تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813087242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نشست امنيتي خليج فارس در منامه/ وزير خارجه‌ي بحرين بار ديگر ايجاد سازمان همكاري‌ منطقه‌يي را خواستار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نشست امنيتي خليج فارس در منامه/ وزير خارجه‌ي بحرين بار ديگر ايجاد سازمان همكاري‌ منطقه‌يي را خواستار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

وزير امور خارجه‌ي بحرين بار ديگر درخواست ايجاد سازمان همكاري‌هاي منطقه‌يي با حضور تمامي كشورهاي خاورميانه را مطرح كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) شيخ خالد بن احمد آل خليفه وزير امور خارجه‌ي بحرين، طي اظهاراتي در مراسم آغاز به كار نشست امنيتي خليج فارس در منامه كه با حضور 25 كشور از جمله ايران و آمريكا و هم چنين تعدادي از كارشناسان امنيتي از امروز (شنبه) به طور رسمي برگزار مي‌شود، تاكيد كرد: همه‌ي ما از نقش آمريكا در خليج فارس به ويژه آينده امنيتي اين منطقه مطلع هستيم و حقيقتا اين نقش بايد به مشاركت حقيقي بر اساس پايبندي محكم دو طرف بينجامد.

وزير امور خارجه‌ي بحرين تصريح كرد: ما بايد بدانيم كه آمريكا براي حل تمامي مشكلات عصاي سحر آميز ندارد و براي كمك به اين امر انجام مذاكرات جدي بين كشورهاي منطقه و همكاري‌هاي گسترده‌تر منطقه‌اي ضروري است.

وي ادامه داد: يكي از مهمترين زمينه‌هاي همكاري‌هاي دو جانبه تحكيم ابزار همكاري‌هاي موفقيت آميز در امر مبارزه با تروريسم است.

شيخ خالد بن احمد آل خليفه تصريح كرد: حملات تروريستي اخير در بمبئي نياز مبرم كشورها به همكاري‌هاي گسترده‌تر جهت سيطره بر پناهگاه‌هاي تروريست‌ها را نشان داد.

وي بار ديگر عنوان داشت: ايمان ما به اهميت مذاكرات و تحكيم همكاري‌ها موجب شد كه پيشنهاد تشكيل يك سازمان منطقه‌اي با حضور تمامي كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا را مطرح كنيم.

وزير امور خارجه بحرين ماه اكتبر نيز در گفت‌وگو با روزنامه فرا منطقه‌يي الحيات موضوع تشكيل اين سازمان را با حضور اسراييل، تركيه و ايران و با هدف تحقق صلح در خاورميانه مطرح كرده بود اما منوچهر متكي وزير امور خارجه‌ي ايران تشكيل سازماني با حضور اسراييل و ايران را غير قابل اجرا دانست.

بحرين از سال 2004 تاكنون سالانه اين كنفرانس را با همكاري مركز پژوهش‌هاي استراتژيك آمريكا و با هدف افزايش ارتباط بين كشورهاي منطقه و كشورهاي بزرگ برگزار مي‌كند.

رييس مركز پژوهش‌هاي استراتژيك آمريكا نيز تاكيد كرد: گفت‌وگوهاي منامه در شرايط كنوني تنها ابزار مذاكره جهت انجام گفت‌وگو بين كشورهاي منطقه و جهان است.

هدف اين كنفرانس تشويق براي ارتباط كشورهاي منطقه با كشورهاي قدرتمند در زمينه مسايل امنيتي است.

كنفرانس منامه امسال هم‌زمان با تغيير رييس جمهور آمريكا، بحران مالي جهان و تنش بين هند و پاكستان برگزار مي‌شود.

قرار است اين كنفرانس به موضوعاتي از قبيل سياست‌هاي آمريكا، اوضاع منطقه، اقتصاد، امنيت منطقه‌يي و امنيت در چارچوب شرايط بين‌المللي بپردازد.

هم‌چنين رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا كه در اين نشست حضور دارد،‌ امروز از كشورهاي خاورميانه درخواست كرد تا به مبارزه عليه گسترش افراطي‌گرايي توام با خشونت كمك نمايند و با ارايه كمك‌هاي مالي و آ‌موزشي به نيروهاي امنيتي افغانستان، در اين راستا قدم گذارند.

وي همچنين خواهان كمك بيشتر كشورهاي منطقه به دولت نوظهور و تازه‌كار عراق شد.

وزير دفاع آمريكا هم‌چنين اطمينان داد كه باراك اوباما رييس‌جمهور منتخب آ‌مريكا به تعهدات خود در قبال خاورميانه متعهد مي‌ماند، تعهداتي كه شامل مبارزه عليه تروريسم و كمك به اتخاذ راه حل تشكيل دو كشور مستقل فلسطين و اسراييل مي‌شود.

گيتس همچنين به طور رسمي به تروريست‌ها هشدار داد كه هرگونه اقدام براي محك زدن دولت جديد آمريكا يك اشتباه است؛ زيرا تدابير امنيتي بسيار شديدي براي انتقال قدرتي آرام در آمريكا اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، گيتس خاطرنشان ساخت: هر فردي كه بر اين باور باشد ماههاي آتي فرصت مناسبي براي محك زدن دولت جديد است، كاملا در اشتباه است.

وي افزود: اوباما و تيم امنيت ملي وي كه من هم عضو آنها هستم، از روز به روي كار آمدن دولت جديد كاملا آماده دفاع از منافع آمريكا و دوستان و متحدانمان هستيم.

گيتس با اشاره به اين مساله كه عراقي با ثبات مي‌تواند نقش مهمي در منطقه ايفا كند گفت: همسايگان عراق بايد از اين كشور حمايت نمايند و تلاشهاي كنترل مرزي خود را افزايش دهند.

وزير دفاع آمريكا به طور موكد از كشورهاي خاورميانه خواست تا كمك‌هاي سياسي و اقتصادي به عراق ارايه دهند و افزود: اگر كنترل عراق به دست افراطيون بيافتد اين مساله يك تهديد براي كل منطقه خاورميانه است.

گيتس همچنين در خصوص افغانستان اظهار داشت در صورتي كه افغانستان تبديل به يك كشور سقوط كرده شود، اين فرصت براي افراطيون طالبان و القاعده فراهم مي‌شود تا كنترل اوضاع را در دست گيرند؛ تهديدي كه تمامي منطقه را تحت الشعاع خود قرار مي‌دهد.

انتهاي پيام
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن