تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804733441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام غدير براي همه اعصار


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: پيام غدير براي همه اعصار
توصيف امام خميني از غدير و آثار آن
من در باره شخصيت حضرت امير چه مي توانم بگويم و كي چه مي تواند بگويد. ابعاد مختلفه اي كه اين شخصيت بزرگ دارد به گفتگوي ماها و به سنجش بشري در نمي آيد. كسي كه انسان كامل است و مظهر جميع اسما و صفات حق تعالي است ابعادش به حسب اسما حق تعالي بايد هزار تا باشد و ما از عهده بيان حتي يكي اش نمي توانيم برآييم . اين شخصيت كه جامع تضاد است امور متضاده در او جمع است كسي نمي تواند در حول و حوش او سخن بگويد از اين جهت من در اين موضوع بهتر مي دانم كه ساكت باشم . لكن مسئله اي را كه بهتر است ما بگوييم . انحرافاتي است كه براي ملتها و خصوصا براي شيعيان اين حضرت پيش آمده است در طول تاريخ و دستهايي كه اين انحرافات را از اول به وجود آورده اند و توطئه هايي كه بوده است در طول تاريخ و اخيرا در اين سالهاي اخير سده هاي اخير پيش آمده است آنها عرض كنم .
مسئله غدير مسئله اي نيست كه بنفسه براي حضرت امير يك مسئله اي پيش بياورد حضرت امير مسئله غدير را ايجاد كرده است . آن وجود شريف كه منبع همه جهات بوده است موجب اين شده است كه غدير پيش بيايد. غدير براي ايشان ارزش ندارد آن كه ارزش دارد خود حضرت است كه دنبال آن ارزش غدير آمده است . خداي تبارك و تعالي كه ملاحظه فرموده است كه در بشر بعد از رسول الله كسي نيست كه بتواند عدالت را به آن طوري كه بايد انجام بدهد آن طوري كه دلخواه است انجام بدهد مامور مي كند رسول الله را كه اين شخص را كه قدرت اين معنا را دارد كه عدالت را به تمام معنا در جامعه ايجاد كند و يك حكومت الهي داشته باشد اين را نصب كن . نصب حضرت امير به خلافت اين طور نيست كه از مقامات معنوي حضرت باشد مقامات معنوي حضرت و مقامات جامع او اين است كه غدير پيدا بشود. و اينكه در روايات ما و از آن زمان تا حالا اين غدير را آن قدر ازش تجليل كرده اند نه از باب اينكه حكومت يك مسئله اي است حكومت آن است كه حضرت امير به ابن عباس مي گويد كه « به قدر اين كفش بي قيمت هم پيش من نيست » آنكه هست اقامه عدل است . آن چيزي كه حضرت امير ـ سلام الله عليه ـ و اولاد او مي توانستند در صورتي كه فرصت بهشان بدهند اقامه عدل را به آن طوري كه خداي تبارك و تعالي رضا دارد انجام بدهند اينها هستند لكن فرصت نيافتند. زنده نگه داشتن اين عيد نه براي اين است كه چراغاني بشود و قصيده خواني بشود و مداحي بشود اينها خوب است اما مسئله اين نيست مسئله اين است كه به ما ياد بدهند كه چطور بايد تبعيت كنيم به ما ياد بدهند كه غدير منحصر به آن زمان نيست غدير در همه اعصار بايد باشد و روشي كه حضرت امير در اين حكومت پيش گرفته است بايد روش ملتها و دست اندركاران باشد. قضيه غدير قضيه جعل حكومت است اين است كه قابل نصب است و الا مقامات معنوي قابل نصب نيست يك چيزي نيست كه با نصب آن مقام پيدا بشود لكن آن مقامات معنوي كه بوده است و آن جامعيتي كه براي آن بزرگوار بوده است اسباب اين شده است كه او را به حكومت نصب كنند و لهذا مي بينيم كه در عرض صوم و صلوه و امثال اينها مي آورد و ولايت مجري اينهاست . ولايتي كه در حديث غدير است به معناي حكومت است نه به معناي مقاوم معنوي . و حضرت امير را همانطوري كه من راجع به قرآن عرض كردم كه قرآن ـ در روايات است اين ـ نازل شده است به منازل مختلف كلياتش سبع و الي سبعين و الي زيادتر تا حالا رسيده است به دست ماها به صورت يك مكتوب حضرت امير هم اين طور است رسول خدا هم اين طور است . مراحل طي شده است تنزل پيدا كرده است . از وجود مطلق تنزل پيدا كرده است از و جود جامع تنزل پيدا كرده است و آمده است پايين تا رسيده است به عالم طبيعت در عالم طبيعت اين وجود مقدس و آن وجود مقدس و اولياي بزرگ خدا. بنابراين اينكه حديث غدير را ما حساب كنيم كه مي خواهد يك معنويتي را براي حضرت امير يا يك شاني براي حضرت امير درست كند نيست . حضرت امير است كه غدير را به وجود آورده است مقام شامخ اوست كه اسباب اين شده است كه خداي تبارك و تعالي او را حاكم قرار بدهد.
ادامه نبوت
اين روز مبارك كه از اعياد بزرگ اسلام است و بر حسب نفوس ما بالاترين عيد است و نكته اش هم اين است كه اين ادامه نبوت است ادامه آن معنويت رسول الله است ادامه آن حكومت الهي است . از اين جهت از همه اعياد بالاتر است و ما در اين روز سعيد يكي از چيزهايي كه وارد شده است اين است كه بگوييم بخوانيم : الحمدلله الذي جعلنا من المتمسكين بولايه اميرالمومنين و اهل بيته » .
تمسك به ولايت اميرالمومنين چي هست يعني ما همين اين را بخوانيم و رد بشويم آن هم تمسك به ولايت اميرالمومنين در روزي كه ولايت به همان معناي واقعي خودش بوده است نه تمسك به محبت اميرالمومنين تمسك به محبت اصلا معنا هم ندارد تمسك به مقام ولايت آن بزرگوار به اينكه گر چه ما و بشر نمي تواند به تمام معنا آن عدالت اجتماعي و عدالت حقيقي را كه حضرت امير قدرت بر پياده كردنش داشت نمي توانيم ماها و هيچ كس قدرت نداريم كه پياده كنيم لكن اگر آن الگو پيدا شده بود و حالا هم ما بايد به يك مقدار كمي كه قدرت داريم تمسك كنيم . تمسك به مقام ولايت معنايش اين است كه يكي از معاني اش اين است كه ما ظل آن مقام ولايت باشيم مقام ولايت كه مقام توليت امور بر مسلمين و مقام حكومت بر مسلمين است اين است كه اگر چنانچه حكومت تشكيل شد حكومت تمسكش به ولايت اميرالمومنين اين است كه آن عدالتي كه اميرالمومنين اجرا مي كرد اين هم به اندازه قدرت خودش اجرا كند. به مجرد اينكه ما بگوئيم ما متمسك هستيم به اميرالمومنين اين كافي نيست اين تمسك نيست اصلش وقتي كه حكومت الگو قرار داد اميرالمومنين سلام الله عليه را در اجرا حكومتش در اجراي چيزهايي كه بايد اجرا بكند اگر او را الگو قرار داد اين تمسك كرده است به ولايت اميرالمومنين . اگر چنانچه او الگو نباشد يا اينكه تخلفات حاصل بشود از آن الگوي بزرگ هزار مرتبه هم روزي بگويد خدا ما را از متمسكين قرار داده است جز يك كذبي چيزي نيست ...

اميرالمومنين در زمان حكومتش كه بسيار كوتاه و بسيار با ناگوارها مقابل بود مي بيند كه وقتي كه آن نامه را به مالك اشتر مي نويسد چه مسائل مهمي را مسائل سياسي را مسائل اجتماعي را همه چيز را در آنجا ذكر مي فرمايد با اينكه يك بخشنامه اي براي يك نفر بوده است يك نامه اي براي يك نفر بوده است و آن اين است كه مي گويد كه به حسب نقلي كه شده است كه يك خلخال را از پاي يك ذمي در حكومت او در آوردند به حسب اين روايت مي فرمايد كه اگر انسان بميرد براي اين اين ملوم نيست . شيعه اين است كه اينطور باشد نه مثل ما شيعه اين است كه اگر چنانچه در حكومت اسلامي در كشور اسلامي ظلم ولو به يك ذمي وارد بشود آن هم ظلم به همين كمي كه يك خلخال را از پاي يك ذميه در آورند بگويد كه انسان اگر بميرد ملوم نيست ملامت نبايد به او بشود اينطور اهميت دارد.
عيد مظلومان و محرومان
عيد غدير از بزرگترين اعياد مذهبي است اين عيد عيدي است كه مال مستضعفان است عيد محرومان است عيد مظلومان جهان است عيدي است كه خداي تبارك و تعالي به وسيله رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم براي اجراي مقاصد الهي و ادامه تبليغات و ادامه راه انبيا حضرت امير سلام الله عليه را منصوب فرمودند. بايد ما تاسف بخوريم از اين كه نگذاشتند دست هاي خائن براي جنگ هايي كه در زمان تصدي ايشان به امور بود آن جنگ ها و جنگ افروزي ها نگذاشتند كه چهره اين مرد بزرگ در ابعاد مختلفي كه دارد نمايان بشود. اين بزرگوار شخصيتي است كه داراي ابعاد بسيار است و مظهر اسم جمع الهي است كه داراي تمام اسما و صفات است . تمام اسما و صفات الهي در ظهور و در بروز در دنيا و در عالم با واسطه رسول اكرم در اين شخصيت ظهور كرده است . و ابعادي كه از او مخفي است بيشتر از آن ابعادي است كه از او ظاهر است . همين ابعادي هم كه دست بشر به آن رسيده است و مي رسد در يك مردي در يك شخصيتي جمع شده است جهات متناقض جهاد متضاد. انساني كه در حال اينكه زاهد و بزرگترين زاهد است جنگجو و بزرگترين جنگجوست در دفاع از اسلام . اينها در افراد عادي جمع نمي شود آن كه زاهد است به حسب افراد عادي جنگجو نيست . آن كه جنگجوست زاهد نيست . در عين حالي كه در معيشت آن طور زهد مي كردند و آن طور در خوراك و در آن طور چيزها به حداقل قناعت مي كردند قدرت بازو داشتند آن قدر بازو را و اين هم جز اموري است كه جمعش جمع متضادين است . در عين حالي كه داراي علوم متعدده و داراي علوم معنويه و روحانيه و ساير علوم اسلامي است در عين حال مي بينيم كه در هر رشته اي مردمي كه اهل آن رشته اند او را از خودشان مي دانند پهلوان ها حضرت امير را از خودشان مي دانند فلاسفه حضرت امير را از خودشان مي دانند عرفا حضرت امير را از خودشان مي دانند فقها حضرت امير را از خودشان مي دانند هر قشري كه اهل يك رشته است حضرت امير را از خودش مي داند. و حضرت امير از همه است داراي همه اوصاف است و داراي همه كمالات .
مقام ولايت مقام توليت امور مسلمين و مقام حكومت بر مسلمين است
به مجرد اين كه بگوئيم ما متمسك هستيم به اميرالمومنين اين كافي نيست اگر او را الگو قرارداد تمسك كرده است
غدير بايد در همه اعصار باشد و روشي كه حضرت امير در حكومت پيش گرفت بايد روش ملت ها و دست اندركاران باشد
غدير ادامه نبوت است
قضيه غدير قضيه جعل حكومت است
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن