تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820906777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالانه ‪ ۸۳۰‬هزار كودك بر اثر حوادث جان خود را از دست مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سالانه ‪ ۸۳۰‬هزار كودك بر اثر حوادث جان خود را از دست مي‌دهند
اجتماعي. خارجي. حوادث. كودكان
تهران_ گزارش مشترك سازمان جهاني سلامت و صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف ) نشان مي‌دهد سالانه ‪ ۸۳۰‬هزار كودك بر اثر حوادث جان خود را از دست مي دهند.

گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا به نقل از اين گزارش حاكيست :سوانح رانندگي با آمار ‪ ۲۶۰‬هزار كشته در سال، دليل اصلي مرگ جوانان زير ‪ ۱۹‬سال را تشكيل مي‌دهد و غرق شدگي، سوختگي، سقوط و مسموميت به ترتيب با ‪،۱۷۵‬ ‪ ۴۶ ،۹۶‬و ‪ ۴۵‬هزار مورد مرگ و مير در سال، حوادث ديگر موثر در مرگ كودكان محسوب مي‌شوند.

برپايه اين گزارش، نخستين آمار جهاني ارائه شده در اين زمينه كه بر پايه مطالعات سه ساله ‪ ۲۰۰‬تن از متخصصان و با هدف جلوگيري از بروز حوادث در كودكان ارائه شد، نسبت به اين واقعيت كه زماني طولاني مورد بي‌توجهي قرار گرفته است، هشدار داد.

مارگي پدن از سازمان جهاني بهداشت اعلام كرد: از سن ‪ ۹‬سالگي، در مقايسه با بيماري‌هاي عفوني، سوء تغذيه و جنگ، حوادث مهمترين علت مرگ و مير كودكان محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به خطر پذيري بالاي كودكان در مقابل حوادث در كشورهاي ثروتمند و در حال توسعه مي‌افزايد: ‪ ۹۵‬درصد قربانيان حوادث از كشورهاي فقير و در حال توسعه سرشماري شده اند.

برپايه اين گزارش، آفريقا با آمار ‪ ۱۹.۹‬از هر يك هزار نفر و نيز شرق حوزه مديترانه بالاترين آمار مرگ و مير در سوانح رانندگي را به خود اختصاص مي دهد.

منطقه غرب اقيانوس آرام و جنوب شرق آسيا نيز به ترتيب با آمار ‪ ۲۷.۴‬و ‪ ۱۲.۳‬در هر يك هزار مورد مرگ، بالاترين آمار مرگ و مير ناشي از غرق شدگي را به خود اختصاص مي‌دهند.

اين در حالي است كه در بخش ديگري از آسيا و خاورميانه سوختگي از حوادث شايع محسوب مي‌شود و بر خلاف سوانح ديگر بيشتر قربانيان اين حادثه دختران هستند.

اتين كروگ از بخش جلوگيري از خشونت و آسيب عليه كودكان سازمان جهاني بهداشت، اعلام كرد: تا مدت زمان طولاني، مرگ و مير كودكان در حوادث به عنوان سرنوشت تلخ آنان و بهايي كه بايد در راه توسعه تقبل كرد، محسوب مي شد.

وي با بيان تازگي مسئله تاثير حوادث در سلامت عمومي، افزود: بيماري‌هاي عفوني و واگير دار و سوء تغذيه تا مدت‌ها عامل اصلي مرگ و مير كودكان قلمداد مي‌شد، به طوري كه اكنون تصميم گيرندگان سياسي از گستره تاثير حوادث در مرگ و مير كودكان، متعجب مي‌شوند.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن