تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804511145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از پايان مرحله اول طرح آزمايشي و اين بار در محدوده ونك مرحله دوم طرح انضباط اجتماعي آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پس از پايان مرحله اول طرح آزمايشي و اين بار در محدوده ونك مرحله دوم طرح انضباط اجتماعي آغاز شد
گروه اجتماعي؛ پس از گذشت دو هفته از اجراي طرح جديد «انضباط اجتماعي» آنچه موفقيت اين طرح آزمايشي خوانده مي شود نيروي انتظامي را بر آن داشته فاز جديد اين طرح را در محدوده كلانتري 145 ميدان ونك آغاز كند. از امروز اهالي اتوبان نيايش، ميدان شيخ بهايي، خيابان ملاصدرا، اتوبان كردستان و اتوبان چمران شاهد ماموران نيروي انتظامي هستند كه مهم ترين وظيفه شان تسهيل ترافيك، قانونمند كردن تردد موتورسوارها، رفع سد معابر و جمع كردن خرده فروش ها مخصوصاً سي دي فروش از سطح خيابان و چهارراه هاست. در اين طرح از سه هزار و 200 مامور پليس، 453 دستگاه خودرو و 355 دستگاه موتورسيكلت استفاده مي شود.

طرح انضباط اجتماعي ايده سردار رجب زاده است كه به تازگي بر مسند فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ تكيه زده است. سلف او سردار احمدرضا رادان طرح امنيت اجتماعي را پايه گذارد كه مهم ترين كاركردش برخورد با اراذل و اوباش و نيز بدحجابي بود. هرچند مردم و تعدادي از كارشناسان حوزه اجتماعي انتقادهايي بر نحوه برخورد ماموران گشت هاي ارشاد در مواجهه با زنان و جوانان داشتند اما تقريباً بيشتر مردم و كارشناسان متفق القولند كه كنترل اراذل و اوباش پروژه نسبتاً موفقي بوده است. بنا بر اظهارات سردار رجب زاده طرح انضباط اجتماعي نه تنها باعث تعطيلي طرح امنيت اجتماعي نمي شود بلكه آن را نيز دربر مي گيرد.

سردار محمدرضا عليپور رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي روز گذشته از نتايج اوليه طرح انضباط اجتماعي كه در منطقه 3 شهرداري تهران برگزار شد، خبر داد و گفت؛ در حال حاضر تعداد 27 نفر از خرده فروشان مواد مخدر و 28 نفر از سارقان در اين منطقه شناسايي و دستگير شده اند. همچنين 31 سي دي فروش در منطقه 3 شهرداري شناسايي شدند كه با آنها برخورد قانوني صورت گرفته است.

«مريم بزرگ منش» زن جواني از اهالي خيابان شريعتي درباره اين طرح به خبرنگار «اعتماد» گفت؛ «به نظر مي رسد سيدخندان كمي منظم تر شده است. مخصوصاً مسافركش ها كمي نظم پيدا كرده اند اما به غير از اين تغيير چشمگيري نديدم.»

در عين حال «سياوش خندان» كه محل كارش حوالي منطقه سه شهرداري است و با موتور تردد مي كند با انتقاد از نحوه جاگيري و پوشش نيروهاي فعال در اين طرح گفت؛ «الان كمي بهتر شده اند.» براي اجراي اين طرح در محدوه ميدان ونك بيش از 200 نفر از نگهبان هاي محله با همكاري 17 شركت خدمات انضباطي به كار گرفته شده اند. به گفته سردار عليپور هدف از اين كار نظم بخشي و ايجاد امنيت در محلات است و 50 درصد اقدامات صورت گرفته در اين طرح از سوي نگهبان هاي محله اجرا خواهد شد.

عليپور در پاسخ به اين سوال كه چرا پليس در مناطق پررفت وآمد اقدام به اجراي طرح انضباط اجتماعي نمي كند، گفت؛ در حال حاضر اين طرح مراحل آزمايشي خود را پشت سر مي گذارد و اجراي آن در مناطق شلوغ نياز به مطالعات بيشتري دارد.

وي همچنين از كنترل اصناف در اين منطقه خبر داد و گفت؛ جلسات مختلفي با اتحاديه ها در رابطه با ساماندهي اصناف برگزار شده و تاكنون هيچ گونه تخلفي از سوي اصناف در محدوده اجراي طرح ديده نشده است. رئيس پليس پيشگيري فرمانده انتظامي تهران بزرگ در نشست خبري روز گذشته از بعضي از شركت ها و سازمان هاي مختلف كه در منطقه اجراي اين طرح وجود دارند، انتقاد كرد و گفت؛ بعضي از اين شركت ها و سازمان ها داراي پاركينگ با ظرفيت لازم هستند اما از پارك خودروهاي كارمندان خود در پاركينگ خودداري مي كنند. البته جلسه يي با مديران شركت ها در اين رابطه برگزار شده كه اميدواريم هر چه زودتر اين مشكل حل شود.

يكي از بندهاي اين طرح ساماندهي كارگران فصلي است كه قرار است پليس آنها را در جايگاه هاي خاص مستقر كند. هرچند طرح هايي كه پليس در گذشته در اين باره اجرا كرده همه ناموفق بوده اند اما سردار عليپور خبر از ساماندهي اين كارگران داد و گفت؛ پس از اين هر كس نياز داشته باشد، بايد به اماكن مخصوصي كه براي استقرار آنها در نظر گرفته شده است مراجعه كند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در اجراي اين طرح با افزايش گشت هاي سواري پليس تعداد گشت هاي خودرويي به 453 دستگاه و تعداد دستگاه هاي گشتي موتوري به 355 دستگاه رسيد، گفت؛ با گذشت چند روز از اجراي اين طرح، ميزان گشت ها كمتر شد كه البته اين موضوع هيچ خلئي در ماموريت هاي پليسي ايجاد نكرد. وي با تاكيد بر اينكه وضعيت ترافيكي در محدوده اجراي طرح انضباط اجتماعي يك وضعيت روان است، گفت؛ پليس اگر شاهد بي نظمي در اين رابطه باشد، ضمن اعمال قانون، برخوردهاي شديدي را نيز در نظر گرفته است. اين در حالي است كه بي نظمي هايي كه در گذشته در محدوده كلانتري 103 گاندي وجود داشت، در حال حاضر وجود ندارد.
 يکشنبه 24 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن