تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816934497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شور حج - 252/99 هزار گوسفند قرباني در روز عيد قربان ذبح شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شور حج - 252/99 هزار گوسفند قرباني در روز عيد قربان ذبح شدند
در روز عيد سعيد قربان 99 هزار گوسفند به منظور به جاي آوردن مراسم و مناسك اين عيد بزرگ قرباني شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به مكه مكرمه، رئيس سازمان حج و زيارت كه در جمع خبرنگاران در صحراي منا سخن مي گفت با اعلام اين خبر درباره عمليات حج در سال جاري تاكيد كرد: تا اين لحظه كه ايام تشريق و سه روز فعاليت بسيار پراسترس و همه جانبه را سپري مي كنيم خوشبختانه برنامه ها طبق انتظار موفقيت آميز بوده اند و اميدواريم كه بقيه روزها نيز به همين روال باشد.

خاكسار قهرودي درباره فعاليتهاي تكميلي حج امسال گفت: اقدامات تكميلي نظير امداد و راهنمايي حجاج نسبت به سال گذشته در مشاعر به خوبي انجام شد و با وجود تبليغات و راهنمايي لازم در كاروانها و با همكاري خوب سعوديها مشكلات سال جاري با حضور پررنگ ناظرين و عوامل اجرايي در كمترين فرصت ممكن رسيدگي و كارها به انجام رسيده تا آنجا كه آمار افراد گمشده امسال كاهش چشمگيري داشته است.

وي به بخش پزشكي، خدمات آمبولانس و اتوبوس خاص مستقر در مشاعر اشاره كرد كه در مواجهه با بيماريهاي خاص در ايام " تشريق " اين اقدام نيز با هماهنگي عوامل عربستان توانسته است روند جاري امور را نسبت به سالهاي گذشته تسهيل كند اگر چه در فرايند انتقال حجاج به عرفات توقفهاي طولاني نيز در برخي موارد ملاحظه شده است.

رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص وضعيت نامناسب بهداشتي و دفع زباله در منا به فعاليت ويژه سازمان حج درباره مسائل بهداشتي منا اشاره كرد و گفت: در گذشته وضعيت بهداشتي و دور كردن زباله و رفع آن بسيار آزاردهنده و غير قابل تحمل بود كه با بررسي و هماهنگي به عمل آمده و امضاي قرارداد با موسسه "مطوفين" و انجام سيستم نظارت و بازرسي در مكاتب 9 گانه توانستيم در حداقل زمان ممكن و گماشتن نيروي خدماتي اين موضوع را به حداقل برسانيم و اين مسئله نيز با توجه به وضعيت بهداشت و دفع زباله در سالهاي گذشته يك اقدام رو به جلو قلمداد مي شود.

وي كه در صحراي منا به سئوالات خبرنگاران پاسخ مي گفت درباره وضعيت زماني امسال اعلام كرد: امسال توانستيم با برنامه ريزي و دقت نظر در بخشهاي مختلف حدود 99 هزار ذبح گوسفند دست يابيم كه در طول تاريخ حج بي سابقه بوده است و اين موضوع به دليل شرايط و هماهنگي مناسبي حاكم بوده و مشكلي در رسانيدن گوسفند به قربانگاه وجود نداشته است.

قهرودي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره وضعيت بهداشتي نامناسب بويژه در منا گفت: سرعت فعاليت بهداشتي و همچنين دقت نظر مردم در رعايت آن با كار فرهنگي بايد حل شود. ولي در عين حال زمان كوتاه و عجله و ازدحام افراد در جلوي مراكز بهداشتي و عدم رعايت به موقع نكات اعلام شده در مجموع صحنه هاي غير قابل قبولي بوجود آورد و تاكنون نتوانسته ايم اين مشكل را حل كنيم.

وي به مشكل فضاي اختصاص داده شده به حاجيان در منا اشاره كرد و با تاكيد مجدد بر محدوديت كلان و عدم وجود امكانات جايگزيني اعلام كرد كه با اقدامات شديد بهداشتي و توجه مردم مي توانيم اين موضوع را سامان دهيم.

رئيس سازمان حج در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره وجود برخي خطوط اتوبوسراني تندرو و عدم بهره گيري كشورمان از اين فرصت مناسب نيز يادآور شد: خطوط اتوبوس تندرو طراحي و در حال انجام است كه از شارع 9 شروع شده و كشورهاي تركيه، هند، برخي ديگر كشورهاي آسياي جنوب شرقي در حال حاضر به صورت آزمايشي از آن بهره برداري مي كنند و قرار بود كه ايران نيز امسال به اين امكان دست يابند كه به دليل مشكلات بودجه پيمانكار موفق به انجام تعهدات خود نشد كه اميدواريم در مراسم حج سال آينده اين موضوع نيز اجرايي شود.

قهرودي در مورد عمليات بازگشت حجاج نيز يادآور شد: 50 درصد پروازهاي برگشتي بر عهده سازمان هواپيمايي كشور است و 25 درصد پروازها توسط شركت هواپيمايي ماهان انجام خواهد شد و در مجموع 75 درصد زائران با هواپيماهاي ايراني به كشور باز مي گردند ولي 25 درصد پرواز هاي سعودي نيز به دليل مشكلات سعودي با ماهان توسط خود شركت سعودي انجام خواهد شد.

وي اعلام كرد: اولين گروه زائران ايراني پس از روز 14 ذي الحجه به سمت مدينه مي روند و در همين روز كه مصادف با 23/9/87 خواهد بود اولين پرواز برگشت از جده به تهران صورت مي گيرد.

رئيس سازمان حج در پايان درباره وضعيت و سرنوشت گوشتهاي قرباني زائران ايراني و اينكه آنها درخواستي براي استفاده از اين گوشتها دارد يا نه گفت: در صورت تقاضاي ما شركتهاي سعودي گوشتهاي درخواستي را به صورت بسته بندي تحويل حجاج ايراني خواهند داد ولي تا كنون هيچ تقاضايي از نهادهاي امدادي مثل بهزيستي و كميته امداد براي تحويل اين گوشتها نداشته ايم.
 پنجشنبه 21 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن