تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به هشتمين دوره مسابقات كارمندان دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به هشتمين دوره مسابقات كارمندان دولت
ورزش. داخلي. همگاني. مسابقات كاركنان دولت
هشتمين دوره مسابقات كارمندان دولت به همت فدراسيون ورزش‌هاي همگاني در ‪۹‬ رشته ورزشي و در دو گروه زنان و مردان از نهم آذرماه آغاز شده و تا ‪۱۵‬ ديماه پيگيري مي‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا در اين دوره از مسابقات، كارمندان ستادي دولت در قالب ‪ ۳۹۰‬تيم در رشته‌هاي شنا، دارت، فوتسال، واليبال، شطرنج، پينگ پنگ، طناب كشي، آمادگي جسمي و دو وميداني شركت دارند.

رقابتهاي گروه مردان اين مسابقات با حضور بيش از دوهزار و ‪ ۱۵۰‬ورزشكار در قالب ‪ ۲۳۸‬تيم در رشته‌هاي شنا ‪ ۳۰‬تيم، دارت ‪ ۲۰‬تيم، فوتسال ‪ ۴۰‬تيم، واليبال ‪ ۲۷‬تيم، شطرنج ‪ ۲۴‬تيم، پينگ پنگ ‪ ۳۶‬تيم، طناب كشي ‪ ۲۲‬تيم، دو و ميداني ‪ ۲۰‬تيم و آمادگي جسماني ‪ ۱۹‬تيم و رقابت‌هاي گروه زنان نيز با حضور بيش از يك هزار و ‪ ۲۵۰‬ورزشكار در قالب ‪ ۱۵۲‬تيم در رشته‌هاي شنا ‪ ۲۶‬تيم، دارت ‪ ۱۸‬تيم، واليبال ‪ ۲۰‬تيم، شطرنج ‪ ۲۰‬تيم، پينگ پنگ ‪ ۲۵‬تيم، طناب كشي ‪ ۱۵‬تيم و آمادگي جسماني ‪ ۲۸‬تيم برگزار مي‌شود.

شرايط عمومي شركت در اين مسابقات شامل استخدام رسمي يا پيماني در دولت است و كاركنان قراردادي تمام وقت نيز به شرط دارا بودن حداقل ‪ ۵‬سال خدمت و داشتن دفترچه بيمه تامين اجتماعي امكان شركت دارند و هر يك از كارمندان فقط مي‌تواند در يك رشته تيمي شركت نمايند.

همچنين بازيكنان تيم‌هاي ملي، ليگ كشوري و باشگاه‌هاي دسته اول در سالهاي ‪ ۱۳۸۵‬و ‪ ۱۳۸۶‬حق شركت در اين رقابت‌ها را ندارند.

شرايط اختصاصي و رشته‌هاي مختلف ورزشي در گروه مردان و زنان به شرح زير است:

**فوتسال**
مسابقات فوتسال كه فقط براي گروه مردان برگزار مي‌شود بر اساس آخرين قوانين و مقررات فوتسال است و هر تيم شامل ‪ ۵‬بازيكن اصلي و ‪ ۵‬بازيكن ذخيره، مربي و سرپرست جمعا ‪ ۱۲‬نفر است.

**آمادگي جسماني**
مسابقات آمادگي جسماني براي مردان در ‪ ۵‬ايستگاه شامل دو ‪ ۳۶‬متر، دو ‪#۹‬ ‪ ۴;۲۱۵‬متر، پرش طول درجا، كشش بارفيكس و دراز و نشست و در ‪ ۶‬رده سني شامل ، تا ‪ ۳۰‬سال، ‪ ۳۱‬تا ‪ ۳۵‬سال، ‪ ۳۶‬تا ‪ ۴۰‬سال، ‪ ۴۱‬تا ‪ ۴۵‬سال، ‪ ۴۶‬تا ‪ ۵۰‬سال و ‪ ۵۱‬سال به بالا برگزار مي‌شود.

تعداد نفرات هر تيم در اين رشته مركب از ‪ ۶‬بازيكن (هر رده سني يك نفر)، يك نفر مربي و يك نفر سرپرست جمعا ‪ ۸‬نفر است و جمع امتيازات پنج ايستگاه، امتياز نهائي ورزشكار محسوب مي‌شود.

براي زنان شركت‌كننده در مسابقات آمادگي جسماني پنج ايستگاه شامل سنجش استقامت (دويدن) در گروه‌هاي سني ‪ ۳۰‬سال و كمتر ، ‪ ۳۱‬تا ‪ ۳۵‬سال به مسافت ‪ ۶۰۰‬متر، ‪ ۳۶‬تا ‪ ۴۰‬سال و ‪ ۴۱‬تا ‪ ۴۵‬سال به مسافت ‪ ۵۰۰‬متر و ‪ ۴۶‬تا ‪ ۵۰‬سال و ‪ ۵۱‬سال به بالا به مسافت ‪ ۴۰۰‬متر، سنجش چابكي (دويدن زيگزاگ) كه ورزشكار پشت خط شروع مي‌ايستد با فرمان داور مسير مشخص شده را دو بار طي مي‌كند.

ملاك ارزشيابي در اين سنجش زمان اجراي انجام فعاليت است.

سنجش قدرت (پرتاب توپ مديسين بال ‪ ۲‬كيلوگرمي) ورزشكار در اين رشته پشت خط شروع به طور ثابت ايستاده و توپ مديسين بال ‪ ۲‬كيلويي را بين دو دست و در مقابل سينه قرار ميدهد و توپ را به طرف مقابل پرتاب مي‌كند.

در اين رشته ملاك ارزيابي فاصله نقطه اثر توپ از خط شروع است و اين آزمون دوبار تكرار و بهترين ركورد براي ورزشكار ثبت مي‌شود.

سرعت (دو رفت و برگشت ‪ ۳۶‬متر) ورزشكار در محل استارت ايستاده مسير تعيين شده (‪ (۱۸‬متر را با سرعت طي نموده و در محل تعيين شده دور ميزند و از خط پايان عبور مي‌كند. زمان اجراي حركت، ركورد ورزشكار محسوب مي‌شود و سنجش استقامت كه جابجايي توپ مديسين بال ‪ ۲‬كيلوگرمي است.

**دو وميداني**
مسابقات دو وميداني هشتمين دوره رقابتهاي كاركنان دولت نيز تنها براي مردان و در ‪ ۶‬رده سني شامل تا ‪ ۳۰‬سال به مسافت ‪ ۵‬كيلومتر، ‪ ۳۱‬تا ‪ ۳۵‬سال به مسافت ‪ ۴‬كيلومتر، ‪ ۳۶‬تا ‪ ۴۰‬سال به مسافت ‪ ۳‬كيلومتر، ‪ ۴۱‬تا ‪ ۴۵‬سال به مسافت ‪ ۲‬كيلومتر، ‪ ۴۶‬تا ‪ ۵۰‬سال به مسافت ‪ ۱‬كيلومتر و ‪ ۵۱‬سال به بالا به مسافت ‪ ۱‬كيلومتر و به صورت انفرادي برگزار مي‌شود.

تعداد نفرات هر تيم در اين رشته ‪ ۶‬نفر ورزشكار، يك نفر مربي و يك سرپرست است كه جمعا ‪ ۸‬نفر مي‌شوند.

**شنا**
رقابتهاي شنا در ماده‌هاي ‪ ۱۰۰‬متر آزاد، ‪ ۵۰‬متر كرال سينه ،‪۵۰‬متر كرال پشت و در رده‌هاي سني مختلف شامل تا ‪ ۳۰‬سال، از ‪ ۳۱‬تا ‪ ۳۵‬سال، از ‪ ۳۶‬تا ‪ ۴۰‬سال، از ‪ ۴۱‬تا ‪ ۴۵‬سال، از ‪ ۴۶‬تا ‪ ۵۰‬سال و از ‪ ۵۱‬سال به بالا و مسابقات طبق آخرين قوانين ومقررات فدراسيون شنا برگزار مي‌شود.

براي زنان اين مسابقات در سه ماده كرال سينه، كرال پشت و قورباغه و در شش رده سني و دو مسافت ‪ ۲۵‬و ‪ ۵۰‬متر شامل ‪ ۳۰‬سال و كمتر، ‪ ۳۱‬تا ‪ ۳۵‬سال و ‪ ۳۶‬تا ‪ ۴۰‬سال به مسافت ‪ ۵۰‬متر و ‪ ۴۱‬تا ‪ ۴۵‬سال، ‪ ۴۶‬تا ‪ ۵۰‬سال و ‪ ۵۱‬سال به بالا به مسافت ‪ ۲۵‬متر برگزار مي‌شود.

**واليبال**
در رشته واليبال تعداد نفرات هر تيم ‪ ۶‬بازيكن اصلي، ‪ ۶‬بازيكن ذخيره، يك مربي و سرپرست كه جمعا ‪ ۱۴‬نفر هستند و اين مسابقات نيز بر اساس آخرين قوانين و مقررات فدراسيون واليبال برگزار مي‌شود.

مسابقات واليبال زنان به شكل ‪ ۲‬گيم از ‪ ۳‬گيم و ‪ ۲۵‬امتياز با اختلاف ‪۲‬ امتياز است.

**پينگ پنگ**
تعداد نفرات تيم‌هاي پينگ پنگ در اين دوره از مسابقات ‪ ۶‬نفر است كه مركب از ‪ ۴‬بازيكن، مربي و سرپرست است و مسابقات بصورت انفرادي و تيمي برگزار مي شود.

**طناب كشي**
رشته طناب كشي يكي از رشته‌هاي با بازيكن زياد است و در هر تيم ‪ ۱۱‬نفر شامل مربي، سرپرست و ‪ ۹‬ورزشكار كه ‪ ۸‬نفر از آنان در مسابقه‌ها شركت و يك نفر براي ذخيره است كه جمع اوزان ‪ ۸‬بازيكن مسابقه‌دهنده از ‪ ۶۴۰‬كيلو گرم در مردان و براي زنان از مجموع ‪ ۵۲۰‬كيلوگرم بالاتر نباشد.

هرمسابقه اين رشته ورزشي شامل سه كشش و براي استراحت هر كشش، سه دقيقه فرصت در نظر گرفته شده است.

**دارت**
در رشته دارت هر تيم شامل ‪ ۴‬بازيكن، مربي يا سرپرست كه در مجموع ‪ ۵‬نفر باشند و مسابقات برابر آخرين قوانين و مقررات بين‌المللي دارت برگزار خواهد شد.

شرايط برگزاري اين مسابقات در ‪ ۳‬لگ (‪ ۲‬لگ از ‪ ۳‬لگ) و جمع امتياز آنها ‪۳۰۱‬ در نظر گرفته شده است و به صورت انفرادي و فيكس برگزار خواهد شد.

**شطرنج**
مسابقات شطرنج كارمندان دولت نيز به روش سوئيسي است و رقابتها بصورت تيمي و تعداد دورها براساس تعداد تيم‌ها در ‪ ۷‬يا ‪ ۹‬دور برگزار مي‌شود و زمان هر بازي يك ساعت و نيم براي هر بازيكن است.

تعداد نفرات هر تيم شطرنج نيز ‪ ۶‬بازيكن و يك مربي كه جمعا ‪ ۷‬نفر است.
 چهارشنبه 20 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن