تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815624317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی اچ تی سی Salsa


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: بررسی اچ تی سی Salsa اچ تی سی Salsa از راه رسید تا به کاربران جوان آندروید چگونگی به کارگیری هر چه بیشتر فیس بوک را بیاموزد. دکمه آبی کوچک در این گوشی نیز مشاهده می شود. Salsa یک نمونه بارز از بسته آندروید است که از استحکام لازم برخوردار می باشد و یک گوشی هوشمند رده متوسط محسوب می شود. بطور کلی می توان گفت که Salsa یک اچ تی سی Wildfire برای دوستداران فیس بوک است. با اینحال از نظر اندازه صفحه و سرعت پردازشگر ، بالاتر از Wildfire S می باشد. مزایا : • پشتیبانی از چهار باند GSM و دو باند ۳G • ۷٫۲Mbps HSDPA و ۳۸۴Kbps HSUPA • صفحه نمایش لمسی خازنی ۳٫۴ اینچ TFT با وضوح ۳۲۰ x 480)HVGA پیکسل) ، ۱۶ میلیون رنگ و شیشه Gorilla • نسخه ۲٫۳ سیستم عامل آندروید (Gingerbread) با HTC Sense • پردازنده Adreno 205 GPU ، ۸۰۰MHZ ، تراشه Qualcomm MSM7227 • ۵۱۲MB ROM و ۵۱۲MB RAM • دوربین ۵MP با کانون اتوماتیک ، فلاش LED و Geotagging با قابلیت فیلمبرداری D1 در ۳۰fps • Wi-Fi b/g/n و DLNA • GPS با A-GPS • محل کارت حافظه MicroSD تا ۳۲GB (کارت ۲GB در جعبه گوشی) • شتاب سنج و حسگر Proximity • سوکت صوتی استاندارد ۳٫۵ میلی متری • رادیو FM استریو با RDS • پورت MicroUSB (شارژ) و نسخه ۲٫۱ بلوتوث استریو • شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی • دوربین مکالمه تصویری • پشتیبانی ویدئوی Divx / Xvid • قاب آلومینیومی مقاوم • نرم افزار HTC Locations • پشتیبانی HTCSense.com • HTC Portable Wi-Fi Hotspot • زمان سریع بارگذاری گوشی (در صورت خارج نکردن باتری) معایب : • خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید پایین تر از حد متوسط است • دوربین کیفیت مطلوبی ندارد • محل کارت حافظه MicroSD زیر درب باتری است (امکان جا بجایی در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد) • فیلمبرداری HD ندارد طراحی : اچ تی سی Salsa داخل یک جعبه معمولی کوچک قرار دارد که فقط برای لوازم جانبی متداول فضای کافی دارد. این لوازم جانبی شامل یک شارژر است که برای وصل شدن به گوشی نیازمند یک کابل داده استاندارد MicroUSB می باشد. کابل مورد نظر نیز در جعبه گوشی وجود دارد. یک هدست با کنترل های موسیقی نیز مشاهده می شود اگرچه هدست یک تکه ای است یعنی نمی توان هدفون دلخواه را استفاده نمود و بطور همزمان ویژگی کنترل راه دور را به کار گرفت. یک کارت حافظه ۲GB نیز داخل جعبه گوشی وجود دارد.



این گوشی به موجب صفحه نمایش ۳٫۴ اینچ آن کمی بزرگتر از Wildfire S است. ابعاد گوشی۱۰۹٫۱ × ۵۸٫۹ × ۱۲٫۳ میلی متر و وزن آن ۱۲۰ گرم است. با اینحال اچ تی سی Salsa یک گوشی جمع و جور محسوب می شود که از استحکام لازم برخوردار است. در Salsa ساختار یکپارچه و انحنا پایین آن به سبک سایر گوشی های اچ تی سی است. طراحی این گوشی ترکیبی از Wildfire S و Desire S است. Salsa از نظر اندازه صفحه و سرعت پردازش یک گوشی رده متوسط محسوب می شود. اچ تی سی Salsa در رنگ های مشکی و نقره ای موجود می شود.



دوربین کوچک مکالمه تصویری بین خروجی صدای گوشی و صفحه نمایش قرار دارد. یک جفت حسگر مخفی نیز فراهم شده است که یکی از آنها حسگر Proximity و دیگری حسگر نور محیط می باشد. چهار کلید لمسی خازنی زیر صفحه نمایش وجود دارد که این کنترل ها دارای واکنش ویبره می باشند و فواصل کافی دارند. سوئیچ بین آنها و صفحه نمایش لمسی به آسانی انجام می شود. با فشار دادن طولانی کلیدهای زیر صفحه نمایش که شامل Home ، منو ، Back و جستجو می باشند ویژگی هایی مانند Task Switcher و جستجوی صوتی فراهم می شود.



دکمه فیس بوک که در اچ تی سی Chacha وجود داشت در این گوشی نیز روی انحنا پایین Salsa مشاهده می شود. دکمه فیس بوک روی صفحه اصلی به کاربر امکان می دهد تا با فشار دادن کوتاه آن روی Wall پست ارسال نماید یا با فشار دادن و نگه داشتن این دکمه ، Facebook Places را چک کند. این دکمه داخل یک نرم افزار نیز قادر به پست روی Wall است بنابراین اگر به دنبال اشتراک گذاشتن یک عکس یا یک آلبوم می باشید کافی است آن را در گالری باز کنید و روی دکمه فیس بوک کلیک نمایید.

کلید باریک و بلند ولوم و پورت بدون محافظ MicroUSB در طرف چپ گوشی قرار دارند. کلید اختصاصی دوربین در طرف راست این گوشی هوشمند وجود دارد که برای گوشی های Droid اچ تی سی خیلی متداول نیست. این کلید اندازه بزرگی دارد و بخوبی کار می کند. حالت فشار نیمه و فشار کامل این کلید مانند دوربین دیجیتال است.







سوکت صوتی ۳٫۵ میلی متری و کلید پاور / قفل بالای گوشی مشاهده می شود. میکروفن در پایین گوشی قرار دارد.





لنز دوربین ۵ مگاپیکسل و یک بلندگوی کوچک در قاب پشت گوشی وجود دارد. فلاش کوچک LED نیز در این قسمت مشاهده می شود اگرچه برای عکس گرفتن در محیط هایی که نور کمی دارند زیاد کمک نمی کند. بخش عمده قاب پشت گوشی فلزی است و بالا و پایین آن از مواد پلاستیکی نرم که مانند لاستیک است تشکیل شده است. پلاستیک فوقانی رنگ های متفاوتی دارد ، لنز و فلاش LED روی یک بخش پلاستیکی که نسبت به بلندگو رنگ روشن تری دارد قرار گرفته اند.



بخش پلاستیکی پایین در واقع درب باتری است که برای دسترسی به محل کارت حافظه باید آن را بطور کشویی باز کنید. زیر آن یک قفل وجود دارد که باتری را حفظ می کند. با باز کردن قفل ، باتری بیرون می آید که برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی باید آن را سرجای خود قرار دهید. امکان جا بجایی کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد. باتری دارای توان ۱۵۲۰mAh است که در حالت آماده به کار تا ۴۴۵ ساعت و در مکالمه مداوم حداکثر ۹ ساعت شارژ را نگه می دارد.



کار کردن با این گوشی و در دست گرفتن آن آسان است و تنها موردی که می توان از آن ایراد گرفت باقی ماندن اثر انگشت روی صفحه نمایش است.



صفحه نمایش : بخش عمده قاب جلوی گوشی را یک صفحه نمایش لمسی خازنی ۳٫۴ اینچ ۳۲۰ x 480)HVGA پیکسل) در برگرفته است که یک LCD روشن است و با غیر فعال کردن ویژگی تنظیم اتوماتیک روشنایی به راحتی می توان با آن کار کرد. از آنجایی که صفحه نمایش انعکاسی است در هوای آزاد به راحتی نمی توان از آن استفاده کرد. صفحه نمایش Salsa در مقایسه با Wildfire زاویه دید بهتری دارد و همانطور که از یک صفحه نمایش خازنی انتظار می رود بخوبی واکنش می دهد و کوچک ترین لمس صفحه را تشخیص می دهد.

ساختار منو : اچ تی سی Salsa به نسخه ۲٫۳ آندروید و نسخه ۲٫۱ منوی HTC Sense مجهز است که در مقایسه با نسخه های قبلی دو مزیت دارند. Tab تنظیمات سریع در بخش هشدار و منوی اصلی با طراحی جدید. اچ تی سی صفحه قفل جدیدی را فراهم کرده است که طبق پیش فرض دارای چهار میانبر و یک دایره در پایین صفحه است. برای باز کردن قفل گوشی باید دایره را بطرف مرکز صفحه drag کنید. همچنین برای باز کردن قفل می توان هر یک از میانبرها را به دایره drag کرد و نرم افزار مربوطه را اجرا نمود.







کاربر می تواند چهار نرم افزار دلخواه را برای صفحه قفل تعیین کند. کاربر می تواند سایر صفحات قفل را نیز نصب کند که هر یک ویژگی متفاوتی دارد. Salsa فقط یک صفحه قفل به صورت از پیش نصب شده دارد. سه کلید مجازی و یک نوار ابزار در پایین صفحه وجود دارند. کلید چپ منوی اصلی را باز می کند ، کلید میانی یک میانبر به نرم افزار Phone است و کلید راست منوی “Personalize” را ایجاد می نماید که این منو شامل گزینه های مختلف شخصی سازی برای صفحه نمایش ، صفحه اصلی و هشدارهای صوتی است.





حالت مشاهده Leap فراهم شده است که با ضربه زدن روی کلید Home (هنگامی که در صفحه اصلی مرکزی قرار دارید) یا با نیشگون گرفتن صفحه برای زوم ، نمونه های کوچک هر هفت پنل صفحه اصلی با هم نشان داده می شود. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت می توان پنل های صفحه اصلی را با drag دوباره مرتب کرد. هفت پنل صفحه اصلی وجود دارد که گزینه ای برای حذف/ اضافه کردن آنها فراهم نشده است. تعداد زیادی Widgets وجود دارد. HTC Sense با صحنه های اختصاصی اچ تی سی همراه است و پنج Setup اختصاصی صفحه اصلی مشاهده می شود که شامل (کار ، سفر ، اجتماعی ، paly و پیش فرض) است. هر صحنه موجب تغییر پیش زمینه و سری Widgets می شود.





برای مثال ، صحنه کار دارای Widget سهام و صحنه اجتماعی دارای Widget توییتر است. امکان شخصی کردن آنها نیز وجود دارد. کاربر یک صحنه را در منوی کارت سه بعدی که طراحی جالبی دارد انتخاب می کند. می توان صحنه های موجود را تنظیم کرد و صحنه های بیشتری را از HTC Hub تهیه نمود. سوئیچ بین صحنه ها چند ثانیه طول میکشد. حالت تجاری و شخصی موجود در بعضی گوشی های رقیب دارای امکانات محدودتری در مقایسه با صحنه های HTC است.





HTC Sense دارای گزینه دیگری تحت عنوان پوسته ها است که هر پوسته ظاهر و اکثر دکمه های روی صفحه ، صفحات نرم افزار ، منوهای گزینه و سایر آیتم ها را تغییر می دهد. پوسته ها دارای پیش زمینه خاص خود می باشند و از رنگ های مختلف برای بخش های متفاوت منو استفاده می کنند. آنها همچنین می توانند جایگزین پایه استاندارد و صفحه قفل شوند و فریم های Widget را با فریم های شخصی جایگزین کنند یا شکل آنها را تغییر دهند. اچ تی سی Salsa دارای دو پوسته از پیش نصب شده است. اگرچه می توان پوسته های بیشتر را از HTC Hub دانلود کرد.





منوی اصلی دارای طرح ماتریس است که از صفحات عمودی تشکیل شده است و میانبرهای آن طبق الفبا تفکیک شده اند. کاربر می تواند گزینه های مختلف تفکیک را براساس الفبا ، جدیدترین یا قدیمی ترین تنظیم نماید. امکان مرتب کردن آنها بطور دستی وجود ندارد. حالت مشاهده لیست نیز فراهم شده است که از قابلیت مرور طبق الفبا با دو انگشت برخوردار است.





منوی اصلی نیز مانند بخش های مختلف Sense (دفترچه تلفن) دارای ساختار Tab است. سه Tab در پایین صفحه وجود دارد که شامل همه نرم افزارها ، Frequent و Favorites است. در صورت نصب تعداد زیادی نرم افزار ، این Tabs سودمند می باشند. با ضربه زدن روی دکمه Personalize یک صفحه از آیتم ها ارائه می شود که آیتم های دلخواه را می توان از آنها انتخاب کرد.







این آیتم برای صفحه نمایش شامل (صحنه ، پیش زمینه و پوسته) ، برای صفحه اصلی (Widget ، میانبر ، پوشه و …) و برای صداها (زنگ ، آلارم ، هشدار و تنظیم صوتی) است. در بخش Widget انواع Widgets مانند HTC و آندروید وجود دارد که روی یک صفحه قرار گرفته اند. کاربر می تواند Widgets جدید را از بازار آندروید یا HTC Tab دانلود کند. در زمان انتخاب یک Widget از میان چندین نسخه می توان مورد دلخواه را انتخاب کرد. اکثر Widgets حداقل دارای دو سبک می باشند.







نسخه های متفاوت حداقل دو اندازه از Widget را ارائه می دهند و پوسته های مختلفی دارند. برای مثال ، شش ساعت متفاوت وجود دارد.







برخی سبک های Widget کارایی متفاوتی نیز دارند. برای مثال ، یک نسخه از Friend Stream Widget به روز رسانی برای افراد مورد نظر را نشان می دهد و امکان به روز رسانی وضعیت و tweets را فراهم می کند. نسخه دیگر فقط امکان به روز رسانی وضعیت و tweets را فراهم می کند. نسخه سوم نیز فقط به روز رسانی وضعیت دوستان را نشان می دهد و گینه ای برای به روز رسانی وضعیت کاربر ندارد. اگرچه می توان از تمامی نسخه ها استفاده کرد.





بخش هشدار دارای لیستی از نرم افزارهای جدید است و مانند Task Switcher کار می کند. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت روی دکمه Home نیز می توان به آن دسترسی پیدا کرد. بخش هشدار دارای ساختار Tab است و دومین Tab دارای سوئیچ هایی برای WLAN ، بلوتوث ، GPS ، داده سلولی یا Wi-Fi hotspot است. یک میانبر به لیست کامل تنظیمات نیز وجود دارد.





امکان انتخاب متن تقریبا در همه جا وجود دارد و در Gingerbread دو مکان نمای بزرگ در دو طرف متن علامت گذاری شده قرار می گیرد که هر یک از آنها را به راحتی می توان Drag کرد تا متن مورد نظر انتخاب شود. گزینه های کپی / Cut / Past / جستجوی سریع نیز وجود دارند.



منوی اچ تی سی Salsa براساس استانداردهای امروزی کارایی زیادی ندارد. این گوشی از قابلیت بوت سریع برخوردار است که در صورت قرار داشتن باتری در گوشی ، کار می کند. نرم افزارها پس از Restart ، وضعیت خود را حفظ می کنند و اگر قبل از خاموش کردن یک گوشی در حال مرور یک وب سایت بوده اید ، مرورگر آن را بازگردانی می کند.



تماس و دفترچه تلفن : Salsa دارای دفترچه تلفن معروف اچ تی سی است که بخوبی با شبکه های اجتماعی ادغام شده است و تمامی موارد از SMS تا آلبوم های عکس فیس بوک را بخوبی مدیریت می کند. با انتخاب یک مخاطب ، اطلاعات اصلی نمایش داده می شود که شامل نام و عکس ، شماره تلفن ، ایمیل و … است.







این نخستین Tab می باشد و سایر tab ها شامل اطلاعات دیگری مانند ایمیل و Log تماس می باشد. دومین tab پیام های متنی دریافتی از مخاطب را در بر می گیرد و اگر به سبک مکالمه بکار گرفته شود سودمندتر است اگرچه به این منظور باید از نرم افزار کامل پیام رسانی استفاده کنید.





سومین tab لیستی از ایمیل های مبادله شده با مخاطب را نشان می دهد. دو tab دیگر می توانند Salsa را به یک ابزار نیرومند شبکه اجتماعی تبدیل کنند. نخستین tab از آنها به روز رسانی مخاطب فیس بوک را در بر دارد و Tab دیگر که “Albums” نامیده می شود آلبوم های ایجاد شده توسط کاربر روی Flickr و فیس بوک را بیرون می کشد.







آخرین Tab تاریخچه تماس برای مخاطب را نشان می دهد. کل نرم افزار People (دفترچه تلفن) نیز دارای ساختار tab است و tab های آن بیشتر از دفترچه تلفن آندروید می باشد. کاربر تمامی مخاطبین ، گروهها ، Log تماس و فهرست های آن لاین را در اختیار دارد که این گزینه (فهرست های آن لاین) اطلاعات تمامی پروفایل های آن لاین دوستان را در بر می گیرد. در زمان ویرایش یک مخاطب فقط یکی از زمینه های اصلی در اختیار کاربر قرار می گیرد اما به آسانی می توان زمینه های بیشتری به آن اضافه کرد.





اگر از گوشی دیگری به Salsa سوئیچ کرده اید برای انتقال مخاطبین ، پیام ها و آیتم های تقویم از گوشی قبلی به این گوشی حتی به کامپیوتر نیاز نیست و نرم افزار Transfer Data از بسیاری از گوشی های تولید کنندگان مهم پشتیبانی می کند و داده را از طریق بلوتوث انتقال می دهد.







شماره گیر روی صفحه نمایش دارای یک صفحه کلید ، یک میانبر به Log تماس و لیستی از مخاطبین در زیر آن است. کاربر می تواند صفحه کلید را مخفی کند. اچ تی سی Salsa دارای شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی است. در Salsa به موجب شتاب سنج با برگرداندن گوشی می توان صدای زنگ تماس دریافتی را قطع کرد ، زمانی که در حالت مکالمه قرار دارید با گذاشتن گوشی روی یک سطح هموار بطور اتوماتیک بلندگوی آن فعال می شود.







همچنین زمانی که گوشی در حال زنگ خوردن است با در دست گرفتن آن صدای زنگ قطع می شود که این ویژگی Quick ring نام دارد و با تکان دادن گوشی زنگ کم می شود اگرچه موجب رد تماس نخواهد شد. با قرار دادن گوشی در جیب نیز Salsa این وضعیت را تشخیص می دهد و ولوم زنگ افزایش می یابد ، حسگر Proximity وظیفه تشخیص این موقعیت را بر عهده دارد. ویژگی جالب دیگر این است که هر زمان مخاطی تماس می گیرد جدیدترین Tweet یا به روز رسانی فیس بوک آن نشان داده می شود. پیام : آندروید و اچ تی سی Salsa از انواع پیام های متنی شامل SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کنند. شبکه اجتماعی نیز توسط چندین نرم افزار و Widget مورد پشتیبانی قرار می گیرد. Gtalk قادر است کاربر را به شبکه چت گوگل و سایر شبکه های سازگار مانند Ovi chat وصل کند. بخش هشدار یک خط از SMS دریافتی را نشان می دهد و اگر بیش از یک پیام داشته باشید فقط تعداد آنها نشان داده می شود. می توان LED وضعیت را تنظیم کرد تا کاربر از پیام های خوانده نشده آگاه کند. پیام های MMS و SMS بصورت زنجیره ای نشان داده می شوند و کاربر می تواند لیست تمامی مکالمات را مشاهده کند که هر یک با عکس مخاطب ، نام و موضوع آخرین پیام و همچنین بخشی از خود پیام قابل مشاهده است.



با ضربه زدن روی یک مکالمه ، کل تاریخچه پیام برای آن مخاطب ارائه می شود. همه این موارد درست مانند یک Client چت است. در زمان مشاهده یک زنجیره ، جدیدترین پیام در پایین قرار می گیرد. برای اضافه کردن گیرندگان پیام باید تایپ یک نام یا شماره را آغاز کنید و یکی از مخاطبین پیشنهادی را انتخاب نمایید. در صورت وجود اشتباه تایپی در نام مخاطب نیز گوشی آن را پیدا می کند. کادر ایجاد پیام اندازه بزرگتری دارد و در حالت افقی تقریبا نیمی از صفحه نمایش را در بر می گیرد.



با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی کادر متن به ویژگی هایی مانند Cut ، کپی و paste دسترسی پیدا می کنید. متن کپی شده را می توان در نرم افزارهایی مانند ایمیل ، یادداشت ، چت و… paste کرد و بالعکس. انتخاب متن در Gingerbread بسیار آسان است. با فشار دادن و نگه داشتن انگشت یک ذره بین ظاهر می شود و امکان جابجایی دقیق مکان نما را فراهم می کند.





این گوشی برای وارد کردن متن یک صفحه کلید QWERTY روی صفحه نمایش ارائه می دهد اگرچه این صفحه کلید بخوبی صفحه کلید سخت افزاری نیست اما بخوبی کار می کند. صفحه نمایش ۳٫۴ اینچ برای کلیدهای بزرگ با فواصل کافی از فضای لازم برخوردار است و کار کردن با این صفحه کلید آسان می باشد. با سوئیچ به حالت افقی ، کلیدها بزرگتر شده و فواصل آنها زیادتر می شود.



تبدیل SMS به MMS آسان است و با اضافه کردن محتوای چند رسانه ای به پیام صورت می گیرد. کاربر می تواند یک عکس یا فایل صوتی را به متن اضافه کند و یا چندین اسلاید و عکس را بکار گیرد.

در این گوشی دو نرم افزار ایمیل وجود دارد که شامل نرم افزار Gmail و نرم افزار کلی HTC Mail است و تمامی حساب های ایمیل را در یک صندوق پستی ادغام می کند. نرم افزار Gmail دارای حالت مشاهده به سبک مکالمه است و قادر است چندین حساب Gmail را مدیریت کند. این برنامه از ویژگی های گروهی نیز پشتیبانی می کند. نرم افزار استاندارد HTC Mail دارای چندین Tab است که امکان تفکیک کردن صندوق پستی را فراهم می کند.







می توان گوشی را تنظیم کرد تا فقط مکالمات ، ایمیل های دارای پیوست ، ایمیل های خوانده نشده یا دعوتنامه ها را نشان دهد. امکان علامتگذاری ایمیل ها نیز فراهم شده است و آنها در Tab ایمیل های علامتگذاری شده نشان داده می شوند. حالت مشاهده مکالمه شبیه به حالت مشاهده زنجیره ای Gmail client است. نرم افزار ایمیل HTC با چندین حساب کار می کند. با اضافه کردن چندین حساب می توان هر صندوق پستی را بطور جداگانه مشاهده کرد یا به بخش همه حساب ها رفت.







هر حساب دارای یک کد رنگ است بنابراین به سرعت می توان هر پیام را با حساب مربوطه ارتباط داد. امکان تفکیک ایمیل براساس تاریخ ، موضوع ، خواننده و اندازه وجود دارد. فیلتر انتخابی در بالای گوشه راست صفحه نمایش نشان داده می شود. تنظیمات برای سرویس های معروف ایمیل بطور اتوماتیک انجام می شود. از حساب های POP/IMAP و Active sync پشتیبانی می شود.



موسیقی و رادیو : حالت مشاهده استاندارد فهرست موسیقی ، بخش Artists است اگرچه به راحتی می توان به یکی از شش Tab دیگر که زیر آن قرار دارد سوئیچ کرد. این Tabs شامل آلبوم ها ، همه آهنگ ها ، فهرست های پخش ، انواع ، آهنگسازان و آهنگ های خریداری شده است. یک لیست کشویی در بالای صفحه نمایش وجود دارد که امکان سوئیچ بین فهرست موسیقی روی گوشی و سرورهای رسانه DLNA را فراهم می کند.





منوی پخش ، نمادی مانند Cover Flow از لیست فعلی است که با کشیدن انگشت در کنار صفحه می توان به آهنگ قبلی رفت یا آهنگ ها را بطور تصادفی انتخاب نمود. امکان مشاهده Playlist کامل وجود دارد. ارتقاء صوتی SRS برای افزایش تجربه کاربر فراهم شده است.





در صورت وصل کردن هدفون ها می توان تنظیمات اکولایزر را نیز تغییر داد. دو میانبر در گوشه های فوقانی صفحه بعنوان سوئیچ برای انتخاب تصادفی و تکرار بکار می روند. با ضربه زدن روی نوار بالای صفحه نمایش می توان آهنگ را بطور بی سیم روی دستگاه دیگر ، روی DLNA یا بلوتوث پخش کرد.





از زیر پوشه “همه ویدئوها” در گالری یا از میانبر ویدئوها در منو می توان به فایل های ویدئو دسترسی پیدا کرد. فایل های ویدئو بصورت یک ماتریس یا نوار فیلم مشاهده می شوند و می توان آنها را از طریق MMS ، ایمیل ، یوتیوب ، فیس بوک و Flickr به اشتراک گذاشت. منوی پخش ویدئو دارای سوئیچ به حالت تمام صفحه است و می توان ویدئو را جلو/عقب برد. ارتقاء صوتی SRS در این قسمت نیز وجود دارد اگرچه از زیر نویس پشتیبانی نمی شود. نرم افزار پخش ویدئو از کارایی لازم برخوردار است.



این گوشی به یک رادیو FM نیز مجهز است که منوی بسیار ساده ای دارد و بطور اتوماتیک محدوده کاربر را برای ایستگاههای موجود اسکن می کند و امکان علامتگذاری بعضی از ایستگاهها را بعنوان ایستگاه دلخواه فراهم می کند. رادیو از RDS و پخش از طریق بلندگو پشتیبانی می نماید. حدود پنج ثانیه طول می کشد تا رادیو اجرا یا متوقف شود.





دوربین : اچ تی سی Salsa دارای یک دوربین ۵MP است که حداکثر وضوح آن ۲۵۹۲ × ۱۹۵۲ پیکسل می باشد و در وضوح D1 در ۲۴fps فیلمبرداری می کند. دوربین به یک فلاش LED مجهز است که از آن به عنوان نور ویدئو نیز استفاده می شود. منوی دوربین فضای کافی دارد و اکثر کنترل ها در طرف راست نمایاب مشاهده می شوند. دیافراگم مجازی در مرکز صفحه وجود دارد در حالی که نوار کشویی زوم مجازی در طرف چپ صفحه وجود دارد.



دوربین اچ تی سی Salsa به کانون لمسی ، تشخیص چهره و Geotagging نیز مجهز است. کانون اتوماتیک مداوم به کاربر امکان می دهد تا با تنظیم مجدد فریم دوباره کانون را تنظیم کند. Salsa دارای یک کلید اختصاصی دیافراگم به این منظور نیز می باشد. کیفیت تصاویر دوربین نسبتا خوب است.



منوی دوربین فیلمبرداری مانند دوربین عکاسی است و گزینه های قابل تنظیم کمتری دارد. کاربر می تواند مدت زمان فیلمبرداری و وضوح آن را تنظیم کند و جلوه های ویژه را اضافه نماید. کانون اتوماتیک در این قسمت نیز کار می کند. پیش از شروع فیلمبرداری با استفاده از کلید دوربین می توان کانون را تنظیم کرد و سپس برای تغییر دادن آن از کانون لمسی استفاده نمود. Salsa در گرفتن عکس از فواصل نزدیک مشکلی ندارد. ویدئوها در فرمت ۳GP ذخیره می شوند.



سایر امکانات : گالری دارای ساختار لیست با نمونه های کوچک است. نرم افزار Albums بطور اتوماتیک تصاویر و ویدئوها را صرفنظر محل ذخیره آنها مرتب می کند. تصاویر و ویدئوهای ذخیره شده در پوشه های مختلف در زیر گالری های متفاوت ظاهر می شوند که بطور اتوماتیک نام پوشه را بخود می گیرد و مانند یک File manager کار می کند.





هر زیر آلبوم دارای یک نمونه کوچک از آخرین عکس است. میانبر دوربین نیز وجود دارد اما فقط زمانی که مرور در هر یک از زیر پوشه ها آغاز شود این میانبر ظاهر می شود. در پایین آلبوم اصلی سه دکمه مجازی وجود دارد که یکی برای لیست واقعی پوشه و دیگری برای فیس بوک و سومی برای Flickr . دو دکمه آخر تصاویر هر یک از حسابها یا تصاویر ارسالی برای دوستان را نشان می دهد.



با ضربه زدن روی دکمه Share می توان روش مورد نظر برای به اشتراک گذاشتن یک عکس را انتخاب کرد. اشتراک عکس می تواند از طریق بلوتوث ، ایمیل ، ارسال روی فیس بوک ، تویتر یا سایت های اشتراک عکس مانند Picasa و Flickr صورت گیرد. ویدئوها را می توان مستقیما به یوتیوب آپلود کرد.



در زمان مشاهده یک آلبوم یا عکس با کلیک کردن روی دکمه فیس بوک گوشی می توان آن عکس را روی فیس بوک به اشتراک بگذارد. در پوشه های عکس Salsa بین حالت مشاهده ماتریس و فیلم می توان یکی را انتخاب کرد.





امکان حذف کردن گروهی تصاویر وجود دارد اما گزینه ای برای کپی و Paste گروهی وجود ندارد. همچنین نمی توان تصاویر را از یک پوشه به پوشه دیگر کپی و Paste کرد و برای این کار به یک File manager مناسب نیاز است. این گوشی از multi-touch پشتیبانی می کند و در زمان مرور در تصاویر از این ویژگی بهره مند می شوید. با دوبار ضربه زدن روی صفحه تا ۱۰۰% می توان زوم کرد. Salsa در گالری خود عکس ها را در وضوح کامل نشان می دهد.



این گوشی دارای یک سری گزینه های ارتباطی کامل است و از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و دو باند ۳G با HSPA پشتیبانی می کند که حداکثر سرعت دانلود آن ۷٫۲Mbps و سرعت آپلود آن ۳۸۴Kbps است. از گزینه های محلی ارتباط بی سیم می توان به Wi-Fi b/g/n و بلوتوث ۳٫۰ اشاره کرد. پشتیبانی DLNA وجود ندارد. با وصل کردن کابل microUSB یک لیست طولانی از گزینه ها ظاهر می شود که شامل شارژ ، Mass Storage USB Tethering ، HTC Sync (استفاده از گوشی بعنوان مودم) و استفاده از ارتباط اینترنتی کامپیوترها توسط گوشی است.



HTC Portable Hotspot نیز وجود دارد که از یک تا هشت دستگاه پشتیبانی می کند که کاربر می تواند Hotspot را با WEP ، WPA یا WPA2 رمزی کند و فقط “کاربران مجاز” را برای برقراری ارتباط ، فعال نماید یا آن را باز بگذارد. این نرم افزار را می توان تنظیم کرد تا پس از ۵ یا ۱۰ دقیقه عدم فعالیت بطور اتوماتیک غیر فعال شود که بدین ترتیب اگر فراموش کنید آن را بطور دستی خاموش نمایید در شارژ باتری صرفه جویی می شود.



اچ تی سی Salsa دارای جدیدترین مرورگر وب آندروید ۲٫۳ (Gingerbread) است که دارای برتری هایی نسبت به Froyo و Flash 10.3 است و این گوشی از آنها بهره مند می شود. منوی مرورگر قابل مشاهده نیست و کل فضای صفحه نمایش را به صفحه وب اختصاص می دهد. منو از کارایی لازم برخوردار است و با ضربه زدن روی کلید منو شش کلید بصورت pop-up ظاهر می شود که شامل دکمه های back و forward ، اضافه کردن و مشاهده بوک مارک و مدیریت tabs باز است. دکمه More گزینه های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد که پیدا کردن روی صفحه و انتخاب متن را نیز در بر می گیرد.



مرورگر از دوبار ضربه زدن برای زوم و تنظیم مجدد متن پشتیبانی می کند که به موجب آن خواندن متن های طولانی روی صفحه نمایش بسیار آسان تر می شود. بدون این ویژگی باید اینقدر زوم کنید تا متن روی صفحه جا بگیرد یا برای خواندن هر خط باید در کنار صفحه مرور کنید. پس از انتخاب متن می توانید آن را کپی کنید ، نرم افزار Quick lookup را اجرا نمایید یا متن را از طریق پیام یا شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. لیست بوک مارک تصویر صفحات بوک مارک شده را بصورت نمونه های کوچک نشان می دهد و علاوه بر تاریخچه ، لیست “پر بازدیدترین صفحات” نیز ارائه می شود. tabs بصورت کارت های سه بعدی نیز داده می شوند. اگر بیش از حداقل میزان زوم ، با نیشگون گرفتن صفحه زوم کنید مستقیما به انتخابگر tab می روید.





بدین ترتیب می توان tabs را مدیریت کرد اما با باز شدن تعداد زیادی از آنها از سرعت مرورگر کاسته می شود.مرورگر اچ تی سی Salsa از پشتیبانی کامل Flash برخوردار است و ویدئوهای یوتیوب تا حداکثر وضوح ۷۲۰P بخوبی پخش می شوند. کاربر می تواند محتوای Flash را در حالت تمام صفحه و افقی پخش کند. اگر مرور در یوتیوب با استفاده از مرورگر آسان نیست می توانید از نرم افزار یوتیوب استفاده کنید. مرورگر آندروید ۲٫۳ دارای پشتیبانی HTML5 و برچسب ویدئوی آن است.



تقویم دارای چهار حالت مشاهده متفاوت براساس روز ، هفته ، ماه و دستور کار است. اضافه کردن یک رویداد جدید بسیار سریع و آسان است و می توان یک آلارم را تنظیم کرد تا بعنوان یادآوری کار کند. حالت مشاهده دستور کار ، لیستی از تمامی ورودی های تقویم را از گذشته تا آینده نزدیک نشان می دهد که برای چک کردن قرار ملاقات طی روزهای آینده ، بسیار مناسب است.







ماشین حساب نیز وجود دارد که دارای دکمه های بزرگ و لمسی است. با برگرداندن آن بطور افقی ویژگی های پیشرفته تری مانند لگاریتم فعال می شود.



نرم افزار آلارم در این گوشی امکان تنظیم تعداد زیادی آلارم را فراهم می کند که هر یک دارای زمان آغاز و برنامه تکرار خاص خود است.





نرم افزار Desk Clock گوشی را به یک ساعت رومیزی تبدیل می کند که زمان و تاریخ فعلی را نشان می دهد و برای صرفه جویی در شارژ باتری می توان نور زمینه صفحه نمایش را خاموش کرد. نرم افزار ساعت جهانی امکان چک کردن زمان در ناحیه های زمانی مختلف را فراهم می کند و کرنومتر و تایمر نیز وجود دارد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1606]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن