تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815154192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاسيس مركز ملي تحقيقات سلامت با رويكردي نوين


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: تاسيس مركز ملي تحقيقات سلامت با رويكردي نوين
لنكراني خبر داد:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:وزير بهداشت از راه اندازي مركز ملي تحقيقات سلامت با رويكردي نوين خبر داد و گفت: براساس مصوبه شوراي گسترش، از وظايف اين مركز استفاده از مجموعه مستندات موجود و تبديل آن به مباني قابل استفاده در سياستگذاري است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، دكتر "كامران باقري لنكراني" در ديدار مسوولان راديو سلامت و اعضاي دبيرخانه همايش‌هاي «رسانه و سازمان‌هاي سلامت محور» و «سلامت و تبليغات پزشكي» با تاكيد بر اين كه بررسي پروژه‌هاي كلان كشوري بايد در مركزي خاص به انجام برسد، گفت: ‌رسيدگي به اين قبيل پروژه‌ها از حيطه وظايف وزارت بهداشت به عنوان دستگاهي اجرايي خارج است. همچنين اين وزارتخانه بايد از نتايج تحقيق پژوهشگران و محققان استفاده كند.

وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از نتايج فرآيند تحقيق دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور افزود: تاكنون تحقيقات وسيعي در زمينه عوامل خطرساز سلامت در كشور به انجام رسيده كه به واسطه آن 83 هزار نفر از ايرانيان از نظر دور كمر، چاقي وساير عوامل خطرساز مورد معاينه قرار گرفتند كه حاصل اين مطالعه توليد 23 مقاله به ثبت رسيده در ISI شد.

وزير بهداشت، استفاده از نتايج تحقيقاتي را بهره گيري از توان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور برشمرد و افزود: وزارت بهداشت با يك‌صد هزار دانشجو از ميان 3 ميليون دانشجوي كشور 38 درصد از توليدات علمي را با ثبت در نمايه‌هاي بين‌المللي به خود اختصاص داده است.

دكتر لنكراني، درباره طرح ملي واكسيناسيون سرخك و سرخچه نيز توضيح داد: در اين طرح با مراجعه نيروهاي بهداشتي به دبيرستان‌ها طرح اجرا شد، حال آن كه واكسيناسيون نوجوانان 17 ساله عليه هپاتيت B به صورت پاسيو (غيرفعال) به اجرا درآمد كه در بار نخست 85 درصد و در دو نوبت بعدي 73 درصد پوشش واكسيناسيون گزارش شد، كه مي‌توان از آن به عنوان اتفاق مهمي در نظام سلامت ياد كرد.

وي، با تاكيد بر تبليغات صحيح پزشكي با حمايت مناسب رسانه‌اي جهت آگاه سازي بهينه عموم در ادامه در خصوص راه‌اندازي رشته ارتباطات سلامت نيز توضيح داد: تاكنون دو برنامه با موضوع ژورناليسم پزشكي و ارتباطات سلامت در شوراي عالي پزشكي كشور مطرح و در دستور كار آن قرار گرفته است و در صورت راه‌اندازي قطعا از رشته‌هاي بين رشته‌اي محسوب مي‌شود كه بايد از ظرفيت دانشكده صدا و سيما نيز بهره جست.

وزير بهداشت، با بيان اين كه تصويب برنامه‌هاي جديد نيازمند صرف وقت بيشتر براي بررسي است، گفت: تصويب دكتري تخصصي بهداشت باروري 12 سال و دكتراي بيولوژي مولكولي 5 سال طول كشيد.

دكتر لنكراني با اشاره به اين كه ورود راديو به تمام زواياي زندگي، بررسي در زمينه ظرفيت راديويي شدن را الزامي مي‌كند،‌ گفت: اختصاص بخشي از راديو به مقوله سلامت ديد درستي بود كه با ژرف نگري به انجام رسيد.

وي با تاكيد بر حمايت‌هاي تخصصي از اين رسانه از طريق تقويت ارتباط با كارشناسان مجرب يادآور شد: استفاده از نتايج فعاليت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي عاملي براي ارتقا سطح كاري اين رسانه به شمار مي‌رود.

وزير بهداشت، با بيان اين كه راديويي با عنوان سلامت داراي مخاطبان عام و خاص است، گفت: هم اكنون اغلب آموزش‌ها به صورت پودماني، غيرحضوري و نيمه حضوري است و تجربه دو سال اخير از آغاز پذيرش كارشناسي ارشد از طريق آموزش پودماني نشان داد كه مي‌توان محدوديت آموزش‌هاي حضوري را برداشت. از اين رو حدود يك‌سال و نيم گذشته درصد آموزش‌هاي مداوم غير حضوري افزايش يافت.

دكتر لنكراني، در زمينه مخاطب عام راديو نيز با اشاره به بازاريابي اجتماعي و بازاريابي منفعت جويانه گفت: در بازاريابي منفعت جويانه، منفعت فردي با هدف فروش محصول پررنگ‌تر مي‌شود.

وي، بازاريابي اجتماعي را نوعا متاثر از اين رفتار برشمرد و افزود: اساس بازاريابي زاييده تفكر منفعت جويانه است.

وزير بهداشت، با بيان اين كه هم اكنون رسانه‌هاي سلامت با مخاطب عام و مجلات سلامت از پرمخاطب ترين رسانه‌ها به شمار مي‌روند، گفت: كارشناسان عنوان مي‌كنند صفحات سلامت روزنامه‌ها از پرمخاطب‌ترين هستند كه نمي‌توان آن را حذف كرد.

دكتر لنكراني، با اشاره به اين كه غالبا راديو سلامت به لحاظ مخاطب در رتبه نخست و يا بعضا در سه رتبه نخست برتر قرار دارد، گفت: بازاريابي اجتماعي بر پايه آموزش بهداشت است حال آن كه امور پرداخته شده در برنامه‌ها غالبا در مقوله طبي سازي است.

وي، با بيان اين كه برخي مباحث مطرح در برنامه‌ها مشابه موضوعات مطب‌هاست،‌گفت: بايد به آموزش همگاني وسواس گونه نگريسته شود.

وزير بهداشت، آثار اين قبيل فعاليت‌هاي آموزش همگاني را گسترده‌تر و منطبق بر نيازهاي واقعي برشمرد و يادآور شد: بايد به بحث اكولوژي اجتماعي در نظام سلامت و نقاط تحول پذير آن هم توجه شود.

دكتر لنكراني، در خصوص ضرورت راه اندازي اتاق فكر نيز گفت: در اتاق فكر بايد مستندات به برنامه اجرايي تبديل شود، كه خوشبختانه در ايران به نسبت بسياري از كشورهاي منطقه ميزان مستندات فراواني در حوزه نظام سلامت در دسترس است.

انتهاي پيام//
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن