: سپرده گيري بانك از زمان افتتاح در 22 آذر ماه سال گذشته در قالب عقد قرض الحسنه آغاز شد.

رئيس هيئت مديره بانك قرض الحسنه مهر ايران از ساماندهي شعب دو منظوره بانك، برخي شعب غير كارآ و مستقل شدن شعب تا يك ماه آتي خبرداد و تعداد شعب بانك در حال حاضر را 230 شعبه اعلام كرد و گفت: هم اكنون 210 شعبه بانك با سيستم نگين به صورت آن لاين به يكديگر مرتبط هستند، همچنين در چند روز آينده بحث حساب جاري بانك آغاز به كار خواهد كرد.

وي از جذب 900 ميليارد ريال منابع و پرداخت 45 درصد اين رقم يعني حدود 400 ميليارد ريال تسهيلات، پرداخت 20 هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه ( از ارديبهشت ماه امسال تاكنون)، افتتاح 150 هزار فقره حساب بانكي و رشد 3 تا 4 درصدي جذب سپرده در بانك و انجام اقداماتي براي الكترونيكي كردن بانك خبرداد.

صابري با اشاره به اينكه هزار نفر از طريق آزمون جذب فعاليت در بانك خواهند شد، گفت: نيروهاي فعلي بانك، نيروهاي ساير بانكها هستند.

وي از تشكيل مجمع عمومي بانك براي اولين بار و تصويب صورتهاي مالي با شفافيت لازم و بدون هيچ اشكالي بنابر گزارش حسابرسان سازمان حسابرسي خبرداد و رقم تسهيلات بانك را حدود دو ميليون تومان متناسب با نياز متقاضيان اعلام كرد و افزود: با اين وجود سقف تسهيلات بانك 10 ميليون تومان است كه تاكنون پرداخت نشده است، اما بسته به نوع فعاليت به كارآفرينان، كارهاي تحقيقاتي و به منظور اشتغالزايي پرداخت خواهد شد، همچنين به صنوف نيز تا 5 ميليون تومان تسهيلات پرداخت مي شود.

رئيس هيئت مديره بانك قرض الحسنه مهر ايران در خصوص اخذ وثيقه براي پرداخت تسهيلات نيز اظهارداشت: زياد به متقاضيان سخت نمي گيريم، همچنين بانك هيچ قسط معوقي ندارد.

وي همچنين پرداخت جايزه به سپرده گذاران قرض الحسنه در بانك را منتفي ندانست و گفت: انعام، صله و جايزه جزو مستحبات در اسلام محسوب مي شوند و منع قانوني براي ارائه جايزه وجود ندارد، ولي اين كار نياز به ايجاد زيرساخت دارد.
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن