تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821063271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايرج راد:شهرداري‌ براي حفظ جان ما كاري كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايرج راد:شهرداري‌ براي حفظ جان ما كاري كند
پيشنهاد هنرمندان اين است كه سازه جديد با نام «تكيه‌ملت» به محلي براي نمايش‌هاي مذهبي و تعزيه تبديل شود.

به گزارش شبكه ايران، «ايراج راد» بازيگر و كارگردان تئاتر پس از نامه اخير وزير ارشاد خطاب به شهردار تهران، در گفت و گوي خود با شبكه ايران اظهار داشت: در حال حاضر دو مسئله بسيار مهم وجود دارد كه نخستين آن، حفظ و نگهداري «تئاتر‌شهر» به عنوان يك بناي فرهنگي-تاريخي و حرفه‌اي‌ترين مكان اجراي نمايش درايران است. مسئله دوم ساخت و سازهاي ضلع جنوبي اين مجموعه است كه من خواهش مي‌كنم وزارت ارشاد مجوز اين بنا را به گونه‌اي ديگر در نظر گرفته و پيشنهاد ما اين است كه سازه جديد با نام «تكيه‌ملت» به محلي براي نمايش‌هاي مذهبي و تعزيه تبديل شود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه اكنون نبايد دنبال مقصر بگرديم، افزود: زمان شروع ساخت اين بناي جديد سال 82 بوده است و در آن سال نيز ما با شهردار منطقه11 شهرداري تهران و همچنين شوراي شهر جلساتي داشتيم و قرار بر ساخت مسجد بود اما اكنون صحبت‌هايي مبني بر تجاري بودن ساختمان مطرح مي‌شود. در واقع مشكلات از زماني شروع شد كه گودبرداري‌هاي اين مجموعه آغاز شد و اولين ترك‌ها در تالار «قشقايي» افتاد.

«ايرج راد» همچنين با بيان اينكه ما هنوز هم بودجه كافي براي مرمت «تئاتر‌شهر» نداريم، گفت: خواهش ما از شهرداري اين است كه يك اقدام جدي براي حفظ امنيت و جان هنرمندان و مردم كرده و اگر قرار است كمكي انجام دهد با امكانات مالي كه در اختيار دارد به بازسازي اين مجموعه كمك كند.

وي در ادامه سخنان خود افزود: اين مكان جديد كه در كنار مجموعه قديمي «تئاتر‌شهر» ساخته مي‌شود هم از نظر ارتفاع و هم ساخت و ساز بيروني بايد با مجموعه پيشين هم‌خواني داشته باشد. اين مكان در واقع بايد گسترش دهنده فضاي نمايشي مجموعه «تئاتر شهر» شود و ما قبلن هم اعلام كرده بوديم كه در صورت نياز به ساخت مسجد، در ضلع شمال شرقي خيابان «شهيد برادران مظفر» زميني با ابعاد 3000 متر و مربوط به منطقه 11 شهرداري تهران هست كه مي‌تواند فضاي بسيار خوبي براي ساخت مسجد باشد.

هفته پيش نيز «صفار هرندي» وزير ارشاد خطاب به شهردار تهران نوشته بود: «صرف‌نظر از توافق قبلي ميان شهرداري تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دوره پيش از مسئوليت ما، آنچه امروز براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اهميت دارد تامين امنيت مردم و حفاظت از ساختمان تئاتر شهر به عنوان بخشي از ميراث فرهنگي است.»

صحبت از ساخت پاركينگ و تجاري بودن اين مجموعه جديد مي‌تواند انحرافي از طرح پيشين تلقي شود و اين مسئله نه‌تنها براي سازندگان، بلكه براي هنرمندان نيز مي‌تواند بسيار بد باشد. چراكه ساخت يك مجموعه تجاري در كنار يك مجموعه فرهنگي با سابقه همچون «تئاتر‌شهر» لطمه‌هاي جبران ناپذيري را به تنها مجموعه حرفه‌اي نمايش در ايران خواهد زد.

همچنين «راد» در پايان صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه هم‌اكنون ساخت و سازها متوقف شده است، گفت: اميدوارم كه اين مسئله تنها به مربوط به روزهاي نزديك به مراسم «تئاتر‌فجر» نبوده و پس از آن به فراموشي سپرده نشود.

نظرات كاربران:
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن