تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816181486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميركاظمي در پاسخ به مهر(2):تعرفه واردات ميوه از 15 بهمن كاهش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ميركاظمي در پاسخ به مهر(2):تعرفه واردات ميوه از 15 بهمن كاهش مي يابد
وزير بازرگاني از كاهش تعرفه واردات ميوه از 15 بهمن ماه سال جاري براي تنظيم بازار شب عيد خبر داد و اعلام كرد: در بودجه سال آينده 350 ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت جوايز صادراتي گنجانده مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدمسعود ميركاظمي امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تنظيم بازار شب عيد گفت: بانكها براي خريد داخلي ميوه تسهيلاتي در اختيار مباشران قرار مي دهند تا در فصل خاصي سيب و مركبات بخرند و ذخيره سازي كنند.

وزير بازرگاني در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر افزود: طي دو سال اخير مباشران با مشكلات عمده به لحاظ دريافت تسهيلات مواجه بودند كه يا بانكها پول نداشتند يا وثيقه متقاضيان را قبول نمي كردند كه بر اين اساس، تلاش مي شود امسال مسائل را حل كنند.

وي اظهار داشت: معمولا تعرفه سيب و مركبات در تاريخ 15 بهمن ماه كاهش مي يابد و تا ارديبهشت ماه سال بعد نيز ادامه خواهد داشت. بر اين اساس، در هفت ماهه ابتداي سال جاري نيز 3 هزارتن سيب وارد كشور شده كه در مقابل 101 هزار و 500 تن سيب به خارج از كشور صادر شده است كه البته قسمت اعظم صادرات سيب كشور در نيمه دوم سال اتفاق مي افتد.

ميركاظمي گفت: در سال 86 نيز 5 هزار و 370 تن سيب وارد كشور شده كه در مقابل 273 هزار و 700 تن وارد كشور شده است.

وزير بازرگاني افزود: صادرات انگور نيز از كشور در سال گذشته 16 هزار و 900 تن بوده كه بر اين اساس 743 تن انگور به كشور وارد شده است، ضمن اينكه سال گذشته حدود 160 هزار و 500 تن كشمش از ايران صادر شده كه اين معادل 656 هزار تن صادرات انگور است، تعرفه انگور به هيج عنوان تغيير نمي كند ولي تعرفه واردات سيب و مركبات بهمن ماه كاهش خواهد يافت.

خودرو

وي در خصوص قيمت خودرو اظهار داشت: يك آئين نامه در دولت قبلي مصوب شده كه كميته خودرو تشكيل شود كه متاسفانه وزارت بازرگاني در آن حضور ندارد كه بر اين اساس، پيشنهاد داده ايم كه اين آئين نامه اصلاح شود كه سازمان حمايت نيز عضو باشد كه اين امر در دستور كار دولت است تا نرخ گذاري با نظارت وزارت بازرگاني باشد.

ميركاظمي گفت: در مورد كاهش قيمت خودرو با توجه به كاهش قيمت مواد اوليه در دنيا هنوز نمي توان پيش بيني كرد البته به دليل اينكه برخي از مواد اوليه ذخيره سازي شده و قطعا خريدها با نرخ بالايي در گذشته صورت گرفته بايد فرصت داد كه با خريد مواد اوليه با قيمت جديد بتوان قيمت را كاهش داد.

ماليات بر ارزش افزوده

وزير بازرگاني در خصوص ماليات بر ارزش افزوده گفت: به نظر مي رسد اصناف مشكلي با پياده سازي اين قانون داشته باشند چراكه در حال آموزش هستند.

وي در خصوص باقيمانده اقلام سبد كارمندي ماه مبارك رمضان گفت: بخشي از اين كار كه مربوط به توزيع گوشت و مرغ در ميان كارمندان دولت بود به عهده وزارت جهاد كشاورزي است.

جوايز صادراتي

ميركاظمي در خصوص جوايز صادراتي نيز گفت: فراخوانهاي لازم براي صادركنندگان سالهاي 86 و 87 صورت گرفته تا اين جوايز به روز پرداخت شود. در رابطه با بحران مالي دنيا نيز كه صادركنندگان ممكن است متضرر شده باشند قرار بر اين است كه بخشي از منابع آزاد شده يارانه اي كه در لايحه هدفمند كردن يارانه ها آمده است به موضوع صادرات اختصاص يابد كه در دولت مصوب شده و منتظر مصوبه مجلس هستيم.

وي اظهار داشت: عددي كه براي بودجه جوايز صادراتي لازم است 1000 ميليارد تومان است. البته هر سال 130 ميليارد تومان تخصيص مي يافته كه در بودجه سال 88 پيشنهاد 350 ميليارد تومان داده شده است كه بايد ديد چه ميزان اختصاص مي يابد.

طرح تحول اقتصادي

وي در خصوص طرح تحول اقتصادي، هدف از اجراي اين طرح را كاهش وابستگي ايران به منابع درآمدي نفت عنوان و تصريح كرد: در اين راستا بايد به سمتي حركت كنيم كه صادرات غيرنفتي را به عنوان محور توسعه اقتصادي بپذيريم. براين اساس، در اصلاح نظام توزيع كه يكي از محورهاي طرح تحول اقتصادي 10 پروژه تعريف شده است كه به طور متوسط 70 درصد پيشرفت داشته باشد.

وزير بازرگاني افزود: در اين راستا پروژه هايي نظير ايران كد، اصناف كارت، ساماندهي نظام پخش و دريافت شماره ملي از سوي اين شركتها، راه اندازي اتحاديه هاي كشوري، راه اندازي مركز صدور گواهي ديجيتال و نيز طرح ملي ساماندهي املاك و مستغلات از 70 تا 100 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند ضمن اينكه در آينده اي نزديك نيز كليه شركتهاي پخشي كه داراي شماره ملي هستند مي توانند به توزيع كالاها بپردازند.

وي تصريح كرد: در طرحهاي كوتاه مدت تحول اقتصادي نيز در وزارت بازرگاني، امروز با كمك افراد بازرس غير استخدامي تعداد بازرسان از 800 بازرس به 3 هزار و 500 بازرس رسيده كه اين رقم تا آخر ديماه حداقل به 4 هزار و 500 تا 5 هزار نفر مي رسد.

تعداد بازرسي ها

ميركاظمي تعداد بازرسي هاي آبان ماه سال جاري را نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد مطلوبي برخوردار دانست و خاطرنشان كرد: 469 هزار و 577 مورد بازرسي در آبانماه 87 صورت گرفته كه بر اين اساس تعداد پرونده هاي متشكله 47 هزار پرونده بوده است اين درحالي است كه اين دو رقم به ترتيب در مدت مشابه سال قبل 192 هزار و 84 و 14 هزار و 700 پرونده بوده است.

خريد كالاهاي اساسي

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه 100 درصد خريد گندم در كشور به عهده دولت است 11 ميليون تن گندم خريد تضميني شده است . البته سال گذشته به دليل خشكسالي دولت مجبور شد علاوه بر خريدهاي داخلي واردات نيز داشته باشد كه بر اين اساس، تاكنون 3 ميليون و 800 هزارتن گندم وارد كشور شده است، البته ميزاني نيز از ذخيره استراتژيك مصرف شده است.

به گفته ميركاظمي، وزارت جهادكشاورزي اعلام كرده است كه سال آتي 14 ميليون تن گندم در كشور توليد خواهد شد كه در اين راستا، بهترين ذخيره استراتژيك كشور را خواهيم داشت و البته هم اكنون نيز موجود است. اين درحالي است كه ماهانه 900 هزارتن مصرف گندم تبديل شده به آرد در كشور وجود دارد كه حجم لجستيك عظيمي در اين راستا صورت گرفته است.

وزير بازرگاني ادامه داد: قيمت خريد تضميني گندم براي سال آتي 305 تومان در نظر گرفته شده است.

وي اظهار داشت: در خصوص روغن خام تعهدات كشور انجام شده كه هم اكنون خريدها براي سال 88 در حال انجام است. البته بايد به تدريج واردات صورت گيرد چراكه مخازن جاي كافي ندارد، اين درحالي است كه روغن سال 87 به صورت 100 درصد و براي سال آتي 350 هزار تن خريد شده است.

ميركاظمي گفت: سال قبل 650 هزارتن شكر از داخل خريد كرده ايم كه پول آن را نقدا پرداخت شده، امسال 240 هزارتن نيز خريد شده است. البته دو سال است كه واردات شكر نداشته ايم.

وي تاكيد كرد: كارخانجات شكر درخواست داشته اند كه دولت يك ميليون و 200 هزارتن شكر خام را وارد كرده و در اختيار كارخانجات براي تصفيه قرار دهد اما دولت اين موضوع را نپذيرفته و آنها بايد خود به واردات شكر خام بپردازند ضمن اينكه از سال آتي تنها شكرهاي بسته بندي شده از كارخانجات را خريد مي كنيم.

به اعتقاد وزير بازرگاني، نوسانات قيمت به تدريج و با شيب تندي در دنيا آغاز و هم اكنون موج كاهش قيمتها در حال ورود به ايران است. در مورد برنج نيز به دليل اينكه لايحه اي كه دولت براي تامين كسري يارانه ها به مجلس ارائه شد، تصويب نشد قطعا وزارت بازرگاني نتوانست بخشي از نيازهاي كالابرگي را تامين كند كه بر اين اساس كالابرگ برنج اعلام نشد.

وي افزود: توليد كشور براي محصول برنج بسته به شرايط جوي بين 2 تا 2 ميليون و 200 هزارتن در حال نوسان است و نياز كشور نيز 3 ميليون و 200 هزار تن است كه بر اين اساس سالهاي گذشته بين يك تا يك ميليون و 200 هزارتن برنج وارد كشور مي شده كه 600 هزارتن توسط دولت براي صرف تعهدات كالابرگي و بقيه توسط بخش خصوصي و مرزنشينان وارد كشور شده است.

وضعيت كسري يارانه ها

ميركاظمي در خصوص وضعيت كسري يارانه ها گفت: مدت زيادي از كاهش قيمت محصولات در بازارهاي جهاني نمي گذرد، البته ما خريد كالاهاي اساسي را يكسال جلوتر طبق مصوبه دولت انجام مي دهيم كه بر اين اساس خريدها با سه ماه تاخير وارد كشور مي شود البته با توجه به كاهش قيمتهاي حمل و نقل در دنيا قطعا اين موضوع به منفعت خريدهايي است كه قبلا انجام شده ولي به كشور حمل نشده است.

وزير بازرگاني افزود: در مورد متمم كالاهاي اساسي 2هزار و 500 ميليارد تومان در نظر گرفته شده بود كه در مجلس تنها 2 هزار ميليارد تومان راي آورد و 500 ميليارد تومان آن به خشكسالي اختصاص داده شد كه اين رقم يعني 500 ميليارد تومان را كسري داشتيم كه يا بايد برخي كالاها را توزيع نمي كرديم يا منتقل به سال بعد مي شد.

ميركاظمي از انجام مطالعات مربوط به اثرات بحران مالي دنيا بر گروه محصولات كشاورزي توسط معاونت برنامه ريزي وزارت بازرگاني خبرداد و گفت: پيشنهاداتي به صورت جداگانه تنظيم شده است كه البته با توجه به كاهش قيمتها در دنيا قيمتهاي داخلي نيز بايد كاهش يابد كه بايد تلاش شود با افزايش بهره وري اين كار را محقق كنيم.

وي در خصوص صادرات غيرنفتي در8 ماهه گذشته گفت: صادرات كشور بدون در نظر گرفتن ميعانات گازي 13 ميليارد و 30 ميليون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزايش داشته است و به لحاظ ارزشي از اهداف برنامه 169 درصد جلو هستيم.

وزير بازرگاني گفت: واردات نيز در 8 ماهه ابتداي سال جاري به لحاظ تناژ 4/27 ميليون تن بوده كه رشد 2 درصدي داشته است ولي از لحاظ ارزشي نيز 2/38 ميليارد دلار بوده است كه 65/28 درصد رشد نشان مي دهد.
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن