تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816174539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تكميلي پيرامون پرونده كودك آسيب‌ديده در مشهد : اعترافات تكان‌دهنده كودك‌آزار


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: گزارش تكميلي پيرامون پرونده كودك آسيب‌ديده در مشهد : اعترافات تكان‌دهنده كودك‌آزار
آفتاب: مرد جواني كه به اتهام كودك‌آزاري در مشهد دستگير شده است، در تحقيقات پليسي با اعتراف به ضرب و شتم كودك 2سال و نيمه گفت: «يادم نيست، شايد من دختر بچه را سوزانده باشم».

به گزارش خبرنگار آفتاب از مشهد متهم به كودك‌آزاري، در گفتگو يي گفت: « 28سال سن دارم و تا مدتي قبل، در يك شركت كار مي‌كردم و زندگي خوبي داشتم تا اينكه در اثر رفت‌وآمد با دوستان ناباب به دام اعتياد افتادم. همسرم زن خوبي بود و به خاطر 2فرزندمان خيلي سعي داشت اعتيادم را ترك دهد. چند بار هم با كمك او اعتيادم را كنار گذاشتم ولي بي‌فايده بود چون خيلي زود اشتباهاتم را تكرار مي‌كردم».

«وحيد» افزود: «حدود 2ماه قبل همسرم كه تاب و تحمل اين زندگي را از دست داده بود، تقاضاي طلاق داد. او 2پسرم را در خانه‌ام گذاشت و با حالت قهر به منزل پدرش رفت.من هم كه مي‌دانستم او ديگر حاضر نيست به اين زندگي ادامه دهد،خواهر 16ساله يكي از دوستانم را عقد كردم. پس از يكي، دو هفته خواهر همسر دومم نيز كه شوهرش زنداني بود، زنگ زد و گفت: «به ماه پناه بدهيد. او و دختر 2سال و نيمه‌اش به خانه ما آمدند. در اين مدت دوستم حميد نيز به منزل ما رفت‌وآمد داشت و كارهاي خواهر همسرم را انجام مي‌داد».

وحيد ادامه داد: «دختر خواهر زنم، بچه‌ايي ضعيف و لاغر‌اندام بود و مدام روي فرش‌ها ادرار مي‌كرد. چند بار مادرش او را كتك زد تا اينكه به من گفت: «بچه را بترسان، بايد اين عادت از سرش بيفتد. من هم چند بار با كمربند دختربچه را كتك زدم. يك‌بار همين كه كمربند را با ضرب به طرف او زدم، با دستان كوچكش آن را گرفت و در حالي كه گريه مي‌كرد به طرف مادرش فرار كرد».

متهم در پاسخ به اين سوال خبرنگار ما كه چرا فاطمه را سوزانده‌ايي؟ جواب داد :«من او را كتك زدم و داخل اتاق خوابيدم اما وقتي بيدار شدم، ديدم پشت او به شدت سوخته است. فكر مي‌كنم مادرش يا دوستم حميد اين بلا را به سرش آورده باشند. من او را فقط با كمربند كتك مي‌زدم».
وحيد در برابر سوال خبرنگار ما كه پرسيد پس چرا مادر فاطمه از تو شكايت كرده است، گفت: «نمي‌دانم. من قرص خورده بودم. شايد هم من دختر بچه را سوزانده باشم».

بهزيستي، فاطمه را از خانواده‌اش تحويل گرفت:
«هاشم مهدي‌زاده»، كارشناس امور آسيب‌هاي معاونت اجتماعي سازمان بهزيستي خراسان رضوي دراين‌باره به خبرنگار ما گفت: «با اعلام موضوع كودك‌آزاري از طريق بيمارستان شهيد كامياب مشهد به سامانه 123 بلافاصله اقدامات كنترلي و پيگيري‌هاي لازم به عمل آمد و مشخص شد دختر بچه 2 سال‌ و نيمه‌ا‌يي به نام «فاطمه» توسط نزديكانش مورد ضرب و جرح قرار گرفته است و آثار سوختگي شديد روي بدنش ديده مي‌شود».

وي افزود: «طبق نظريه كارشناسان پزشكي قانوني وضعيت عمومي‌كودك وخيم گزارش شده و آثار صدمات وارده بر جاهاي حساس قرباني اين جنايت نيز ديده مي‌شود. ضمن اينكه او علاوه بر رنج سوختگي و تحمل درد كتك‌هايي كه خورده بود، از عفونت ادراري، سوء تغذيه و كم خوني شديد عذاب مي‌كشيد».

مهدي‌زاده خاطرنشان كرد: «با پيگيري‌هاي سريع و قاطعانه مراجع

” پليس تلاش مي‌كند با هماهنگي مقام قضايي و انجام اقدامات اطلاعاتي و بازجويي‌هاي فني نكته‌هاي مبهم اين پرونده را آشكار كند.... “

قضايي راي بر نداشتن صلاحيت خانواده فاطمه بر نگهداري و سرپرستي او صادر شد وسازمان بهزيستي به عنوان متولي امر، دختربچه 2سال و نيمه را از خانواده‌اش تحويل گرفت تا اقدامات لازم درخصوص درمان او و مراقبت‌هاي ويژه صورت گيرد».

كارشناس امور آسيب معاونت اجتماعي سازمان بهزستي خراسان رضوي با اشاره به آمادگي سيستم 123 براي دريافت گزارش‌هاي مردمي‌در خصوص كودك‌آزاري اظهار داشت: «در صورتي كه شهروندان درباره نوع خدمات 123 پيشنهاد، انتقاد يا نظري دارند مي‌توانند با شماره تلفن 2232613 تماس بگيرند».

پليس در جست و جوي متهم فراري پرونده:
فرمانده انتظامي‌مشهد نيز درباره اين پرونده به خبرنگار ما گفت: «از آنجا كه متهم ديگر اين پرونده «حميد»، هم‌اكنون متواري شده، با دستور مراجع قضايي طرح ويژه‌ايي براي دستگيري وي با انجام اقدامات وسيع اطلاعاتي آغاز شده است».

سرهنگ محمدكاظم تقوي خاطر نشان كرد: «پليس تلاش مي‌كند با هماهنگي مقام قضايي و انجام اقدامات اطلاعاتي و بازجويي‌هاي فني نكته‌هاي مبهم اين پرونده را آشكار كند».

قربانيان كودك‌آزاري،عاملان ناهنجاري:
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي‌خراسان رضوي نيز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: «كودك‌آزاري مي‌تواند از تنبيه پشت دست گرفته تا شكنجه و آزار روحي باشد و در جوامع امروز سوء‌استفاده حرفه‌ايي هم به آن اضافه شده است. علاوه بر آن نيز محروميت از خوراك، پوشاك، بي‌توجهي،كم‌توجهي و محروميت را به طور عمده مي‌توان به عنوان مصاديق آن مطرح

” در صورتي كه شهروندان درباره نوع خدمات 123 پيشنهاد، انتقاد يا نظري دارند مي‌توانند با شماره تلفن 2232613 تماس بگيرند.... “

كرد».

سرهنگ علي اكبر تفقدي افزود: «متاسفانه در كشور ما، بدرفتاري جسمي ‌با كودكان تا حدي ريشه سنتي دارد و حتي از ديدگاه بعضي خانواده‌ها معمولا اين كار (كودك‌آزاري) يك امر تربيتي تلقي مي‌شود و به همين جهت آمار دقيقي در خصوص كودك‌آزاري در دست نيست و تنها در مواقعي كه اين خشونت‌ها و بدرفتاري‌ها منجر به فوت يا مصدوميت شديد كودك شود و يا شكايتي درباره آن از طرف پدر و مادر صورت گيرد، مراجع قانوني از آن اطلاع مي‌يابند. كودك براي زندگي در محيط خانواده نياز به ثبات، آرامش وامنيت دارد و اگر از اين شرايط محروم باشد با افسردگي، درون‌گرايي و اعتماد به نفس ضعيف، حالت مقابله‌جويي به خود مي‌گيرد و در آينده نيز براي همسر، فرزندان و جامعه خود فردي منفعل، داراي اختلال شخصيت و اضطراب‌هاي مزمن خواهد بود».

وي ادامه داد: «در بررسي بسياري از اين نمونه پرونده‌ها در مي‌يابيم كه متهمان خود قرباني كودك‌آزاري بوده‌اند. به عنوان مثال متهم پرونده «كركس سياه» كه چند سال قبل چند دختر بچه را در مشهد مورد آزار و اذيت قرار داده بود و يا (وحيد)، متهم اين پرونده در اعترافات خود بيان داشته‌اند كه در دوران كودكي خود دچار يك يا چند نوع كودك‌آزاري بوده‌اند و درحقيقت آسيبي كه اين افراد در سال‌هاي حساس و مهم شكل‌گيري ساختار شخصيتي خود ديده‌اند، در بزرگسالي به شكلي بروز كرده كه بسيار مشكل بتوان آن را جبران كرد».

پس ضروري است برنامه‌يي پيشگيرانه، حمايتي، مداخله‌‌اي و آموزشي براي كودكان و خانواده‌ها و متخصصاني كه به نوعي با كودكان سر و كار دارند، تهيه شود تا چنانچه اين گونه معضلات در جامعه مشاهده شد، قبل از آسيب بيشتر كودك بتوان از آن پيشگيري كرد.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن