تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816876966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد محسن رضايي از دخالت دولت در مسائل اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: انتقاد محسن رضايي از دخالت دولت در مسائل اقتصادي
جام جم آنلاين: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش "اصل ‌44، موانع و راهكارها" با انتقاد از دخالت دولت در مسائل اقتصادي كشور گفت: بين دو مفهوم "تصديگري" و "حاكميت" تمايز وجود دارد.


به گزارش خبرگزاري مهر، محسن رضايي امروز چهارشنبه در همايش اصل ‌44، موانع و راهكارها با انتقاد از دخالت دولت در مسائل اقتصادي كشور به تمايز موجود بين دو مفهوم "تصدي‌گري" و "حاكميت" پرداخت و اظهار داشت: نبايد از ياد برد كه تصدي‌گري با حاكميت فرق مي‌ كند و دولت نبايد در عرصه مسائل اقتصادي به عنوان يك تصدي‌گر ايفاي نقش كند.

وي افزود: دولت بايد اقتصاد را هدايت كند و به هدايتگر اقتصاد ملي تبديل شود. اتفاقاً در اين رابطه سياست‌هاي اصل 44 مي‌ گويد كه دولت نمي‌تواند در اقتصاد دخالت كند بلكه بايد آن ‌را هدايت كند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به گامهاي بلند كشورمان در عرصه هاي مختلف و حضور درخشان جمهوري اسلامي ايران در صحنه هاي بين المللي ادامه داد: شكي نيست كه نظام جمهوري اسلامي ايران تا كنون توانسته گام‌هاي بلندي در حوزه‌هاي مختلف خارجي و بين‌المللي بردارد اما از سوي ديگر عقب ماندگيهاي ما در مباحث اقتصادي، علمي و فناوري از جمله مسائلي است كه بايد با ايجاد بسترهاي مناسب جهت ورود مردم به صحنه جبران شود.

رضايي همچنين وجود مشكلات بسيار در كشور به رغم گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي را مايه شرمندگي مسئولان كشور دانست و گفت: براي اينكه از اين شرمندگي خارج شويم بايد اموري چون مبارزه با بيكاري، فقر يا تورم را در ابعاد جهادي پيگيري كنيم و چه كساني غير از شما بسيجيان مي‌تواند پرچمدار اين جهاد باشد؟ مطمئن باشيد اگر اين جهاد مهمتر از جنگ و بيرون كردن شاه از مملكت نباشد كمتر از آن نيست.

وي از دانشجويان بسيجي خواست تا سياستهاي اصل 44 را به نوعي انقلاب و جهاد تبديل كرده و با ايجاد زمينه هاي حضور مردم در صحنه از تنها ماندن دولت، مجلس و رهبري نظام در اين خصوص پيشگيري كنند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: با توجه به اين كه هنوز سياست‌هاي اصل 44 در جامعه ما عمومي و تبديل به فرهنگ نشده بسيج مي‌تواند در عرصه آگاهي ‌بخشي به مردم در تمام بخشها نقش مهمي ايفا كرده و نه تنها از قواي سه گانه كه مشاركت در اين عرصه خطير را از مردم نيز مطالبه كند تا مردم همانگونه كه وارد انقلاب و جنگ شدند در اقتصاد هم ايفاي نقش كنند.

رضايي همچنين در سخنان خود چشم ‌انداز بيست ساله، قانون اساسي، تحقيق و پژوهشها، نظريه اقتصادي و مباني تجربي را پنج پايه اصل 44 دانست و اظهار داشت: با توجه به اينكه مفاهيم جديد اجتماعي با اسلام سازگار است ما نيازمند تعريف اقتصاد اجتماعي هستيم كه بر مبناي آن در كنار نظم و حاكميت سياسي و دولتي نوعي نظم و حاكميت اجتماعي نيز شكل گرفته و حتي بر نظم سياسي مقدم شود.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن