تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816412186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا از اروپا براي بستن گوانتانامو درخواست كمك كرد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: آمريكا از اروپا براي بستن گوانتانامو درخواست كمك كرد
خبرگزاري آريا- دولت آمريكا فشار فزاينده اي به كشورهاي اروپايي وارد مي كند كه دهها زنداني بازداشتگاه گوانتانامو را تحويل بگيرند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پرس تي وي، به گفته جان بلينگر، مشاور حقوقي وزير خارجه آمريكا، اين كشور از متحدان اروپايي خود خواسته است، شماري از زندانيان بازداشتگاه گوانتانامو را كه تهديد براي غرب نيستند اما امكان بازگرداندن آنها به كشور خودشان وجود ندارد تحويل بگيرند.

روزنامه تايمز لندن به نقل از يكي از مقامات وزارت خارجه آمريكا گزارش كرد، اعضاي اتحاديه اروپا با اين درخواست مخالفت كرده اند.

بلينگر با انتقاد از اين پاسخ كشورهاي اروپايي گفت، تقاضاي مكرر اين كشورها براي بسته شدن بازداشتگاه گوانتانامو بدون همكاري خود آنها موثرنخواهد بود.

به گفته مقامات آمريكايي، بيش ازيك پنجم 250 زنداني باقي مانده در بازداشتگاه گوانتانامو اهل كشورهاي چين، ليبي، روسيه، تونس و ازبكستان هستند كه در صورت بازگردانده شدن به كشور خود ممكن است با مجازاتهاي سنگين و حتي مرگ روبرو شوند.

كشور آمريكا از سال 2002 و به دنبال تهاجم به افغانستان شمار زيادي از دستگير شدگان را به عنوان متهم به دخالت در تروريسم به پايگاه نظامي گوانتانامو در سواحل كوبا منتقل كرد. بسياري از اين زندانيان به رغم اعتراضهاي داخلي و جهاني گسترده براي سالها به صور بلاتكليف در اين بازداشتگاه نگهداري شده اند و از روشهاي گوناگون شكنجه روحي و جسمي براي اعتراف گيري از آنان استفاده شده است.

فشارهاي گسترده دولت آمريكا را در ماههاي گذشته وادار كرده است به دنبال چاره اي براي بستن اين زندان بگردد. به دنبال درخواست دولت آمريكا از كشورهاي اروپايي در اين باره، دولت انگليس تاكنون 13 تن از زندانيان گوانتانامو را كه شهروند اين كشور بوده اند به انگليس بازگردانده است و براي پذيرش دو زنداني ديگر به نامهاي بنيام محمد و شاكر عامر كه حق زندگي در انگليس را دارند اعلام آمادگي كرده است.

همچنين، تاكنون آلباني چند زنداني عضو گروههاي جدايي طلب غرب چين را پذيرفته است و پرتغال نيز براي پذيرش شمار ديگري از اين افراد اعلام آمادگي كرده است و كشورهاي ديگر اروپايي را به اقدام مشابه تشويق مي كند.

اين در حالي است كه به گفته يكي از مقامات ارشد وزارت خارجه آمريكا، نگاه خصمانه مردم اروپا به جرج بوش رئيس جمهور آمريكا مانع اصلي همكاري كشورهاي اين منطقه در همكاري با آمريكا درباره زندانيان گوانتانامو شده است. وي افزود مي رود، باراك اوباما رئيس جمهور منتخب آمريكا پس از به دست گرفتن قدرت در كاخ سفيد در اينباره با مشكلات كمتري روبرو شود. اين در حالي است كه اوباما بستن زندان گوانتانامو را يكي از وعده هاي اصلي خود به مردم آمريكا قرار داده است.

به نظر ميرسد اوباما ناچار خواهد شد، 30 تا 80 زنداني مهم گوانتانامو را در آمريكا نگه دارد و براي بستن زندان بايد پس از انتقال آنها از پايگاه گوانتانامو در ساحل كوبا به داخل خاك آمريكا اين افراد را با حقوق قانوني در دادگاههاي رسمي محاكمه كند.

كارشناسان پيش بيني مي كنند با توجه به محتوي امنيتي پرونده اين افراد و ضرورت شهادت مقامات سازمان امنيت آمريكا(سيا) دولت آمريكا مجبور خواهد شد براي محاكمه اين زندانيان دادگاههاي ويژه اي تشكيل دهد.

با اين حال از آنجا كه اعترافات پيشين شمار زيادي از اين زندانيان با استفاده از شيوه هاي اعتراف گيري ويژه و شكنجه صورت گرفته است، پيش بيني مي شود مجازاتهاي تعيين شده در دادگاه هاي نظامي براي اين زندانيان لغو گردد و بسياري از آنان به مجازاتهاي خفيف تري محكوم شوند.
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن