تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816779290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا/ بااحداث ‪ ۲۷۰۰‬كيلومتر خط انتقال شبكه گاز كشور تقويت شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا/ بااحداث ‪ ۲۷۰۰‬كيلومتر خط انتقال شبكه گاز كشور تقويت شده است
اقتصاد. شركت ملي گاز ايران. مصرف گاز
مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت: با احداث ‪ ۲۷۰۰‬كيلومتر خط انتقال گاز سراسري ،منطقه‌اي و استاني و ايجاد ‪ ۱۰‬ايستگاه تقويت فشاربامجموع سرمايه گذاري ‪ ۷۰‬تريليون ريال،تمام سرشاخه‌هاي گاز كشور تقويت شده است و با رعايت الگوي مصرف گاز توسط مصرف‌كنندگان ،مشكلي درفصل زمستان انتظار نمي رود.

عزيزالله رمضاني روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا با اشاره به اينكه استفاده بهينه از گاز طبيعي و رعايت نكات ايمني مورد تاكيد شركت ملي گاز ايران است، مزاياي رعايت الگوي مصرف گاز ازسوي مصرف‌كنندگان را صرفه جويي در مصرف سوخت و جلوگيري از اتلاف انرژي، كاهش آلودگي هوا، كمك به اقتصاد خانواده، كمك به اقتصاد ملي، كاهش استهلاك سيستم‌هاي حرارتي و افزايش رفاه نسبي در نتيجه مصرف صحيح انرژي ،عنوان كرد.

وي در خصوص برنامه‌هاي افزايش توليد گاز در كشور به دريافت ‪ ۵۰‬ميليون مترمكعب گاز در روز از مراحل ‪ ۹‬و ‪ ۱۰‬ميدان گازي پارس جنوبي و ‪ ۲۵‬ميليون مترمكعب گاز در روز از ميدان‌هاي مستقل مركزي گاز شامل ميادين كنگان، پارسيان و خراسان و هرمزگان اشاره كرد و افزود: درحال حاضر دو واحد مرحله ‪ ۹‬توسعه ميدان پارس جنوبي راه اندازي، گاز تصفيه شده و به شبكه سراسري گاز انتقال يافته است.

اين مقام مسئول ميزان دريافت كنوني گاز از مرحله ‪ ۹‬توسعه ميدان گازي پارس جنوبي را ‪ ۲۵‬ميليون مترمكعب و دريافت گاز از ميادين مستقل و مركزي گاز درمناطق گفته شده را ‪ ۱۰‬ميليون مترمكعب در روز اعلام كرد و افزود: اين رقم بتدريج تا سطح ‪ ۲۵‬ميليون متر-مكعب در روز در ماه‌هاي آذر و دي ماه امسال افزايش مي‌يابد.

وي در خصوص طرح‌هاي احداث خطوط انتقال سراسري گاز، گفت: عمليات احداث خط لوله ششم سراسري گاز با طول ‪ ۴۹۲‬كيلومتر و قطر ‪ ۵۶‬اينچ به منظور انتقال گاز مراحل ‪ ۹‬و ‪ ۱۰‬پارس جنوبي و تقويت شبكه سراسري گاز و تقويت شبكه گاز استان خوزستان و گازرساني به شهرهاي مهم استان بوشهر پايان يافته و آزمايش‌هاي آن انجام و خط يكپارچه شده است.

وي با اشاره به اينكه بهره برداري از خط لوله ششم سراسري گاز در پايداري شبكه گاز كشور بسيار تاثيرگذار است، در خصوص خط لوله گاز هشتم سراسري گاز ، گفت: اين خط از نقطه پارسيان شروع مي‌شود و تا حوالي تهران به طول ‪۱۱۰۰‬ كيلومتر و قطر ‪ ۵۶‬اينچ ادامه دارد. ‪ ۵۵۰‬كيلومتر از اين خط به صورت يكپارچه تا ابركوه آماده شده و مورد بهره برداري قرار گرفته است.

به گفته رمضاني، امتداد اين خط از ابركوه تا نائين به طول ‪ ۱۹۸‬كيلومتر و قطر ‪ ۵۶‬اينچ در دست اقدام است و پيش بيني مي‌شود تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد و اكنون از پيشرفت ‪ ۷۵‬درصد برخوردار است.

وي با اشاره به اينكه پيمانكار امتداد خط از نائين تا تهران انتخاب شده است و سال آينده به بهره برداري مي‌رسد، در خصوص خط لوله سوم سراسري گاز، گفت: ادامه خط لوله سراسري سوم گاز حدفاصل ساوه - قزوين- كوهين به طول ‪ ۱۶۵‬كيلومتر و قطر ‪ ۵۶‬اينچ مراحل پاياني اجرايي را طي مي‌كند و تا پايان آذر ماه امسال به بهره برداري مي‌رسد.

مديرعامل شركت ملي گاز ايران در ادامه گفت وگويش با خبرنگار اقتصادي ايرنا، تاكيد كرد: سه طرح گفته شده در جهت تقويت خطوط سراسري گاز كشور است و افزايش ظرفيت خطوط انتقال و امكان انتقال گاز بيشتر به شمال و شمال غرب كشور و غرب و شمال شرق كشور را فراهم مي‌كند.

رمضاني به احداث خط لوله ديگري براي تقويت شبكه گاز شمال و شمال شرق كشور اشاره كرد و افزود: اين خط، خط دوم شمال و شمال شرق به طول ‪ ۸۰۰‬كيلومتر و قطر ‪ ۴۸‬اينچ است. انشعاب ‪ ۱۰۷‬كيلومتر از اين خط به قطر ‪ ۴۲‬اينچ از استان تهران شروع مي‌شود و به استان‌هاي سمنان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، گلستان و مازندران متصل مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه تكميل اين خط تقويت شبكه گاز شمال و شمال شرق كشور را سرعت مي‌بخشد، تاكيد كرد: اين خط لوله در جهت قطع وابستگي شمال كشور به گاز وارداتي از تركمنستان است.

اين مقام مسئول ضمن بيان اينكه ‪ ۴۱۷‬كيلومتر از اين خط به صورت يكپارچه در حال تكميل و اتصالات آن در حال انجام است، از تكميل آن تا پايان آذر ماه جاري و تزريق گاز به آن خبر داد.

رمضاني طرح ديگر در دست اقدام را احداث خط لوله سوم سراسري براي تامين گاز استان‌هاي شمال غرب و غرب كشور به طول ‪ ۷۳۷‬كيلومتر عنوان كرد و افزود ‪ :۴۱۹‬كيلومتر از اين خط نيمه اول امسال به بهره برداري رسيد و مابقي آن سال گذشته بهره برداري شد. بدين ترتيب اكنون اين خط ‪ ۷۳۷‬كيلومتري را در اختيار داريم كه در تقويت شبكه شمال و شمال غرب كشور بسيار تعيين‌كننده است.

معاون وزير نفت در امور گاز به طرح ديگر كه خط لوله پنجم سراسري گاز به طول ‪۵۰۴‬كيلومتر به قطر ‪ ۵۶‬اينچ است، اشاره كرد و افزود: تمام عمليات احداث اين خط پايان يافته و ايستگاه‌هاي تقويت فشار روي اين خط در عسلويه آماده بهره برداري است كه اكنون مراحل آزمايشي را طي مي‌كند.

رمضاني از ديگر طرح‌هاي بهره برداري شده را تعويض خط لوله دوم سراسري به طول ‪ ۱۷‬كيلومتر و قطر ‪ ۵۶‬اينچ در نيمه اول سال جاري براي تقويت افزايش بهره برداري از خط دوم سراسري گاز اعلام كرد.

به گفته اين مقام مسئول، براي افزايش ظرفيت خطوط سراسري گاز تعدادي ايستگاه تقويت فشار در برنامه قرار داشت به طوري كه ايستگاه قزوين در سال جاري بهره برداري شد. همچنين ايستگاه تقويت فشار شهرضا در خط چهارم سراسري گاز تا پايان آذرماه به بهره برداري مي‌رسد.

مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به اينكه ايستگاه تقويت فشار تكاب روي خط لوله سوم سراسري گاز شمال غرب كشور تا پايان آذرماه به بهره برداري مي‌رسد، افزود: ايستگاه‌هاي تقويت فشار خنج و صفاشهر روي خط لوله چهارم نيز تا پايان آذر ماه امسال يك واحد اضافه مي‌شود كه درجهت افزايش ظرفيت انتقال است.

وي با اشاره به اينكه در منطقه خوزستان دو ايستگاه تقويت فشار شهيد محمدي و شهيد مصطفوي تا پايان سال جاري به بهره برداري مي‌رسد، تصريح كرد، در تعدادي از ايستگاه‌هاي تقويت فشار با تغيير آرايش ايستگاه‌ها امكان افزايش بهره وري از ايستگاه‌ها و افزايش حجم گاز ورودي فراهم شده است.

رمضاني تصريح كرد: در تعدادي از ايستگاه‌ها با انجام طراحي و مهندسي ايستگاه‌ها به صورت دو طرفه شده است به طوري كه جريان گاز باتوجه به شرايط روز به صورت رفت و برگشت تغيير مي‌يابد.

وي به احداث تعدادي خطوط منطقه‌اي براي تقويت شبكه‌هاي گاز مناطق و استاني كه بهره برداري شده است، اشاره كرد و افزود: مهمترين آنها خط لوله پنجم تهران به طول ‪ ۲۴۲‬كيلومتر و قطر ‪ ۵۶‬و ‪ ۴۸‬اينچ براي تقويت شبكه انتقال گاز تهران و استان‌هاي شمال و شمال غرب كشور نقش تعيين‌كننده اي دارد.

به گفته اين مقام مسئول، اين خط لوله به همراه يك ايستگاه ورودي شهر تهران و ظرفيت ‪ ۳۰۰‬هزار مترمكعب در ساعت به انضمام حدود ‪ ۲۵‬كيلومتر خط ‪۳۶‬ اينچ آماده بهره برداري است. تزريق گاز به اين خط شروع شده و در تامين گاز منطقه شرق تهران بسيار تعيين‌كننده است.

رمضاني از ديگر خطوط تقويت‌كننده شبكه گاز كشور را بهره برداري از خط لوله تبريز - مياندوآب به طول ‪ ۱۶۴‬كيلومتر و قطر ‪ ۳۶‬اينچ براي تقويت شبكه انتقال گاز استان‌هاي شمال غرب كشور عنوان كرد و افزود: خط لوله دوم كرمانشاه به طول ‪ ۴۲‬كيلومتر و قطر ‪ ۲۰‬اينچ هفته گذشته بهره برداري شد.

اين خط در جهت افزايش ضريب بهره وري استان‌هاي كرمانشاه و ايلام و گازرساني به واحدهاي پتروشيمي و سيمان كرمانشاه استفاده مي‌شود.

وي به خط لوله ‪ ۷۲‬كيلومتري و قطر ‪ ۲۰‬اينچي ماهي شهر- روانسر در استان كرمانشاه براي تقويت فشار گاز شمال استان كرمانشاه و جنوب استان كردستان كه در مراحل پاياني است اشاره كرد و افزود: اين طرح تا پايان آذرماه امسال به بهره برداري مي‌رسد.

به گفته رمضاني، خط لوله انتقال گاز چخماق - تربت حيدريه به طول ‪۶۱‬ كيلومتر و قطر ‪ ۲۴‬اينچ براي تقويت فشار گاز شهرستان‌هاي كاشمر و خليل آباد و بردسكن كه سال قبل با مشكل افت فشار مواجه بودند، در نيمه آبان ماه امسال به بهره برداري رسيد.

وي افزود: خط انتقال كلات - درگز به طول ‪ ۱۹۵‬كيلومتر و قطر ‪ ۱۶‬اينچ در زمستان سال قبل به بهره برداري رسيد و در جهت قطع وابستگي به گاز وارداتي از تركمنستان بود كه مناطق لطف آباد و درگز و نوخندان و ساير نيازهاي منطقه را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

وي از ديگر خطوط انتقال گاز كه بهره برداري شده است را خط انتقال اهر - دوزدوزان در آذربايجان شرقي به طول ‪ ۵۸‬كيلومتر و قطر ‪ ۲۰‬اينچ براي تامين نياز شهرهاي منطقه و تقويت شبكه انتقال گاز استان در اواخر مهرماه امسال اعلام كرد و افزود: خط انتقال دوم مشكين شهر به طول ‪ ۵۰‬كيلومتر و قطر ‪۱۶‬ اينچ براي تامين گاز منطقه در دست اجرا است و تا يك ماه آينده به بهره برداري مي‌رسد.

رمضاني افزود: خط انتقال اردبيل به نيروگاه سبلان به طول ‪ ۳۰‬كيلومتر و قطر ‪ ۳۰‬اينچ براي تامين گاز نيروگاه‌ها و تقويت فشار گاز منطقه تا يك ماه آينده به بهره برداري مي‌رسد. همچنين خط انتقال دوم اروميه حدفاصل تسوج تا سلماس به قطر ‪ ۲۴‬اينچ و طول ‪ ۴۲‬كيلومتر در اوايل مهرماه امسال به بهره برداري رسيد كه در تقويت شبكه گاز استان آذربايجان غربي بسيار تعيين كننده است.

معاون وزير نفت گفت: خط لوله دوم گاز كرمان به طول ‪ ۶۰‬كيلومتر و قطر ‪۳۰‬ اينج براي تقويت شبكه گاز كرمان و تامين نيازهاي نيروگاه و صنايع مستقر در منطقه در دست اجرا است كه تا اواخر سال جاري به بهره برداري مي‌رسد.

وي بااشاره به اينكه تعدادي خطوط سراسري گاز در مراحل مختلف اجرايي مي باشند، تصريح كرد: در مجموع ‪ ۲۷۰۰‬كيلومتر خط انتقال گاز در سال جاري به بهره برداري رسيده و يا تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد كه در تقويت شبكه سراسري گاز بسيار تعيين‌كننده مي‌باشند. بدين ترتيب اين ميزان خط لوله به ‪ ۲۸‬هزار كيلومتر خط لوله انتقال گاز موجود كشور افزوده مي شود.

وي بااشاره به اينكه ركورد توليد گاز كشور اكنون به ‪ ۴۸۵‬ميليون متر مكعب در روز رسيده است و اين ميزان هر روز افزايش مي‌يابد و موازنه توليد و مصرف گاز در كشور برقرار است و تمام گاز توليدي مصرف مي‌شود، پيش بيني كرد: رقم توليد گاز در زمان اوج مصرف تا پايان سال به حدود ‪ ۵۴۰‬ميليون مترمكعب در روز برسد.

وي ميانگين مصرف گاز در بخش‌هاي خانگي و تجاري در آبان ماه امسال را ‪۲۴۵‬ ميليون متر مكعب در روز اعلام كرد و گفت: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه ‪ ۱۸۳‬ميليون مترمكعب در روز بود، ‪ ۳۳/۵‬درصد رشد دارد.

اين مقام مسئول بخشي از علت رشد مصرف گاز در آبان ماه امسال را رشد هفت درصدي تعداد مشتركان گاز عنوان كرد و افزود: علت عمده افزايش مصرف گاز در اين ماه برودت بيشتر هوا نسبت به سال قبل و افزايش مصرف گاز طبيعي فشرده (سي.ان.جي) بوده است.

وي بااشاره به اينكه نيروگاه‌هاي كشور از ابتداي سال جاري بالغ بر ‪۳۵‬
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن