تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816454708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه روشن فرهنگ و هنر /پايان يك جشنواره در آغاز و سالمرگ شاعر سينماي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه روشن فرهنگ و هنر /پايان يك جشنواره در آغاز و سالمرگ شاعر سينماي ايران
پايان يك جشنواره در آغاز، سالمرگ شاعر سينماي ايران، رقابت در اكران جهاني، آغاز جشنواره موسيقي و ... مهمترين سايه روشن فرهنگ و هنر هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومين جشنواره فيلم پليس هفته گذشته با يك بدعت‌گذاري آغاز شد. اين جشنواره به دليل برگزاري بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در تالار وحدت، برگزيدگان خود را در بخش‌هاي بلند سينمايي، فيلمنامه كوتاه، فيلمنامه بلند، فيلم خيلي كوتاه، فيلم كوتاه، مستند، فيلم‎هاي بلند ويدئويي و مجموعه‎هاي تلويزيوني و توليدات ناجا در مراسم افتتاحيه معرفي كرد و تا 22 آذر به نمايش فيلم در بخش‌هاي مختلف ادامه مي‌دهد.

در بخش فيلم بلند سينمايي "به آهستگي"، "خون بازي" و "تقاطع" به ترتيب جوايز بهترين فيلمنامه، فيلم و كارگرداني را به خود اختصاص دادند و تقدير ويژه هيئت داوران نيز شامل حال رسول صدرعاملي و عزت‌الله انتظامي براي كارگرداني و بازي در فيلم "شب" شد.

اختتاميه جشنواره فيلم پليس

* مراسم بزرگداشت دوازدهمين سالمرگ زنده‌ياد علي حاتمي 18 آذرماه در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برگزار و طي آن نشان فيروزه سينما حقيقت به ليلا حاتمي اهدا شد. در اين مراسم مستند پرتره‌اي از زنده‌ياد حاتمي به كارگرداني عزيز ساعتي و بخش‌هايي از مستند پشت صحنه مجموعه "هزاردستان" ساخته روح‌الله امامي با صداي ناصر طهماسب به نمايش درآمد.

خسرو سينايي و طهماسب صلح‌جو از جمله كساني بودند كه درباره حاتمي و سينماي خاص وي سخنراني كردند. علاوه بر ليلا حاتمي و علي مصفا، جمعي از علاقمندان سينماي زنده‌ياد علي حاتمي نيز در اين مراسم حضور داشتند.

* فيلم "دعوت" ابراهيم حاتمي‌كيا همزمان با عيد غدير خم در دبي اكران مي‌شود. محمد پيرهادي تهيه‌كننده فيلم گفت: اين تصميم با توجه به حضور گسترده ايرانيان در دبي گرفته شده است. اكران اين فيلم در آمريكا و كانادا نيز در دست بررسي است ولي هنوز قطعي نشده است.

وي همچنين از به بازار آمدن نسخه ويدئويي "دعوت" در آينده نزديك همراه با اپيزود و سكانس‌هاي حذفي خبر داد. نسخه‌هاي DVD و ويدئويي فيلم شامل گفتگو با عوامل، پشت صحنه و اپيزود و سكانس‌هاي حذف شده در حك فيلم تدوين شده و به زودي همزمان با به بازار آمدن "دعوت" اين پكيج به طور مستقل به بازار مي‌آيد.

* اكران فيلم "آواز گنجشك‌ها" مجيد مجيدي در هلند، بلژيك و لوكزامبورگ آغاز شد و همچنين اكران جهاني آن از 17 كشور به 24 كشور افزايش يافت. اكران عمومي اين فيلم از بهار 2009 در كشورهايي همچون فرانسه، يونان، تايلند، كلمبيا، سنگاپور، برونئي، كره، نروژ و آفريقاي جنوبي آغاز مي‌شود.

* نشريه معتبر فيلم "كريتيك"در نقد خود بر فيلم سينمايي "آواز گنجشك‌ها" چهار ستاره به تازه‌ترين ساخته مجيد مجيدي داد و آن را اثري هنرمندانه توصيف كرد. كريس بارزانتي نويسنده و منتقد آمريكايي و عضو جامعه منتقدان فيلم آنلاين نيويورك در نقدي بر فيلم نوشته است: فيلم ماهرانه و استادانه مجيدي تصويري از رويداد و تداوم است.

* هفته گذشته اكران سينماها با يك تغيير مواجه شد كه به دنبال آن دومين اكران فصل پاييز گروه‌هاي پنجگانه سينمايي نيز آغاز شد. با جايگزين شدن فيلم "احضارشدگان" آرش معيريان به جاي "كنعان" در گروه سينما آزادي، فيلم‌هاي اكران عيد فطر با سينماهاي سرگروه خداحافظي كردند.

"احضارشدگان" بر اساس فيلمنامه حجت قاسم‌زاده اصل ساخته شده و داستان دو برادر به نام اميد و عماد است كه در پي مرگ پدر و تقسيم ارث از هم فاصله گرفته‌اند. زيبا بروفه، شهرام حقيقت‌دوست، مهدي سلوكي، مهدي اميني‌خواه، شهرام قائدي و فرهاد قائميان بازيگران فيلم هستند كه در دومين جشنواره سراسري پليس عنوان بهترين فيلم بخش مسابقه را به خود اختصاص داد و در بيست و ششمين جشنواره فجر نيز به نمايش درآمد.

* كارشناسان سازمان آتش نشاني در بررسي‌هاي خود براي تعيين علت اصلي آتش سوزي در سينما جمهوري به جمع‌بندي رسيدند و نتيجه نهايي را به مراجع ذيربط قضايي و بيمه اعلام مي‌كنند. همچنين در بررسي‌ها مشخص شده امكان بازسازي دوباره اين سينما وجود دارد و مي‌توان آن را بار ديگر به عنوان يك مركز فرهنگي سينمايي احيا كرد.

* اعضاي هيئت انتخاب و داوري بخش مسابقه مواد تبليغي و اطلاع‌رساني سينماي ايران بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر معرفي شدند. ايرج تقي‌پور، بهرام جلالي، حسين خسروجردي، مجتبي مشيري و رضا ميركريمي آثار اين بخش از جشنواره فجر را انتخاب و داوري مي‌كنند و به برترين آثار جوايزي اهدا مي‌شود.

* نخستين كافه گالري سينمايي همزمان با عيد قربان در طبق هشتم مجموعه سينماي آزادي گشايش يافت. در اين گالري 20 اثر از تابلوهاي عليمحمد شيخي در معرض ديد علاقمندان قرار گرفته است. مجموعه جديد سينما آزادي داراي پنج سالن (يك سالن 600 نفره و چهار سالن 200 نفره)، دو رستوران، سه كافي شاپ و مجموعه تجاري است.

* بالاخره زمان پخش مجموعه "شيخ بهايي" ساخته شهرام اسدي از شبكه دو مشخص شد. قرار است اين مجموعه پس از چند تغيير در زمان پخش از يكشنبه 24 آذرماه ساعت 21 روي آنتن برود. اين مجموعه 17 قسمتي زندگي شيخ بهايي را در سه مقطع روايت مي‌كند. علي نصيريان، زنده‌ياد خسرو شكيبايي، فاطمه گودرزي، دانيال حكيمي، سپنتا سمندريان، لادن مستوفي، كورش تهامي و رويا تيموريان بازيگران اصلي آن هستند.

نقش دوران كهنسالي شيخ بهايي را نصيريان بازي مي‌كند و شكيبايي و گودرزي نقش پدر و مادر او را ايفا كرده‌اند. مجيد انتظامي براي اين مجموعه موسيقي متن ساخته و بهرام زند مديريت دوبلاژ "شيخ بهايي" را بر عهده داشته است.

* توان سيگنال‌رساني ايمن و باكيفيت به سراسر كشور بدون ارتباط با ماهواره در دومين مانور پدافند غير عامل رسانه ملي با موفقيت آزمايش شد. رئيس صدا و سيما پس از اجراي موفق اين مانور ظرفيت ايجاد شده براي تضمين سيگنال‌رساني ايمن و پايدار را ظرفيتي مهم براي نظام دانست. وي همچنين مصوبه اخير راه‌اندازي ماهواره مستقل صدا و سيما را حركتي ارزشمند در اين حوزه توصيف كرد.

* بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر به دبيري كامبيز روشن روان از 19 آذر آغاز به كار كرد و سه‌شنبه 26 آذر با معرفي برگزيدگان در مراسم اختتاميه به كار خود پايان مي‌دهد. 71 گروه موسيقي در بخش رقابتي اين جشنواره در پنج گروه موسيقي سنتي، كلاسيك، اركسترال ، آواز و پاپ به اين دوره از اين جشنواره راه پيدا كردند.
 جمعه 22 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن